Gå til innhold

– Nintendo NX vil ikke fokusere på spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

"For oss handler det ikke om spesifikasjoner, teraflops eller hestekrefter. For oss handler det om innhold."

 

Dæven, mannen er jo den fødte politiker.

 

Bare så synd(for ham) vi ser rett igjennom.

 

 

Hmm, du mener at han ikke snakker sant? Jeg tror det er strategien deres fremfor hardware, faktisk. Ingen sier at det er en god salgsstrategi, men jeg ser ikke hvorfor han skulle lyve?

 

Tror Petter H mente at det er vanskelig å etterprøve utsagnet hans. Maskinkraft og teraflops er håndfaste tall som plasserer seg rekken med all annen hardware. Innhold, derimot, kan ikke etterprøves ettersom personlige preferanser ikke er målbare på denne måten.

Lenke til kommentar

 

 

"For oss handler det ikke om spesifikasjoner, teraflops eller hestekrefter. For oss handler det om innhold."

 

Dæven, mannen er jo den fødte politiker.

 

Bare så synd(for ham) vi ser rett igjennom.

 

 

Hmm, du mener at han ikke snakker sant? Jeg tror det er strategien deres fremfor hardware, faktisk. Ingen sier at det er en god salgsstrategi, men jeg ser ikke hvorfor han skulle lyve?

 

Tror Petter H mente at det er vanskelig å etterprøve utsagnet hans. Maskinkraft og teraflops er håndfaste tall som plasserer seg rekken med all annen hardware. Innhold, derimot, kan ikke etterprøves ettersom personlige preferanser ikke er målbare på denne måten.

 

 

Men poenget med utsagnet er jo at Nintendo selv ikke fokuserer på ytelsen på hardware'n, så hvorfor skulle de i stedet si at "Vi jobber hardt for at NX skal kunne produsere x antall flops"? 

 

Btw, folk snakker om Nintendo og gimmicks, men jeg syntes at å snakke om klokkefrekvenser, minnebåndbredde etc på "litt dårlige PC'r" er minst like gimmicky. Å skvise ut noen ekstra FPS til på høy oppløsning gjør ikke et middelmådig spill til et bra et. 

Lenke til kommentar

 

 

 

"For oss handler det ikke om spesifikasjoner, teraflops eller hestekrefter. For oss handler det om innhold."

 

Dæven, mannen er jo den fødte politiker.

 

Bare så synd(for ham) vi ser rett igjennom.

 

 

Hmm, du mener at han ikke snakker sant? Jeg tror det er strategien deres fremfor hardware, faktisk. Ingen sier at det er en god salgsstrategi, men jeg ser ikke hvorfor han skulle lyve?

 

Tror Petter H mente at det er vanskelig å etterprøve utsagnet hans. Maskinkraft og teraflops er håndfaste tall som plasserer seg rekken med all annen hardware. Innhold, derimot, kan ikke etterprøves ettersom personlige preferanser ikke er målbare på denne måten.

 

 

Men poenget med utsagnet er jo at Nintendo selv ikke fokuserer på ytelsen på hardware'n, så hvorfor skulle de i stedet si at "Vi jobber hardt for at NX skal kunne produsere x antall flops"? 

 

Btw, folk snakker om Nintendo og gimmicks, men jeg syntes at å snakke om klokkefrekvenser, minnebåndbredde etc på "litt dårlige PC'r" er minst like gimmicky. Å skvise ut noen ekstra FPS til på høy oppløsning gjør ikke et middelmådig spill til et bra et. 

 

Der, min venn, er hvor du tar skammelig feil. Nintendo, som plattformholder, kan ikke avvise disse problemstillingene hvis de vil ha noe som helst håp om å tiltrekke seg tredjepartsstøtte. Vi vet fra konsollenes økonomiske storhetstid at Sonys enorme inntekter på PS1 og PS2 kom fra tredjepartsstøtten. På samme måte har Valve gjort Steam til en enorm melkeku, hvor de ikke engang trenger å selge en konsoll.

 

Og vi kan retorisk stille spørsmålet: Hvorfor lage en konsoll hvis man bare selv skal lage spill til den? Alle data fra spillbransjens opprinnelse frem til i dag viser jo at en svimlende høy majoritet av inntektene kommer fra salg av software. Nintendo er kjent for sin software. Hvorfor ikke da forsøke å selge denne til flest mulig kunder, istedet for å låse den til et stykke proprietær maskinvare med marginal install base?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

"For oss handler det ikke om spesifikasjoner, teraflops eller hestekrefter. For oss handler det om innhold."

 

Dæven, mannen er jo den fødte politiker.

 

Bare så synd(for ham) vi ser rett igjennom.

 

 

Hmm, du mener at han ikke snakker sant? Jeg tror det er strategien deres fremfor hardware, faktisk. Ingen sier at det er en god salgsstrategi, men jeg ser ikke hvorfor han skulle lyve?

 

Tror Petter H mente at det er vanskelig å etterprøve utsagnet hans. Maskinkraft og teraflops er håndfaste tall som plasserer seg rekken med all annen hardware. Innhold, derimot, kan ikke etterprøves ettersom personlige preferanser ikke er målbare på denne måten.

 

 

Men poenget med utsagnet er jo at Nintendo selv ikke fokuserer på ytelsen på hardware'n, så hvorfor skulle de i stedet si at "Vi jobber hardt for at NX skal kunne produsere x antall flops"? 

 

Btw, folk snakker om Nintendo og gimmicks, men jeg syntes at å snakke om klokkefrekvenser, minnebåndbredde etc på "litt dårlige PC'r" er minst like gimmicky. Å skvise ut noen ekstra FPS til på høy oppløsning gjør ikke et middelmådig spill til et bra et. 

 

Der, min venn, er hvor du tar skammelig feil. Nintendo, som plattformholder, kan ikke avvise disse problemstillingene hvis de vil ha noe som helst håp om å tiltrekke seg tredjepartsstøtte. Vi vet fra konsollenes økonomiske storhetstid at Sonys enorme inntekter på PS1 og PS2 kom fra tredjepartsstøtten. På samme måte har Valve gjort Steam til en enorm melkeku, hvor de ikke engang trenger å selge en konsoll.

 

Og vi kan retorisk stille spørsmålet: Hvorfor lage en konsoll hvis man bare selv skal lage spill til den? Alle data fra spillbransjens opprinnelse frem til i dag viser jo at en svimlende høy majoritet av inntektene kommer fra salg av software. Nintendo er kjent for sin software. Hvorfor ikke da forsøke å selge denne til flest mulig kunder, istedet for å låse den til et stykke proprietær maskinvare med marginal install base?

 

 

 

De avviser jo ingenting, men de bare snakker ikke kun om hardware-specs, som er det eneste folk klarer å forholde seg til her, later det til. Betyr det at Nintendo ikke bryr seg om tredjepartstøtte? Kanskje? Eller kanskje de føler at tredjepart vil være interessert i å lage spill til NX selv om den ikke er identisk til Xbone og Ps4? Kanskje de tar feil, eller kanskje de har klart å finne på noe smart, det får vi vite til høsten.  Nintendo er kjent for sin software OG hardware. Wii og (3)DS, de mest suksessfulle produktene de har hatt siden 90-tallet klarte å gi oss unike spillopplevelse fordi disse to harmonerte, og det handlet ikke om megahurts. Gamecube var en god, klassisk konsoll som hadde mer kraft enn Ps2 og floppet fullstendig, så det er ikke bare å dytte inn bedre chips. 

Ville Nintendo gjøre det bedre om de la ned hardware-produksjonen og begynte å lansere spill på PS4/Xbone? Kanskje? Men de måtte gjøre store, smertefulle omveltninger i firmaet og sparke tusen folk. Og de kan heller ikke ta det for gitt at folk som eier ps4 etc er veldig interessert i Mario og Donkey Kong. Kanskje de forbeholdes N-fans og "casuals" som ikke eier en Ps4? Jeg tror, og håper, at vi aldri kommer til å oppleve det. 

Lenke til kommentar

 

 

Er det feil å bynne å ønske at Nintendo skal gå samme vei som Sega for at vi skal få kunne oppleve spillene deres på maskiner som faktisk har noe til specs ?

 

Ellers er Mario og Zelda i 1080p drømmen iallefall 10 år unna. Og da rocker Sony og Microsoft med 4K konsoller.

De har jo allerede gitt ut et Zelda-spill i 1080p for ett par år tilbake... greit å sjekke fakta før man poster?

 

 

Når jeg tenkte ett Zelda spill i 1080p så tenkte jeg ikke på en Remaster av ett Zelda spill som er 10år gammelt. Tenkte heller mer på ett Zelda / Mario spill i 1080p, som har grafikk som er på nivå med triple A PS4 spill slik som f.eks Uncharted 4 eller Dark Souls 3. Noe som faktisk ser imponerende ut til å være i 2016. Noe som er langt unna det Nintendo serverer grafikkmessig.

 

Mulig du mente dette, men du skrev Zelda i 1080p og du bommet med solide 12 år. Det fremstår ikke veldig modent å legge til tilleggskrav etter at du har motbevist. Det er riktig at det er en remaster, men det å si at det ligger 10 år frem i tid er direkte feil. Det å kreve at de skal lage spill som ser ut som Dark Souls 3 elelr Uncharted 4 (som konsollene du liker så godt ikke klarer å pushe opp i 60 fps) er en annen sak. Jeg har en PC til å spille spill med høy oppløsning og høy fps. 1080p og 60 fps er ikke høy oppløsning. Det er helt OK, jeg skjønner ikke helt hvorfor du lovpriser PS4 som ofte klarer en av delene.

 

Super Smash Bros. kjører 1080p i 60 fps. Uncharted 4 kjører 1080p i 30 fps.

Lenke til kommentar

 

 

De avviser jo ingenting, men de bare snakker ikke kun om hardware-specs, som er det eneste folk klarer å forholde seg til her, later det til. Betyr det at Nintendo ikke bryr seg om tredjepartstøtte? Kanskje? Eller kanskje de føler at tredjepart vil være interessert i å lage spill til NX selv om den ikke er identisk til Xbone og Ps4? Kanskje de tar feil, eller kanskje de har klart å finne på noe smart, det får vi vite til høsten.  Nintendo er kjent for sin software OG hardware. Wii og (3)DS, de mest suksessfulle produktene de har hatt siden 90-tallet klarte å gi oss unike spillopplevelse fordi disse to harmonerte, og det handlet ikke om megahurts. Gamecube var en god, klassisk konsoll som hadde mer kraft enn Ps2 og floppet fullstendig, så det er ikke bare å dytte inn bedre chips. 

Ville Nintendo gjøre det bedre om de la ned hardware-produksjonen og begynte å lansere spill på PS4/Xbone? Kanskje? Men de måtte gjøre store, smertefulle omveltninger i firmaet og sparke tusen folk. Og de kan heller ikke ta det for gitt at folk som eier ps4 etc er veldig interessert i Mario og Donkey Kong. Kanskje de forbeholdes N-fans og "casuals" som ikke eier en Ps4? Jeg tror, og håper, at vi aldri kommer til å oppleve det. 

 

Grunnen til reaksjonene er vel at Nintendo gjentar seg selv i det uendelige, på tross av negativ feedback i en årrekke. Alle som liker Nintendo-spill vet at Nintendo lager bra innhold, så det er ikke der skoen trykker for potensielle kunder. Gamecube ble lansert 2 år etter PS2 og for alle som kjenner til Moore's lov er det ingen overraskelse at den da var kraftigere.

 

Wii gjorde det bra i starten, men greide ikke å holde på dominansen. Da tiden for plattformbytte ankom, var varemerket ganske dødt og Wii U led som følge av dette. DS var tidlig ute med touchskjermer og red bølgen av dominansen Nintendo hadde etablert i håndholdt-markedet. Dette markedet er nå ekstremt marginalisert pga. mobiler og nettbrett, og er vel egentlig å regne som dødt.

 

Om Nintendo går thirdparty er det ikke bare PS4 og Xbox de kan lansere spill til. PC, mobiler og spill-streaming er jo gode plattformer å satse på i fremtiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det feil å bynne å ønske at Nintendo skal gå samme vei som Sega for at vi skal få kunne oppleve spillene deres på maskiner som faktisk har noe til specs ?

 

Ellers er Mario og Zelda i 1080p drømmen iallefall 10 år unna. Og da rocker Sony og Microsoft med 4K konsoller.

De har jo allerede gitt ut et Zelda-spill i 1080p for ett par år tilbake... greit å sjekke fakta før man poster?

 

 

Når jeg tenkte ett Zelda spill i 1080p så tenkte jeg ikke på en Remaster av ett Zelda spill som er 10år gammelt. Tenkte heller mer på ett Zelda / Mario spill i 1080p, som har grafikk som er på nivå med triple A PS4 spill slik som f.eks Uncharted 4 eller Dark Souls 3. Noe som faktisk ser imponerende ut til å være i 2016. Noe som er langt unna det Nintendo serverer grafikkmessig.

 

Mulig du mente dette, men du skrev Zelda i 1080p og du bommet med solide 12 år. Det fremstår ikke veldig modent å legge til tilleggskrav etter at du har motbevist. Det er riktig at det er en remaster, men det å si at det ligger 10 år frem i tid er direkte feil. Det å kreve at de skal lage spill som ser ut som Dark Souls 3 elelr Uncharted 4 (som konsollene du liker så godt ikke klarer å pushe opp i 60 fps) er en annen sak. Jeg har en PC til å spille spill med høy oppløsning og høy fps. 1080p og 60 fps er ikke høy oppløsning. Det er helt OK, jeg skjønner ikke helt hvorfor du lovpriser PS4 som ofte klarer en av delene.

 

Super Smash Bros. kjører 1080p i 60 fps. Uncharted 4 kjører 1080p i 30 fps.

 

Meningsløs sammenligning. PS4 kunne kjørt SSB i 4k med 60 fps. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det feil å bynne å ønske at Nintendo skal gå samme vei som Sega for at vi skal få kunne oppleve spillene deres på maskiner som faktisk har noe til specs ?

 

Ellers er Mario og Zelda i 1080p drømmen iallefall 10 år unna. Og da rocker Sony og Microsoft med 4K konsoller.

De har jo allerede gitt ut et Zelda-spill i 1080p for ett par år tilbake... greit å sjekke fakta før man poster?

 

 

Når jeg tenkte ett Zelda spill i 1080p så tenkte jeg ikke på en Remaster av ett Zelda spill som er 10år gammelt. Tenkte heller mer på ett Zelda / Mario spill i 1080p, som har grafikk som er på nivå med triple A PS4 spill slik som f.eks Uncharted 4 eller Dark Souls 3. Noe som faktisk ser imponerende ut til å være i 2016. Noe som er langt unna det Nintendo serverer grafikkmessig.

 

Mulig du mente dette, men du skrev Zelda i 1080p og du bommet med solide 12 år. Det fremstår ikke veldig modent å legge til tilleggskrav etter at du har motbevist. Det er riktig at det er en remaster, men det å si at det ligger 10 år frem i tid er direkte feil. Det å kreve at de skal lage spill som ser ut som Dark Souls 3 elelr Uncharted 4 (som konsollene du liker så godt ikke klarer å pushe opp i 60 fps) er en annen sak. Jeg har en PC til å spille spill med høy oppløsning og høy fps. 1080p og 60 fps er ikke høy oppløsning. Det er helt OK, jeg skjønner ikke helt hvorfor du lovpriser PS4 som ofte klarer en av delene.

 

Super Smash Bros. kjører 1080p i 60 fps. Uncharted 4 kjører 1080p i 30 fps.

 

 

Allerede det første jeg skrev var at jeg ønsket å se Mario og Zelda på en maskin med kraftigere specs og i 1080p. Hva trudde du jeg egentlig mente med det ? Ocarina of Time fra N64 ported til PS4 i 1080p ? Gammelt spill med høyere oppløsning ser ikke plutselig mange ganger bedre ut, bare litt mindre kantete.

 

Skryter ikke at PS4 er noen super imponerende maskin egentlig, men til sammenligning med Wii U så er den det.

Er meget skuffet om nye NX er svakere til og med enn XB1/PS4. Etter siste uttalelser fra reggie så virker det som en garanti.

 

Sånn zelda som fansen selv har laget i Unreal engine 4 hadde vært kult å fådd.

 

Video av hva jeg mener så du ikke blir mer forvirret:

 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det feil å bynne å ønske at Nintendo skal gå samme vei som Sega for at vi skal få kunne oppleve spillene deres på maskiner som faktisk har noe til specs ?

 

Ellers er Mario og Zelda i 1080p drømmen iallefall 10 år unna. Og da rocker Sony og Microsoft med 4K konsoller.

De har jo allerede gitt ut et Zelda-spill i 1080p for ett par år tilbake... greit å sjekke fakta før man poster?

 

 

Når jeg tenkte ett Zelda spill i 1080p så tenkte jeg ikke på en Remaster av ett Zelda spill som er 10år gammelt. Tenkte heller mer på ett Zelda / Mario spill i 1080p, som har grafikk som er på nivå med triple A PS4 spill slik som f.eks Uncharted 4 eller Dark Souls 3. Noe som faktisk ser imponerende ut til å være i 2016. Noe som er langt unna det Nintendo serverer grafikkmessig.

 

Mulig du mente dette, men du skrev Zelda i 1080p og du bommet med solide 12 år. Det fremstår ikke veldig modent å legge til tilleggskrav etter at du har motbevist. Det er riktig at det er en remaster, men det å si at det ligger 10 år frem i tid er direkte feil. Det å kreve at de skal lage spill som ser ut som Dark Souls 3 elelr Uncharted 4 (som konsollene du liker så godt ikke klarer å pushe opp i 60 fps) er en annen sak. Jeg har en PC til å spille spill med høy oppløsning og høy fps. 1080p og 60 fps er ikke høy oppløsning. Det er helt OK, jeg skjønner ikke helt hvorfor du lovpriser PS4 som ofte klarer en av delene.

 

Super Smash Bros. kjører 1080p i 60 fps. Uncharted 4 kjører 1080p i 30 fps.

 

 

Allerede det første jeg skrev var at jeg ønsket å se Mario og Zelda på en maskin med kraftigere specs og i 1080p. Hva trudde du jeg egentlig mente med det ? Ocarina of Time fra N64 ported til PS4 i 1080p ? Gammelt spill med høyere oppløsning ser ikke plutselig mange ganger bedre ut, bare litt mindre kantete.

 

Skryter ikke at PS4 er noen super imponerende maskin egentlig, men til sammenligning med Wii U så er den det.

Er meget skuffet om nye NX er svakere til og med enn XB1/PS4. Etter siste uttalelser fra reggie så virker det som en garanti.

 

Sånn zelda som fansen selv har laget i Unreal engine 4 hadde vært kult å fådd.

 

Video av hva jeg mener så du ikke blir mer forvirret:

 

 

Du vet at oppløsning ikke er det samme som grafikk?  Du sa Zelda i 1080p, Wind Waker HD er i 1080p Så Zelda i 1080p finnes Du sa ingenting om grafikken, du nevnte specs og 1080p. Wii U har specs som lar dem kjøre Wind Waker i 1080p. Jeg har kommentert  på du har skrevet, om du mente noe annet burde du ha skrevet noe annet. Det kom lenge før Sony hadde noe i 4K og før de har prestert å få mesteparten i 1080p. Jeg har spilt ved 1080p og nærmere 90 fps i mange år. Jeg har også en PS3, Xbox 360 og en Wii U. Jeg spiller disse fordi jeg liker spillene som er der, ikke fordi jeg har noen som helst tanke om at dette er sterke konsoller. PS4 er også latterlig svak for noe som er så nytt, men det gjør ikke noe for min del. Dersom jeg vil ha bra grafikk bruker jeg en PC. Jeg er helt enig med deg at de bør velge hardware som er konkurransedyktig med Sony og Microsoft, men jeg synes at måten du trekker frem Sony på tyder på at du har ett veldig utdatert syn på hva som er god grafikk/oppløsning. De har snart kommet seg opp på det som bør være minstekravet.

 

 

 

 

 

 

Er det feil å bynne å ønske at Nintendo skal gå samme vei som Sega for at vi skal få kunne oppleve spillene deres på maskiner som faktisk har noe til specs ?

 

Ellers er Mario og Zelda i 1080p drømmen iallefall 10 år unna. Og da rocker Sony og Microsoft med 4K konsoller.

De har jo allerede gitt ut et Zelda-spill i 1080p for ett par år tilbake... greit å sjekke fakta før man poster?

 

 

Når jeg tenkte ett Zelda spill i 1080p så tenkte jeg ikke på en Remaster av ett Zelda spill som er 10år gammelt. Tenkte heller mer på ett Zelda / Mario spill i 1080p, som har grafikk som er på nivå med triple A PS4 spill slik som f.eks Uncharted 4 eller Dark Souls 3. Noe som faktisk ser imponerende ut til å være i 2016. Noe som er langt unna det Nintendo serverer grafikkmessig.

 

Mulig du mente dette, men du skrev Zelda i 1080p og du bommet med solide 12 år. Det fremstår ikke veldig modent å legge til tilleggskrav etter at du har motbevist. Det er riktig at det er en remaster, men det å si at det ligger 10 år frem i tid er direkte feil. Det å kreve at de skal lage spill som ser ut som Dark Souls 3 elelr Uncharted 4 (som konsollene du liker så godt ikke klarer å pushe opp i 60 fps) er en annen sak. Jeg har en PC til å spille spill med høy oppløsning og høy fps. 1080p og 60 fps er ikke høy oppløsning. Det er helt OK, jeg skjønner ikke helt hvorfor du lovpriser PS4 som ofte klarer en av delene.

 

Super Smash Bros. kjører 1080p i 60 fps. Uncharted 4 kjører 1080p i 30 fps.

 

Meningsløs sammenligning. PS4 kunne kjørt SSB i 4k med 60 fps. 

 

 

Nei, PS4 kunne ikke ha gjort dette. PS4 har rett og slett ikke hardware som støtter 4K i 60 fps. Det er mange flaskehalser som hindrer dette. Tenk for eksempel hvilken type output PS4 har. Støtter denne 4K 60 fps?. Du skal slippe å gjøre research, jeg vet det kan være vanskelig (Den gjør ikke det). Som sagt gjentatte ganger, om oppløsning og fps virkelig er ett krav slutt å skryte av PS4 som av og til klarer 60 fps i 1080p. Jeg har hatt denne oppløsningen og høyere fps i over 6 år. Jeg er ikke imponert over at konsollene NESTEN er på vei til å ta igjen en middels PC fra 2010. Bryr du deg om grafikk, oppløsning og framerate skaff deg en PC. Eller i det minste ikke argumenter i utgangspunkt av noen av konsollene på markedet nå da ingen av dem preseterer godt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Allerede det første jeg skrev var at jeg ønsket å se Mario og Zelda på en maskin med kraftigere specs og i 1080p. Hva trudde du jeg egentlig mente med det ? Ocarina of Time fra N64 ported til PS4 i 1080p ? Gammelt spill med høyere oppløsning ser ikke plutselig mange ganger bedre ut, bare litt mindre kantete.

 

Skryter ikke at PS4 er noen super imponerende maskin egentlig, men til sammenligning med Wii U så er den det.

Er meget skuffet om nye NX er svakere til og med enn XB1/PS4. Etter siste uttalelser fra reggie så virker det som en garanti.

 

Sånn zelda som fansen selv har laget i Unreal engine 4 hadde vært kult å fådd.

 

Video av hva jeg mener så du ikke blir mer forvirret:

 

 

 

Personlig syntes jeg Zelda er en serie hvor høy oppløsning og detaljerte teksturer ikke bidrar veldig tungt. Kanskje et nytt Metroid Prime hadde vært et bedre eksempel? Jeg syntes at det går for mange av Nintendo-spillene, slik som Mario (kart), Donkey Kong, Super Smash, og det er kanskje derfor de ikke prioriterer fotorealistisk grafikk enda?

Lenke til kommentar
 

 

Nei, PS4 kunne ikke ha gjort dette. PS4 har rett og slett ikke hardware som støtter 4K i 60 fps. Det er mange flaskehalser som hindrer dette. Tenk for eksempel hvilken type output PS4 har. Støtter denne 4K 60 fps?. Du skal slippe å gjøre research, jeg vet det kan være vanskelig (Den gjør ikke det). Som sagt gjentatte ganger, om oppløsning og fps virkelig er ett krav slutt å skryte av PS4 som av og til klarer 60 fps i 1080p. Jeg har hatt denne oppløsningen og høyere fps i over 6 år. Jeg er ikke imponert over at konsollene NESTEN er på vei til å ta igjen en middels PC fra 2010. Bryr du deg om grafikk, oppløsning og framerate skaff deg en PC. Eller i det minste ikke argumenter i utgangspunkt av noen av konsollene på markedet nå da ingen av dem preseterer godt.

 

Med utgangspunkt i at PS4 har en GPU som jevnt over er 5 ganger så kjapp som den i Wii U, muligens mer, så er det ikke fjernt å anta at man kunne firedoble oppløsningen og fortsatt holde samme framerate. Output er i denne sammenheng irrelevant, det handler om hva selve hardwaren er kapabel til. Og ingen har vel forsøkt å skryte av disse stakkars konsollene, verken Wii U eller PS4. Og hvorfor du etter hvert drar inn en sammenligning mellom konsoll og PC, som vel egentlig ikke har noe med tråden å gjøre, vet jeg heller ikke. Du må da forstå at absolutt ingen bryr seg om hvilken oppløsning og framerate du har hatt på PC-spillene dine de siste årene? Det handler jo bare om hvor mye penger man vil spytte i det.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, PS4 kunne ikke ha gjort dette. PS4 har rett og slett ikke hardware som støtter 4K i 60 fps. Det er mange flaskehalser som hindrer dette. Tenk for eksempel hvilken type output PS4 har. Støtter denne 4K 60 fps?. Du skal slippe å gjøre research, jeg vet det kan være vanskelig (Den gjør ikke det). Som sagt gjentatte ganger, om oppløsning og fps virkelig er ett krav slutt å skryte av PS4 som av og til klarer 60 fps i 1080p. Jeg har hatt denne oppløsningen og høyere fps i over 6 år. Jeg er ikke imponert over at konsollene NESTEN er på vei til å ta igjen en middels PC fra 2010. Bryr du deg om grafikk, oppløsning og framerate skaff deg en PC. Eller i det minste ikke argumenter i utgangspunkt av noen av konsollene på markedet nå da ingen av dem preseterer godt.

 

Med utgangspunkt i at PS4 har en GPU som jevnt over er 5 ganger så kjapp som den i Wii U, muligens mer, så er det ikke fjernt å anta at man kunne firedoble oppløsningen og fortsatt holde samme framerate. Output er i denne sammenheng irrelevant, det handler om hva selve hardwaren er kapabel til. Og ingen har vel forsøkt å skryte av disse stakkars konsollene, verken Wii U eller PS4. Og hvorfor du etter hvert drar inn en sammenligning mellom konsoll og PC, som vel egentlig ikke har noe med tråden å gjøre, vet jeg heller ikke. Du må da forstå at absolutt ingen bryr seg om hvilken oppløsning og framerate du har hatt på PC-spillene dine de siste årene? Det handler jo bare om hvor mye penger man vil spytte i det.

 

Du argumenterer for hvilken framerate og oppløsning som er mulig på PS4 og hveder at ingen bryr seg om hva som er mulig på PC.

Hvor er sammenhengen her? Er oppløsning og framerate bare relevant når det støtter din sak? De som spiller på Nintendo konsoller kan bruke akkurat det samme argumentet at det er irrelevant hvor godt PS4 gjør det på disse punktene. Du har ødelagt hele argumentasjonen din her ;) PS4 har heller absolutt ingenting med denne tråden å gjøre. Den handler om NX så hvorfor du drar inn PS4 eller Wii U for den saks skyld er tåpelig. Jeg kan avfeie argumentene dine like godt som du kan avfeie mine. Unntaket er at du har kommet med en påstand som kan motbevises av fakta. PS4 kan ikke kjøre 4K 60 fps.

 

Du viser også at du ikke helt har forstått hvordan ting fungerer. 4X oppløsning betyr ikke at du trenger 4X raskere GPU for å få det til å kjøre. 4X oppløsning krever langt mer enn det. PS4 kan ikke kjøre Bluray filmer i 4K med 60 fps, men spill som krever langt kraftigere hardware skal gå greit? Det er flere flaskehalser som gjør dette umulig. Output (relevant selv om du ikke tror det), CPU, GPU og RAM.

 

Playstation 4 har en GPU som ikke leverer nok båndbredde til å vise 4K i 60 fps, derfor har den heller ikke output for dette. Dette er den desidert viktigste flaskehalsen. Det var ikke jeg som holdt frem Uncharted 4 med 1080p og 30 fps som ett eksempel på hva Nintendo bør aspirere til. Jeg sier bare at PS4 er svært utdatert når det kommer til grafikk, oppløsning og framerate, mens jeg samtidig synes det er irrelevant. Jeg kommer til å kjøpe en PS4 når det er spill jeg vil ha på den. Jeg kjøpte Wii U for å spille spill jeg ville ha på den. Jeg kjøpte PC for å spille med god grafikk, oppløsning og framerate på spill som er tilgjengelige over linja.

 

Til slutt grunnen til at jeg sammenliknet Uncharted 4 og super Smash Bros er at dette er begge spill som omtrent krever 60 fps for at de skal føles bra. Det at Uncharted 4 kjører i 30 fps er for dårlig. Jeg ville heller ha ofret oppløsning og grafikk for å få til dette.

 

Du sier det er ingen som skryter av konsollene... siden når? Det å få noen til å innrømme at hele bunten er utdaterte med minst 5 år er som å klemme vann ut av en stein. Steinen har faktisk mer sjanse til å gi etter så det er ikke en rettferdig sammenlikning.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, PS4 kunne ikke ha gjort dette. PS4 har rett og slett ikke hardware som støtter 4K i 60 fps. Det er mange flaskehalser som hindrer dette. Tenk for eksempel hvilken type output PS4 har. Støtter denne 4K 60 fps?. Du skal slippe å gjøre research, jeg vet det kan være vanskelig (Den gjør ikke det). Som sagt gjentatte ganger, om oppløsning og fps virkelig er ett krav slutt å skryte av PS4 som av og til klarer 60 fps i 1080p. Jeg har hatt denne oppløsningen og høyere fps i over 6 år. Jeg er ikke imponert over at konsollene NESTEN er på vei til å ta igjen en middels PC fra 2010. Bryr du deg om grafikk, oppløsning og framerate skaff deg en PC. Eller i det minste ikke argumenter i utgangspunkt av noen av konsollene på markedet nå da ingen av dem preseterer godt.

 

Med utgangspunkt i at PS4 har en GPU som jevnt over er 5 ganger så kjapp som den i Wii U, muligens mer, så er det ikke fjernt å anta at man kunne firedoble oppløsningen og fortsatt holde samme framerate. Output er i denne sammenheng irrelevant, det handler om hva selve hardwaren er kapabel til. Og ingen har vel forsøkt å skryte av disse stakkars konsollene, verken Wii U eller PS4. Og hvorfor du etter hvert drar inn en sammenligning mellom konsoll og PC, som vel egentlig ikke har noe med tråden å gjøre, vet jeg heller ikke. Du må da forstå at absolutt ingen bryr seg om hvilken oppløsning og framerate du har hatt på PC-spillene dine de siste årene? Det handler jo bare om hvor mye penger man vil spytte i det.

 

Du argumenterer for hvilken framerate og oppløsning som er mulig på PS4 og hveder at ingen bryr seg om hva som er mulig på PC.

Hvor er sammenhengen her? Er oppløsning og framerate bare relevant når det støtter din sak? De som spiller på Nintendo konsoller kan bruke akkurat det samme argumentet at det er irrelevant hvor godt PS4 gjør det på disse punktene. Du har ødelagt hele argumentasjonen din her ;) PS4 har heller absolutt ingenting med denne tråden å gjøre. Den handler om NX så hvorfor du drar inn PS4 eller Wii U for den saks skyld er tåpelig. Jeg kan avfeie argumentene dine like godt som du kan avfeie mine. Unntaket er at du har kommet med en påstand som kan motbevises av fakta. PS4 kan ikke kjøre 4K 60 fps.

 

Du viser også at du ikke helt har forstått hvordan ting fungerer. 4X oppløsning betyr ikke at du trenger 4X raskere GPU for å få det til å kjøre.

 

I praksis er firedobling godt nok så lenge frameraten er den samme. Med tanke på at GPU i Wii U er praktisk talt antikk så er nok PS4 mer enn 4-5 ganger så kraftig.

 

4X oppløsning krever langt mer enn det. PS4 kan ikke kjøre Bluray filmer i 4K med 60 fps, men spill som krever langt kraftigere hardware skal gå greit? Det er flere flaskehalser som gjør dette umulig. Output (relevant selv om du ikke tror det), CPU, GPU og RAM.

 

 

Playstation 4 har en GPU som ikke leverer nok båndbredde til å vise 4K i 60 fps, derfor har den heller ikke output for dette. Dette er den desidert viktigste flaskehalsen. 

 

Her forklares det at PS4 enkelt og greit kunne ha spilt 4k Blu-ray hvis den faktisk hadde en Blu-ray spiller for 4k og HDMI 2.0. Så her farer du med ren løgn. Usselt.

 

Det var ikke jeg som holdt frem Uncharted 4 med 1080p og 30 fps som ett eksempel på hva Nintendo bør aspirere til. Jeg sier bare at PS4 er svært utdatert når det kommer til grafikk, oppløsning og framerate, mens jeg samtidig synes det er irrelevant. Jeg kommer til å kjøpe en PS4 når det er spill jeg vil ha på den. Jeg kjøpte Wii U for å spille spill jeg ville ha på den. Jeg kjøpte PC for å spille med god grafikk, oppløsning og framerate på spill som er tilgjengelige over linja.

 

Til slutt grunnen til at jeg sammenliknet Uncharted 4 og super Smash Bros er at dette er begge spill som omtrent krever 60 fps for at de skal føles bra. Det at Uncharted 4 kjører i 30 fps er for dårlig. Jeg ville heller ha ofret oppløsning og grafikk for å få til dette.

 

Det er sikkert en ledig jobb i Naughty Dog som grafikkprogrammerer. Kanskje du kan fikse frameraten til Uncharted 5 kommer ut. 

 

Du sier det er ingen som skryter av konsollene... siden når? Det å få noen til å innrømme at hele bunten er utdaterte med minst 5 år er som å klemme vann ut av en stein. Steinen har faktisk mer sjanse til å gi etter så det er ikke en rettferdig sammenlikning.

 

Irrelevant i denne sammenheng.

Endret av Croc Man
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei, PS4 kunne ikke ha gjort dette. PS4 har rett og slett ikke hardware som støtter 4K i 60 fps. Det er mange flaskehalser som hindrer dette. Tenk for eksempel hvilken type output PS4 har. Støtter denne 4K 60 fps?. Du skal slippe å gjøre research, jeg vet det kan være vanskelig (Den gjør ikke det). Som sagt gjentatte ganger, om oppløsning og fps virkelig er ett krav slutt å skryte av PS4 som av og til klarer 60 fps i 1080p. Jeg har hatt denne oppløsningen og høyere fps i over 6 år. Jeg er ikke imponert over at konsollene NESTEN er på vei til å ta igjen en middels PC fra 2010. Bryr du deg om grafikk, oppløsning og framerate skaff deg en PC. Eller i det minste ikke argumenter i utgangspunkt av noen av konsollene på markedet nå da ingen av dem preseterer godt.

 

Med utgangspunkt i at PS4 har en GPU som jevnt over er 5 ganger så kjapp som den i Wii U, muligens mer, så er det ikke fjernt å anta at man kunne firedoble oppløsningen og fortsatt holde samme framerate. Output er i denne sammenheng irrelevant, det handler om hva selve hardwaren er kapabel til. Og ingen har vel forsøkt å skryte av disse stakkars konsollene, verken Wii U eller PS4. Og hvorfor du etter hvert drar inn en sammenligning mellom konsoll og PC, som vel egentlig ikke har noe med tråden å gjøre, vet jeg heller ikke. Du må da forstå at absolutt ingen bryr seg om hvilken oppløsning og framerate du har hatt på PC-spillene dine de siste årene? Det handler jo bare om hvor mye penger man vil spytte i det.

 

Du argumenterer for hvilken framerate og oppløsning som er mulig på PS4 og hveder at ingen bryr seg om hva som er mulig på PC.

Hvor er sammenhengen her? Er oppløsning og framerate bare relevant når det støtter din sak? De som spiller på Nintendo konsoller kan bruke akkurat det samme argumentet at det er irrelevant hvor godt PS4 gjør det på disse punktene. Du har ødelagt hele argumentasjonen din her ;) PS4 har heller absolutt ingenting med denne tråden å gjøre. Den handler om NX så hvorfor du drar inn PS4 eller Wii U for den saks skyld er tåpelig. Jeg kan avfeie argumentene dine like godt som du kan avfeie mine. Unntaket er at du har kommet med en påstand som kan motbevises av fakta. PS4 kan ikke kjøre 4K 60 fps.

 

Du viser også at du ikke helt har forstått hvordan ting fungerer. 4X oppløsning betyr ikke at du trenger 4X raskere GPU for å få det til å kjøre.

 

I praksis er firedobling godt nok så lenge frameraten er den samme. Med tanke på at GPU i Wii U er praktisk talt antikk så er nok PS4 mer enn 4-5 ganger så kraftig.

 

4X oppløsning krever langt mer enn det. PS4 kan ikke kjøre Bluray filmer i 4K med 60 fps, men spill som krever langt kraftigere hardware skal gå greit? Det er flere flaskehalser som gjør dette umulig. Output (relevant selv om du ikke tror det), CPU, GPU og RAM.

 

 

Playstation 4 har en GPU som ikke leverer nok båndbredde til å vise 4K i 60 fps, derfor har den heller ikke output for dette. Dette er den desidert viktigste flaskehalsen. 

 

Her forklares det at PS4 enkelt og greit kunne ha spilt 4k Blu-ray hvis den faktisk hadde en Blu-ray spiller for 4k og HDMI 2.0. Så her farer du med ren løgn. Usselt.

 

Det var ikke jeg som holdt frem Uncharted 4 med 1080p og 30 fps som ett eksempel på hva Nintendo bør aspirere til. Jeg sier bare at PS4 er svært utdatert når det kommer til grafikk, oppløsning og framerate, mens jeg samtidig synes det er irrelevant. Jeg kommer til å kjøpe en PS4 når det er spill jeg vil ha på den. Jeg kjøpte Wii U for å spille spill jeg ville ha på den. Jeg kjøpte PC for å spille med god grafikk, oppløsning og framerate på spill som er tilgjengelige over linja.

 

Til slutt grunnen til at jeg sammenliknet Uncharted 4 og super Smash Bros er at dette er begge spill som omtrent krever 60 fps for at de skal føles bra. Det at Uncharted 4 kjører i 30 fps er for dårlig. Jeg ville heller ha ofret oppløsning og grafikk for å få til dette.

 

Det er sikkert en ledig jobb i Naughty Dog som grafikkprogrammerer. Kanskje du kan fikse frameraten til Uncharted 5 kommer ut. 

 

Du sier det er ingen som skryter av konsollene... siden når? Det å få noen til å innrømme at hele bunten er utdaterte med minst 5 år er som å klemme vann ut av en stein. Steinen har faktisk mer sjanse til å gi etter så det er ikke en rettferdig sammenlikning.

 

Irrelevant i denne sammenheng.

 

 

Linken du postet forteller at PS4 har tekniske begrensninger som hindrer at de kan spille av 4K FILM, men OK jeg tok feil der. Jeg har lest feil ett sted om hva som er mulig med HDMI 2.0. Samtidig så har ikke PS4 denne så hele argumentasjonen din faller på akkurat dette. Du har nå postet linken som beviser at du tar feil.

 

Dobbel oppløsning krever mer enn dobbelt så rask GPU. Det krever også mye av CPU og av RAM. Du har valgt å ignorere dette.

 

Irrelevant i denne sammenhengen? Hvorfor? Jeg sier PS4 sin grafikk er irrelevant når vi diskuterer Nintendo. Basert på dine argumenter er dette tydeligvis ett gyldig argument.

 

 

 

Det er sikkert en ledig jobb i Naughty Dog som grafikkprogrammerer. Kanskje du kan fikse frameraten til Uncharted 5 kommer ut.

Dette argumentet er fantastisk da.  Så klart kan jeg fikse frameraten på Uncharted 5. Gi det ut på PC og alle problemene er borte. Får det. Med nåværende hardware kommer det sannsynligvis ikke til å kjøre 4K, men 1440p på 90 fps skal gå relativt uproblematisk.

Lenke til kommentar

 

Linken du postet forteller at PS4 har tekniske begrensninger som hindrer at de kan spille av 4K FILM, men OK jeg tok feil der. Jeg har lest feil ett sted om hva som er mulig med HDMI 2.0. Samtidig så har ikke PS4 denne så hele argumentasjonen din faller på akkurat dette. Du har nå postet linken som beviser at du tar feil.

 

Dobbel oppløsning krever mer enn dobbelt så rask GPU. Det krever også mye av CPU og av RAM. Du har valgt å ignorere dette.

 

Irrelevant i denne sammenhengen? Hvorfor? Jeg sier PS4 sin grafikk er irrelevant når vi diskuterer Nintendo. Basert på dine argumenter er dette tydeligvis ett gyldig argument.

 

 

 

Det er sikkert en ledig jobb i Naughty Dog som grafikkprogrammerer. Kanskje du kan fikse frameraten til Uncharted 5 kommer ut.

Dette argumentet er fantastisk da.  Så klart kan jeg fikse frameraten på Uncharted 5. Gi det ut på PC og alle problemene er borte. Får det. Med nåværende hardware kommer det sannsynligvis ikke til å kjøre 4K, men 1440p på 90 fps skal gå relativt uproblematisk.

 

RAM er langt fra en flaskehals for PS4. 8 GB GDDR5 skulle holde til et grafisk enkelt spill som Smash på Wii U. Bare at spillet er mulig i 1080p60fps med den latterlig svake hardwaren i Wii U er jo konkluderende i seg selv. CPU er nok heller ikke et punkt hvor Smash er krevende. Minimalt med AI, minimalt med fysikk.

 

Hvis man sammenligner med f. eks. The Witcher 3 som er et spill som også kjører 1080p30 fps på PS4 så er ikke 1440p90fps helt ueffent. Hvertfall stabil 60 ville vært mulig. Men da kreves det et GTX 1080 til den nette pris av 7000 blanke grunker. Og det er bare GPU. 

Lenke til kommentar

 

 

Linken du postet forteller at PS4 har tekniske begrensninger som hindrer at de kan spille av 4K FILM, men OK jeg tok feil der. Jeg har lest feil ett sted om hva som er mulig med HDMI 2.0. Samtidig så har ikke PS4 denne så hele argumentasjonen din faller på akkurat dette. Du har nå postet linken som beviser at du tar feil.

 

Dobbel oppløsning krever mer enn dobbelt så rask GPU. Det krever også mye av CPU og av RAM. Du har valgt å ignorere dette.

 

Irrelevant i denne sammenhengen? Hvorfor? Jeg sier PS4 sin grafikk er irrelevant når vi diskuterer Nintendo. Basert på dine argumenter er dette tydeligvis ett gyldig argument.

 

 

 

Det er sikkert en ledig jobb i Naughty Dog som grafikkprogrammerer. Kanskje du kan fikse frameraten til Uncharted 5 kommer ut.

Dette argumentet er fantastisk da.  Så klart kan jeg fikse frameraten på Uncharted 5. Gi det ut på PC og alle problemene er borte. Får det. Med nåværende hardware kommer det sannsynligvis ikke til å kjøre 4K, men 1440p på 90 fps skal gå relativt uproblematisk.

 

RAM er langt fra en flaskehals for PS4. 8 GB GDDR5 skulle holde til et grafisk enkelt spill som Smash på Wii U. Bare at spillet er mulig i 1080p60fps med den latterlig svake hardwaren i Wii U er jo konkluderende i seg selv. CPU er nok heller ikke et punkt hvor Smash er krevende. Minimalt med AI, minimalt med fysikk.

 

Hvis man sammenligner med f. eks. The Witcher 3 som er et spill som også kjører 1080p30 fps på PS4 så er ikke 1440p90fps helt ueffent. Hvertfall stabil 60 ville vært mulig. Men da kreves det et GTX 1080 til den nette pris av 7000 blanke grunker. Og det er bare GPU. 

 

 

Du ignorerer fortsatt det at PS4 ikke støtter slik output så jo, det er feil å anta 1440p med 90 fps. PS4 har kanskje 8 GB RAM i teorien, men nesten 3GB brukes til å drive operativsystemet slik at spill har kun 5-6 GB tilgjengelig. Det bør også nevnes at for spill i 4K er 8 GB mindre enn foretrukket.

 

Lurer også på hvorfor det å nevne at PS4 er utdatert med tanke på PC er irrelevant, mens det å sammenlikne PS4 med Wii U tydeligvis er relevant.

Endret av Yopaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...