Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Rapportene fra USA forteller om 7 til 14 dager for helt ferske bestillinger.

De må nok snart begynne å selge til andre markeder skal de bli kvitt alle bilene.

Musks 400 tusen reservasjoner er noe luftige.

Bilene de har solgt nå er dyre og til et begrenset marked som du poengterer. Tror vi skal vente med status til basisutgaven kan kjøpes. Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rapportene fra USA forteller om 7 til 14 dager for helt ferske bestillinger.

De må nok snart begynne å selge til andre markeder skal de bli kvitt alle bilene.

Musks 400 tusen reservasjoner er noe luftige.

Det er 7-14 dager på de dyreste utgavene, som da får prioritet fordi Tesla ønsker å selge dem unna først (for å oppnå profitt på dette stadiet av produksjonen, før de også tjener penger, eller tjener bedre, på andre utgaver).

 

Men aldri en dag uten krisemaksimering for Tesla-haterne.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke de dyreste utgavene men den til rundt 50 tusen dollar. Den dyreste er rundt 80 tusen.

Det er faktisk den billigste utgaven som lages av bilen nå og den koster 50 tusen.

Er nok like før Musk åpner sine flombarrierer og bilene svømmer inn hit til landet når han har typegodkjenningen for EU klar.

Er krisemaksimering og teslahater de beste personkarakteristikkene du kan komme med når du vet du har feil og gått tom for argumenter? Diskuter sak og ikke person. 7-14 dager leveringstid er helt reelt, og det er for NYE bestililnger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke de dyreste utgavene men den til rundt 50 tusen dollar. Den dyreste er rundt 80 tusen.

Det er faktisk den billigste utgaven som lages av bilen nå og den koster 50 tusen.

Er nok like før Musk åpner sine flombarrierer og bilene svømmer inn hit til landet når han har typegodkjenningen for EU klar.

Er krisemaksimering og teslahater de beste personkarakteristikkene du kan komme med når du vet du har feil og gått tom for argumenter? Diskuter sak og ikke person. 7-14 dager leveringstid er helt reelt, og det er for NYE bestililnger.

 

Så du mener en får RWD long range på 7-14 dager? Har du mer info enn det? Jeg kjenner virkelig ikke til ståa og vill gjerne se mer info om det. 

 

Er vell snakk om at de første EU bilene er på vei nå, så godkjenningen er nok mer eller mindre over. Nå må de bare få produksjonslinjene opp å gå på forskjellene tenker jeg. Blir spennende å se hvor den havner først. 

 

EDIT; Velger en model 3 på tesla sine sider står det 2-4 måneder levering om en er i USA.. 2 måneder for P.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Tesla prioriterer nok leveringer av de dyrere variantene i USA fram til og med 31.12.2018 på grunn av amerikanske skatteincentiver som løper ut da. De første nevneverdige leveringene av de dyre variantene utenfor USA tar seg nok opp i løpet av januar. Andre dyre varianter som performance-utgaven tipper jeg står for tur etter det. Leveringen av standard range utgavene drøyer nok til ventelistene er kraftig redusert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyundai Ioniq får du fra ca den prisen, dog med minste utstyr og kanskje import. Men en veldig bra bil.

Kanskje av de aller billigste utgavene av i3 med 94 ah batteriet.

 

Denne tror jeg vil gå fort, Hyundai har veldig gode garantier på denne bilen når det gjelder kjørte km: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=124655195

 

BMW til litt over prisantydning: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122954058

 

Jeg hadde tatt Hyundaien da den er litt mer praktisk og mer "vanlig" bil. Men BMW er nok den morsomste å kjøre!

Husk at prisene som står i annonser ikke er skrevet i stein.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Det er ikke de dyreste utgavene men den til rundt 50 tusen dollar. Den dyreste er rundt 80 tusen.

Det er faktisk den billigste utgaven som lages av bilen nå og den koster 50 tusen.

Er nok like før Musk åpner sine flombarrierer og bilene svømmer inn hit til landet når han har typegodkjenningen for EU klar.

Er krisemaksimering og teslahater de beste personkarakteristikkene du kan komme med når du vet du har feil og gått tom for argumenter? Diskuter sak og ikke person. 7-14 dager leveringstid er helt reelt, og det er for NYE bestililnger.

Nei, "krisemaksimering" er karakteristikken jeg bruker når noen tar enhver ting og desperat prøver å få det til å bety nærmest døden for Tesla og, vel, krisemaksimerer.

 

Eksempel: Tesla begynner å levere til markeder utenfor USA. Krisemaksimering: "DET ER INGEN FLERE I USA SOM VIL KJØPE!!!!!!111oneoneone BEVIS FOR AT INGEN VIL HA MODEL 3 OG TESLA ER DØDSDØMT!!!!!111oneoneoneoneoneoenoenoenoenononoooooooo"

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Musk sa jo at denne bilen skulle koste fra 35 tusen og komme i 2017.

Det ser ut som den koster 50 tusen og kommer i 2019 for Norge.

SR basisutgaven vil koste 35k USD.

M3 kom også i 2017. Musk har aldri sagt noe om levering til Norge, men man fikk en estimert levering i 2018 i starten når de ble reservert. For øvrig er estimater et estimat, vet ikke om du er klar over hvordan de funker. Kommer i 2019? Tja, det er fortsatt et estimat, men det virker jo relativt oppnåelig basert på nåværende produksjon.

Lenke til kommentar

Jeg har sett en TM3 i Norge allerede, så teknisk sett er jo den påstanden innfridd allerede. (Første TM3 i europa var noen uker i Norge i mars-april)

 

TM3 skal koste 35000 USD, men han sa vel aldri at de første skulle gjøre det. Litt sleipt selvsagt og veldig lett å la sånt gli ut med anslåtte priser ved enden av livvsyklusen i stedet for ved starten.

Lenke til kommentar

Jeg gjetter $35K versjonen av modell 3 vil bli tilgjengelig i svært begrenset tid og volum, før den billigste vesjonen av modell 3 legger på seg noen features og et merkbart prishopp.

Jeg har også vært inne på tanken. Litt sånn som Model S60D. På 35000 konkurrerer den jo med veldig billige biler. Tesla har etter min mening overpriset utstyret for å få startprisen til å være så lav, så da blur det iallfall for meg en bil uten alt mulig av utstyr
Lenke til kommentar

Jeg har også vært inne på tanken. Litt sånn som Model S60D. På 35000 konkurrerer den jo med veldig billige biler. Tesla har etter min mening overpriset utstyret for å få startprisen til å være så lav, så da blur det iallfall for meg en bil uten alt mulig av utstyr

 

Overpriset utstyr? Tesla er jo en av leverandørene som har minst pakker og kommer med en god del utstyr inkludert i prisen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overpriset utstyr? Tesla er jo en av leverandørene som har minst pakker og kommer med en god del utstyr inkludert i prisen. 

9000 USD for 25 kWh er i det drøyeste laget når sant skal sies. Antagelig vil vi se denne prisen gå ned ettersom utfasing av skattefordelene i USA.

 

Akkurat nå er det vel også usikkert om standard bil kommer med varme i frontsetene.

 

Bilen har heller ikke mulighet for head up display. Jeg kjører en 3rd-gen Prius som begynner å dra på årene, og så greier ikke Tesla å levere det?

 

Når sant skal sies så kommer jeg nok til å kjøpe bilen uansett. Til tross for at det sikkert kommer til å bli en fartsbot eller to når jeg ikke ser speedometeret ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

9000 USD for 25 kWh er i det drøyeste laget når sant skal sies. Antagelig vil vi se denne prisen gå ned ettersom utfasing av skattefordelene i USA.

 

Akkurat nå er det vel også usikkert om standard bil kommer med varme i frontsetene.

 

Bilen har heller ikke mulighet for head up display. Jeg kjører en 3rd-gen Prius som begynner å dra på årene, og så greier ikke Tesla å levere det?

 

Når sant skal sies så kommer jeg nok til å kjøpe bilen uansett. Til tross for at det sikkert kommer til å bli en fartsbot eller to når jeg ikke ser speedometeret ;)

 

Nå vill jeg ikke kalle batteri ekstrautstyr, men at batterikosten er dyr er det vell liten tvil om.

 

Mulighet? Det er bare til å kjøpe 3 parts. Tesla har sagt at de ikke ønsker head up, at de ikke klarer å leverer det er jo søkt. Det er ikke noen stor teknologi.. 

Lenke til kommentar

Det er jo ingen hemmelighet at Tesla er ganske dyr på alt som er ut over absolutt grunnpakke og mange av tingene er jo også ganske sterkt ønsket sånn at betalingsviljen ofte er der. Jeg tror det er få som kjøper absolutt ribbede modeller. Model S 40 kWh ble vist solgt i 400 eksemplarer fram til april 2013. Ved utgangen av mars 2013 hadde de solgt totalt 7550 model S. Altså rundt 5% med 40 kWh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...