Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må virkelig håpe at dette ikke er normalen for DXR on vs off i kommende titler. Det er mye mulig at DICE har brukt fint lite tid på implementeringen og optimaliseringen her. Men det lover jo ikke spesielt godt når selv RTX 2080 Ti. Selv på DXR Low og 1440P så holder du deg akkurat over 60 FPS? Så fort du går til Medium/High/Ultra så dipper man under 50 FPS? Og samtidig så er forskjellene knapt nok merkbare i praksis?

 

Er vel mye som tyder på at dette bare har blitt rasket sammen i siste liten i Battlefield V. NVIDIA ville vel neppe brukt så mye ressurser på å implementere teknologi som er så ressurskrevende om det gir så minimale forskjeller i praksis?

 

Ser ut som det er greit at mitt RTX 2080 Ti aldri dukket opp for det ser ikke ut som DXR er noe salgsargument for å velge dette kortet hvertfall. Spørsmålet er jo hva DLAA kan gjøre for ytelsen, om de virkelig klarer å gi deg tilnærmet samme rendering kvalitet ved hjelp av Deep Learning som med native oppløsning, men hvor du kan slippe unna med å rendere spillet i langt lavere oppløsning så kan jo det være gull verdt. Hvis ikke så er jo dette en temmelig trist lansering.

Lenke til kommentar

Må virkelig håpe at dette ikke er normalen for DXR on vs off i kommende titler. Det er mye mulig at DICE har brukt fint lite tid på implementeringen og optimaliseringen her. Men det lover jo ikke spesielt godt når selv RTX 2080 Ti. Selv på DXR Low og 1440P så holder du deg akkurat over 60 FPS? Så fort du går til Medium/High/Ultra så dipper man under 50 FPS? Og samtidig så er forskjellene knapt nok merkbare i praksis?

 

Ikke i det hele tatt overraskende for min del. Mengden utregninger som kreves for RT er nærmest ubegripelig

 

et mest overraskende som har kommet ut om refleksjoner i det siste må egentlig være Hitman 2, som tegner hele refleksjonen i GPU-en og tegner den så inn i på reflektive overflater.

Lenke til kommentar

Personlig tenker jeg at det må gå an å få til begrensninger på hvordan dette blir regnet ut og at man rett og slett har en kjapp nok del til å kunne prosessere det spilleren ser på , enkelt og greit, når man ser at man har saktere bevegelse med musen og ser på noe konkret bør det bli tydeligere hva man ser reflektert, når man er i kjapp bevegelse og farter rundt kartet bør man frigjøre mye av kraften da den ikke har en direkte mening for spilleren akkurat der.

I farta hvis jeg springer rundt selv så er det sjeldent at jeg fokuserer på ting som reflekterer seg, noen ting som elver og andre konkrete ting har den effekten, men stort sett er Ray Tracing behovet i "real life" lavt inntil jeg selv slapper av og er i "observasjons modus". Kan ikke forstå hvordan Nvidia ikke greier å få til noe her som faktisk gir en god opplevelse uten å drepe spillbarheten på høyere oppløsninger.

Uansett nå er jeg litt optimist og velger å avvente helt med min "konklusjon" til flere gode spill tar dette i bruk, så jeg kan sikkert dømme i løpet av et eller to års tid...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Personlig tenker jeg at det må gå an å få til begrensninger på hvordan dette blir regnet ut og at man rett og slett har en kjapp nok del til å kunne prosessere det spilleren ser på , enkelt og greit, når man ser at man har saktere bevegelse med musen og ser på noe konkret bør det bli tydeligere hva man ser reflektert, når man er i kjapp bevegelse og farter rundt kartet bør man frigjøre mye av kraften da den ikke har en direkte mening for spilleren akkurat der.

 

I farta hvis jeg springer rundt selv så er det sjeldent at jeg fokuserer på ting som reflekterer seg, noen ting som elver og andre konkrete ting har den effekten, men stort sett er Ray Tracing behovet i "real life" lavt inntil jeg selv slapper av og er i "observasjons modus". Kan ikke forstå hvordan Nvidia ikke greier å få til noe her som faktisk gir en god opplevelse uten å drepe spillbarheten på høyere oppløsninger.

 

Uansett nå er jeg litt optimist og velger å avvente helt med min "konklusjon" til flere gode spill tar dette i bruk, så jeg kan sikkert dømme i løpet av et eller to års tid...

 

Sånne store detaljhopp oppleves sjeldent veldig positivt i pill. Dette er noe som Dice kunne gjort selv, men jeg tror dessverre ikke resultatet hadde blitt så bra.

Lenke til kommentar

Om jeg skal oppsummere RTX slik jeg vurderer det så gjør jeg det som følger:

+Stilig teknologi og gir et pent visuelt løft i gitte situasjoner

+Bra at Nvidia prøver seg på nybrottsarbeid og lansere nye og spennende funksjoner

-Når ytelsestapet er så hinsides vil nok dette være no.1-featuren å skru av. Tror nok desverre langt over 90% av alle med turingkort ikke kommer til å aktivere dette i spill pga begredelig ytelse.

-Var det verdt å investere så mye i ny arkitetur og dermed økte priser til kundene for å få en funksjon som nær sagt ingen kommer til å bruke pga enormt ytelsestap? Et 2080ti blir i praksis etc 1060-kort i øyeblikket du slår på RTX med brukbar kvalitet ihvertfall i Battlefield, SOTTR lover heller ikke bra.

-RTX er definitivt en funksjon vi bør ha i spill mener jeg på sikt, men pr nå er ikke dagens hardware adekvat til at det blir særlig interessant for mer enn en svært liten gruppe som har 2080\2080ti, sitter på FullHD, ikke trenger mer enn 60 fps og ikke nødvendigvis må kjøre alt på ultra.

-Man kunne skippa RTX-støtta på 2070 og heller gjort det enda rimeligere, DLSS sier jeg dog ja takk til.

 

Jeg sa det vell en gang før at jeg tippa dette blir hairworks v2.0. Pen visuell funksjon det og, men noe som desverre aldri slo helt an å nesten ikke brukes i noen spill samt gir heftig ytelsestap.

 

DLSS har jeg mer tro på og håper det blir implementert i mange spill framover. DLSS er muligens det beste kortet Nvidia har for å "redde" RTX slik at ihvertfall noen av de med 2080ti velger å skru det på.

 

Helt greit å være uenig med meg ;)

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...