Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Dr.Peedee skrev (2 timer siden):

1. Tror nok det må fikses i en patch. I starten så jeg det ikke, etter å ha fått det pekt ut så ser jeg det. Men, det er da ikke så galt?? Eller? Ser det gjerne fikset, men vet ikke om det er den høye pikseltettheten i headsettet mitt som gjør det, ,men synes det til å leve med jeg da. 

2. Dette problemet har jeg ikke slik jeg har satt opp headsettet mitt. Men vet at andre klager på det samme. Jeg har et windows mixed reality headset, HP Reverb G1 med høy oppløsning, 4320x2160 i 90hz.  Med alt på Ultra i grafikken greier jeg ikke 90 fps. Men via fpsVR appen ser jeg at jeg ligger fra 65 og oppover. Avhengig av hvor jeg er og hva som skjer. Dette medfører hakking. Jeg har derfor låst framerate i Steam VR settings til 45 for Star Wars Squadrons, og kjører motion reprojection på for å få 90 eller hva det enn jeg egentlig får... Uansett da er det silky smooth for meg. 

Kommet en oppdatering i dag, som skal visstnok fikse endel vr problemer. :)
star wars squadrons star wars squadrons patch notes star wars squadrons update update nvidia drivers star wars squadrons bugs star wars squadrons star wars squadrons patch notes star wars squadrons update update nvidia drivers star wars squadrons bugs
https://www.republicworld.com/technology-news/gaming/star-wars-squadrons-update-details.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Population One høres flatt og kjedelig ut. Det var opprinnelig et spill jeg gledet meg til men dette høre virkelig ikke bra ut.

https://www.roadtovr.com/population-one-preview-vr-battle-royale/

Så de har fordummet alt som gjør VR gøy og interessant. Det er auto reloading og auto granat kasting, våpen henger fast i hendene dine, inventory er en flat meny du klikker på, scopes tar over hele bildet når du kikker inn i dem og våpnene ser generelt kjedelige ut.

Snakk om å bomme på hva som gjør VR morsomt!

Quest gameplay:

 

Da tar jeg mye heller Pavlov Battle Royale og Standout!

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (30 minutter siden):

Fikk nå sikra meg forhåndbestilling på G2 til 7K siden det flere steder nå har økt til 10-13K. Helt ville priser på det nå.

Ser Proshop og Multicom tuller til med prisene. Mens komplett har samme pris som før, 7k ish.
Multicom har det samme headsettet både til 10k og 12k. Forstå det den som kan. Og påstår inn på lager i 14. oktober på den dyreste og 21. oktober på den billigste av de to. Samme headsett. Så noe er feil hos dem. Og 14. oktober er tull da HP selv sier de begynner å sende ut til forhandlere slutten av oktober slik at de første butikkene i Europa får det salgs starten november.

Lenke til kommentar

Panoptic er ute av early access nå og 40% av til 72 kr.

https://store.steampowered.com/app/541930/Panoptic/

Quote

Panoptic is a local multiplayer VR game that pits you against a friend, where you play as either the giant Overseer or tiny Challenger in a stealthy game of cat and mouse. Will the Challenger slip away undetected through the crowds, or will the Overseer track them down with their powerful laser eye?

Very Positive rating på Steam :)

Lenke til kommentar

Dette var kult! Enormt potensiale her, men fortsatt ett stykke igjen til teknologien er helt moden.

 

VR demo her:

Quote

 

Our VR headset demo is currently available for PC-based VR headsets (e.g. Oculus Rift, Oculus Rift S, Oculus Quest using Oculus Link, HTC Vive, or Valve Index).

Click to download the VR demo.

To run, extract the .zip file and execute the contained DeepViewVideo.exe

Be sure to extract to a directory without spaces in the directory path. We have some reports that spaces in the directory path cause the demo to only render a black screen.

 

https://augmentedperception.github.io/deepviewvideo/

Lenke til kommentar

Okei, det der var veldig rått! Blir veldig spennende å se utviklingen videre med dette konseptet! Noe som irriterer meg når jeg ser på 3D-filmer er at man er "bundet" fast til samme posisjonen selv om man skulle ønske å bevege på seg. Det gjør filmer i VR langt mindre immersive enn hva f.eks. spill gjør, hvor du kan se på et objekt, gå rundt det for å se detaljer på baksiden osv. Denne teknologien vil gi litt den samme følelsen, og vil gjøre innlevelsen enda sterkere :D Sykt kult, og gleder meg til å se hva de finner på videre.

On 10/7/2020 at 6:49 PM, Gunfreak said:

Det funka i firefox, men ingen ser ut til å ha det jeg vil, altså at filmen bare dekker hele "skjermen" i brillene, det man får er en "stor skjerm" noen så store at du må fløtte på hode, men er ikke det jeg vil ha.

Du kan kanskje sjekke ut Whirligig, enten fra deres hjemmeside eller via steam (for eventuell refund). Der har du mange forskjellige muligheter til videovisning. Ikke det beste brukergrensesnittet, men den gjør jobben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...