Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Høydepunktet for meg var en gang når vi tilfeldigvis var fire medics og en assault på samme lag uten noe kommunikasjon. Han som spilte assault ble skutt og samtlige fire av oss medics løp bort for å bringe han tilbake, og med engang vi er kommet bort og står over han i en klynge kommer en stridsvogn og tar oss alle ut. 

 

Teamplay!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble veldig positivt overrasket over BF1 og en utrolig befrielse å slippe all spammingen av mortar, UCAV etc som man hadde i BF4. Mortar har man riktignok, men i BF1 så er det en enkel sak å ta ut mortar og man er faktisk avhengig av at noen spotter for å bruke den effektivt (i BF4 var det nok at noen skjøt uten lyddemper for at de var synlige på minimap).

 

I tillegg virker kartene mye bedre designet og med færre choke points. Fraværet av UAV gjør også at flankering er mye enklere.

 

Og Operations er vanvittig kult å spille. :)

Endret av krabbemat
Lenke til kommentar

I BF4 var det jo hele kart dedikert til chokepoints, Metro og Operation locker.

Ja, de hadde to dedikerte (egentlig bare ett siden Metro var et BF3 map) chokepoints maps, men det var ikke spesielt mye chokepoints andre steder. Nå spilte jeg riktignok mest infy-maps, men på de større map med flere kjøretøy var det jo som oftest enda lettere å unngå chokepoints dersom man ikke hadde lyst å bli med der. Men chokepoints har jo alltid vært populært pga. lette kills så ofte danner det seg "unaturlige" chokepoints.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt BF1 så mye som jeg spilte BF4, men hvor er disse chokepointsa? Så langt har jeg opplevd ett som jeg vil kalle for et chokepoint (hvor det er veldig lett å forsvare uten å måtte koordinere, men ekstremt vanskelig å ta uten å koordinere, og på public servere så koordinerer nær sagt ingen), og det er den ene bunkeren på et av de italienske kartene på operations - og på operatons så må man ta alle objektivene for å kunne vinne som angrep. De fleste gangene jeg spiller operations (og jeg spiller dette kartet ganske ofte) så avgjøres hele spillet på akkurat dette objektet. Problemet er som så ofte ellers at folk spiller scout og er mer opptatt av kills (som er fullstendig irrelevant på operations dersom man spiller angrep), og holder seg for langt unna flagg.

Lenke til kommentar

Synest squad ledere burde kunne sett hva andre ledere har satt som objective. Slik at  ikke alle går samme plassen.

 

Savner litt commander fra tidligere spill (BF2 spess). Blir for mange som løper rundt som hodeløse høns slik det er nå (ikke spilt på en mnd pga reise så kan være bedre nå).

Var få ting som var så bra i BF2/4 som å ha en god Commander og squads som fulgte ordre. Det som var utrolig kjipt var at Dice lagte BF4-Commander så elendig slik at ingen skulle like den. Kommer nok aldri til å se den funksjonaliteten igjen etter at de nå har lagt seg på en mye enklere linje. :(
Lenke til kommentar

Synest squad ledere burde kunne sett hva andre ledere har satt som objective. Slik at ikke alle går samme plassen.

 

Savner litt commander fra tidligere spill (BF2 spess). Blir for mange som løper rundt som hodeløse høns slik det er nå (ikke spilt på en mnd pga reise så kan være bedre nå).

Men du kan jo faktisk se hva de andre squad leder har satt som mål. Bare å holde inn Q trekke musa helt ned på give order eller hva det en står, her kan du uansett velge hvilket objective du vil gi ordre til, men på disse boblene som angir flag A, B etc så står det gjerne et tall under, dette tallet forteller hvor mange squad ledere som har gitt ordre på det aktuelle objective. Endret av Bendorama
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men du kan jo faktisk se hva de andre squad leder har satt som mål. Bare å holde inn Q trekke musa helt ned på give order eller hva det en står, her kan du uansett velge hvilket objective du vil gi ordre til, men på disse boblene som angir flag A, B etc så står det gjerne et tall under, dette tallet forteller hvor mange squad ledere som har gitt ordre på det aktuelle objective.

Dette har jeg ikke lagt merke til. Har det alltid vært slik?

Er som regel Squad leader men har vel ikke tatt meg tid til å se hva som står der. Hastverk vettu. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...