Gå til innhold

Derfor ser Game of Thrones så elendig ut


Anbefalte innlegg

Er helt enig med Tek her om at dette er skammelig dårlig kvalitet av HBO.

 

Jeg er nok ikke den eneste som sier opp HBO sekundet etter at jeg har sett siste episode av GOT.

 

Kanskje Tek kan gjøre en undersøkelse her for å se hvor mange som tenker å gjøre det samme og prøve å kontakte HBO og se hva de sier til tallene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har hørt så er GOT i mye bedre kvalitet på CMore vs HBO Nordic.

Skal vel ikke så mye til da HBO Nordic sin tjeneste er en skandale.

 

Så opp HBO Nordic etter sist season. Var jo helt håpløst. Bestilte C-more i år. Appen via T-Wee e crap. Men direkte/opptak e mye bedre.

Lenke til kommentar

Problemet er dette: Hbo nordic har få servere med lav overføringshastighet.

 

Dette går bra 99% av året, da innholdbiblioteket er så lite at brukerne er ferdig med tjenesten innen kort tid og er "passive investorer" mellom sesonger.

De har da ingen interesse av å kjøre på med flere servere og høyere bitrate for serier, og vil heller ha noen "vi jobber med saken, tekniske problemer" unnskyldinger et par ganger i året fremfor å gjøre tjenesten bedre.

Lenke til kommentar

game.of.thrones.s08e03.1080p.web.h264-memento[ettv].mkv

 

Metadata:

 

 

 

General
Unique ID                      : 170168891895163320452916428506875465448 (0x800556219D2F2451C043D9224DEA8EE8)
Complete name                  : I:\SERIES\Game of Thrones HD\Season 8\game.of.thrones.s08e03.1080p.web.h264-memento[ettv].mkv
Format                         : Matroska
Format version                 : Version 4 / Version 2
File size                      : 4.93 GiB
Duration                       : 1h 32mn
Overall bit rate               : 7 634 Kbps
Encoded date                   : UTC 2019-04-29 01:03:09
Writing application            : mkvmerge v33.1.0 ('Primrose') 64-bit
Writing library                : libebml v1.3.7 + libmatroska v1.5.0
DURATION                       : 01:32:21.041000000
NUMBER_OF_FRAMES               : 656
NUMBER_OF_BYTES                : 18377
_STATISTICS_WRITING_APP        : mkvmerge v33.1.0 ('Primrose') 64-bit
_STATISTICS_WRITING_DATE_UTC   : 2019-04-29 01:03:09
_STATISTICS_TAGS               : BPS DURATION NUMBER_OF_FRAMES NUMBER_OF_BYTES

Video
ID                             : 1
Format                         : AVC
Format/Info                    : Advanced Video Codec
Format profile                 : [email protected]
Format settings, CABAC         : Yes
Format settings, ReFrames      : 4 frames
Codec ID                       : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                       : 1h 32mn
Bit rate mode                  : Constant
Bit rate                       : 6 843 Kbps
Nominal bit rate               : 10 000 Kbps
Width                          : 1 920 pixels
Height                         : 1 080 pixels
Display aspect ratio           : 16:9
Frame rate mode                : Constant
Frame rate                     : 23.976 fps
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 8 bits
Scan type                      : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)             : 0.138
Stream size                    : 4.42 GiB (90%)
Language                       : English
Default                        : Yes
Forced                         : No
Color primaries                : BT.709
Transfer characteristics       : BT.709
Matrix coefficients            : BT.709
Color range                    : Limited

Audio
ID                             : 2
Format                         : E-AC-3
Format/Info                    : Audio Coding 3
Format settings, Endianness    : Big
Codec ID                       : A_EAC3
Duration                       : 1h 32mn
Bit rate mode                  : Constant
Bit rate                       : 640 Kbps
Channel(s)                     : 6 channels
Channel positions              : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                  : 48.0 KHz
Compression mode               : Lossy
Delay relative to video        : 12ms
Stream size                    : 424 MiB (8%)
Language                       : English
Default                        : Yes
Forced                         : No

Text
ID                             : 3
Format                         : UTF-8
Codec ID                       : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info                  : UTF-8 Plain Text
Language                       : English
Default                        : No
Forced                         : No

 

 

Lenke til kommentar

Så episode 3 i dag på HBO, på 4k TV. Fy faan kvaliteten var dårlig. 

Problemet i dag er at utviklingen i streaming teknologien ikke går noe særlig vei. Det de tjener penger på er "låste" serier/filmer. Du kan ikke velge noe annet, du står fast på demmes streaming platform. De har ingen konkurranse i teknologien, konkurransen er i selve seriene. 

Avsluttet abonnementet i dag, ser ikke vitsen å betale for en så dårlig leveranse. 

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over at det er stor forskjell, men 4gb 1080p lastet ned (regner jeg med). Hvor stor ville 1080p streaminga fra HBO Nordic i fil størrelse vært? Any idea... :-)

 

Du bruker litt matte.

 

Bruk gjennomsnittlig megabitpersec.

 

(megabitpersec * lengde i minutter * 60)/8 = Størrelse i MegaByte

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Heldigvis fant jeg denne tråden, siste episode var så skammelig dårlig kvalitet på HBO Nordic at jeg begynte å lure på om TV'n var i ferd med å gå i stykker, men det ser jeg jo nå at ikke er tilfellet. Rimelig bankers at denne abonnementet kanselleres når GoT er ferdig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg er fullt klar over at det er stor forskjell, men 4gb 1080p lastet ned (regner jeg med). Hvor stor ville 1080p streaminga fra HBO Nordic i fil størrelse vært? Any idea... :-)

 

Du bruker litt matte.

 

Bruk gjennomsnittlig megabitpersec.

 

(megabitpersec * lengde i minutter * 60)/8 = Størrelse i MegaByte

Thnx :-)

Lenke til kommentar

Ser GoT med Apple TV og har TV'en innstilt på film-modus. Har ikke problemer med svartnivået.

 

Da har du åpenbart en mye bedre løsning enn meg.

Jeg har 1Gb internett, 4k OLED, og S08E3 hadde helt for jævlig dårlig kvalitet med HBO Nordic på min Apple TV 4k.

Lenke til kommentar

Jeg ser "Game of Thrones" via GET og GET Box II - ser flere andre har GET her og opplever OK til god kvalitet.

 

Da jeg først leste om dårlig kvalitet på streamen til HBO Nordic så jeg veldig nøye på episode 2 i sesong 8, da den kom ut. Kunne ikke se den dårlige kvaliteten som folk snakket om. Den kunne alltids vært bedre, men var ikke det jeg ville kalt direkte dårlig eller som beskrevet i flere artikler her.

 

Selv om det var relativt bra på episode 3 på mandag kunne jeg se det var litt for lite bitrate noen steder. Jeg fikk banding og litt "blokking/mosaikk" noen steder med mye action. Så man veldig nøye på ansiktene til folk (når dem stod på slottsveggen) kunne man se at det var litt lite detaljer f.eks.

Lenke til kommentar
Selv om det var relativt bra på episode 3 på mandag kunne jeg se det var litt for lite bitrate noen steder. Jeg fikk banding og litt "blokking/mosaikk" noen steder med mye action. Så man veldig nøye på ansiktene til folk (når dem stod på slottsveggen) kunne man se at det var litt lite detaljer f.eks.

 

 

Jepp eller oppsummert som "Dårlig kvalitet på en premium betalt tjeneste". Å se en slik serie med en betalt tjeneste uten topp kvalitet er bare nedtur.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg kan på en måte skjønne at det er dårlig kvalitet, men at det er så mørkt at man ikke kan se hva som foregår engang? Ser de ikke gjennom materiale før det sendes ut til kundene? Jeg klarer bare ikke skjønne at det skal være mulig i 2019..

 

Og til alle dere som skal avslutte abonnementet når GoT er ferdig.. hva med å vise selskapet hva dere mener og avslutte abonnementet med en gang? Hjelpes man kan jo forsvare piratkopiering i dette tilfellet..

Lenke til kommentar

 

Ser GoT med Apple TV og har TV'en innstilt på film-modus. Har ikke problemer med svartnivået.

Da har du åpenbart en mye bedre løsning enn meg.

Jeg har 1Gb internett, 4k OLED, og S08E3 hadde helt for jævlig dårlig kvalitet med HBO Nordic på min Apple TV 4k.

Helt ærlig så mistenker jeg at dette er "problemet" med å ha en god 4K HDR TV idag, får den ikke gode signaler inn så blir det rett og slett dårlig bilde. Regner med at tvn din stråler når den får "riktig" signaler (typ BluRay/4K BluRay HDR) :-) Dette er da ikke et så stort problem på de billigere modellene og de eldre 1080p tv`ne.

Endret av Super-Stian
Lenke til kommentar

Kan det være at veldig mange seer samtidig at kvaliteten blir slik?

Jeg ser når alle andre sover & jeg merker ingen ting. Ja ting er litt grått, men ikke noe som irriterer meg. Hvis man har TV til 80K & stereo til 90. Da skjønner jeg greia, men ikke når man ser i normie kvalitet uansett..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hmm.. Jeg synes kvaliteten er god, men det er sikkert fordi jeg ennå sitter med en 1080p skjerm..   :rofl:

Har sett en god del serier der, men skal ærlig innrømme at bildekvaliteten ikke vært det jeg har tenkt på, men forstår godt at dere blir skuffa når de failer totalt på kvalitet. Jeg har i grunnen aldri likt HBO Nordic, og eneste grunnen til at jeg har brukt den er fordi de har noen utrolig gode serier som The Wire. 

Lenke til kommentar

Ser hva du skriver, men jeg måtte sjekke selv (da jeg ikke følger med på GOT) å det var utrolig mørkt. Det skal sies at jeg streamet dette gjennom Get sin nett-tv da jeg har HBO inkl. der i bredbåndsabn. Det er 1080p men jeg vet ikke hvilken bitrate. Tenkte jeg skulle laste ned den "beste" versjonen jeg finner bare for å se om det er noe voldsom forskjell :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...