Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Syntes denne var interessant:

AaxtL77.png

 

Super Mario Odyssey: Av 9 millioner er 4,4 (49%) solgt UTENFOR Japan og USA.

Mario Kart 8 Deluxe: Av 7,3 millioner er 3,8 (52%) solgt UTENFOR Japan og USA.

Zelda Breath of the Wild: Av 6,7 millioner er 3,1 (46%) solgt UTENFOR Japan og USA.

 

Det er tydelig at Switch har hatt en enorm suksess i Europa, og at mye av grunnen til disse tallene ligger her.

Bra tall det der. Hvor mye av det er Kina da?

 

Spillkonsoller var forbudt i Kina til 2015, noe som har ført til ekstrem utbredelse av MMO, browser og mobilgaming. Switch er såvidt jeg vet ikke i salg i Kina ennå, kun Hong Kong og Taiwan. Det er antatt at samarbeidet mellom Nintendo og Tencent (Riot Games, Supercell, Epic Games) er begynnelsen på en storsatsing i Kina for Nintendo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, penger er penger, så bedre enn ingenting? Men når de først skal ha et belønningsprogram var dette ganske svakt. Spesielt skjønner jeg ikke den store forskjellen på digitale og fysiske spill. Nå er det «kjøp 100 fysiske spill, få ett gratis». Ikke så ekstremt mye å skryte av. Menmen, blir nå greit å få noen kroner i avslag på neste spill jeg kjøper digitalt.

 

Foretrakk slik det var på 3DS og Wii U. Valgfriheten var ikke så stor, men fikk i alle fall spilt noen spill jeg ikke ville kjøpt ellers.

Lenke til kommentar

Merk at det står "on eligible games". Om de ikke har endret på det i det siste, gjelder det med andre ord ikke alle spill. Prøvde å bruke disse "points" for flere måneder siden, og da var det et ekstremt snevert utvalg jeg kunne bruke dem på. Fant ingenting jeg ville ha.

 

Må forøvrig si meg litt enig i dette innlegget.

Mye utvalg er bare bra. Det som trengs er et godt filter.

Er bra med utvalg ja, dog kunne alle butikkene (e-shop, steam, ps/ms store) med fordel hatt et litt mer helhetlig plan og kvalitetskontroll. Det jeg derimot er helt enig i, er at Nintendos allerede klumsete og uoversiktlige butikk (både e-shop og webshop) er unødvendig tungvint, og gjør problemet så mye, mye verre.

Lenke til kommentar

A patch was promised, but never arrived.

Zen Studios posted an update on Reddit addressing the community's issues - the long and short of it is that it would involve too much work to get the game to 60 frames per second in handheld mode, and the studio says it doesn't have the resources.

"I mean can we get a refund? I bought because I love your game on the other consoles and I wanted the PORTABILITY of having it on the Switch," reads one response. "You promised us 60fps in portable mode. It's unplayable at 30fps on the Switch...Is there any way we can get a refund for all our tables? I like supporting you all but this is awful."

The studio's comments were somewhat vague as to whether they plan to address the issue at some point in the future - and when that might be - or if that's it, and we'll all have to like it or lump it. But either way, its customers aren't thrilled with the news.

 
Lovnader lovnader.....
Lenke til kommentar

 

Ny Nintendo Direct i morgen :)

Aiaiaiai, hyyyype! De har allerede har en direct med plenty med porter, så antar vi får sett noe nytt nå.

 

Jeg håper på svaret på hva av stortitler som kommer det kommende året. Det er mindre å ta av enn i fjor. Man kan håpe, men dette er Nintendo da. :p

Lenke til kommentar

Jeg tror de presenterer hvilke storspill som kommer i år, og når cirka de kommer (summer, holiday osv). Men at det blir slik som i fjor med ett storspill hver måned skjer jo ikke (så lenge man ikke regner Kirby og Donkey Kong-port som storspill). Tror også de sparer en overraskelse til E3. Men at de overrasker oss med enten Smash, Mario Maker eller noe annet i morgen er jeg ganske sikker på. De kommer nok også til å bruke en del tid på Mario Tennis og Labo dessverre, men men. 

Mildt hypet, men setter ikke meg selv opp for skuffelse. Holder fortsatt på med BotW og har ikke skaffet XC2 enda så ingen hast. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...