Gå til innhold

Grensen på 350 kroner for netthandel fjernes!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske utrolig, men jeg er ikke sjokkert heller. Grunnen til at mange kjøper "ræl" fra Kina/varer på nett er jo nettopp fordi det ikke finnes her. Det kan være noe så enkelt som en gummislange til en gammel motorsykkel eller bil, eller bare noe småelektronikk. Så nå skal man da "straffes" fordi at utvalget her i Norge ofte kan være ganske svakt på enkelte områder.

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg flittig har brukt "gavemuligheten" til å få tilsendt varer så jeg slipper mva, men vil jo da regne med at denne også forsvinner. Eventuelt så må jo da tollen bemanne opp kraftig slik at de kan ta mye mer kontroller og stikkprøver.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett kommer det bare til å bli verre. Staten og politikerne har for lengst oppdaget at de kan gjøre akkurat hva faen de vil uten at det får konsekvenser. Om det er bompenger,  momsgrense eller økning av boligpriser. Verste som kan skje er noen tullinger som veiver med noen plakater i gata noen timer. Og siden alle partiene er like ille nytter det heller ikke å bytte parti.

Dessverre har du nok rett, de har satt seg til rette og bytter på makt slik andre spiller kort, de gir seg selv jobber og gode muligheter i ettertid og effektivt blokkere alt motstand. Hvordan skal dette ende? politikerforakt øker og øker, valgdeltagelsen går ned da folk ikke ser forskjell på om det er AP eller FRP.    

 

Selv fikk jeg lønnsøking sist jul på rundt 80,000kr  etter skattmerket jeg knapp 2000kr i mnd, om man er flink og sparer kommer enda mer skatter.  Mer og mer av våre penger som vi jobber hardt for går ut av landet kan ikke heller KRF gjør slik at alle nav utbetalinger er kun til som bor fast i norge?  Hva skjedde med politikere som faktisk prøvde spare inn penger isteden for og kreve inn mer i skatt/avgift? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sverige gjorde det samme. Men antall pakker som ikke ble hentet og all ekstra jobben og utgiftene gjorde at dem snudde. Det kommer nok til å skje her også. Så bare fortsett å bestill haugevis av pakker og ikke hent dem når dem kommer. Så blir det kaos uten like... :D

Endret av LarZen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

samtlige som var i mot dette forslaget burde ha bestilt noen pakker til 1kr stk eller hva det enn koster fra Kina, så bare ikke hentet dem på postkontoret.

Så får de se hvor mye arbeid det blir :p

 

Bare husk å be kinaleverandøren om unnskyldning, og støtt dem med litt tilskudd for bryderiet via Paypal elns. F.eks. betale de 10 kr eller hva du har råd til via Paypal. Så framstår man ikke som direkte drittsekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil du virkelig gi så mye makt til folkene som bruker å kommentere på vg-debatt?

 

Muligens. Man vet garantert ikke hvilken dreining ting ville ha tatt da. Og man vet heller ikke hva det blir før man har prøvd det ut.

 

Ja, men jeg kommer ikke til å adressere de til meg. Kan sende de til politikerne. 

 

Da sender de etterretningtjenesten på deg, på jakt etter anthrax. Skal se om de selger rimelig druesukker elns. på Ebay. Et øyeblikk bare..

 

Fant nail glitter powder ved å søke på "powder white" til 10 kroner med fri frakt. Og bare enda billigere om du vinner et bud på auksjon. Men kan hende det finnes enda bedre tilbud på andre hvite pulversubstanser :wee:

Kunne vært gøy å lese om skremte politikere i media etterpå ja :xmas:

God jul på stortinget.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjerne 350 grensa, den skjønner jeg... 

 

Men GEBYR på fucking 169 kr? Hva faen? Så vi gikk fra 350 kr til -169kr...

 

Det må ha litt baller for og kreve noe så teit, eller så er du bare så virkelighets fjern at du mener slikt er helt ok.

 

Forbanna møkka stat.

 

Norge produserer langt fra alt en trenger, vel lager vi noe som helst elektronikk feks?

Jeg må til andre land hele tiden for og få tak i det jeg skal ha. Siden Norge er en ørken på elektronikk, finner noen oaser med importert skit, men en ekstra fyr i leddet gjør det dyrt...

 

Kan betale 200kr for noe på multicom jeg kan bestille fra Kina for 10-15kr..

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sverige gjorde det samme. 

 

I Sverige var det vel PostNord, ikke staten, som innførte gebyr på pakker fra Kina, fordi de mente at disse småpakkene førte til for mye arbeid.

 

I Sverige, som er med i EU, så er det jo heller ingen moms eller gebyr på ting kjøpt innenfor unionen, men det er heller ingen fritak.

Lenke til kommentar

Sverige gjorde det samme. Men antall pakker som ikke ble hentet og all ekstra jobben og utgiftene gjorde at dem snudde. Det kommer nok til å skje her også. Så bare fortsett å bestill haugevis av pakker og ikke hent dem når dem kommer. Så blir det kaos uten like... :D

I sverige så kan man i det minste handle toll og momsfritt fra eu, her så får vi alle ulempene med eu og ingen av fordelene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fyfaen at det går ann. Momsen betaler jeg gjerne , men fortollingsgebyret blir for dumt. Blir kjekt dette for oss som trenger div sjeldne deler til forskjellige hobbyer , deler som ikke er å oppdrive her på berget uansett.

 

Går ikke statsbudsjettet i pluss som regel? Skulle tru at de kunne ta noe av overskuddet i stedet.

 

Å det som kommer til å skje nå fordi Ola Nordmann ikke skjønner hvordan stortinget fungerer er at han stemmer rødgrønt ved neste valg da ha trur at det er høyre , frp og venstre som er skyld i dette. Nei er trenger vi flertallsregjering med H og Frp. Dog er det skummelt med høyre som er så glade i å selge vekk landet.

Endret av boundishh
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dessverre har du nok rett, de har satt seg til rette og bytter på makt slik andre spiller kort, de gir seg selv jobber og gode muligheter i ettertid og effektivt blokkere alt motstand. Hvordan skal dette ende? politikerforakt øker og øker, valgdeltagelsen går ned da folk ikke ser forskjell på om det er AP eller FRP.

 

Selv fikk jeg lønnsøking sist jul på rundt 80,000kr etter skattmerket jeg knapp 2000kr i mnd, om man er flink og sparer kommer enda mer skatter. Mer og mer av våre penger som vi jobber hardt for går ut av landet kan ikke heller KRF gjør slik at alle nav utbetalinger er kun til som bor fast i norge? Hva skjedde med politikere som faktisk prøvde spare inn penger isteden for og kreve inn mer i skatt/avgift?

Så du betaler 70% skatt? Skeptisk. 80k er 6.666 per mnd. Ser du bare 2000 av disse betaler du 70% skatt. Tipper du får igjen endel på skatten

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...