Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

matteus skrev (1 time siden):

Hun kan få låne kjevle av meg!

Får stadig inntrykk av at balljordere er voldelig anlagt. En annen mente det var en seier at Skiba hadde gått bort. 

Her kan en se det er gjort en endring , til et globusaktig symbol. Og nei, det er ikke pinlig at den viser natt. Har ikke påstått at det er dag hele tida. Ble oppmerksom på saken pga Ewaranon.

117443936-prague-astronomical-clock-or-o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, Budeia said:

Her kan en se det er gjort en endring , til et globusaktig symbol.

Jeg kan egentlig ikke se at dette er en spesielt nevneverdig endring. Det forrige bildet du hadde viste jo at det ble endret fra en mer detaljert globus til en mindre detaljert globus. Det er jo fortsatt en globus.

Selve bakgrunnen er forresten ikke original, slik jeg skjønner det. Det er deler av mekanismen som er original. Jeg tror den forrige utgaven av bakgrunnen var fra etter andre verdenskrig, men jeg er ikke helt sikker. Det var ikke så lett å finne ut av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (9 minutter siden):

Får stadig inntrykk av at balljordere er voldelig anlagt. En annen mente det var en seier at Skiba hadde gått bort. 

Her kan en se det er gjort en endring , til et globusaktig symbol. Og nei, det er ikke pinlig at den viser natt. Har ikke påstått at det er dag hele tida. Ble oppmerksom på saken pga Ewaranon.

117443936-prague-astronomical-clock-or-o

Nå får du jammen gi deg! Å få min spøkefulle bemerkning til André om kjevlet til å bli til at jeg er voldelig anlagt, er i beste fall latterlig. Hvorfor tør ikke du (og André) ta tak i de bevisene som virkelig gjelder i stedet for å dra fram denne klokka i Praha. Om det nå er slik at den kloden dukka opp nå (har ikke sjekka, og har ikke tenkt å gjøre det heller), hva har det med saken å gjøre? Er dere virkelig så feige at dere ikke tør ta tak i de bevisene jeg har lagt fram, og i det minste komme med ei slags forklaring i stedet for å grave dere ned i detaljer som en eller annen konspirasjonstosk har funnet fram. Det jeg ikke skjønner er at dere nekter å ta inn over dere  klare bevis SOM INGEN FLATJORDING TØR Å TA TAK I!! Ikke noen av de profetene dere sverger til tør det. Og likevel klamrer dere dere til denne flatjordgreia uten å ha noe bakgrunn for meningene deres. Kom deg ut av hula di og ta en tur til Praha. Eller et lite cruise i Antarktis, men det er heldig for deg at det er så dyrt. Det er ikke så dyrt å dra til f.eks Sør-Afrika. Der kan du nyte synet av Sydkorset, og med dine egne øyne se at det hele tida står rett i sør. Sjekk med det samme om Timeanddate.com stemmer med det du kan observere. Du kan jo ta en liten flytur fra Johannesburg til Perth (hvis det har starta opp etter pandemien). Hvor lang tid tar det, tror du? Der kan du se akkurat det samme, eller du kan ta en telefon for å sjekke om det jeg sier er riktig. Glem YouTube en stund og beveg deg ut i den virkelige verden. Det blir tøft for deg, men opplysende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (36 minutter siden):

Her kan en se det er gjort en endring , til et globusaktig symbol. Og nei, det er ikke pinlig at den viser natt. Har ikke påstått at det er dag hele tida. Ble oppmerksom på saken pga Ewaranon.

Jeg synes det er latterlig og absurd at du bryr deg om slike detaljer, men totalt ignorerer alle de konkrete faktaene du kan måle og observere selv, som utelukker en flat jord.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Jeg synes det er latterlig og absurd at du bryr deg om slike detaljer, men totalt ignorerer alle de konkrete faktaene du kan måle og observere selv, som utelukker en flat jord.

De har jo ingen andre argumenter, så da må de bruke det de (tror de) har. Så da blir det en anomalijakt etter de aller mest ubetydelige detaljene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (15 timer siden):

Jeg synes det er latterlig og absurd at du bryr deg om slike detaljer

Nå har du flere setninger uten argumenter selv, og det er ikke uinteressant om de trodde på flat jord tidligere i historien. Kommentarene her tror jeg viser flere sider av saken, angående Polaris og Southern Cross. https://flatearthfacts.com/flat-earth-model/proof-the-earth-is-flat/pole-star-proves-flat-earth/ - hvis noen makter å sette seg inn i det. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (32 minutter siden):

Nå har du flere setninger uten argumenter selv, 

Jeg har jo listet opp mange åpenbare fakta som du kan måle og observere selv i tråden her, som solas posisjon, men dere flatjordere ignorerer jo alt dette. 

Vil du diskutere de målbare faktaene, så si fra, så kan jeg repetere noen av dem. 

Men poenget mitt nå, er at dere alltid ignorerer de målbare faktaene framfor tull som den klokka. 

Budeia skrev (36 minutter siden):

 Kommentarene her tror jeg viser flere sider av saken, angående Polaris og Southern Cross. https://flatearthfacts.com/flat-earth-model/proof-the-earth-is-flat/pole-star-proves-flat-earth/ - hvis noen makter å sette seg inn i det. 

Jeg har satt meg inn i det, og er i stand til å forklare hvorfor teksten på den siden er åpenbart feil. Spørsmålet er om du er med på å diskutere disse detaljene i artikkelen. Hvis ikke er det jo bare tull å poste den. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Budeia skrev (47 minutter siden):

Nå har du flere setninger uten argumenter selv, og det er ikke uinteressant om de trodde på flat jord tidligere i historien. Kommentarene her tror jeg viser flere sider av saken, angående Polaris og Southern Cross. https://flatearthfacts.com/flat-earth-model/proof-the-earth-is-flat/pole-star-proves-flat-earth/ - hvis noen makter å sette seg inn i det. 

Nå ble jeg forventningsfull - en liten stund. For det første skjønner de ikke hvordan det er mulig at Polaris står rett over nordpolen når jorda "tilter og wobbler". Da skjønte jeg hvor landet ligger. Når en kom trekkende med Eric Dubays påstand om at Polaris er synlig helt ned til 20 grader syd, hoppet jeg nesten av. Eric er vel omtrent like sannferdig når det gjelder Polaris som han er med alt annet.

Men forklaring på Sydkorset var jeg spent på, men nei........ det eneste som kom ut av det var at "det må vi se nærmere på". Omtrent det samme som André kom med for noen sider siden, og vi venter fremdeles i åndeløs spenning.

Jeg tar det forbehold at jeg ikke har giddet å lese gjennom hele greia, men du har sikkert gjort det og kan forklare nærmere.

Endret av matteus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (12 minutter siden):

Satser kanskje heller på å komme tilbake til nyttår.. Det grunnleggende spm er om jorda (i hovedsak) er flat eller ikke. 

Jeg nevnte jo et par ting:
De skjønte ikke hvordan Polaris kan stå rett over nordpolen når jorda tilter og wobbler, og Sydkorset skulle de se nærmere på. Hvis det er noe jeg ikke har fått med meg, kan jo du komme med det her, så kanskje vi får til en liten diskusjon?

Lenke til kommentar
matteus skrev (4 minutter siden):

Jeg nevnte jo et par ting:
De skjønte ikke hvordan Polaris kan stå rett over nordpolen når jorda tilter og wobbler, og Sydkorset skulle de se nærmere på. Hvis det er noe jeg ikke har fått med meg, kan jo du komme med det her, så kanskje vi får til en liten diskusjon?

Wobbler jorden??

 

Lenke til kommentar
aklla skrev (11 minutter siden):

Den klassiske "vi gjetter hvordan noe funker så bruker det som argument for at de ikke funker slik".

Jordens bevegelse rundt solen er vel barneskolepensum tror jeg?

Jo, men det er alltid noen som bråker bakerst i klasserommet, eller sitter på gangen.

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (23 timer siden):

Har du vært der og sett ut av vinduet ?

Satellitter er det utstyret som henger under giga ballonger som går over jorden i sirkel med vindene over flere år. NASA som utvikler disse ballongene. Kanskje litt for mye High tech info for globetroll

HA HA HA HA HA HA HA HA!!! 🤣

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 29.10.2021 den 23.26):

Får stadig inntrykk av at balljordere er voldelig anlagt. En annen mente det var en seier at Skiba hadde gått bort. 

Her kan en se det er gjort en endring , til et globusaktig symbol. Og nei, det er ikke pinlig at den viser natt. Har ikke påstått at det er dag hele tida. Ble oppmerksom på saken pga Ewaranon.

117443936-prague-astronomical-clock-or-o

Har undersøkt litt her, og har studert det gamle kartet, og det viser jo på ingen måte noe flat jord kart. 

Om du studerer det gamle kartet så vil du se lengde og breddegrader, og landmassene er tegnet inn som på en globe sett fra en gitt vinkel der landmassene bøyer seg rundt jorda og forsvinner ut av syne. 

Du vil se lengdegradene starter rett nedenfor senter av klokken, og du kan følge nordamerika ned mot Mexikogulfen i retning klokka 4, og så se søramerika strekke seg rundt globen ute av syne. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (På 29.10.2021 den 22.08):

Du har fortsatt ikke forklart hvordan disse ballongene beveger seg i tusenvis av km/t. Hvis du har vært ute om natten og sett på stjernehimmelen vet du at man kan se satellitter som beveger seg raskt over himmelen. Hvorfor beveger disse "ballongene" så raskt?

Og hvorfor gjør ikke f.eks værballonger det?

De beveger seg med vindene og strømmningene tusenvis av km per dag/uke...

Det er flere typer ballonger, stasjonære mer eller mindre, og de som blir med strømningene. Ballong tech har feirer vel 120 eller 130 år...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...