Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 10/17/2025 at 8:21 PM, sverreb said:

Ansvar for egen transport altså. Kjører du kun på egen privat vei? Hvis ikke så lener du deg på skattefiansierte veier, og ikke bare det, bilbruk er det som driver opp behovet for mer vei mest av alt. 

At man bør kunne velge transportform selv er nå en ting, men å prøve å opphøye bilkjøring til noe slags samfunnsmessig mer ansvarlig enn å bruke kollektiv er drøyt. 

Jeg har allerede betalt for veien.

Og så mye jeg har betalt i vegavgift, engangsavgift, drivstoffavgift og bomavgift siden mine første km med moped i 1993, så vil jeg ha meg frabedt insinuasjon om at jeg ikke har betalt nok. At de valgte å bruke pengene på noe annet enn veg skal ikke gå ut over meg.

Vi trenger veg. Vi trenger ikke tog imellom byer. 

Det ser ut til at vi betaler mer enn 16,- pr km som mennesker reiser med tog i Norge. I tillegg til billettinntekten! Og med et vanvittig vedlikeholdsetterslep!

Som sagt; på ett eller annet tidspunkt å blir det bedre å kjøpe biler til folk

https://www.regjeringen.no/contentassets/a953aa9643a94bd38572decd8bc86fda/kartlegging-av-utfordringer-i-jernbanesektoren_kpmg-pdf.pdf

IMG_1678.png

• Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
bzzlink skrev (2 timer siden):

Jeg har allerede betalt for veien

Hvor er utregningene for at du allerede har betalt for totalkostnadene av "vei"?

Vi trenger tog, vi trenger ikke vei mellom byene. Ser du hvor dumt det høres ut? Det høres like dumt ut andre veien også, fordi det er det.

Det handler om fleksibilitet i komplekse samfunn hvor ulike behov, løsninger og deres eksternaliteter forsøkes balansert for ønsket funksjon og utvikling.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...