Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble ikke noe bilder av maten i dag, men nesten😅 årets første grillings etter at jeg har brukt dagen på å skru sammen utemøbler samt trampoline til mini. Var forøvrig mini som krevde grillings! Far var ikke vanskelig å be😅

20260328_180403.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Innledet påsken sammen med gode venner, utbeinet og langtidsstekt lammelår, gratinerte poteter, grønnsaker, tyttebær.

God rødvin hører selvfølgelig med….

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Vi hadde ovnsbakt steinbit i dag. Det ble litt fiasko? Eller kanskje det skal være sånn, jeg har ikke spist steinbit før. Veldig lite smak i fiskekjøttet, vi burde krydret den mer. Masse bein overalt, og tykt fiskekjøtt man omtrent kunne skjære som biff. Ingen høydare. 90 kr for middag til to var ikke noen dårlig deal, da. 

Vi hadde hjemmelaget rotmos og en saus til.

Endret av :utakt
  • Liker 2
Skrevet (endret)
:utakt skrev (12 timer siden):

Vi hadde ovnsbakt steinbit i dag. Det ble litt fiasko? Eller kanskje det skal være sånn, jeg har ikke spist steinbit før. Veldig lite smak i fiskekjøttet, vi burde krydret den mer. Masse bein overalt, og tykt fiskekjøtt man omtrent kunne skjære som biff. Ingen høydare. 90 kr for middag til to var ikke noen dårlig deal, da. 

Vi hadde hjemmelaget rotmos og en saus til.

Steinbit skal jo være delikatesse, spiser ikke de masse skalldyr, som hummer og krabbe? Og derav får smaken av disse?

Må jo få den ordentlig filert da, ofte har jeg erfaring med at på større fisk er det vanskeligere for de i disken å fikse fisken ordentlig. 😊

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Maskinfører skrev (10 timer siden):

Jepp det er strips sånne tynne 😀

Jepp, men McD sine er jo veldig populære, og kaller det selv for pommes frites. Glad de ikke er tynnere enn de er. Jeg tenkte kanskje strips var de som ikke var rillet...

Endret av frohmage
  • Liker 1
Skrevet

Har funnet litt for mye kjøtt av storfe, kalkun, kylling etc. i frysen som har ligget en stund, så nå i påsken får nok airfryer'n kjørt seg omtrent daglig. Noen filéter med litt pommes frites eller ris til, alt ettersom, i behagelig små porsjoner.

Skrevet
frohmage skrev (1 time siden):

Jepp, men McD sine er jo veldig populære, og kaller det selv for pommes frites. Glad de ikke er tynnere enn de er. Jeg tenkte kanskje strips var de som ikke var rillet...

Ja de på McD er gode stemmer at strips ikke er rillet 😀

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...