Gå til innhold

Grensen på 350 kroner for netthandel fjernes!


Anbefalte innlegg

 

Den var genial dersom jeg forstår dette produkter riktig:

 

https://www.ebay.com/itm/Credit-Card-Protector-RFID-Blocking-NFC-Signals-Shield-Secure-For-Passport-Purse/283132244627

 

Så behøver du kun 1 stykk slik pr. lommebok, så vil det kortet besvare RFID-leseren til den kriminelle og skape en form for avlesningsstøy i prinsippet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye dyrere i Norge og ikke nødvendigvis noe bedre service

 

Service er forresten et godt poeng.  En som aldri har handlet på nett kan sikkert tro at man får bedre service i den lokale butikk, men det er stikk motsatt.  Har handlet mye på ebay og de få gangene der har vært problemer (som feil antall av en vare i en leveranse eller skade på varen) har selger ryddet opp med en gang og uten diskusjon.  En enkelt gang fikk jeg ikke kontakt med en selger og ebay support ryddet kjapt opp og jeg fikk pengene tilbake.  Så ikke bare er det billigere, servicen er generelt bedre.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den var genial dersom jeg forstår dette produkter riktig:

 

https://www.ebay.com/itm/Credit-Card-Protector-RFID-Blocking-NFC-Signals-Shield-Secure-For-Passport-Purse/283132244627

 

Så behøver du kun 1 stykk slik pr. lommebok, så vil det kortet besvare RFID-leseren til den kriminelle og skape en form for avlesningsstøy i prinsippet??

 

Ja, men man oppnår som often det samme om man har 2 RFID bankkort (f.eks.) sammen, da begge svarer på samme frekvens som fører til at leseren ikke får noe data som gir mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er dette skrevet i stein, 100% sikkert at dette blir borte i 2020?

 

nei

 

edit, dvs. 350 kr. er nok historie, men kan jo hende kommer en lavere grense, f.eks. 50 eller 100,- for å fjerne det helt horrible utslaget med gebyr.

 

dog ønsketenkning muligens.

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvor lenge tror du den enigheten holder når festtalene er slutt og den praktiske politikk utøves (og meningsmålinger tolkes og påvirkes?)

 

Når Høyre ikke har noe større forskjeller i sine meningsmålinger etter Ernas abort stunts tvilere jeg på at 350kr grense eller noe annet påvirker.

Alle som tjener mindre enn 1 millioner kroner i året og stemmer på høyre siden stemmr mot seg selv. Likevel er det ofte fattig eller lavere middelklasse som stemmer på frp. Pga løfter om billig sprit og tobakk samt frykt propaganda mot "de andre"

 

Men alle partier som har hvert i regjering enten det er SV, AP V, KRF, H, eller FRP har vist gang på gang at å beholde makten er viktigere enn prinsipper og partiprogram.

Erna syns det er viktigere å beholde makten enn kvinners rettigheter. Og bompenger er heit greit for Siv så lenge hun beholder makten.

Jens/AP gikk til høyre ved å gjennomføre massiv privatisering og ikke minst kriging. SV som er rabie anti militære gikk med på kriginga(selv om de påsto at de ikke likte det)

Endret av Gunfreak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tax-free kvote er nok noe mange har forhold til, og dermed blir det mye oppmerksomhet i media. MVA grensen rammer bare noen få, og er derfor lettere å overse.

mva grensen vil ramme veldig mange hvis det blir noe av, det er veldig mange som handler på nett fra utenlandske butikker. Men tax-free kvoten på øl og vin vil ramme alle nordmenn over 18. Det er også lettere for meningmann å forstå.

Mva saken blir nok mange ikke klar over før dagen de mottar en pakkelapp hvor de blir avkrevd å betale mva for å få ut pakken, da vil nok det samme skje som i Sverige, da det ble gjort endringer på fortollingsgebyret, uhorvelig mange pakker ble uavhentet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tax-free kvote er nok noe mange har forhold til, og dermed blir det mye oppmerksomhet i media. MVA grensen rammer bare noen få, og er derfor lettere å overse.

 

Jeg tviler på at utsagnet ditt er riktig, men jeg har jo ikke tall på dette selv. Det blir jo mer og mer online handel, også i fra utlandet inn til Norge.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...