Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Kan godt hende, men med Switch sin manglende mulighet for voicechat så er vel Payday 2 kanskje det siste spillet jeg kunne tenkt meg å spille på den konsollen. Det lille jeg har prøvd så er man avhengig av samarbeid.

 

Har ingenting i mot at spillet er der, men 400 kroner? Man får jo Odyssey til nesten samme pris.

 

Tittet litt i eShop og nå syns jeg det er langt mellom de gode spillene. Får mer og mer Google Play og AppStore-vibber av å scrolle rundt i eShop. Var ikke slik for bare noen måneder siden. Det eneste spillet som kommer som er noenlunde interessant er Kirby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser den var nede i 2795 i januar. Hvilken butikk var det?

 

Men ja, det frister å bare gjøre det. Er veldig spent på Zelda.

 

Så var det om man skal velge grå eller neon-kontrollere da. Kan tenke meg at grå kontrollere ser bedre ut, men neon gjør det enklere å finne kontrollerne, og lettere å skille mellom høyre og venstre.

 

Jeg "føler" også at Neon er mer Nintendo-aktig, uten at de nødvendigvis har så mye å si.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Neon her også! Hadde bare den på butikken når jeg kjøpte maskinen på impuls i oktober. Tenkte egentlig å kjøpe grå, men føler nå at Neon er den "offisielle" varianten, og det er den som blir brukt mest i reklamer osv. Syns maskinen ser bedre ut med Neon-kontrollere også nå når jeg har blitt vant til det.

 

Edit: Det er også stas at hvis man noen gang kjøper et nytt sett med JoyCons så er de seperate Neon-JoyCons i omvendt farge, så man kan ha en helrød eller helblå maskin.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Syns faktisk det var hakket mer behagelig å bruke min mors neon fargede konsoll siden det gir fin kontrast med knappene sammenlignet med den grå jeg har :)

De grå kontrollene hadde vært lekre om knappene hadde hatt farge, at X, Y, A og B hadde hatt samme farge som på SNES-kontrollene f.eks.

 

Blei Neon hos meg også. Første utgavene av Switchen hadde jo også noen få problemer med de grå kontrollene men det må da være en ikke sak nå? Kona har grå og har null problemer med dem.

 

Tror dette er silt ut nå ja. Uansett så var det visst bare en telefon til Nintendo og man fikk ny kontroll med en gang. 

Lenke til kommentar

Uansett hvilken farge man har er vel rekkevidden og hvor Switch er plassert i rommet ganske avgjørende for konrollene. Merker at hvis jeg har JoyCon langskroppen slik at låret dekker for sikten mot maskinen f.eks så hender det at den ikke registrerer bevegelsene. Litt irriterende, men ikke verre enn at jeg plasserte maskinen på et annet sted.

Lenke til kommentar

Uansett hvilken farge man har er vel rekkevidden og hvor Switch er plassert i rommet ganske avgjørende for konrollene. Merker at hvis jeg har JoyCon langskroppen slik at låret dekker for sikten mot maskinen f.eks så hender det at den ikke registrerer bevegelsene. Litt irriterende, men ikke verre enn at jeg plasserte maskinen på et annet sted.

Når jeg har hatt problemet har det vært når jeg har hatt maskinen docked og sittet i sofaen, ja. Tror ikke det har vært et problem når jeg har sittet nært oppi selve Switch-skjermen, reklamestyle.

Lenke til kommentar

broren min sin ene joycon slo seg av og reconnectet hele tiden både docked og undocked. han måtte kjøpe et nytt sett på Elkjøp etter et par mnd

Han burde ha tatt den med der han kjøpte den og fått den reparert. Er en kjent feil som går på garanti. Jeg kjøpte min konsoll på Gamestop, leverte joycon på en tirsdag og fikk den tilbake onsdagen uka etter. Siden har jeg ikke hatt problemer lenger.

Lenke til kommentar

Jeg har grå joycons. Spiller vanligvis håndholdt og SP. Har spilt MK8 med kona et par ganger. Høyre (tror jeg det er) joycon er litt trøblete av og til. Har opplevd at karten sklir sidelengs noen ganger. Men det er ikke alltid det skjer.

Om karten sklir har du garantert aktivert bevegelsesfunksjonen i spillet. Sjekk det ut neste gang det er et problem.:)
Lenke til kommentar

 

Jeg har grå joycons. Spiller vanligvis håndholdt og SP. Har spilt MK8 med kona et par ganger. Høyre (tror jeg det er) joycon er litt trøblete av og til. Har opplevd at karten sklir sidelengs noen ganger. Men det er ikke alltid det skjer.

Om karten sklir har du garantert aktivert bevegelsesfunksjonen i spillet. Sjekk det ut neste gang det er et problem. :)

 

Nei, det er ikke det. Den drar til siden, og kun på den ene joyconen, og kun når man sitter litt unna maskinen. Dessuten faller den ut i tide og utide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...