Gå til innhold

Tesla Model 3 blir tilgjengelig til lavpris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg så fremstår disse SR-variantene som mye mer rasjonelle bilkjøp.

 

Jeg har alltid ment at folk grovt overestimerer behovet for rekkevidde. Og det er uheldig at man da drasser rundt på en vesentlig tyngre batteripakke for det som for mange er 95 % av det faktiske bruksmønsteret. Men her har folk selvsagt forskjellige behov.

 

Litt synd at det kun blir bakhjulsdrift og ikke noe dual motor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne på noe i forhold til å kalle bilen for en folkebil. Men kjenner jeg Tesla rett vil den vel være fullstendig strippet for utstyr og ha lang leveringstid...

Eneste utstyret som er mulig å velge er jo om man skal ha selvkjøring, delvis selvkjøring eller ikke noe, samt om man vil ha metalic og andre felger.

Er jo verre hos audi der får man ingenting og ekstra utstyr er dyrt.

Leveringstiden er ganske bra og på par med fosil biler vil jeg si og langt bedre enn koreanerne

Lenke til kommentar

Dette blir nok morsomt for aksjonærene. Selge en bil for 35ooo dollar, som gir ingen eller svært liten fortjeneste. Og med en byggekvalitet som en Lada i 1975. Garantier vil spise opp den lille fortjenesten som ev er der.

Og i Norge tror jeg ikke vi ser noen Model 3 til 299500. Vil antagelig gjelde kun i USA.

Og nå er konkurransen i gang fra aktører som faktisk kan lage biler.

Lykke til Elon Fusk :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grunnprisen på Model 3 LR i Norge er 429 800 kr. eks 2400 kr vrakpant og 6920 kr dokumentavgift

Grunnprisen på Model 3 LR i USA er 47 000 $, eks incentiver og drivstoffbesparelse

Regner vi 429 800/ 47 000 = 9,145 kr/$ "Tesla-dollarkurs". (Dagens offisielle midtkurs er visstnok 8,569)

Regner vi 35 000 $ * 9,145 kr/$ får vi 320 064 kr

 

Jeg ser ikke bort i fra at de runder ned med 65 kr for å få et penere tall. Men man må selvsagt betale vrakpant, dokumentavgift og eventuelle tillegg også.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne på noe i forhold til å kalle bilen for en folkebil. Men kjenner jeg Tesla rett vil den vel være fullstendig strippet for utstyr og ha lang leveringstid...

Tja... Tesla har ikke så mange andre biler å levere, så leveringstiden blir kort. Er bare å gå inn på tesla og bestille seg en LR om en vil ha den denne måneden.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir nok morsomt for aksjonærene. Selge en bil for 35ooo dollar, som gir ingen eller svært liten fortjeneste. Og med en byggekvalitet som en Lada i 1975. Garantier vil spise opp den lille fortjenesten som ev er der.

Og i Norge tror jeg ikke vi ser noen Model 3 til 299500. Vil antagelig gjelde kun i USA.

Og nå er konkurransen i gang fra aktører som faktisk kan lage biler.

Lykke til Elon Fusk :-)

 

Skikkelige bilprodusenter som Toyota selger så dårlig i Østlandsområdet at morselskapet må dekke underskuddet for at merkeforhandlerne skal fortsette å holde åpent.

 

Nå med model 3 lansert i USA, og at vi kan forvente at Tesla vil prioritere hjemmemarkedet så lenge det er Tax Benefits pr bil solgt, samt at Model Y som _virkelig_ blir folkemodellen i Norge, så kan vi vel forvente at hundretusener av nordmenn har lagt fossilbil nybilkjøp planen på is og venter på gjerdet til disse bilene blir tilgjengelig i høst eller om ett år.

 

Lansering av Model 3 som innfris løftet om 35.000$ er reine marerittet for bilforhandlere uten seriøse elbiler i porteføljen.

Da det er vel bare å sette på «hydrogen/hybrid er fremtiden» plata, og plante så mye FUD som mulig på Tesla samt ansette folk fra PR selskapet whithouse som i kommentarfelt skal skrive så mye dritt som mulig om Tesla, og så får man håpe de går konkurs. Lykke til sier jeg bare...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette blir nok morsomt for aksjonærene. Selge en bil for 35ooo dollar, som gir ingen eller svært liten fortjeneste. Og med en byggekvalitet som en Lada i 1975. Garantier vil spise opp den lille fortjenesten som ev er der.

Og i Norge tror jeg ikke vi ser noen Model 3 til 299500. Vil antagelig gjelde kun i USA.

Og nå er konkurransen i gang fra aktører som faktisk kan lage biler.

Lykke til Elon Fusk :-)

Og jeg som trodde konkurransen var i gang for lengst. Listen over "Tesla-killers" som ble glemt blir bare lengre og lengre.

 

Byggekvaliteten er mer enn god nok. Det er veldig få problemer med Model 3 produsert de siste månedene. Det er en mye "enklere" bil en Model S og X.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette er et reelt problem for en god del biler, så er det regel rett katastrofalt. Umulig å forstå at et selskap som brenner av så mye penger ikke leier inn riktig og god kompetanse til bygging av biler. Det er uhørt. 

 

Bare dette er jo regel rett til å le av:

 

Etter en periode med kraftig regn i fjor var det flere nordamerikanere som rett og slett mistet støtfangeren sin

Lenke til kommentar

Moderatormelding

En rekke innlegg er fjernet grunnet personangrep. Diskuter sak ikke person. 

 

Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.

 

 

edit:

 

Moderatormelding

Fjernet 3 ytterlige innlegg på grunn av personangrep. Diskuter sak, ikke person folkens!

 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Krisemaksimer litt til da. Dette har lite å si i praksis.

 

 

 

Bare dette er jo regel rett til å le av:

Typisk krisemaksimering. Et par enkeltstående tilfeller blåses opp noe voldsomt. Hadde det vært et reelt problem så hadde det vært langt flere som snakket om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...