Gå til innhold

Bør vi ha transseksuelle i militæret?


Anbefalte innlegg

Vel når en mann som har tatt hormonbehandling kommer inn på friidrettsbanen har jo ikke folk som er født damer noen sjanse. Ok han fyren identifiserer som kvinne og har skiftet kjønn og navn. Men vi har skilt menn og damer pga ulikheter i biologien. Menns kropper er sterkere. Og hva kjønn du identifiserer som har ingenting å si. Kroppen din er enten hankjønn eller hunkjønn. 

 

Synes folk det er rimelig at transfolk da kan være med i friidrett som det nye kjønnet de identifiserer som? Transfolkene kommer til å vinne alt, det blir jo bare dumt. Er det trist at de ikke kan være med der da? Joda, men ikke alle kan gjøre hva de vil. 

 

Og det samme gjelder toaletter, dusjer osv. Det er rimelig ukomfortabelt om noen med en annet kjønn kommer inn på do. Altså du kan ikke identifisere som pissoarbruker eller ikke, du er født til å enten kunne bruke det eller ikke. Pluss det betyr at essensielt hvilken som helst mann kan gå inn på dametoalett og påstå de er trans. Hvordan skal det være en god ide? Så skal vi bygge transtoaletter overalt? Vi har ikke for alle funksjonhemmede engang, som er langt viktigere.

 

Det er bra å tilrettelegge for alle folk i samfunnet, men det finnes en grense for hva som er rimelig å gjøre for en mindre gruppe, spesielt når det definitivt går så mye over fellesskapet. Og verden er faktisk ikke rettferdig, det er ting som skjer osv som bare gjør livet ditt vanskeligere. 

 

Og det finnes faktisk bare to kjønn. I Norge har vi personnummer som tar med kjønn. Og det er åpenbart kun to kjønn. Så om du fullfører en slik operasjon så skifter du lovlig kjønn. 

 

Og ellers så er transseksualitet ikke regnet som en psykisk lidelse i Norge. Ble endret i 2010. Andre land mener andre ting, men andre land mener og homofili er en psykisk lidelse så jeg vet ikke hvor mye tro jeg nødvendigvis ville satt på hva andre lande mener.

 

Og dermed er det 0 problem å tjene i militæret, siden det faktisk ikke er en psykisk lidelse. Så jeg ser ikke hvordan du lovlig skulle hatt noen grunn for at transseksuelle kunne tjene i militæret i Norge. Og hvorfor de ikke kan bli like gode soldater som andre. Og jeg ser ikke at vi ofrer noe, det er vel heller de som ofrer minst 1 år av sitt liv for Norge? 

 

Folk som finner på masse slags andre kjønn og slikt derimot er ikke sunt. Hvordan kom vi dit at folk tuller med at Apache helikopter er et kjønn? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med kjønnsnøytrale toaletter..?

Men for all del.

Be om at denne kvinnen skal bruke dametoalettet:
1378646_411282918996277_1125559941872956

Og at denne mannen skal bruke herretoalettet.

dc4cf89db60e4cbebaa91c0e0f7efffd.jpg

 

Okay.
Greit.

Jeg kan ikke se for meg hvordan jenter skulle reagert negativt på at jenten øverst skulle kommet inn på jentetoalettet, eller hvordan gutter skulle reagert negativt eller krenkende ovenfor gutten nederst.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke noe mot transfolk, men i et så viktig element av beskyttelsen av et land så er ikke trans noe mer enn en forstyrrelse og svekkelse av moralen. Det finnes grenser for hvor mye man skal forvente at samfunnet bøyer seg for kravene til en liten gruppe mennesker. F.eks. at trans skal få lov å gå til hvilket som helst toalett blir bare helt feil. Er enig med andre her som også sier at trans er et psykologisk problem, først og fremst.

Er du utdannet i noe relevant fagområde, siden du sier at trans er ett psykologisk problem, eller skriver du bare vas som mange andre her ?

Man trenger ikke være vitenskapsmann for å ha en mening om hva som svekker et militære. Man kan også ta inn handicappede for å være snill mot dem også, det betyr ikke dermed at de er en styrkelse av militæret. Høye, sterke og intelligente menn er det som utgjør en sterk styrke. Andre elementer er bare støy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke noe mot transfolk, men i et så viktig element av beskyttelsen av et land så er ikke trans noe mer enn en forstyrrelse og svekkelse av moralen. Det finnes grenser for hvor mye man skal forvente at samfunnet bøyer seg for kravene til en liten gruppe mennesker. F.eks. at trans skal få lov å gå til hvilket som helst toalett blir bare helt feil. Er enig med andre her som også sier at trans er et psykologisk problem, først og fremst.

Høres ut for meg som du har noe imot transfolk.

Jeg har ikke noe imot barn under ti år, folk i rullestol, folk i koma, folk med alzheimer eller demente eldre over 90 år, men syns ikke de skal tillates i en militær styrke. Streite menn er de som egner seg i en hær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med kjønnsnøytrale toaletter..?

 

Men for all del.

 

Be om at denne kvinnen skal bruke dametoalettet:

1378646_411282918996277_1125559941872956

 

Og at denne mannen skal bruke herretoalettet.

 

dc4cf89db60e4cbebaa91c0e0f7efffd.jpg

 

Okay.

Greit.

 

Jeg kan ikke se for meg hvordan jenter skulle reagert negativt på at jenten øverst skulle kommet inn på jentetoalettet, eller hvordan gutter skulle reagert negativt eller krenkende ovenfor gutten nederst.

Eller enda viktigere, at en mann med parykk og sminke ikke skal få gå inn på dametoalettet der de mindreårige døtrene dine er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høye, sterke og intelligente menn er det som utgjør en sterk styrke. Andre elementer er bare støy.

Så når Forsvaret nå utdanner kvinnelige spesialstyrker, så er det altså ikke fordi det er behov for dem. Men for å være snill mot kvinner? Og hva i all verden har intelligens og høyde med om en styrke er sterk eller ei? Du vet kanskje at høyde er ekskluderende for å bli jagerflypilot?
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke noe mot transfolk, men i et så viktig element av beskyttelsen av et land så er ikke trans noe mer enn en forstyrrelse og svekkelse av moralen. Det finnes grenser for hvor mye man skal forvente at samfunnet bøyer seg for kravene til en liten gruppe mennesker. F.eks. at trans skal få lov å gå til hvilket som helst toalett blir bare helt feil. Er enig med andre her som også sier at trans er et psykologisk problem, først og fremst.

Er du utdannet i noe relevant fagområde, siden du sier at trans er ett psykologisk problem, eller skriver du bare vas som mange andre her ?

Man trenger ikke være vitenskapsmann for å ha en mening om hva som svekker et militære. Man kan også ta inn handicappede for å være snill mot dem også, det betyr ikke dermed at de er en styrkelse av militæret. Høye, sterke og intelligente menn er det som utgjør en sterk styrke. Andre elementer er bare støy.

 

Aldri hørt om at intelligens har vært noe krav i militæret, de vil vel heller ha en latent tett saueflokk som gjør det de blir fortalt. 

 

Kjenner kvinner som både er raskere til fots og med skytevåpen enn gjennomsnittet av menn. Direkte dumme er de heller ikke - var 2 kvinner som knakk lommemann saken for noen år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Transgender airman: ‘I would like to see them try to kick me out of my military’

 

Eller enda viktigere, at en mann med parykk og sminke ikke skal få gå inn på dametoalettet der de mindreårige døtrene dine er.

De kan jo det uansett? Herregud for et hysteri det er i denne tråden her. 

 

Jeg har ikke noe imot barn under ti år, folk i rullestol, folk i koma, folk med alzheimer eller demente eldre over 90 år, men syns ikke de skal tillates i en militær styrke. Streite menn er de som egner seg i en hær.

Ok, takk for din personlige mening. Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

 

Høye, sterke og intelligente menn er det som utgjør en sterk styrke. Andre elementer er bare støy.

Så når Forsvaret nå utdanner kvinnelige spesialstyrker, så er det altså ikke fordi det er behov for dem. Men for å være snill mot kvinner? Og hva i all verden har intelligens og høyde med om en styrke er sterk eller ei? Du vet kanskje at høyde er ekskluderende for å bli jagerflypilot?

 

 

Menn er, utenom enkelttilfeller, sterkere, raskere og mer robuste enn kvinner. Menn er laget av evolusjonen for å kjempe, kvinner for å oppfostre barn. Dette er utenom noen svært sjeldne eksempler et gjennomgående element i dyreriket.

 

 

Transgender airman: ‘I would like to see them try to kick me out of my military’

 

Eller enda viktigere, at en mann med parykk og sminke ikke skal få gå inn på dametoalettet der de mindreårige døtrene dine er.

De kan jo det uansett? Herregud for et hysteri det er i denne tråden her.  

 

Nei, det kan de ikke. En mann som går inn på et kvinnetoalett vil bli kastet ut, enten av kvinnene, eller mennene som venter utenfor. 

 

 

 

Jeg har ikke noe mot transfolk, men i et så viktig element av beskyttelsen av et land så er ikke trans noe mer enn en forstyrrelse og svekkelse av moralen. Det finnes grenser for hvor mye man skal forvente at samfunnet bøyer seg for kravene til en liten gruppe mennesker. F.eks. at trans skal få lov å gå til hvilket som helst toalett blir bare helt feil. Er enig med andre her som også sier at trans er et psykologisk problem, først og fremst.

Er du utdannet i noe relevant fagområde, siden du sier at trans er ett psykologisk problem, eller skriver du bare vas som mange andre her ?

Man trenger ikke være vitenskapsmann for å ha en mening om hva som svekker et militære. Man kan også ta inn handicappede for å være snill mot dem også, det betyr ikke dermed at de er en styrkelse av militæret. Høye, sterke og intelligente menn er det som utgjør en sterk styrke. Andre elementer er bare støy.

 

Aldri hørt om at intelligens har vært noe krav i militæret, de vil vel heller ha en latent tett saueflokk som gjør det de blir fortalt. 

 

Kjenner kvinner som både er raskere til fots og med skytevåpen enn gjennomsnittet av menn. Direkte dumme er de heller ikke - var 2 kvinner som knakk lommemann saken for noen år siden.

 

Jo smartere, jo sterkere. Dette er elementær militær teori. Selvfølgelig kjenner du til enkelte kvinner som yter bedre enn menn. Men i de aller fleste tilfeller er det motsatt. Vi kunne sikkert hatt folk med Downs syndrom eller tunge eksempler på autisme med i militæret for å blidgjøre og inkludere alle krinker og kroker i samfunnet, men det vil ikke gjøre noe annet enn å svekke militæret.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo smartere, jo sterkere. Dette er elementær militær teori.

Etter mer enn 25 års tjeneste i Forsvaret har jeg ennå ikke hørt om denne elementære militære teorien. Merkelig at slikt ikke undervises på befalsskoler, krigsskoler og stabsskoler.

 

 

Så dypt psykisk utviklingshemmede med IQ under 20 får altså fri tilgang til å tjene i det norske forsvaret siden intellektuell kapasitet er et ikke-tema? Da kan vel russerne bare passere over grensen, da.

Lenke til kommentar

 

 

Jo smartere, jo sterkere. Dette er elementær militær teori.

Etter mer enn 25 års tjeneste i Forsvaret har jeg ennå ikke hørt om denne elementære militære teorien. Merkelig at slikt ikke undervises på befalsskoler, krigsskoler og stabsskoler.

 

 

Så dypt psykisk utviklingshemmede med IQ under 20 får altså fri tilgang til å tjene i det norske forsvaret siden intellektuell kapasitet er et ikke-tema? Da kan vel russerne bare passere over grensen, da.

 

Ikke spill dum. Du vet utmerket godt at Forsvaret har opptakskrav til alle sine utdanninger og stiller krav til alle tjenestegjørende på kontrakt eller yrkestilsetting, herunder årlig fysisk test.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke noe mot transfolk, men i et så viktig element av beskyttelsen av et land så er ikke trans noe mer enn en forstyrrelse og svekkelse av moralen. Det finnes grenser for hvor mye man skal forvente at samfunnet bøyer seg for kravene til en liten gruppe mennesker. F.eks. at trans skal få lov å gå til hvilket som helst toalett blir bare helt feil. Er enig med andre her som også sier at trans er et psykologisk problem, først og fremst.

Er du utdannet i noe relevant fagområde, siden du sier at trans er ett psykologisk problem, eller skriver du bare vas som mange andre her ?

Man trenger ikke være vitenskapsmann for å ha en mening om hva som svekker et militære. Man kan også ta inn handicappede for å være snill mot dem også, det betyr ikke dermed at de er en styrkelse av militæret. Høye, sterke og intelligente menn er det som utgjør en sterk styrke. Andre elementer er bare støy.

 

 

Intelligente? Militæret er vel mer glad i folk som kan beordres. Men ja intelligens er jo en fordel.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ikke noe mot transfolk, men i et så viktig element av beskyttelsen av et land så er ikke trans noe mer enn en forstyrrelse og svekkelse av moralen. Det finnes grenser for hvor mye man skal forvente at samfunnet bøyer seg for kravene til en liten gruppe mennesker. F.eks. at trans skal få lov å gå til hvilket som helst toalett blir bare helt feil. Er enig med andre her som også sier at trans er et psykologisk problem, først og fremst.

Er du utdannet i noe relevant fagområde, siden du sier at trans er ett psykologisk problem, eller skriver du bare vas som mange andre her ?
Man trenger ikke være vitenskapsmann for å ha en mening om hva som svekker et militære. Man kan også ta inn handicappede for å være snill mot dem også, det betyr ikke dermed at de er en styrkelse av militæret. Høye, sterke og intelligente menn er det som utgjør en sterk styrke. Andre elementer er bare støy.

Aldri hørt om at intelligens har vært noe krav i militæret, de vil vel heller ha en latent tett saueflokk som gjør det de blir fortalt.

 

Kjenner kvinner som både er raskere til fots og med skytevåpen enn gjennomsnittet av menn. Direkte dumme er de heller ikke - var 2 kvinner som knakk lommemann saken for noen år siden.

Tja, både evnetester og improvisasjon og å finne løsninger er noe man gjerne testes på for mer krevende avdelinger så om ditt inntrykk er saueflokk spørs det om det kanskje henger sammen med hvor du selv ble anset som egnet?

Lenke til kommentar

 

Jo smartere, jo sterkere. Dette er elementær militær teori.

Etter mer enn 25 års tjeneste i Forsvaret har jeg ennå ikke hørt om denne elementære militære teorien. Merkelig at slikt ikke undervises på befalsskoler, krigsskoler og stabsskoler.

Er du eunig i påstanden at smartere avdelinger er sterkere, gitt at alt annet er likt? Jeg er enig i at å lansere det som en 'teori' fremstår rart, men om du gjennom 25 år i forsvaret aldri har opplevd et slikt resonnement må jeg si jeg stusser litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tja, både evnetester og improvisasjon og å finne løsninger er noe man gjerne testes på for mer krevende avdelinger så om ditt inntrykk er saueflokk spørs det om det kanskje henger sammen med hvor du selv ble anset som egnet?

 

Hvor mange kjente vitenskapsmenn har du hørt om som ble drept i krig i uniform med våpen i hånda ?

Lenke til kommentar

 

Så hva er å være en transpoerson da? En fødsesldefekt?

Det er en kjønnsidentitet.

 

Ja, men jeg håper du vet de faktisk ikke er det kjønnet de identifiserer med, du er klar over det. Sant? Akkurat som hu jenta fra NRK ikke faktisk er en katt, selv om hun identifiserer seg som en. Eller at jeg ikke er svart selv om jeg identifiserer med svart kultur. Du skjønner forskjellen her, sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...