Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd Operations 4-5 ganger på Monte Grappa både som forsvarende og angipende og kan bare si en ting: aldri mer! Kartet er forsåvidt gøy nok, men de to bunkerene ødelegger absolutt alt. Enten så driver på med nytteløst angrep etter angrep, eller så ligger halve laget ditt nede i bunkeren og bare kaster granater i blindet.

 

Jeg gjorde den feilein å spawne i bunkeren en gang og kom meg ikke ut fordi alle hev brann-, gass- og røykgranater som gale.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd Operations 4-5 ganger på Monte Grappa både som forsvarende og angipende og kan bare si en ting: aldri mer! Kartet er forsåvidt gøy nok, men de to bunkerene ødelegger absolutt alt. Enten så driver på med nytteløst angrep etter angrep, eller så ligger halve laget ditt nede i bunkeren og bare kaster granater i blindet.

 

Jeg gjorde den feilein å spawne i bunkeren en gang og kom meg ikke ut fordi alle hev brann-, gass- og røykgranater som gale.

En enkel fiks hadde vært om man kunne sprenge hull der turreten står, så hadde det blitt lettere å flushe ut fienden. 

Tror kanskje DICE kunne ha trengt noen nye map designere. Virker som om enkelte av kartene er laget for at det skal bli et clusterfuck sånn som Suez er. Brettet ble litt bedre etter at de fikk 2 ekstra flagg, men å sette de på rekke og rad etter hverandre var en idiotisk avgjørelse.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd Operations 4-5 ganger på Monte Grappa både som forsvarende og angipende og kan bare si en ting: aldri mer! Kartet er forsåvidt gøy nok, men de to bunkerene ødelegger absolutt alt. Enten så driver på med nytteløst angrep etter angrep, eller så ligger halve laget ditt nede i bunkeren og bare kaster granater i blindet.

 

Jeg gjorde den feilein å spawne i bunkeren en gang og kom meg ikke ut fordi alle hev brann-, gass- og røykgranater som gale.

Er jo et av de beste mappet i spillet, er helt konge å farme xp og class ranks!

Blir lei meg om de patcher Monte grappa til slikt den blir fair altså. Er jo Metro ww1 edition.

 

Edit: + En får fort 80+ kills på en runde med litt bunker + Automatico.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Recon er jo desidert det aller gøyeste! Etterpå kommer fly, dette selvsagt når man spiller i squad.

 

Meg og en kamerat fløy litt, hadde typisk 12 i k/d ratio på de rundene vi spilte, men med recon hadde vi ofter 2-3 i k/d. Vi går ofte opp i frontlinjen og tar flagg med recon. Nå som jeg er litt komfortabel med spillet (Har spilt 6-7 timer nå) så har jeg lekt meg litt. Fikk en dobbelheadshot med en kule, noe som er litt moro. I bf4 var det ikke slikt. 

 

Sniping er blitt veldig "noobifisert" merker jeg. I BF4 måtte man være flink for å kunne finne ca hvor du skal sikte over hodet osv. Nå er det jo bare "Aim'n shoot". 

Lenke til kommentar

Hadde Lvl vært noe viktig på BF1 hadde jeg skjønt det, men og sitte i mangfoldige timer og få sykt høy score per min og høy lvl på en bane som er ganske ødelagt er ikke imponerende. Metro ødela BF3 og 4. KJenner utrolig mange folk som liker bare og spille på Metro når de spiller BF, høres utrolig kjedelig ut.

Jeg liker det variert, men jeg har alltid falt tilbake til noen runder metro / cluster fck brett i ny og ne.

 

Stammer sikkert i fra når jeg spillet for det meste strike at karkand i bf2, gjerne inf servere.

 

Level er veldig greit i starten da du tjener points til å kjøpe ny våpen.

Lenke til kommentar

Recon er jo desidert det aller gøyeste! Etterpå kommer fly, dette selvsagt når man spiller i squad.

 

Meg og en kamerat fløy litt, hadde typisk 12 i k/d ratio på de rundene vi spilte, men med recon hadde vi ofter 2-3 i k/d. Vi går ofte opp i frontlinjen og tar flagg med recon. Nå som jeg er litt komfortabel med spillet (Har spilt 6-7 timer nå) så har jeg lekt meg litt. Fikk en dobbelheadshot med en kule, noe som er litt moro. I bf4 var det ikke slikt. 

 

Sniping er blitt veldig "noobifisert" merker jeg. I BF4 måtte man være flink for å kunne finne ca hvor du skal sikte over hodet osv. Nå er det jo bare "Aim'n shoot". 

 

Jeg synes faktisk det motsatte, at snipingen i BF1 fungerer ganske bra, og langt mer balansert enn i BF4. Var litt skeptisk til den litt spesielle "damagemodellen", men etter å ha spilt litt så virker det nesten litt genialt. Mitt inntrykk er at sniping i BF4 var litt lettere (men så har jeg ikke spilt BF1 så mye), men virker litt mer realistisk i BF1 uten at det går på bekostning av spillbarheten.

 

Det eneste som trekker litt ned med sniping er dette med "lens flare", det kunne de spart seg i de nyeste BF spillene.

 

Ellers så er det gledelig at man ikke har dette pisset med commander og konstant UAV-spotting som gjør sniking nærmest fullstendig meningsløst.

Lenke til kommentar

Jeg spiller nesten aldri sniper, men nå gjør jeg det bare for å komme til rank 10 på sniper :p

 

Løper rundt med pistol og flare. Tar flagg hele tiden og får masse assist poeng med flaregun. Tilogmed en god del kills med flaregun.

 

Hadde vel 10-40 i K/D men alikevel så kom jeg på topp 3. Deilig at man får masse poeng med å gjøre "oppdrag" :D

 

I battlefield 2 hadde jeg ca 15k kills med bare claymore. Ja det gikk mye i Karkand  :green:

 

 

For de som fortsatt vil spille Battlefield 2:

 

https://battlelog.co

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Min erfaring i bf 1 er at det laget som har flest snipere taper gamet. Det syns jeg er en bra ting.

 

Min erfaring er at dette gjelder alle BF-spillene :) Og det er en bra ting. Det skal straffe seg å ha en betydelig del av laget liggende 2-300m unna flagg.

 

Men i motsetning til de andre spillene så har det sin fordel med scout ettersom de har bedre mulighet til å spotte fiender.

Endret av krabbemat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes kanskje at lens flaren er litt for synlig, ellers liker jeg at den er der. Spiller mye scout, men aldri med scope. Elsker iron sights, det er så tilfredsstillende. Flare guns er også utrolig viktig for laget! Gir en stor fordel hvis man har gode piloter. 

 

Jeg aner ikke hvilken vinkel den er synlig innenfor, men jeg synes det tar litt for mye vekk fra scout-klassen. Samtidig så oppfordrer det jo til mer offensivt spill da alle kan se hvor sniperen ligger.

 

Er det forresten glimt på alle våpnene som har optikk og på alle forstørrelser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...