Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisgaranti hos Komplett gjelder vel ikke mot kampanjer, men du har jo ingenting å tape på å prøve

 

  • Prismatch gjelder ikke på kampanjer eller tilbud hos konkurrenter med et begrenset antall varer.

 

Betyr ikke det at tilbudet ikke gjelder såfremt det ikke er en begrensning på antall produkter som er på salg? Slik det står er jo ikke tilbud\kampanje utelukket, men hvis det er begrenset med antall varer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

  • Prismatch gjelder ikke på kampanjer eller tilbud hos konkurrenter med et begrenset antall varer.

 

Betyr ikke det at tilbudet ikke gjelder såfremt det ikke er en begrensning på antall produkter som er på salg? Slik det står er jo ikke tilbud\kampanje utelukket, men hvis det er begrenset med antall varer.

 

 

Høres ut som du tolker dette rett. Hadde det stått begrenset antall 100 stk eller noe slik i annonsen hadde det nok ikke gjeldt.

 

Eneste de kanskje vil lure seg unna på er at tilbudet ikke gjelder når du tar kontakt. Du får si det var litt vanskelig å ta kontakt på en søndag. :)

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

For et mareritt å skulle forsøke å svi av 13.000.- på et grafikkkort! 2080 Ti Gaming Trio X, blir utsatt og utsatt. Jeg står som nr 3 hos multicom for å skaffe kortet, men tror jeg gir opp...

 

Om jeg ikke er interessert i å overclocke GPU selv, er det vel egentlig ikke så viktig hvilket kort jeg går for?! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For et mareritt å skulle forsøke å svi av 13.000.- på et grafikkkort! 2080 Ti Gaming Trio X, blir utsatt og utsatt. Jeg står som nr 3 hos multicom for å skaffe kortet, men tror jeg gir opp...

 

Om jeg ikke er interessert i å overclocke GPU selv, er det vel egentlig ikke så viktig hvilket kort jeg går for?! 

Det kommer vel mest an på hvor sensitiv du er mtp. temperaturer og lydnivå. Ellers spiller det neppe noen stor rolle. Det virker ikke som om MSI klarer å produsere mer enn et svært lite antall av dette kortet. Mitt inntrykk er av svært mange har avbestilt og gått for andre kort, uten at det har hjulpet ettersom det fremdeles ikke har kommet så mye som et eneste kort på mange lange. Så lenge MSI ikke vil og distributører samt butikker ikke kan si noe halvannen måned etter release virker det hele ganske useriøst. 2018 blir fort 2019 nå, og jeg kan ikke se for meg at mange som forhåndsbestilte så for seg å vente til jul. I USA har butikkene begynt  å kansellere kundenes ordre av dette kortet(!).

Lenke til kommentar

Teorien var at alle med 1710 OC funksjon var binna chips?

Vurderer å bruke angre tingen hos komplett å bytte til 2080  :dremel:

 

Edit: kan 60 dager åpent kjøp bli avslått egentlig?

Blir returnert i originale emballasje og kortet er jo pent brukt. Men hadde vært kjekt å få 2080 i hus får man returnerer 2070!

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Siden man snakker om Intel sin HT i denne tråden i relasjon med ytelsen den kan gi skjermkortene kan det være greit å vite at det har blitt oppdaget alvorlige sårbarheter på HT som potensielt gjør at det kan være bedre å deaktivere den. SMT kan være berørt men hittil ikke påvist.

https://www.tomshardware.com/news/portsmash-intel-hyper-threading-flaw,38014.html

Lenke til kommentar

Siden man snakker om Intel sin HT i denne tråden i relasjon med ytelsen den kan gi skjermkortene kan det være greit å vite at det har blitt oppdaget alvorlige sårbarheter på HT som potensielt gjør at det kan være bedre å deaktivere den. SMT kan være berørt men hittil ikke påvist.

https://www.tomshardware.com/news/portsmash-intel-hyper-threading-flaw,38014.html

Jeg klarer ikke se hvordan det kan være så farlig for mannen i gata. Hva slags sensitiv informasjon er det å stjele fra programmer som kjøres.

Lenke til kommentar

Det er mye som kan plukkes opp, brukerinformasjon, passord, lisens og sensitive opplysninger.

 

I verste fall må Intel gi ut en patch som senker ytelsen, i beste fall er det en bagatell som enkelt kan fikses.

 

Muligheten for at flere som AMD er berørt er der, uansett viktig at slikt blir oppdaget og tatt hånd om.

 

Nyere teknologi i skjermkortene kan også potensielt utnyttes, man har jo funnet flere kort som tydeligvis ble brukt til mining uten at eieren viste om det.

 

For meg personlig så har jeg et enkelt forslag til eierne av skjermkort : kjøp originalt...

 

Uansett så har jeg sett at de siste driverne til NVIDIA har fikset en del små problemer på MSI 2080 Ti kortene ( eller alle ) da de kjører bedre i følge jentene jeg hjalp litt med montering og bytte av psu som var for svak.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke skjønner det er at det du listet opp der bruker vel ikke lang tid på CPUen at angrepet har noe effekt? Ser for meg at metoden fungerer som packet sniffing? Da må du vel ha en del data for å sette sammen noe verdt å ha. For et angrep som dette så må man vel angripe en spesifikk person, så hvorfor skulle noen angripe akkurat deg.

Lenke til kommentar

Det kommer vel mest an på hvor sensitiv du er mtp. temperaturer og lydnivå. Ellers spiller det neppe noen stor rolle. Det virker ikke som om MSI klarer å produsere mer enn et svært lite antall av dette kortet. Mitt inntrykk er av svært mange har avbestilt og gått for andre kort, uten at det har hjulpet ettersom det fremdeles ikke har kommet så mye som et eneste kort på mange lange. Så lenge MSI ikke vil og distributører samt butikker ikke kan si noe halvannen måned etter release virker det hele ganske useriøst. 2018 blir fort 2019 nå, og jeg kan ikke se for meg at mange som forhåndsbestilte så for seg å vente til jul. I USA har butikkene begynt  å kansellere kundenes ordre av dette kortet(!).

 

Takk for svar. Jeg avbestilte Trio X kortet og gikk for Gainward kortet som Komplett får inn mange av i morgen! Nå blir det GPU!!!!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se hvordan det kan være så farlig for mannen i gata. Hva slags sensitiv informasjon er det å stjele fra programmer som kjøres.

For å unngå å spore helt av anbefaler jeg at du leser litt her : Is Hyper-Threading a Fundamental Risk

 

Man har funnet en del feil I HT til Intel i år, dette blir vel nr 3 så langt. Dette i seg selv kan jo få en innvirkning senere på ytelsen til Nvidia skjermkortene sammen med Intel Cpu'er, noe tiden vil vise.

 

 

 

Lenke til kommentar

Klar over SMT sårbarheten Malvado men det begynner jo nå å bli så mange av dem at man får avstå fra å kjøpe CPU noen år om man er redd for dette.

Heh, er litt kjipt å kjøpe en Cpu om sårbarhetene fører til patcher som igjen senker ytelsen i forhold til hva man fikk se på noen tester for en tid siden...

Men ja, man bør ikke henge seg opp for mye i slikt, men personlig hadde jeg vært utrolig forbannet om cpu'en min til flere tusen kroner plutselig fikk 15% mindre ytelse fordi man må slå av HT eller legge inn en patch som sløver den ned.

 

Denne typen for sårbarheter har også kommet såpass langt at Gpu'er nå begynner å bli mål til noen luringer, det viser bare at i fremtiden så må ting sikres langt bedre enn det vi har gjort hittil og hva det eksakt innebærer er forhåpentligvis ikke nedsatt ytelse om det blir gjort riktig. Er du interesert så kan man ta en titt på Side Channel attack.

 

 

In the case of GPUs, these attacks can be used to monitor web activity and steal passwords. The researches are currently communicating their findings with Nvidia, who will be rolling out a patch to address some of the vulnerabilities. Researchers are also in contact with AMD and Intel, to see if their respective GPUs can be affected in a similar way. The research group now plans to test side-channel attacks with Android phones.  

Uansett ble litt vel gira når det gjelder dette, så lover å kutte ut postingen om slike sårbarheter i denne tråden som ødelegger for både skjermkort og Cpu.

 

Vi går vel mot dag 56 siden lansering av skjermkortene uten et eneste spill som har RTX?

 

 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...