Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Enceladus skrev (23 minutter siden):

Reverb G2 er vel et bedre valg? Da slipper du basestasjoner og får et etter alle forventinger et mye bedre VR sett enn Cosmos. Enste grunnen til å gå for Cosmos slik jeg ser det er om du skal ha trådløs VR med adapteren til HTC.

Liker ikke tracking på headsettet da jeg ikke kan gjøre noe bak ryggen, eller tar jeg helt feil?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, The Norwegian said:

Liker ikke tracking på headsettet da jeg ikke kan gjøre noe bak ryggen, eller tar jeg helt feil?

Mener at det skal gå fint å hente noe bak ryggen din (typ våpen over/bak skuldre), men noe jitter om du har kontrollene helt opp til ansiktet. Så å sikte ned iron sights eller scopes kan muligens bli litt mindre bra enn med tradisjonell tracking. 

Meg selv oppgraderer fra Vive OG til G2 (forhåndsbestilte i går ? ), og tror jeg kommer fint til å overleve med nevnt trade off mot hakke høyere oppløsning! 

MRTV tror jeg dekker trackingen på G2 greit på en av videoene hanna. 

Lenke til kommentar
36 minutes ago, The Norwegian said:

Liker ikke tracking på headsettet da jeg ikke kan gjøre noe bak ryggen, eller tar jeg helt feil?

Tracking skal være bedre enn de eldre windows mixed reality settene siden Reverb G2 har 4 kameraer sammenlignet med 2 på de eldre modellene. Skal også være mulig å kombinere lighthouse med windows mixed reality.

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Enceladus said:

Tracking skal være bedre enn de eldre windows mixed reality settene siden Reverb G2 har 4 kameraer sammenlignet med 2 på de eldre modellene. Skal også være mulig å kombinere lighthouse med windows mixed reality.

 

Nice! Veldig greit å ha den muligheten der om man allerede har basestasjonene fra før, tror ikke jeg kommer til å stresse med å få tak i knuckles med det samme. Tipper på G2 kontrollene duger fint i mellomtiden (må jo være mye bedre en Vive wands)

Lenke til kommentar
1 hour ago, The Norwegian said:

Men hvis jeg har kontrollerne bak ryggen min så kan vel ikke headsettet spore det?

Jeg vil tro at det fortsatt er et problem med sporing bak ryggen ja. Men gjør du den lighthouse modden så vil det ikke være noe problem, men da må du bruke Vive eller Index kontrollere hvis du får tak i dem

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (39 minutter siden):

Jeg vil tro at det fortsatt er et problem med sporing bak ryggen ja. Men gjør du den lighthouse modden så vil det ikke være noe problem, men da må du bruke Vive eller Index kontrollere hvis du får tak i dem

 

Eller bare holde meg til basestasjonene og vive-kontrollerne jeg allerede har så trenger jeg bare å kjøpe headsettet, som blir billigere! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

HP Reverb G2 Omnicept Edition

 

Artikkel på Ars Technica:

Quote

HP G2 Omnicept: Enterprise-grade VR whose sensors can read “cognitive load”G2 Omnicept coming “Spring 2021.” No price yet, but it sure has a lot of sensors.

https://arstechnica.com/gaming/2020/09/hps-next-vr-headset-loaded-with-biometric-sensors-aimed-at-enterprise/

 

Ikke for oss vanlige forbrukere da men kult likevel. Håper vi ser mer av slike sensorer, ikke minst øyesporing inkludert i den neste bølgen med VR sett når enn den måtte komme. Også fint at HP ser ut til å ta GDPR seriøst i motsetning til Facebook.

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg Xbox1 kontroller, den ble først levert til en adresse jeg ikke har bodd på på 12 år. Så da er jeg klar for Squadrons, gidder ikke bruke noe stick på det,  regner med det er ganske arcadey.

Ellers kan jeg ikke spille vanlig spill uten å tenke på at dette bør være, når jeg spiller mafia remake tenker jeg bare,  dette hadde hvert rått i VR. Men spillet blir vel aldri stort nok for at VR mordere lager en VR mod til spillet.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Gunfreak said:

I dag fikk jeg Xbox1 kontroller, den ble først levert til en adresse jeg ikke har bodd på på 12 år. Så da er jeg klar for Squadrons, gidder ikke bruke noe stick på det,  regner med det er ganske arcadey.

Ellers kan jeg ikke spille vanlig spill uten å tenke på at dette bør være, når jeg spiller mafia remake tenker jeg bare,  dette hadde hvert rått i VR. Men spillet blir vel aldri stort nok for at VR mordere lager en VR mod til spillet.

Mafia 1 var knallbra i sin tid. Tror jeg har spilt gjennom det i hvert fall tre ganger. For noe tilsvarende kan jeg anbefale L.A Noire VR case files, til tross for mixed i rating på Steam så er det ganske bra laget synes jeg. Kan også stikke midt i et oppdrag og ta deg en kjøretur i en ganske stor by.

https://store.steampowered.com/app/722230/LA_Noire_The_VR_Case_Files/

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (1 time siden):

Muligens, ser litt an i forhold til omtale. Ellers blir det litt sånn når jeg får veldig lyst og har tid og energi til det. Men ja en gang i helgen regner jeg med.

 

 

Theo343 skrev (12 timer siden):

Noen som skal prøve Star Wars Squadrons på fredag?

Jeg regner med jeg prøver det på fredag. Klarer jo sikkert ikke og vente med og sjekke ut vr delen i det :) 

Lenke til kommentar

  

3 hours ago, Enceladus said:

Muligens, ser litt an i forhold til omtale. Ellers blir det litt sånn når jeg får veldig lyst og har tid og energi til det. Men ja en gang i helgen regner jeg med.

 

Jepp tenkte mest i helgen. Etter jobb på fredag har sjelden jeg energi til slikt lenger. Er ikke 20 lenger ?
Men må reinstallere Oculus greiene igjen da det forsvant i en større opprydding.

Har de nå omsider fikset det slik at man kan installere alt på noe annet enn C:? Før var det at man måtte kjøre exe filen med en parameter men selv da lagrer Oculus mye data på C og har redundans av ting etc.

EDIT:
Beklager dobbelpost, prøver å få alt i en post men glipper noen ganger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...