Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50% redusert ytelse for bedre refleksjoner i Battlefield 5...? Man kan vel leve med 50-60 fps i spill som Tomb Raider kanskje, men i mer raske spill så er jo høyere fps ønskelig. Er det ikke nettopp høyere fps grunnen til at du har SLI/NV link i utgangspunktet da Nizzen? Nå du nesten ha det for spillbar ytelse i BF5...

 

Nvidia har jo egentlig gjort noe genialt med RTX da. Siden ytelsen går ned pga at raytracing er så krevende, så må nå forbrukere kjøpe nye skjermkort kanskje enda oftere enn før, og da også mer av high-end modellene. Tenk da 4K + Raytracing = en melkemaskin som vil holde det gående for Nvidia i 100 år fremover. Men samtidig er det jo gøy med noe nytt og mer skinnende da  :wee:

 

Oops poster jeg i feil RTX tråd nå... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

50% redusert ytelse for bedre refleksjoner i Battlefield 5...? Man kan vel leve med 50-60 fps i spill som Tomb Raider kanskje, men i mer raske spill så er jo høyere fps ønskelig. Er det ikke nettopp høyere fps grunnen til at du har SLI/NV link i utgangspunktet da Nizzen? Nå du nesten ha det for spillbar ytelse i BF5...

 

Nvidia har jo egentlig gjort noe genialt med RTX da. Siden ytelsen går ned pga at raytracing er så krevende, så må nå forbrukere kjøpe nye skjermkort kanskje enda oftere enn før, og da også mer av high-end modellene. Tenk da 4K + Raytracing = en melkemaskin som vil holde det gående for Nvidia i 100 år fremover. Men samtidig er det jo gøy med noe nytt og mer skinnende da :wee:

 

Oops poster jeg i feil RTX tråd nå... :p

Kommer ikkje til å spille med RT før dx 12 sli funker iallefall. Singleplayer gjør jeg ikkje.

 

Under 100 fps i multiplayer gjør jeg heller ikkje ;)

Lenke til kommentar

Betrox,

 

Enda en konspirasjonsteori om denne «melke»-klisjéen? Hva ønsker du at Nvidia skal gjøre? Gi oss et RTX-kort som greier RT og 4K @120fps til 5000,- allerede før de har det selv?

 

Som med alle ting, så må man lære å gå før man kan løpe. Skjønner meg ikke på denne sutringa her inne -.-

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enda en konspirasjonsteori om denne «melke»-klisjéen? Hva ønsker du at Nvidia skal gjøre? Gi oss et RTX-kort som greier RT og 4K @120fps til 5000,- allerede før de har det selv?

 

Nå var jeg vel ikke akkurat dødsalvorlig da jeg skrev det heller, for da hadde jeg vel brukt litt sterkere gloser  ;)

 

Men hvem ønsker å gå tilbake til 1080p gaming for å få bedre refleksjoner i spilla sine? Grunnen til at jeg klager er at jeg kunne fint tenke meg et raskere skjermkort, men hovedgrunnen til å kjøpe 2080Ti over 1080Ti jeg har fra før, er nettopp RTX funksjonene. Ytelsesforskjellen mellom de to korta ellers er neppe verdt prisen. Fra 980Ti til 1080Ti var den det. For å se positivt på det, da var jo 1080Ti kjøpet ikke så dumt i utgangspunktet siden jeg kan bruke det ett år til :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Betrox,

 

Enda en konspirasjonsteori om denne «melke»-klisjéen? Hva ønsker du at Nvidia skal gjøre? Gi oss et RTX-kort som greier RT og 4K @120fps til 5000,- allerede før de har det selv?

 

Som med alle ting, så må man lære å gå før man kan løpe. Skjønner meg ikke på denne sutringa her inne -.-

 

Hvem konspirerer Nvidia med i hans teori? Det er ikke noe konspirasjon såvidt jeg kan se.

 

Det er ikke å legge skjul på at Nvidia utnytter monopolet de har på high-end. De er også ganske monopolistiske på GPGPU, all den tid de ikke lenger tillater GTX-kort i datasentere, ikke støtter nyere OpenCL-versjoner. 

Lenke til kommentar

Hvem konspirerer Nvidia med i hans teori? Det er ikke noe konspirasjon såvidt jeg kan se.

 

Det er ikke å legge skjul på at Nvidia utnytter monopolet de har på high-end. De er også ganske monopolistiske på GPGPU, all den tid de ikke lenger tillater GTX-kort i datasentere, ikke støtter nyere OpenCL-versjoner. 

 

Nettopp. Ingen konspirasjon. Bare liker ikke helt hvordan Nvidia driver på her. Håper virkelig AMD kommer med noe bra snart, så konkuransen er tilbake - og forhåpentligvis lavere priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva mener dere her, hvis man har fått tak i GTX 1080 TI til 5500 kr.

Er det verdt å oppgradere til GTX 2080? Eller bør man vente et par år?

 

Overhodet ikke verdt det spør du meg. Vent heller på 7nm (?) refresh korta som kommer en gang i 2019 (høsten kanskje).

 

Spessielt siden du har Ryzen 1700 også, da den er flaskehals til noe som er raskere enn ditt 1080Ti selv ved 1440p gaming.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

GeForce RTX er ikke verdt pengene – slik er Battlefield V med ray-tracing

Så hva mener dere her, hvis man har fått tak i GTX 1080 TI til 5500 kr.

Er det verdt å oppgradere til GTX 2080? Eller bør man vente et par år?

 

 

Min mening: Hvis du allerede har et skjermkort nå som fungerer tilstrekkelig, vent til neste generasjon, eller vent til prisen blir satt ned betraktelig. 

 

Hvis du av en eller annen grunn ha nytt skjermkort , ville jeg gått for 2070/2080/2080 ti avhengig av budsjett. Jeg tror ikke jeg ville anbefalt å kjøpe 1080 ti nå, med mindre du kan få det veldig billig. 

 

Hvis du vil ha det nyeste av det nyeste, eller oppleve RTX i sin barndom, og har budsjett til det, er det bare å kjøre på.

 

Hvis du vil tenke langsiktig, eller har et budsjett du må holde deg innafor (vel, det har alle, men...), så vil jeg påstå at denne generasjonen ikke er ideell. Sannsynligvis vil neste generasjon kort takle strålesporing i betydelig flere titler, og du skal ikke se bort ifra at prisen går litt ned. Erfaringsmessig  holder første produkt med ny teknologi seg dårlig når neste generasjon er ute.

 

Uansett kan man kanskje se om prisen går ned etter jul når forespørselen har blitt dekket og RTX-rusen har lagt seg litt.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Spessielt siden du har Ryzen 1700 også, da den er flaskehals til noe som er raskere enn ditt 1080Ti selv ved 1440p gaming.

Sikker på det? Syns med untakk av dying light og Conan exiles\ark som muligens ikke er særlig optimalisert så er ikke cpuen den delen som sliter mest med 1440p utrolig at doom  faktisk klarer 165 bilder i sekundet. Så kommer bedre ut med den faktisk usikker på hvor langt man klare doom hvis man har 240 hz panel. f.eks ASUS ROG Swift PG258Q.

Lenke til kommentar

Det som er 100% sikkert, er at BF V er uspillbart med RT=on

 

Hadde man bare fått 100 fps i 1080p i det minste

 

Jau man ønsker seg 100+ fps i BF. Jeg mener seriøst at Nvidia burde ha ventet med RTX cores i sine GPU'er iallefall til 7nm er på plass, kanskje også helt til 5nm kommer. Da kunne dem fått plass til mange flere RTX cores og selvfølgelig bedre ytelse. Jeg tror faktisk også Nvidia innser det nå. 

Lenke til kommentar

Men vet noen 165 hz 1440p https://www.dustinhome.no/product/5010764485/2-port-displayport-splitter-black

Vil en slik switch virke med 3x2 meter displayport kabel? For hørt en del med dustinhome som har hørt med deltaco som mener det vil virke fint men man får mindre farger dybde 8 bit istedenfor 10 bit. Hva tror dere? Andre butikker som elkjøp\komplett og digital impuls mener slike switcher ikke funger høyere en 60 hz da man ikke får nok strøm.

 

Man kan jo gå for åpen kjøp men mistenker ender med svart skjerm vanskelig å finne ut om kabelen switchen funger.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jau man ønsker seg 100+ fps i BF. Jeg mener seriøst at Nvidia burde ha ventet med RTX cores i sine GPU'er iallefall til 7nm er på plass, kanskje også helt til 5nm kommer. Da kunne dem fått plass til mange flere RTX cores og selvfølgelig bedre ytelse. Jeg tror faktisk også Nvidia innser det nå.

Enig :)

 

Dog 2080ti er jo "billig" fordi vi har jo måttet vente i 2 år siden 1080ti :p 2 år på å spare :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...