Gå til innhold

– Nintendo NX vil ikke fokusere på spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han snakker som om Nintendo ikke forsøker å selge en konsoll, bare innhold. Noe som i og for seg ville vært helt greit. Hvorfor de absolutt skal tvinge gjennom at innholdet deres må spilles på en proprietær boks som stort bare Nintendo selv lager innhold til er umulig å forstå. 

Endret av Croc Man
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han snakker som om Nintendo ikke forsøker å selge en konsoll, bare innhold. Noe som i og for seg ville vært helt greit. Hvorfor de absolutt skal tvinge gjennom at innholdet deres må spilles på en proprietær boks som stort bare Nintendo selv lager innhold til er umulig å forstå. 

 

De vil vel heller løse problemet at det er bare de selv som er interessert i produsere innhold til deres egen boks, enn å gi opp HW og selge Nintendo-spill til PS/Xbone i denne omgangen. De legger vel ikke ned "halve" firmaet hvis de ikke må. 

Lenke til kommentar

Dette er bare skuffende, skal ikke se bort fra at de trekker VR kortet her og man ender opp med crappy maskinvare. Hadde de bare droppa den digre kontrolleren de hadde på Wiiu og lagt mer penger i maskinen/spillutvikling så hadde det vært mye bedre. Jeg kommer til å kaste opp hvis jeg ser de kommer med noen "geniale/revolusjonerende" kontrollere denne gangen også.

Lenke til kommentar

 

Han snakker som om Nintendo ikke forsøker å selge en konsoll, bare innhold. Noe som i og for seg ville vært helt greit. Hvorfor de absolutt skal tvinge gjennom at innholdet deres må spilles på en proprietær boks som stort bare Nintendo selv lager innhold til er umulig å forstå. 

 

De vil vel heller løse problemet at det er bare de selv som er interessert i produsere innhold til deres egen boks, enn å gi opp HW og selge Nintendo-spill til PS/Xbone i denne omgangen. De legger vel ikke ned "halve" firmaet hvis de ikke må. 

 

Noe som har vist seg å være tilnærmet umulig. Selv da Nintendo var absolutt markedsleder tidlig 7. generasjon var tredjepartsstøtten langt dårligere enn konkurrentene som solgte langt færre konsoller. Noen bet likevel på takket være lovende salgstall for Nintendos egne spill og høy install-base for konsollen. Det viste seg like fullt det man visste fra tidligere: Nintendo-eiere kjøper ikke tredjepartsspill.

Lenke til kommentar

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei.

 

Problemet med wiiU slik jeg så det, var at maskinvaren var for svak til å kjøre lokal flerspiller med samme gode bildeflyten og grafikken som single player. Hvis Nintendo gjør det på nytt, blir jeg ganske forbannet. Prøv å spille hyrule warriors i co-op, eller pokken tournament mot en venn. N64 hadde mindre grøtete grafikk enn vi får servert der.

MAO, klarer konsollen 1080P 60fps i både single player og flerspiller, så klager jeg overhodet ikke, med eller uten tredjepart titler(det spiller jeg på pc uansett).

Hvis vi skal spille med win98 grafikk i flerspilleren på NX, så blir jeg lynings.

Lenke til kommentar

 

 

Han snakker som om Nintendo ikke forsøker å selge en konsoll, bare innhold. Noe som i og for seg ville vært helt greit. Hvorfor de absolutt skal tvinge gjennom at innholdet deres må spilles på en proprietær boks som stort bare Nintendo selv lager innhold til er umulig å forstå. 

 

De vil vel heller løse problemet at det er bare de selv som er interessert i produsere innhold til deres egen boks, enn å gi opp HW og selge Nintendo-spill til PS/Xbone i denne omgangen. De legger vel ikke ned "halve" firmaet hvis de ikke må. 

 

Noe som har vist seg å være tilnærmet umulig. Selv da Nintendo var absolutt markedsleder tidlig 7. generasjon var tredjepartsstøtten langt dårligere enn konkurrentene som solgte langt færre konsoller. Noen bet likevel på takket være lovende salgstall for Nintendos egne spill og høy install-base for konsollen. Det viste seg like fullt det man visste fra tidligere: Nintendo-eiere kjøper ikke tredjepartsspill.

 

 

 

Vel, det finner vi snart ut. Hvis Nintendo mekker en konsoll som kun fans kjøper, som ikke er nok til å sørge for vekst i firmaet,  vil vel investorer bli ganske krasse og hodene vil rulle. Da får vi nok en omveltning type Sega eller kanskje tilogmed Konami. Mario pachinko og mobilspill. La oss alle be til gamergudene om at det aldri skjer. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Han snakker som om Nintendo ikke forsøker å selge en konsoll, bare innhold. Noe som i og for seg ville vært helt greit. Hvorfor de absolutt skal tvinge gjennom at innholdet deres må spilles på en proprietær boks som stort bare Nintendo selv lager innhold til er umulig å forstå. 

 

De vil vel heller løse problemet at det er bare de selv som er interessert i produsere innhold til deres egen boks, enn å gi opp HW og selge Nintendo-spill til PS/Xbone i denne omgangen. De legger vel ikke ned "halve" firmaet hvis de ikke må. 

 

Noe som har vist seg å være tilnærmet umulig. Selv da Nintendo var absolutt markedsleder tidlig 7. generasjon var tredjepartsstøtten langt dårligere enn konkurrentene som solgte langt færre konsoller. Noen bet likevel på takket være lovende salgstall for Nintendos egne spill og høy install-base for konsollen. Det viste seg like fullt det man visste fra tidligere: Nintendo-eiere kjøper ikke tredjepartsspill.

 

 

 

Vel, det finner vi snart ut. Hvis Nintendo mekker en konsoll som kun fans kjøper, som ikke er nok til å sørge for vekst i firmaet,  vil vel investorer bli ganske krasse og hodene vil rulle. Da får vi nok en omveltning type Sega eller kanskje tilogmed Konami. Mario pachinko og mobilspill. La oss alle be til gamergudene om at det aldri skjer. 

 

Konsollenes tid nærmer seg slutten. Nintendo burde være føre var heller enn etter snar. For alt jeg vet kan det hende dette er det  riktige valget for å overleve på kort sikt.

Lenke til kommentar

" For oss dreier det seg om å bringe forbrukerne det beste innholdet i tiden fremover"

 

Vell, burde dei ikkje ha "innhold" først? Er jo det folk savner, nintendo er ikkje imponerende dei siste årene, spesielt ikkje når er dei siste som gni holder på regionsperrer og holde alt som er intresangt i japan eksklusivt.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk dette kan fungere hvis det er snakk om en slags bærbar hybrid løsning. Da vil den ikke være en direkte konkurrent mot PS/Xbox og ytelsen vil ikke ha like stor betydning. Hvis det derimot er snakk om en stasjonær konsoll tror jeg desverre dette prosjektet er helt dødfødt. Personlig bryr jeg meg ræva om ytelse, men uten konkurransedyktig hardware vil de ikke bli prioritert av tredjepartsutviklere og da ender NX opp i samme situasjon som Wii U.

Lenke til kommentar

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeei.

 

Problemet med wiiU slik jeg så det, var at maskinvaren var for svak til å kjøre lokal flerspiller med samme gode bildeflyten og grafikken som single player. Hvis Nintendo gjør det på nytt, blir jeg ganske forbannet. Prøv å spille hyrule warriors i co-op, eller pokken tournament mot en venn. N64 hadde mindre grøtete grafikk enn vi får servert der.

MAO, klarer konsollen 1080P 60fps i både single player og flerspiller, så klager jeg overhodet ikke, med eller uten tredjepart titler(det spiller jeg på pc uansett).

Hvis vi skal spille med win98 grafikk i flerspilleren på NX, så blir jeg lynings.

Nintendo kan ikke drite seg fullstendig ut igjen, det vet de selv nå. :hm:

Lenke til kommentar

Klart Nintendo ikke vil fokusere på maskinvare. De selger jo middeådige konsoller for akkurat samme pris some mye bedre konsoller. Tenk prisen grådige Nintendo ville tatt for noe tilsvarende ps4 neo. 

 

Men uansett, eneste jeg krever av Nintendo er at de faktisk klarer å presse ut noen spill denne gangen. Kan ikke stole på de for ei krone. Zelda var annonsert sammen med wii u og se hva som skjedde? Spillet er sikkert bedre på NX enn konsollen de lurte folk med Zelda til å kjøpe.

Lenke til kommentar

Der forsvann di få forventningane eg hadde om at NX kunne bli noko i nærleiken av XO/PS4. Viss det er innholdet som teller vil Nintendo mest sannsynlig gå på ein real smell med NX. Det er for kort tid sia di mest hardcore Nintendo fans spillte mario spilla på Wii U. Har ikkje tru på at ein ny omgang lettare modifisert mario vil dra lasset. Er duka for ei ny runde gimmick-magi fra Nintendo's mørke kroker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns jo det er litt spesielt at de hele tiden snakker om å fokusere på innholdet, som om det ikke finnes et eneste bra spill på PS4 og Xbox One.

Uten at jeg har noen oversikt, men jeg tviler på at det er færre bra spill på disse to platformene. Snarere så tror jeg det er flere.

Flere og en større variasjon i IPer, med stadig tilføring av helt nye IPer.

 

Så en kan faktisk ha BÅDE spesifikasjoner OG innhold.

 

Savner den tiden Nintendo slo på stortromma og konkurrerte om å være best på både hardware og software.

I dag er de bare best på gimmicks (ihvertfall frem til VR blir billig nok for hvermansen) og Nintendospill (Zelda og Mario stort sett).

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Han snakker som om Nintendo ikke forsøker å selge en konsoll, bare innhold. Noe som i og for seg ville vært helt greit. Hvorfor de absolutt skal tvinge gjennom at innholdet deres må spilles på en proprietær boks som stort bare Nintendo selv lager innhold til er umulig å forstå. 

 

De vil vel heller løse problemet at det er bare de selv som er interessert i produsere innhold til deres egen boks, enn å gi opp HW og selge Nintendo-spill til PS/Xbone i denne omgangen. De legger vel ikke ned "halve" firmaet hvis de ikke må. 

 

Noe som har vist seg å være tilnærmet umulig. Selv da Nintendo var absolutt markedsleder tidlig 7. generasjon var tredjepartsstøtten langt dårligere enn konkurrentene som solgte langt færre konsoller. Noen bet likevel på takket være lovende salgstall for Nintendos egne spill og høy install-base for konsollen. Det viste seg like fullt det man visste fra tidligere: Nintendo-eiere kjøper ikke tredjepartsspill.

 

 

 

Vel, det finner vi snart ut. Hvis Nintendo mekker en konsoll som kun fans kjøper, som ikke er nok til å sørge for vekst i firmaet,  vil vel investorer bli ganske krasse og hodene vil rulle. Da får vi nok en omveltning type Sega eller kanskje tilogmed Konami. Mario pachinko og mobilspill. La oss alle be til gamergudene om at det aldri skjer. 

 

Konsollenes tid nærmer seg slutten. Nintendo burde være føre var heller enn etter snar. For alt jeg vet kan det hende dette er det  riktige valget for å overleve på kort sikt.

Hvorfor? Ja mobilspill har tatt over mye av causal markedet, men samtidig er det nye causal markedet folk som ikke spilte spill før, det er ikke de som kjøpte konsoller. Samtidig blir konsollene mer og mer like pcer, mods er det nye store, gjetter at office 720 er bundet med neste xbox :)

Ja jeg ser at konsoller blir presset mellom kraftigere mobiler og letter billigere og mer brukervennlige pcer, samt at nettbrett og pcer smelter sammen.

Lenke til kommentar

Nintendo tror de fortsatt kan ri videre på gimmicker og "innovative konsepter". Lykke til sier jeg bare.

 

Jeg også, bare uten sarkasme :)

Det er bra at Nintendo prøver å finne på noe nytt, og ikke bare lager samme gamle boksen med mer guffe. Blir kjempespennende å se presentasjonen av NX! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...