Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

aklla skrev (5 timer siden):

Regnet meg frem til at omkretsen, gitt at radius er riktig, blir 80424km.
En seilbåt i seilas går i snitt ca 30km/t, så ca 2680 døgn burde det jo ta..

Men at man blir borte i 7 år i stedet for 2 måneder merker sikkert ingen..
 

Nå har du glemt medvinden man alltid har på den sørlige halvkule. Den som gjør at flytidene er mulige der nede. Den er vel på et par tusen km/t uansett hvilken retning du beveger deg, så den hjelper godt på.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
32 minutes ago, nirolo said:

Nå har du glemt medvinden man alltid har på den sørlige halvkule. Den som gjør at flytidene er mulige der nede. Den er vel på et par tusen km/t uansett hvilken retning du beveger deg, så den hjelper godt på.

Flatjorduniverset må være veldig enkelt og behagelig å forholde seg til. Medvind uansett hvilken vei du reiser, med fly, båt eller sykkel. Og unnabakker i alle retninger på sykkelveiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før kikket jeg flat jord videoer på YouTube fordi jeg syntes det var morro å se på idiotene og alt sprøytet de klarte å koke sammen for å få konseptet til å funke, og alle fakta og lette observasjoner de måtte overse fullstendig for at alt ikke skulle kollapse. 

Jeg trodde det stort sett var ignorante hyperreligiøse amerikanere, og anså det som nok et bevis på at systemet over dammen ikke fungerer om man ser litt under overflaten. 

Men, så oppdager jeg at jeg tar feil. På et kurs dumper jeg borti en jækel som sitter å ser på konspirasjonsteorier og diverse tull på en PC, jeg tror han er som meg, så je går bort og sier "jasså, du koser deg med idiotene du også"... Så feil kan man ta, fyren er oppriktig oppslukt av skiten, tror på alt som har stempelet alternativ informasjon, inklusive flat jord OG at jorden er besøkt av romvesener. 

WTF. Og jo mer jeg ser, jo mer innser jeg at det ikke bare er USA. Mitt eget land er jo proppet med slike imbasile tullinger også. Hva i alle dager skjer, holder folk på å bli like evneveike her også...

Endret av Serpentbane
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Heldigvis opplever jeg ikke at vi i Norge er proppet full av de som tror at jorda er flat.

Men de dukker opp innimellom. Også i det virkelige livet. Av det jeg har erfart er det ofte personer som har gått på «livets harde skole» som tror på dette og som har falt utenfor enten allerede på skolen eller i voksen alder. Ofte, men ikke alltid, kombinert med arbeidsledighet eller mindre akademiske jobber. Uansett sterkt påvirket av Dunning-Kruger-effekten.

Unntakene jeg ser, men ikke har truffet selv enda, er gjerne personer i akademiske yrker men som ikke når helt opp på sine arbeidsområder, som samtidig har et sterkt overdrevent selvbilde og behov for å markere seg selv. Og hva er vel da enklere enn å bruke litt akademisk kunnskap til å få lettlurte folk til å forgude deg for kunnskapen du tilsynelatende har?

Men dette er bare min opplevelse og erfaring. Jeg har kanskje truffet 5-6 flatjordere i de siste årene så det er nok ikke veldig representativt. Men samtidig føler jeg at det passer på mange av de jeg ser henger på nettforum eller har egne kanaler og publiserer innhold. Så mitt inntrykk er nok sterkt bias preget.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (11 timer siden):

André, det er mulig du overså innleggene mine, så jeg spør igjen: Hvor lang er turen rundt Antarktis? Og hvilke kart bruker flatskallene til å orientere seg rundt Antarktis?

 

matteus skrev (21 timer siden):

Nå må du slutte med dette tullet. Hvor har du hørt dette? Er det Eric Dubay som har informert deg? Hva i all verden er det du mener? Hvilken av Erics 200 bevis er det du refererer til denne gangen, for dette har du ikke tenkt ut selv? Når Sydkorset står rett i sør, er sør ei bestemt i motsetning til det FE-eliten påstår, nemlig at sør er i alle mulige retninger. 

Og så var det den sola da. Tror du at vi kan se ei sol som er 50 km i diameter 7000 km unna? Tror du virkelig det? Kan du vennligst spørre Eric!

Karlsvogna, er den annerledes i australia enn i norge? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (21 timer siden):

Om lyset ikke har hastighet, hvordan fungerer eksempelvis en laser-avstandsmåler?

(Den vanlige forklaringen er at avstandsmåleren sender ut en lyspuls, og måler så tiden for at pulsen treffer objektet som siktes på, og reflekteres tilbake til en sensor. Når man vet tiden mellom at man sendte ut pulsen og den ble returnert, og lysets hastighet, så kan man da regne ut hvor lang avstand lyset tilbakela. Men dette stemmer tydeligvis ikke...)

Utg punktet er at vi lever i et lukket system(jorda) . Dette er forklart av N.Tesla og Faraday gjennom flere lover. 

Dette med laser er en sak jeg må undersøke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (22 timer siden):

Nei, det er ingen som hinder deg i å reise dit. Jarle Anhøy seilte dit, og gikk på isen. Nei, det gikk ikke bra, derfor er det heller IKKE ANBEFALT, og faktisk STERKT FRARÅDET å seile dit. Men du kan. 

Og, et slikt seilas er også noe dere flatskaller kan gjøre for å bevise teorien deres. 

1. Hvis krigsskip stopper dere har dere bevis.

2. Hvis seilasen rundt tar X tid med Y fart, og det stemmer med flat jord, så har dere bevis. 

3. Om dere drar i løpet av det sørlige sommerhalvåret og ikke ser midnattsol så har dere bevis. 

Det er faktisk mange ting dere enkelt kan bevise ved å faktisk gjøre noe mer enn å fylle de imbasile skallene deres med vås laget av andre imbasile tullinger.

Men, det innebærer å faktisk legge håndfaste bevis bak påstandene, noe dere er for dumme til å få til.

Vi som vet at jorda er rund vet det fordi vi gjennom mange tusen år har drevet med vitenskap. Vi har seilt verden rundt. Vi fly fly. Vi gjør masse ting som krever fysikk basert på at jorda er rund. Jeg hadde en kompis på Sørpolen for tre/fire år siden, som så at sola gikk rundt dem i sirkel. 

Men alt dere klarer å gjøre er å påstå at alt av beviser er falske, fremfor å produsere noe som helst selv. At en vanlig person som reiser til Sørpolen som turist kommer tilbake fast bestemt på å lyve for alle, og at filmen han har tatt er CGI. Hvorfor skulle han det? 

Reis for i hvelve ned dit og se selv. 

Man kan seile rundt jorda ja i en sirkel. Når du flyr eller seiler, så flyr du eller seiler i sirkel ene eller andre veien.. Ingenting som tilsier at du gjør noe annet.

Hvem seiler rundt en kule..eller flyr rundt en kule! Lyst å se det. Piloter jeg har spurt sier de ikke må dippe nesa, men må heve nesa når de flyr for å møte horizonten.

Har flere ganger forsøkt å snakke med Jarle om turen til og fra, men han er taus. 

Jada, jeg forstår den midnattsola på antarktis hadde vært interessant.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (9 minutter siden):

Piloter jeg har spurt sier de ikke må dippe nesa, men må heve nesa når de flyr for å møte horizonten.

Pilotene jeg har snakket med sier det motsatte. Hvordan forklarer du det?

Har du spurt de hvorfor de sier de må heve nesa?

Spurte du samtidig om hvordan de navigerer når de flyr?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nomore skrev (39 minutter siden):

Pilotene jeg har snakket med sier det motsatte. Hvordan forklarer du det?

Har du spurt de hvorfor de sier de må heve nesa?

Spurte du samtidig om hvordan de navigerer når de flyr?

Man trenger ikke dippe nesa på flyet da AeroPlane`s flyr over "a Plane "

Det står også manualene til usa forsvaret anno 1950 tallet at jorda er en non rotating earth. Vi spinner ikke. 

Jeg har spurt en 2-3 stk og de svarte, vi må heve nesa for å møte horizonten.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

Man kan seile rundt jorda ja i en sirkel. Når du flyr eller seiler, så flyr du eller seiler i sirkel ene eller andre veien.. Ingenting som tilsier at du gjør noe annet.

Hvem seiler rundt en kule..eller flyr rundt en kule! Lyst å se det. Piloter jeg har spurt sier de ikke må dippe nesa, men må heve nesa når de flyr for å møte horizonten.

Har flere ganger forsøkt å snakke med Jarle om turen til og fra, men han er taus. 

Jada, jeg forstår den midnattsola på antarktis hadde vært interessant.

Tull og tøys. Et fly er i alle tilfeller ikke stabilt nok til å hverken heve eller senke nesa for å holde horisonten. Dvs, man må hele tiden justere  begge veier. Luften er ikke rolig vet du, og bevegelsen i luften har mye større innvirkning på flyet enn krummingen på jorda noen gang vil få. Altså vil ingen piloter si noen verden ting om det i så sammenheng.

Flyet har en kunstig horisont som pilotene forholder seg til, og så lenge denne er rett vil flyet holde samme høyde. Og den vil alltid være rett i forhold til bakken under flyet.

Hadee man fjernet luften og tyngdekraften ville piloten ha måttet senke nesa for å ikke fly bort fra planeten i stadig større vinkel. 

Tror du Jarle gidder bruke tid på en fjomp som deg. Han ville imidlertid sagt, slutt å stirr på en jævla skjerm, dra å undersøk selv. 

Du kan reise så langt sør at du selv kan oppleve midnattsol, og med innsats kan du til og med fly helt til sørpolen. Hvorfor er det INGEN av dere som gjør noen av disse tingene? Hvorfor er det ingen som førsøker?

https://www.hurtigruten.no/destinasjoner/antarktis/ekspedisjon-til-den-sorlige-polarsirkel-2023/

80 000 kroner er vel ingen ting for å avsløre verdens største konspirasjon? Eller? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

 

Karlsvogna, er den annerledes i australia enn i norge? 

Hvorfor har du hengt deg opp i dette? Du kan se Karlsvogna nord i Australia, og jeg tror den står på hodet i forhold til det vi ser i Norge, men jeg er ikke sikker.

Har du spurt Eric Dubay om hvordan man kan se Sydkorset rett i sør overalt?

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

Man trenger ikke dippe nesa på flyet da AeroPlane`s flyr over "a Plane "

Det står også manualene til usa forsvaret anno 1950 tallet at jorda er en non rotating earth. Vi spinner ikke. 

Jeg har spurt en 2-3 stk og de svarte, vi må heve nesa for å møte horizonten.  

 

Hvorfor svarte du ikke på spørsmålene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (37 minutter siden):

Tror du Jarle gidder bruke tid på en fjomp som deg. Han ville imidlertid sagt, slutt å stirr på en jævla skjerm, dra å undersøk selv. 

Du kan reise så langt sør at du selv kan oppleve midnattsol, og med innsats kan du til og med fly helt til sørpolen. Hvorfor er det INGEN av dere som gjør noen av disse tingene? Hvorfor er det ingen som førsøker?

https://www.hurtigruten.no/destinasjoner/antarktis/ekspedisjon-til-den-sorlige-polarsirkel-2023/

80 000 kroner er vel ingen ting for å avsløre verdens største konspirasjon? Eller? 

 

Det er ikke vanskelig å forstå. De jeg kaller flatjordeliten vet veldig godt at jorda er rund, og de sager selvfølgelig ikke over den grenen de sitter på. Det som er vanskeligere å forstå er at våre lokale klovner ikke stiller spørsmål ved at Globebusters, Rob Skiba, Mark Sargent, David Weiss, og hva de nå heter alle sammen, ikke gjør noe så enkelt som å ta et cruise i Antarktis eller fly fra Sydney til Santiago, eller fly til Sydpolen for den del. Hvis de virkelig var på jakt etter sannheten hadde de fint tatt kostnaden. Og da har jeg ikke engang nevnt Eric Dubay!! Hvor mange millioner har ikke han håvet inn på sine løgner. Men har han tatt en tur til Antarktis, som 40000 andre gjør hvert år? Men nei, der ligger de og skyter bare på Eric, mens de andre går fri. Har du tenkt over dette noen ganger André? 40000 turister i Antarktis har det vært årlig i precoronatider. Har det noen gang slått deg at grunnen til at flatjordeliten krampaktig holder på myten om bevæpnete vakter i Antarktis, er at de skal ha ei unnskyldning for å la være å reise dit. Eller hva, André?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...