Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fibonacci skrev (3 timer siden):

En seier er vel å ta hardt i, men det er et faktum at enkelte mennesker bidrar mer negativt enn positivt i samfunnet.

Man kan si det var en seier for menneskeheten at Hitler tok selvmord.

Jeg ser poenget ditt. At Hitler stoppet/ble stoppet er en seier for menneskeheten. At de som sprer propaganda rundt covid/flat jord/5g etc blir stoppet er en seier for menneskeheten.

Men selve dødsfallet ser jeg ikke poenget i å synke ned for å «feire».

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Serpentbane skrev (På 15.10.2021 den 14.49):

Tull og tøys. Et fly er i alle tilfeller ikke stabilt nok til å hverken heve eller senke nesa for å holde horisonten. Dvs, man må hele tiden justere  begge veier. Luften er ikke rolig vet du, og bevegelsen i luften har mye større innvirkning på flyet enn krummingen på jorda noen gang vil få. Altså vil ingen piloter si noen verden ting om det i så sammenheng.

Flyet har en kunstig horisont som pilotene forholder seg til, og så lenge denne er rett vil flyet holde samme høyde. Og den vil alltid være rett i forhold til bakken under flyet.

Hadee man fjernet luften og tyngdekraften ville piloten ha måttet senke nesa for å ikke fly bort fra planeten i stadig større vinkel. 

Tror du Jarle gidder bruke tid på en fjomp som deg. Han ville imidlertid sagt, slutt å stirr på en jævla skjerm, dra å undersøk selv. 

Du kan reise så langt sør at du selv kan oppleve midnattsol, og med innsats kan du til og med fly helt til sørpolen. Hvorfor er det INGEN av dere som gjør noen av disse tingene? Hvorfor er det ingen som førsøker?

https://www.hurtigruten.no/destinasjoner/antarktis/ekspedisjon-til-den-sorlige-polarsirkel-2023/

80 000 kroner er vel ingen ting for å avsløre verdens største konspirasjon? Eller? 

 

Pilotene jeg snakket med sa det samme, de flyr i en stabil høyde  og måtte heve nesa.

" bevegelsen i luften har mye større innvirkning på flyet enn krummingen på jorda noen gang vil få" Ja du får tro det du,flyet er alltid rett i forhold til jorda, fordi AEROPLANE, flyr  over en "PLANE" hele turen . Det er ingen PLANE(t) som spinner i en retning jagende bak sola i en voldsom hastighet på 2200 km/t

 

Hva vet du om Jarle menteom meg, han holder tng tett til brystet etter han måtte gjennom en lang rettsrunde for å ha seilt til antarktis uten avtale med norge..  Han fikk godkjennelse av Argentina. Så du tror det er så lett men det er det ikke. Greia er at man skulle ha seilt da 60 grader sør rundt hele sirkelen.

 

 

rute.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (På 15.10.2021 den 20.39):

Jeg tror deg ikke. Gi oss en lenke, en referanse. Du vet...dokumentasjon.

Disse har e sett på siste 5 åra e har interessert meg, de ligger/lå på YT lenge, nå er det mye som er sensurert men de finnes.

Jeg gadd aldri faktisk å lagre alt, for mye tid, mye artigere å erte på meg folk som tror på den spinnende meterors teori

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (På 13.10.2021 den 14.59):

Vi snakker om at det ikke finnes noen som har forlatt jorden og vært på månen eller kan det, dvs dratt ut fra jordens indre space .. fordi det ikke finnes noe som helst materiale som kan minne om dette. Men endel folk "tror" det fordi det finnes gode cgi photos.

Det meste går på troen om at noen har gjort d.

Hele denne gjengen her lever fortsatt under en type avansert sosial engieering . Det er tross alt 500 år med løgner vi roter i nå. Fra 1550 tallet og frem til nå

Dersom du hadde blitt tilbudt å bli med opp i stratosfæren f.eks, hadde du sagt ja? Hvordan hadde du forklart det synes du møtte da du så ut av vinduet da, tro?

Kan du forklare hvordan satelitter fungerer?

 

Antar egentlig du er et troll. Det er direkte vanskelig å tro at det finnes folk som deg der ute, som tror på det opplegget her.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (5 minutter siden):

Disse har e sett på siste 5 åra e har interessert meg, de ligger/lå på YT lenge, nå er det mye som er sensurert men de finnes.

Jeg gadd aldri faktisk å lagre alt, for mye tid, mye artigere å erte på meg folk som tror på den spinnende meterors teori

 

Youtube Videoer er ikke kilder/bevis.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Andrè den gode said:

Disse har e sett på siste 5 åra e har interessert meg, de ligger/lå på YT lenge, nå er det mye som er sensurert men de finnes.

Jeg gadd aldri faktisk å lagre alt, for mye tid, mye artigere å erte på meg folk som tror på den spinnende meterors teori

Du har altså ikke noe argument, kun en påstand du ikke har underbygget. Og påstander som ikke er underbygget kan avvises uten noen begrunnelse. Troll.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

Pilotene jeg snakket med sa det samme, de flyr i en stabil høyde  og måtte heve nesa.

" bevegelsen i luften har mye større innvirkning på flyet enn krummingen på jorda noen gang vil få" Ja du får tro det du,flyet er alltid rett i forhold til jorda, fordi AEROPLANE, flyr  over en "PLANE" hele turen . Det er ingen PLANE(t) som spinner i en retning jagende bak sola i en voldsom hastighet på 2200 km/t

 

Hva vet du om Jarle menteom meg, han holder tng tett til brystet etter han måtte gjennom en lang rettsrunde for å ha seilt til antarktis uten avtale med norge..  Han fikk godkjennelse av Argentina. Så du tror det er så lett men det er det ikke. Greia er at man skulle ha seilt da 60 grader sør rundt hele sirkelen.

 

 

rute.JPG

Skal du først bruke ordet for å bevise noen verdens ting, så får du først sette deg inn i opprinnelsen til ordet. Det har ingen referanse til en flate under fartøyet.

Nei, du har ikke snakket med en jækla pilot som sier de flyr i en stabil høyde og må heve nesa for å hold høyden. Den påstanden i seg selv tilsier at jorda har form som en wok-panne. 

Igjen, et fly er av natur ikke stabile. Hvis man setter flyet med nesen perfekt på horisonten og låser alle kontrollflater så er man ute av kurs få sekunder senere. Både i høyde og retning. For å holde nesa mot horisonten kreves konstant justering av kontrollflatene. Ingen piloter har noen utpreget merkbar følelse av å måtte heve eller senke nesa for å følge jordoverflata i seg selv. 

Jarle måtte i retten ja, men fordi han ikke har forholdt seg til gjeldende regelverk. I praksis er dette snakk om meldeplikt og opprettelse av forsikring, som også manglet. Dette er også bakenforliggende i forhold til forliset der tre seilere omkom. Jarle er ikke enig i Antarktistraktaten og mener den ikke overstyrer havrettstraktaten. Dette er en prinsipiell sak for hans del da han med overlegg ikke forholder seg til reglene. 

Bakgrunnen for de strenge kravene er i hovedsak knyttet til sikkerhet når det er snakk om denne typen seilaser, men også det faktum at området er definert som naturreservat.

Bare det faktum at han har vært der flere ganger allerede motbeviser jo påstandene dine. 

Og, det endrer ikke det faktum at aktører som gjør det de skal på forhånd, slik som Hurtigruten, ikke har noen problemer med å gjennomføre turer. 

Du må gjerne arrangere en seilas på 60 grader sør. Det er også en ypperlig anledning til å måle tid, og således omktets. Det er en betydelig forskjell på tiden en slik seilas tar på din jord og i den virkelig verden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (21 minutter siden):

Du må gjerne arrangere en seilas på 60 grader sør. Det er også en ypperlig anledning til å måle tid, og således omktets. Det er en betydelig forskjell på tiden en slik seilas tar på din jord og i den virkelig verden. 

Du kommer ALDRI til å se en flatjording i det området. Her ligger det jo til rette slik at de kan få en endelig bekreftelse på det de påstår. Det er bare å melde seg på et cruise, f.eks. med Hurtigruta, eller de kan ta fly fra Santiago til Chile. De kommer aldri til å gjøre det. Kan du gjette hvorfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et av objektene som balljordere hater mest, den astronomiske klokka i Praha. Den er 500 år gammel, og har nok derfor også en astronomisk pris (dersom den kunne prissettes). I senere tid har det lille runde kartet vi ser her, blitt erstattet av en mer globuslignende runding. Innretningen antyder at vårt solsystem bare er en liten del av et større system. Ergo, det er mer land der ute. Men det kan være helt dekket av is. Størrelsen på det lille systemet vårt her, stemmer med størrelsen som antydes av kontinentene som kan skimtes i Månen. 

androgynous.jpg.59abafd4bf35e7335d218fb50fd4b515.jpg

Lenke til kommentar
Budeia skrev (8 minutter siden):

Et av objektene som balljordere hater mest, den astronomiske klokka i Praha. Den er 500 år gammel, og har nok derfor også en astronomisk pris (dersom den kunne prissettes). I senere tid har det lille runde kartet vi ser her, blitt erstattet av en mer globuslignende runding. Innretningen antyder at vårt solsystem bare er en liten del av et større system. Ergo, det er mer land der ute. Men det kan være helt dekket av is. Størrelsen på det lille systemet vårt her, stemmer med størrelsen som antydes av kontinentene som kan skimtes i Månen. 

androgynous.jpg.59abafd4bf35e7335d218fb50fd4b515.jpg

Har du sett den klokka i virkeligheten? Det har jeg. Den er kjempeflott, og verken jeg eller noen andre er på noen måte negative til den klokka. Den er et mesterverk, og du skal ha en veldig forskrudd fantasi for å få den til å bli et bevis på at jorda er flat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Budeia skrev (7 minutter siden):

Et av objektene som balljordere hater mest, den astronomiske klokka i Praha. Den er 500 år gammel, og har nok derfor også en astronomisk pris (dersom den kunne prissettes). I senere tid har det lille runde kartet vi ser her, blitt erstattet av en mer globuslignende runding. Innretningen antyder at vårt solsystem bare er en liten del av et større system. Ergo, det er mer land der ute. Men det kan være helt dekket av is. Størrelsen på det lille systemet vårt her, stemmer med størrelsen som antydes av kontinentene som kan skimtes i Månen. 

androgynous.jpg.59abafd4bf35e7335d218fb50fd4b515.jpg

Hater mest? En klokke? Jeg tror ikke du vil finn en eneste person på denne jord som har noe utpreget hatforhold til denne klokka. Personlig synes jeg den ser veldig stilig ut, og mekanikken er kul nok, om enn noe abstrakt om du skal relatere den til dette tema. 

Utformingen er forøvrig mye godt diktert at det faktum at det er en klokke som skal drive mange elementer som viser mange forskjellige faser ut over bare klokkeslett. 

Ellers skriver du mye sprøyt her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
matteus skrev (56 minutter siden):

Har du sett den klokka i virkeligheten? Det har jeg. Den er kjempeflott, og verken jeg eller noen andre er på noen måte negative til den klokka. Den er et mesterverk, og du skal ha en veldig forskrudd fantasi for å få den til å bli et bevis på at jorda er flat. 

Jeg måtte sjekke hvor den var selv, og jeg har vært der og må ha sett den, uten å legge særlig merke til den desverre. 🙈 Dumt, for når jeg ser på bildet og leser mer om den er det en interessant konst... kreasjon 😬😁

Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (1 time siden):

Du har altså ikke noe argument, kun en påstand du ikke har underbygget. Og påstander som ikke er underbygget kan avvises uten noen begrunnelse. Troll.

Fant den nå. «Aircraft flyging in a stationary athmosphere over flat non rotating earth»https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88072main_H-1259.pdf?fbclid=IwAR0aza__NdL9ZjpLw8lLuGx2U7cfRgxwZ9UdGCKn_DNDqIMKTSTmEwbygD8
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (6 minutter siden):

Fant den nå. «Aircraft flyging in a stationary athmosphere over flat non rotating earth»https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88072main_H-1259.pdf?fbclid=IwAR0aza__NdL9ZjpLw8lLuGx2U7cfRgxwZ9UdGCKn_DNDqIMKTSTmEwbygD8
 

Ærlig talt!! Kommer du med den enda en gang? Vet ikke hvor mange gang dette har blitt forklart for dere, men dere er tydeligvis helt ute av stand til å skjønne noe som helst når dere har funnet et halmstrå.

Hvordan går det forresten? Har du satt deg inn i det endelige beviset (av mange) på at jorda er rund, nemlig hvordan det er mulig at Sydkorset står i sør samme hvor du ser det fra? Du skulle se nærere på det, husker du.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (10 minutter siden):

Fant den nå. «Aircraft flyging in a stationary athmosphere over flat non rotating earth»https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88072main_H-1259.pdf?fbclid=IwAR0aza__NdL9ZjpLw8lLuGx2U7cfRgxwZ9UdGCKn_DNDqIMKTSTmEwbygD8
 

 

Er vel den som er tatt opp ca 30 ganger her før..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...