Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (58 minutter siden):

Tja, jeg har ventilerte seter. Det er ok, men i det store og det hele får en bare litt luft på ballene. Når det er varmt er det fortsatt varmt, iallefall med svart ineriør. Kanskje noe bedre med hvit. 

Setene i min bil, blåser og kaldluft på ryggen i tillegg til i store deler av sitteputen. Elsker det.

Endret av Snowleopard
Skriveleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig ganske spent på Highland, jo mer jeg tenker på det jo mer tenker jeg at 3ern har det meste jeg trenger. Nå går det store rykter om at det blir produksjonsstans den 14. august i lokalene i Freemont og Shanghai, og at vi får se Highland 2 uker etter dette. Ser også at leveringstidene på de norske Tesla sidene er okt-nov plutselig

Hva syns @Salvesen. om knappene på rattet i stedet for hendler. Er dette bare nok en ting man blir vant med etter ei uke, eller savner du hendlene? Andre må også dele erfaring om de har prøvd, Salvesen er bare den eneste jeg veit har en refresh S :) 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Er egentlig ganske spent på Highland, jo mer jeg tenker på det jo mer tenker jeg at 3ern har det meste jeg trenger. Nå går det store rykter om at det blir produksjonsstans den 14. august i lokalene i Freemont og Shanghai, og at vi får se Highland 2 uker etter dette. Ser også at leveringstidene på de norske Tesla sidene er okt-nov plutselig

Hva syns @Salvesen. om knappene på rattet i stedet for hendler. Er dette bare nok en ting man blir vant med etter ei uke, eller savner du hendlene? :) 

Nei kan absolutt ikke si jeg savner hendlene, alt er lett tilgjengelig mens jeg holder rattet. Det er noe utfordrende å blinke ut av rundkjøring når en svinger men det blir en vanesak det også. Tror ikke jeg blinker noe mindre ut enn før, selv om jeg ikke har sjekket dette statistisk 😛

Eneste jeg ikke liker med rattet er kvaliteten på skinnet. Det flasser. Men de har vistnok forbedret versjon nå som jeg skal få installert etterhvert. Blitt flyttet på noen ganger pga tilgjengelighet og jeg ønsker ikke gammel revisjon. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Tenker du på fjernlys? Kan ikke si jeg har merket noe til det. brukes dog veldig lite nå i disse dager, skal tenke på det neste gang jeg kjører 😛

Fjernlys ja, fulltlys på østlansk :p 

Bare så en demo av rattet som viser en sirkel som begynner når du trykker inn knappen, men med en hendel så er det jo ingen slik forsinkelse. Lurer på hvordan det blir på mørke veier i høsten, kansje man lærer seg timingen når man møter biler, slik at man får det på i dét man passerer bilen i mot :) 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (25 minutter siden):

Fjernlys ja, fulltlys på østlansk :p 

Bare så en demo av rattet som viser en sirkel som begynner når du trykker inn knappen, men med en hendel så er det jo ingen slik forsinkelse. Lurer på hvordan det blir på mørke veier i høsten, kansje man lærer seg timingen når man møter biler, slik at man får det på i dét man passerer bilen i mot :) 

Personlig bruker jeg kun auto, så det er nok derfor jeg mangler erfaring med knappen 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (14 timer siden):

Dette ser veldig lovende ut. Spent på lovgiverne i Europa på dette. 

Er vel bare å selge det som det faktisk er; Et nivå 2 system? Tviler på at noen vil si noe på det? Som selvkjøringssystem bør det ikke selges før det er 100% feilfritt. Å kunne selge halvferdige system med kunder som testførere bør være totalforbudt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (11 minutter siden):

Er vel bare å selge det som det faktisk er; Et nivå 2 system? Tviler på at noen vil si noe på det? Som selvkjøringssystem bør det ikke selges før det er 100% feilfritt. Å kunne selge halvferdige system med kunder som testførere bør være totalforbudt.

Som alle programmerere vet så er en fullstendig omskrivning av koden et tydelig tegn på at kun den siste finpussen står igjen og at produktet, som lovet, vil være klart på slutten av dette året. 😄

image.png.45c24c5257341c9020c8c3547a98a303.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Definisjonene finnes jo, at det er umulig å oppnå vet vi jo, og da bør det heller ikke kunne selges.

Hva med de selkjørende systemene vi har i dag? Waymo, cruise osv? De er ikke 100% feilfrie, tvert i mot de kommer stadig opp i problemer. 

Jeg tenker en bør prøve å oppnå en bedre fører enn folk flest. Da er det bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, AL123 said:

Er vel bare å selge det som det faktisk er; Et nivå 2 system? Tviler på at noen vil si noe på det? Som selvkjøringssystem bør det ikke selges før det er 100% feilfritt. Å kunne selge halvferdige system med kunder som testførere bør være totalforbudt.

Nettopp derfor jeg er spent på lovgiverne. 

Det er ikke lov å selge det som level 2 heller i europa pr nå, det er begrensninger på rattutslag som gjør at man hele tiden må sitte og vri på rattet

Jeg ser ikke for meg at man klarer å få til level 3 i alle situasjoner før vi er godt over midten av århundret. Men level 3 på motorvei på sommerføre, tror jeg er oppnåelig med bedre feilmargin enn menneskelig sjåfør innen ganske kort tid. Men lovreguleringen her er vanskelig. Typegodkjenningen av systemene må i tilfelle knyttes til veiklassifisering osv. tror ikke helt vi kommer dit i EU med det første. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...