Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk fra et 1080 til 2080ti. Dobbel ytelse i det aller meste, noen ganger mer. Ingen skal komme og fortelle meg at det ikke var verdt det, fordi det er mine penger som er brukt, og jeg bruker mine penger akkurat som jeg selv ønsker :) For min del er et skjermkort til 14-15k en mye bedre investering enn f.eks. en to ukers ferie til samme pris, eller kaste bort 15k i året på å røyke, etc..

Dette er en helt ny generasjon kort med helt ny teknologi. Ytelsen går bare én vei herifra - oppover!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra et 1080 til 2080ti. Dobbel ytelse i det aller meste, noen ganger mer. Ingen skal komme og fortelle meg at det ikke var verdt det, fordi det er mine penger som er brukt, og jeg bruker mine penger akkurat som jeg selv ønsker :) For min del er et skjermkort til 14-15k en mye bedre investering enn f.eks. en to ukers ferie til samme pris, eller kaste bort 15k i året på å røyke, etc..

Dette er en helt ny generasjon kort med helt ny teknologi. Ytelsen går bare én vei herifra - oppover!

 

Det var ikke verdt det. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra et 1080 til 2080ti. Dobbel ytelse i det aller meste, noen ganger mer. Ingen skal komme og fortelle meg at det ikke var verdt det, fordi det er mine penger som er brukt, og jeg bruker mine penger akkurat som jeg selv ønsker :) For min del er et skjermkort til 14-15k en mye bedre investering enn f.eks. en to ukers ferie til samme pris, eller kaste bort 15k i året på å røyke, etc..

Dette er en helt ny generasjon kort med helt ny teknologi. Ytelsen går bare én vei herifra - oppover!

Jeg kan i alle fall garantere deg at RTX ytelsen vil øke.

Men den totale ytelsen vil nok ikke endre seg radikalt, de fleste spillene vil nok se en forbedring på 5 til 10% maks i løpet av levetiden til kortet, noe som ser ut til å være den generelle trenden hos skjermkortprodusenter.

 

Personlig synes jeg at RTX er utrolig kult, men dessverre er det veldig begrenset hva det kan brukes til (eller blir brukt til akkurat nå), sånn sett så greier jeg meg fint uten per dags dato og spesielt til den prisen de går for.

 

Kommer ikke til å slutte å anbefale topp kortene fra Nvidia til de som har nok penger å brenne av seg, så får det være opp til hver enkelt om de synes det er en god investering eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket kort har du?

 

Nvidia erkjenner jo en feil med sine FE kort i hvertfall.

 

https://forums.geforce.com/default/topic/1079930/geforce-rtx-20-series/rtx-2080-ti-founders-edition-contact-us/

 

Ser jo forbløffende likt ut som eksempelbildet i denne artikkelen, også: https://itavisen.no/2018/11/16/nvidia-svarer-pa-geforce-rtx-2080-ti-feil/.

 

Edit: Var for sent ute til å se at det var fake.. :)

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Jeg kan i alle fall garantere deg at RTX ytelsen vil øke.

Men den totale ytelsen vil nok ikke endre seg radikalt, de fleste spillene vil nok se en forbedring på 5 til 10% maks i løpet av levetiden til kortet, noe som ser ut til å være den generelle trenden hos skjermkortprodusenter.

 

Personlig synes jeg at RTX er utrolig kult, men dessverre er det veldig begrenset hva det kan brukes til (eller blir brukt til akkurat nå), sånn sett så greier jeg meg fint uten per dags dato og spesielt til den prisen de går for.

 

Kommer ikke til å slutte å anbefale topp kortene fra Nvidia til de som har nok penger å brenne av seg, så får det være opp til hver enkelt om de synes det er en god investering eller ikke.

 

Ja, det var litt klønete skrevet av meg. Mente jo selvfølgelig at det var hovedsakelig RTX som bare kan bli bedre :)

 

Når vi ser hva Rockstar har fått til med RDR2 på PS4/XB1 og deres ganske begrensede hardware, så kommer det garantert noen som klarer å utnytte RTX på en god måte. Jeg gleder meg til titler som kommer med RTX og/eller DLSS.

Lenke til kommentar

RTX On får hvertfall terningkast 1 fra meg. Greier ikke se forskjell utenom at FPS blir dårlig, ikke er det noen refleksjoner av deg selv i vindu som de viste frem fra demo osv heller. Må ned i 2560x1440 om mann skal ha det på  (Bilde under er det). Men spillet ser så mye bedre ut i 4K så det er bare til å glemme. Synst litt synd på de som har kjøpt 2070 og har sett for seg RTX On hehe.. 1080ti hadde vert et så mye bedre kjøp da på brukten og med mye mer ytelse. Det vil være slik på ALLE spill som kommer med RTX. Eneste lyset i tunnelen er om Vulkan vil komme med støtte. Der yter det jo alltid mye mye bedre enn DX12. 

Hvor er de fete refleksjonene?

YR834Ic.jpg

nniX33c.jpg


 


 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Eneste lyset i tunnelen er om Vulkan vil komme med støtte. Der yter det jo alltid mye mye bedre enn DX12.

Vulkan har neppe denne støtten med det første. nVidia har lagt ned veldig mye research i denne teknologien.

 

Hvor er de fete refleksjonene?

Tror nok releasen var litt rushet, så om et par patcher kanskje ?

Lenke til kommentar

Vulkan har neppe denne støtten med det første. nVidia har lagt ned veldig mye research i denne teknologien.

 

 

Tror nok releasen var litt rushet, så om et par patcher kanskje ?

Hva mener du, raytracing er noe som er støttet i DX12, noe som alle kan bruke. Det er bare Nvidia som har hardware støtte for dette nå med sine 20xx kort, ikke noe mer enn det.  Ser nå at det allerede er noe raytracing på gang med  Vulkan . https://devblogs.nvidia.com/vulkan-raytracing/ 

 

Så får håpe det er bedre ytelse i Vulkan om det kommer der. Synd ikke flere bruker det enn DX12..

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Du tenker på Vulkan-støtte for RT via nVidia Tensor ?

 

Hvis du ser på hvordan de gimper Linux-drivere tror jeg på god RT på Vulkan når jeg ser det.

Har på følelsen at dette neppe har særlig høy pri for dem. Føler nVidia er alt for propreitære i sin natur til at de kommer med noe bra på den fronten med det første, men de har jo vært veldig kjekt med god støtte raskt.

 

Jeg er en stor tilhenger av Vulcan bare så det er sagt. Tror DX12 er foreløpig en for stor omveting med sterk parallellisering for at industrien omfavner den bredt. DX11 er mer komfortsonen og DX12 er i RD-laben for vurdering for mange foreløpig.

 

API-ene som brukes mye i dag har fremdeles for lite netto ytelse i forhold til hw-potensial. Konsollene har en mye bedre profil på dette enn PC, men skulle egentlig bare mangle i forhold til spesialiseringen.

Lenke til kommentar

“We recommend in this first release of DXR that “DXR Raytraced Reflections Quality” be set to “Low” due to Battlefield V’s Known Issues when using “Medium”, “High”, and “Ultra” settings. EA, DICE, and NVIDIA will also continue to optimize this implementation and deliver regular updates.

 

Although preferences will vary, we recommend disabling the following settings from Video-->Basic when DXR is enabled for the best overall experience:

 

Chromatic Aberration

Film Grain

Vignette

Lens Distortion”

 

https://forums.geforce.com/default/t...eld-v-dxr-faq/

Lenke til kommentar

Du tenker på Vulkan-støtte for RT via nVidia Tensor ?

 

Hvis du ser på hvordan de gimper Linux-drivere tror jeg på god RT på Vulkan når jeg ser det.

Har på følelsen at dette neppe har særlig høy pri for dem. Føler nVidia er alt for propreitære i sin natur til at de kommer med noe bra på den fronten med det første, men de har jo vært veldig kjekt med god støtte raskt.

 

Jeg er en stor tilhenger av Vulcan bare så det er sagt. Tror DX12 er foreløpig en for stor omveting med sterk parallellisering for at industrien omfavner den bredt. DX11 er mer komfortsonen og DX12 er i RD-laben for vurdering for mange foreløpig.

 

API-ene som brukes mye i dag har fremdeles for lite netto ytelse i forhold til hw-potensial. Konsollene har en mye bedre profil på dette enn PC, men skulle egentlig bare mangle i forhold til spesialiseringen.

 

Sånn teoretisk kan man få til noe som linger Raytracing uten at man mister så mye ytelse, trikset er å ha enkle kalkulasjoner som er i nærområdet til hvor man spiller og derfor det man ser på.

Lenke til kommentar

“We recommend in this first release of DXR that “DXR Raytraced Reflections Quality” be set to “Low” due to Battlefield V’s Known Issues when using “Medium”, “High”, and “Ultra” settings. EA, DICE, and NVIDIA will also continue to optimize this implementation and deliver regular updates.

 

Although preferences will vary, we recommend disabling the following settings from Video-->Basic when DXR is enabled for the best overall experience:

 

Chromatic Aberration

Film Grain

Vignette

Lens Distortion”

 

https://forums.geforce.com/default/t...eld-v-dxr-faq/

 

De glemte å legge til : 1080p oppløsning også....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...