Gå til innhold

Derfor ser Game of Thrones så elendig ut


Anbefalte innlegg

mmm - er ikke det enkleste svaret mest åpenbart? De skrudde ned kvaliteten for å gjøre det mindre krevende å produsere episoden / billigere i forhold til CGI ... De kunne lett ha gjort denne episoden 10x bedre ved å;

 

 

A) Latt slaget vært i skumringen om morningen.

B) Droppa stormen, og

C) Vist hvordan Arya greide å snike seg innpå NK / bygge opp klimaksen ..

 

 

 

Haha risiko å spoile sånn på Internett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Be HBO gjøre endringer."

 

Såvidt jeg har fått med meg har forbrukerne slaktet HBO Nordic sin tjeneste i årevis, både på kvalitet og grensesnitt, uten at noe har skjedd. Nå som Game of Thrones snart er over vil nok dette straffe seg for det likegyldige selskapet.

Vet ikke når du begynte å bruke HBO Nordic, men det har skjedd vesentlige endringer på grensesnittet siden første versjon. Og det sier jo egentlig ganske mye om hvor elendig første versjon var, for de er fortsatt milevis bak konkurrentene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor f... er moderatorene når man faktisk trenger dem? Veldig glad for at jeg så episoden i går kveld!

 

Du får redigere din egen spoiler også. Mod fikset den du siterte. Nå så jeg episoden i går kveld, men hvis ikke ville din kommentar vært første spoiler på dette jeg så...

Lenke til kommentar

Stemmer det at hvis man har noen kontakter hos feks. Get, og bruker Plex som "media player" i stede for dekoderne dems. At man kan få en god del bedre kvalitet på tv signalene sine? Altså i korte trekk at med noen bekjente og litt miksing og triksing så får man bedre tv signaler ihvertfall med Get?

Lenke til kommentar

Du får redigere din egen spoiler også. Mod fikset den du siterte. Nå så jeg episoden i går kveld, men hvis ikke ville din kommentar vært første spoiler på dette jeg så...

Bullshit! Jeg skrev xxx istedenfor navnet på personen! :p Edit: Og jeg varslet selv moderatoren om dette! ;)

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Etter å ha sett første sesong i 4K (uten HDR, som JVC-prosjektøren min er en generasjon for gammel til å støtte, selv om den er fantastisk på mørke scener i mørklagt rom), må jeg si at hvis det hadde vært mulig å vente til serien kom ut på det uten å måtte leve som en eneboer i mellomtiden, ville jeg ventet på det! Men jeg skal iallfall se om igjen gårsdagens episode når den kommer i ordentlig kvalitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er en fin måte å bli kvitt abonnenter på. Jeg har HBO via Altibox og til og med kona klaget, og da er det ekstremt drøyt dårlig, for hun er tilnærmet blind når det gjelder bildekvalitet. Jeg klarte ikke å se mer enn noen minutter av skiten.

 

Om dette er strategi for å kunne selge mer 1080p blueray om et år, og så 4K bluray om tre år, vet jeg ikke. Men at piratløsningene skal være brukbare mens betalløsningene håner forbrukerne, samtidig som de jakter på pirater, sier litt om deres holdning til brukerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

1: Streaming er søppel - alltid.

2: Mulig jeg misforstår, men virker som tek.no tror kilde av høyere oppløsning hjelper mot banding; det er heller omvendt. Høyere oppløsning stjeler bitrate mer enn noe annet. Banding er noe av det siste komprimeringsalgoritmene fikser på når de får mer bitrate å arbeide med, så der skal mye til før det forsvinner. Ikke bare nattescener som sliter med dette; se hva som helst fra under vann - blåtoner er neste enda værre.

3: LCD er elending på mørge fargetoner, så har du LCD skjerm er det her dobbel wammy; banding oppå banding. Har heldigvis plasma selv.

 

Løsning: Vent på blålaser release. Ikke bare for bildekvalitet, men også lyd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne sesongen blir sett når den er tilgjengelig på Blu Ray/4K disc. 

Orker ikke kvaliteten på HBO nordic, ei heller å se en episode i uken.

Da ønsker jeg deg lykke til på Jan Mayen det neste halvåret. Husk å ha på hørselvern, så du ikke hører folk rope spoilerne fra Longyearbyen! ;) Det virker omtrent umulig å unngå spoilere med all den hypen det er nå, det var mye lettere med sesongene fram til 6.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

1: Streaming er søppel - alltid.

2: Mulig jeg misforstår, men virker som tek.no tror kilde av høyere oppløsning hjelper mot banding; det er heller omvendt. Høyere oppløsning stjeler bitrate mer enn noe annet. Banding er noe av det siste komprimeringsalgoritmene fikser på når de får mer bitrate å arbeide med, så der skal mye til før det forsvinner. Ikke bare nattescener som sliter med dette; se hva som helst fra under vann - blåtoner er neste enda værre.

3: LCD er elending på mørge fargetoner, så har du LCD skjerm er det her dobbel wammy; banding oppå banding. Har heldigvis plasma selv.

 

Løsning: Vent på blålaser release. Ikke bare for bildekvalitet, men også lyd.

 

Hei!

Kan hende jeg bør justere litt på avsnittet der, for poenget var bare at kildematerialet HBO sitter med er milevis bedre enn det de strømmer på nettet. Det er nok en tung investering for dem å øke kapasiteten på tjenesten deres til det dobbelte, eller enda mer, men sesong åtte viser at behovet er større en noensinne. Flere av scenene er jo bare en grøt av mørke piksler.

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kontrasten i mørke scener var grusom, men det var jeg også forberedt på når 1,5 time 1080p var komprimert til drøye 4 GB

¨

Tenk på de stakkarene som såg denne på HBO Nordic.

Jeg er fullt klar over at det er stor forskjell, men 4gb 1080p lastet ned (regner jeg med). Hvor stor ville 1080p streaminga fra HBO Nordic i fil størrelse vært? Any idea... :-)

Endret av Super-Stian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...