Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest alt fra 1-3 måneder. Har man puttet inn litt EK som man er avhengig av for å få en bra rente på et annet bilkjøp så blir det litt stress. Hvis man er avhengig av f.eks. 35% EK på et annet bilkjøp og venter på pengene fra Tesla så kan man alltids gjøre litt mumbo-jumbo med forbrukslån som dekker EK som man tilbakebetaler/avslutter når penga kommer inn, men da må evt. rente på det andre bilkjøpet bli såpass mye bedre med høyere EK at man får dekket det ekstra oppstartsgebyret på forbrukslånet og det man ender opp med av renter den tiden man venter. Derav litt stress.

Lenke til kommentar

Prisnedgang (8%) på Model 3 i norske konfiguratoren. Samt en del endringer på Model 3:

- Chrome-delete
- Nye Aero- og sport-felger (små endringer) (Også endring i felg på Performance.)
- Ny midtkonsoll
- Elektronisk bakluke
Endringene kan sees i konfiguratoren.

Kan også kjøpes med 0.25% nominell rente (fra fullfinansiering) de første tre årene. 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (6 minutter siden):

Prisnedgang (8%) på Model 3 i norske konfiguratoren. Samt en del endringer på Model 3:

- Chrome-delete
- Nye Aero- og sport-felger (små endringer) (Også endring i felg på Performance.)
- Ny midtkonsoll
- Elektronisk bakluke
Endringene kan sees i konfiguratoren.

Kan også kjøpes med 0.25% nominell rente (fra fullfinansiering) de første tre årene. 

Kampanje rente! Dette vill nok sette fart på salget slik det har gjort med S tidligere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Kahuna said:

Konfigurerte samme bil jeg fikk i mars-19 (AWD LR, Rød, EAP/FSD,vinterdekk) og endte 2k lavere.

Dessuten er WLTP-rekkevidden økt fra 560 til 580km!! 😮

 

Det er mulig alle klarer 580 i dag. 560 tallet er vel fra en test i 2018 med mye mindre optimalisert software enn bilene har i dag.

Men kan jo og ha noe med varmepumpen å gjøre. Står ikke nevnt noen plass at den har fått det?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (18 minutter siden):

Konfigurerte samme bil jeg fikk i mars-19 (AWD LR, Rød, EAP/FSD,vinterdekk) og endte 2k lavere.

Dessuten er WLTP-rekkevidden økt fra 560 til 580km!! 😮

 

Min er ned ca 35000 i denne omgang. Har vært verre tidligere faktisk. Men det er latterlig billig for en så heftig bil med alt inkludert. 

 

Dog liker jeg absolutt ikke de nye P felgene🤮

Lenke til kommentar
20 minutes ago, archongamer said:

Tøft slag for de som har prøvd seg på blodpris på bruktmarkedet til Finn dette.. 

 

Om Tesla kommer med en grei pris for ettermontering av automatisk bakluke vil jeg nok slå til. Skulle gjerne hatt dette.

Finnes kit man kan montere selv da. Men er litt jobb.

Tesla Chat bekrefter til en tilfeldig fyr på elbilforumet at de nye bilene kommer med varmepumpe. Rart de ikke nevner det på nettsiden isåfall. 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...