Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote

It looks like this is something that's hardcoded into the game, but ONLY for the X and Y axes. I used "Joystick Curves" [http://www.xedocproject.com/joystickcurves.html] to basically remap Pitch and Roll to Rotary 1 and Rotary 2 on a virtual joystick, then rebound pitch and roll in game with that remap. This seems to have fixed the issue for me.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

God omtale av Star Wars: Squadrons på både RoadToVR og UploadVR

Quote

Star Wars: Squadrons Review In Progress Final Impressions

From what I’ve played so far, Star Wars: Squadrons has exceeded my already lofty expectations. It out-performs every other VR space combat game I’ve tried across the board for my tastes and offers a ton of nuance in its gameplay and immense entertainment with its full, robust campaign mode. If you got a chance to try the brief, but magical, X-Wing VR Mission in the first DICE Battlefront game on PS4 with PSVR and wished it could have been made into a full game, then this is exactly that and so much more. Some tiny performance issues and a lack of VR support for your hands and in cutscenes is unfortunate, but more than forgivable.

Minor gripes aside, for fans of Star Wars, fans of arcade-style space combat, and fans of just flat-out immersive VR, it doesn’t get a whole lot better than Star Wars: Squadrons.

Final Score: TBD

This review will eventually be scored according to our 5-star scale. For more on how we arrive at our scores, check out our review guidelines. 

https://uploadvr.com/star-wars-squadrons-vr-review/

Quote

Overall Score: 9 – Great

WE SCORE ON A LINEAR SCALE – Learn More


Star Wars: Squadrons puts you in the lovingly reimaged cockpits from the storied franchise, making you feel like you've truly stepped into the Star Wars universe. All of the hallmarks of a AAA title are here, and the VR mode doesn't disappoint despite not being a true built-for-VR title. Although we were expecting a bloated tutorial-focused campaign, the story mode turns out to be a true highlight of the game, and introduced. Multiplayer still feels like its evolving, although there's at least the peace of mind that you'll always find a match thanks to cross-platform support across console and PC.


Gameplay: 9 | Immersion: 8 | Comfort: 8.5

https://www.roadtovr.com/star-wars-squadrons-review/

 

Men fortsatt mixed på Steam, så ser ut til at det er delte meninger også.

Men det blir et kjøp på meg. Tester det i kveld :)

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (2 timer siden):

God omtale av Star Wars: Squadrons på både RoadToVR og UploadVR

https://uploadvr.com/star-wars-squadrons-vr-review/

https://www.roadtovr.com/star-wars-squadrons-review/

 

Men fortsatt mixed på Steam, så ser ut til at det er delte meninger også.

Men det blir et kjøp på meg. Tester det i kveld :)

 

 

Drit i Steamforumet. Mange poster fra folk som sier de IKKE skal kjøpe spillet. Så hvordan kan de uttale seg? EA acess kanskje. Men allikevel, ikke sett makan. Faktisk ikke. Mange mange diskusjoner/klager på at det er for mange asiatiske og afrikansk amerikanske karakterer i forhold til antall hvite - for ikke å glemme kvinnelige karakterer. Det er liksom lista på Steam, slik jeg har lest på forumet der utover ettermiddagen. Flaut. 

Spillet er sikkert ikke perfekt. Men i blant tror jeg folk poster ut fra agenda om at de ikke liker EA og Disney. Og bare pøser på med "problrmer" ala "Jeg har verdens beste PC alle andre spill fungerer perfekt, men ikke denne dritten fra EA". Ja, det er vanskelig med feilsøking på PC pga alle variasjonene der ute. Men allikevel

Leser man på Steam så les kritisk i hvert fall. Spillet er gull. Flyter gull på min PC med VR i 4320x2160 oppløsning. Alt på Ultra. Leser om at spillets scripta ting henger lenger ut i Singel player delen hvis man gjør visse ting for fort, og det kan kanskje stemme, virker som det er noe issues. Ikke kommet dit selv ennå da. 

Det som er litt vanskelig er å sette opp Hotas og Pedaler riktig. :) Og hvis du har HDR skjerm/TV i tilegg til VR headsett.

Lenke til kommentar

Noen som har testet hvor det er best å kjøpe om man har Oculus? 

Hmm
 

Quote

Don't buy on Steam!!! The functionality on Origin is far better, I ended up ditching the Steam version rather than trying to resolve issues. The sound cuts out for no reason and can't be restored, the window doesn't fit the monitor unless you unplug and replug the monitor, and most importantly the VR functionality doesn't work for me at all, the option to toggle to VR just isn't there. Steam refused a refund because like a good gamer I tried to resolve the issue rather than just getting a refund, so I went over their 2 hour maximum. No refund for faulty ge means that I won't buy from Steam again unless there's no other choice, I suggest you do the same.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fant noen svar på det.
Og problemene man opplever via Steam er hvist isolert til dette spillet. Og at det skal virke mye bedre via Origin forløpig.

Quote

 SteamVR isnt supporting the oculus sdk atm, and that leads to a few problems
i think Steam or EA will fix that soon, but no one knows when. So... if you dont want to gamble, just buy through origin
 has less to do with Origin, but more with Steam having their SteamVR SDK in front of everything.
 

 

Lenke til kommentar

Når man starter spillet i steam kan man velge mellom inate VR i spillet eller stream VR. Jeg velger å bruke inate. Og da funker det, Steam VR starter i bakgrunnen, men ser ikke ut til å påvirke. 

Man går inn på menyen trykker toogle VR, da legger spillet seg ned og du må trykke på task baren for få opp spillet igjen, noen ganger ser man ikke menyen fordi den er bak hode ditt, da må man trykke på center view. (På xbox kontrolleren er det å holde inne option knappen i et sekund) da funker alt.

Jeg har spilt ca. 5 timer i spillet i VR og hatt en skikkelig krasj.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Gunfreak said:

Når man starter spillet i steam kan man velge mellom inate VR i spillet eller stream VR. Jeg velger å bruke inate. Og da funker det, Steam VR starter i bakgrunnen, men ser ikke ut til å påvirke. 

Man går inn på menyen trykker toogle VR, da legger spillet seg ned og du må trykke på task baren for få opp spillet igjen, noen ganger ser man ikke menyen fordi den er bak hode ditt, da må man trykke på center view. (På xbox kontrolleren er det å holde inne option knappen i et sekund) da funker alt.

Jeg har spilt ca. 5 timer i spillet i VR og hatt en skikkelig krasj.

Dette er også greit å være klar over. :)
image.png.6f3eb4ab1a372646f6ce27d4ee19ff5f.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bare en liten heads up. Ser nå at Komplett har oppdatert ny dato på leveranse av HP Reverb G2. Jeg har blitt bumpet fra 12. oktober (som vi vet ikke stemmer) til en mer trygg 17. november. Vet ikke om dette er fordi jeg var treig med å forhåndsbestille, eller om de bare har satt datoen som en midlertidig ettersom det er uvisst når man får leveranser fra HP, men greit å sjekke opp uansett.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (1 time siden):

Bare en liten heads up. Ser nå at Komplett har oppdatert ny dato på leveranse av HP Reverb G2. Jeg har blitt bumpet fra 12. oktober (som vi vet ikke stemmer) til en mer trygg 17. november. Vet ikke om dette er fordi jeg var treig med å forhåndsbestille, eller om de bare har satt datoen som en midlertidig ettersom det er uvisst når man får leveranser fra HP, men greit å sjekke opp uansett.

HP gikk for litt siden selv ut og sa at butikkene ikke ville få headsettene før i november.  Så dette stemmer. Jeg bestilte i juli og min er nå endret til samme dato som deg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er også godt mulig de kommer før den 17. Kortene skal jo sendes ut til leverandører i slutten av oktober, og så er det opp til de å få Reverbene ut til kundene så fort de får de inn. Men uansett en litt mer "garantert at du har det innen da"-dato, så det er bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk tid å spille litt Star Wars Squadrons i går.

Alt funker bra uten problemer. Hentet ned en keybindings bilde til HOTAS settet mitt som jeg smugtitter på med jevne mellomrom for å å lære meg kontrollene.

Men det er et par ting som irriterer meg. Men er mulig for alt jeg vet å fikse via grafikkinnstillingene, har ikke sett så nøye på dem enda.

1. Skyboxen i bakgrunnen med stjernene er ganske stygg. Kan dette fikses?

2. Etterslep på alt som er i bevegelse utenfor cockpiten. Det er som om spillet ikke kjører i samme oppdateringfrekvens som jeg har satt headsettet mitt til. Alt av grafikkinnstillinger var automatisk satt til det beste, så mulig jeg må stille en del av dette ned og så sjekke med et fps verktøy om jeg oppnår stabil framerate. Må også teste 80hz og 120hz for å se om det har noen effekt.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (3 timer siden):

Fikk tid å spille litt Star Wars Squadrons i går.

Alt funker bra uten problemer. Hentet ned en keybindings bilde til HOTAS settet mitt som jeg smugtitter på med jevne mellomrom for å å lære meg kontrollene.

Men det er et par ting som irriterer meg. Men er mulig for alt jeg vet å fikse via grafikkinnstillingene, har ikke sett så nøye på dem enda.

1. Skyboxen i bakgrunnen med stjernene er ganske stygg. Kan dette fikses?

2. Etterslep på alt som er i bevegelse utenfor cockpiten. Det er som om spillet ikke kjører i samme oppdateringfrekvens som jeg har satt headsettet mitt til. Alt av grafikkinnstillinger var automatisk satt til det beste, så mulig jeg må stille en del av dette ned og så sjekke med et fps verktøy om jeg oppnår stabil framerate. Må også teste 80hz og 120hz for å se om det har noen effekt.

1. Tror nok det må fikses i en patch. I starten så jeg det ikke, etter å ha fått det pekt ut så ser jeg det. Men, det er da ikke så galt?? Eller? Ser det gjerne fikset, men vet ikke om det er den høye pikseltettheten i headsettet mitt som gjør det, ,men synes det til å leve med jeg da. 

2. Dette problemet har jeg ikke slik jeg har satt opp headsettet mitt. Men vet at andre klager på det samme. Jeg har et windows mixed reality headset, HP Reverb G1 med høy oppløsning, 4320x2160 i 90hz.  Med alt på Ultra i grafikken greier jeg ikke 90 fps. Men via fpsVR appen ser jeg at jeg ligger fra 65 og oppover. Avhengig av hvor jeg er og hva som skjer. Dette medfører hakking. Jeg har derfor låst framerate i Steam VR settings til 45 for Star Wars Squadrons, og kjører motion reprojection på for å få 90 eller hva det enn jeg egentlig får... Uansett da er det silky smooth for meg. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...