Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Noen av oss kjøpte 20XX kort fordi vi satt på 900-serien eller eldre... Og ønsket en oppgradering.

Jeg kjører oppgradering på en pc som er rundt 4 år gammel, går opp til 1440p, skjermkortet er til gjengjeld Geforce 1070 som jeg oppgradere til 2080 når jeg først er i gang. Jeg synes ikke det er all verdens imponerende at kortet i utgangspunktet ligger på samme nivå som 1080TI.

Lenke til kommentar

Jeg ser så klart poenget med at hvis det ikke finnes RTX hardware, så vil det heller ikke komme spill med støtte for det heller. Kudos til Nvidia for det.

 

Kunne dem ikke hatt en nedstrippa verson av f.eks 2080Ti da som mangler RTX og A.I delene på markedet samtidig? Da til samme pris som 1080Ti hadde ved lansering. En slik verson kunne også da vært klokket høyere, og dermed gitt enda bedre ytelse enn det 2080Ti har nå i spill som ikke støtter RTX. Istedenfor ~1800 Mhz boost, så kanskje den kunne klart opp mot samme som 1080Ti klarer.

 

GTX 1180 kunne vært navnet :D

 

Tenk deg et kort med samme store brikke som 2080 Ti har, men proppet til randen med cuda cores istedenfor RT og tensor cores i tillegg :dribble:

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

«De som ikke har penger til det» mener du vel? For om de hadde det, så hadde de handlet de også - melking eller ingen melking. Så nå må de sitte og overbevise seg selv og alle andre, om at kortet er dritt :p

 

Pew pew ..

 

Du tror helt oppriktig at folk som er skuffa ikke har råd til å kjøpe det?

Lenke til kommentar

Om kortet gir en ytelsesøkning i den oppgaven du er ute etter, er den da verdt pengene for oppgradering - ja eller nei? Det svaret er subjektivt. Så dvs, du måler verdien av kortet opp i mot hva du er villig til å betale for en «gitt ytelse/funksjon». Likeså, hadde du hatt et svært romslig budsjett så hadde du allerede kjøpt det på launch

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Om kortet gir en ytelsesøkning, er den verdt pengene for oppgradering - ja eller nei? Det svaret er subjektivt. Så dvs, du måler verdien av kortet opp i mot hva du er villig til å betale for en «gitt ytelse/funksjon». Likeså, hadde du hatt et svært romslig budsjett så hadde du allerede kjøpt det på launch

 

Tid til å gjøre oppgraderingen er heller ikke gratis. 

 

Det du beskriver nå er en bedre analyse, men da innser du at det er den subjektive vurderingen som teller mer enn penger tilgjengelig? Økonomisk hadde det ikke vært noe problem å kjøpe et nytt grafikkort, men jeg liker ikke å føle at jeg kaster bort penger heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Om kortet gir en ytelsesøkning i den oppgaven du er ute etter, er den da verdt pengene for oppgradering - ja eller nei? Det svaret er subjektivt. Så dvs, du måler verdien av kortet opp i mot hva du er villig til å betale for en «gitt ytelse/funksjon». Likeså, hadde du hatt et svært romslig budsjett så hadde du allerede kjøpt det på launch

Interessant å registrere hva man prøver å bruke som hersketeknikk i disse dager.

 

Sistnevnte er ingen selvfølge.

 

Når det gjelder prisen for TI, ja vel, fortsatt noen tusenlapper billigere enn den nest nyeste skinnjakka.

 

For min del er det ikke mer komplisert enn at jeg inntil videre ikke oppfatter ytelsen som verdt de ekstra kronene, har ikke 4k skjerm uansett, da sparer jeg heller rundt 4000, for en ytelse jeg ikke har behov for gitt oppløsningen, og legger heller pengene i en kurant flaske med brunt innhold.

Lenke til kommentar

Om kortet gir en ytelsesøkning i den oppgaven du er ute etter, er den da verdt pengene for oppgradering - ja eller nei? Det svaret er subjektivt. Så dvs, du måler verdien av kortet opp i mot hva du er villig til å betale for en «gitt ytelse/funksjon». Likeså, hadde du hatt et svært romslig budsjett så hadde du allerede kjøpt det på launch

 

Hva en gjenstand er verdt kan sees på som veldig subjektivt ja. Nå var det heller ikke min intensjon å fortelle deg at du ikke skal kunne bruke pengene på det du vil. Men jeg må få lov å tolke resultater fra tester, se prisen, og så dele mitt syn her inne. Noe du selv gjør :)

Endret av Betroz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Litt" cpuload i Bf V multiplayer

18core med ht= off

 

Det der stemmer bra overens med det DICE selv har sagt at BF5 kan utnytte 12 kjerner/tråder. Hvis du teller de som viser nesten 100% og legger sammen det lille på de andre til å bli 1 kjerne der Nizzen, så blir det ca 12 hele. Da bør man egentlig ha minst en 8700K til det spillet - eller bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk at et så stort firma som Nvidia har skiti så på draget ved å ha så lav produksjon i forhold til hva markedet ønsket ved release.

 

Nå er det gått en stund siden release og folk inkl. meg har fått tid til å vurdere og tenke over om det er verdt å oppgradere for sin egen del.

Hadde inne bestilling og hadde sikkert slengt meg på hvis kortene var leveringsklare like etter release. Nå er det derimot ikke like fristende lengre, blodet er blitt kaldere og de har mistet meg som kunde på 2080ti.

Endret av OddZen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...