Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Er det opplest og vedtatt at 7800x gir 35 % bedre ytelse enn Ryzen, eller snakker vi resultatet fra testing av ett spill?

 

Denne videoen viser vel at Ryzen 1700x gir flere fps enn i7 7800x i henholdsvis Overwatch og GTA V.

 

Ikke glem at Nizzen sin 7800X kjørte på 700 Mhz mer enn hans Ryzen 1800X da (4800 vs 4100). Var snakk om FarCry Primal som liker høy IPC og Mhz.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode tall for Threadripper det der. For høy paralell workload blir de nok de beste prosesorene frem til Intel kommer med sine nye. Men apropo; kan jo hende Intels nye må strupes så mye på clocke pga varme at de faktisk ikke blir så veldig mye bedre enn Threadripper, mulig bare <10% 

Lenke til kommentar

Guru 3D fikk 2350 med 7900X? I følge AMDs test fikk den bare 2167. Har AMD gimpet den med tregere minne?

Nei, det er overclock score på Guru, står nede i comments ;) http://www.guru3d.com/news-story/amd-announces-ryzen-threadripper-1920x-and-1950x.html

TR er vel bare på boosten 3.6Ghz med den scoren og. Så på 4Ghz så vil det nesten være 100% skalering mot 1800X. Ganske bra for noe som bare er limt på som Intel sier :p 

 

MYDRaIfl.png

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

 

Er det opplest og vedtatt at 7800x gir 35 % bedre ytelse enn Ryzen, eller snakker vi resultatet fra testing av ett spill?

 

Denne videoen viser vel at Ryzen 1700x gir flere fps enn i7 7800x i henholdsvis Overwatch og GTA V.

 

Ikke glem at Nizzen sin 7800X kjørte på 700 Mhz mer enn hans Ryzen 1800X da (4800 vs 4100). Var snakk om FarCry Primal som liker høy IPC og Mhz.

 

Jepp, derfor jeg ikke tar testene hans så seriøst når jeg vil vite hva begge klarer på 4100, eller vanlig.

Jeg kjøper ikke 1800x eller 7800x for å klokke som fann. Vil vite forskjellen på vanlig klokk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes da en haug av tester som viser begge CPUene ved stock? Eller vil du vite hva 4.1 GHz 1800X klarer mot Intel i stock? I såfall, hvorfor klokke bare Ryzen? "Vanlig" klokk på Intel vil uansett være mer enn 4.1 selv på luft, og på 1800X vil 4.1 være å anse som "klokke som fann" som du så fint kaller det

Poenget er, hva ønsker du å oppnå? Luft-klokking, max test av begge? IPC-testing ved ved 4.1GHz, som i grunn er verdiløst, da de klokker ulik uansett?

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes da en haug av tester som viser begge CPUene ved stock? Eller vil du vite hva 4.1 GHz 1800X klarer mot Intel i stock? I såfall, hvorfor klokke bare Ryzen? "Vanlig" klokk på Intel vil uansett være mer enn 4.1 selv på luft, og på 1800X vil 4.1 være å anse som "klokke som fann" som du så fint kaller det

 

Poenget er, hva ønsker du å oppnå? Luft-klokking, max test av begge? IPC-testing ved ved 4.1GHz, som i grunn er verdiløst, da de klokker ulik uansett?

Det burde jo ikke være så urettferdig og teste på lik hastighet? Stort sett alt som konkurerer mot hverandre er hvertfall på likt grunnlag, og sammenligne 4,1ryzen mot 5,0 Intel blir liksom om Mjøndalen (adekoligaen) sku spelle mot Manchester United :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor vil du overklokke én men ikke den andre? Intel sin er jo til og med dyrere, så hvorfor ikke prøve å få så mye valuta for penga man bare kan? (relativt til hvilke kjølemuligheter man har)

Du f.eks har jo bra med kjøling, og du kjører viftene dine på full pupp for å få det til. Litt djevelens advokat her, Gambler? ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner mange som er mer interessert i hvordan cpu'en yter på clock hastighet med feks kjapt minne og sammenlignet med en Intel Cpu i omtrent samme prisklasse med samme type minne.

 

Uansett så gleder jeg meg til å se neste utgave av Ryzen og Threadripper som slippes trolig 2018 og 2019.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor vil du overklokke én men ikke den andre? Intel sin er jo til og med dyrere, så hvorfor ikke prøve å få så mye valuta for penga man bare kan? (relativt til hvilke kjølemuligheter man har)

 

Du f.eks har jo bra med kjøling, og du kjører viftene dine på full pupp for å få det til. Litt djevelens advokat her, Gambler? ;)

Jeg forhandler med dem som gir meg best deal ;) men prøver liksom og prøve og være rettferdig og se hva som vil yte best på samme "nivå" bare for og se.

Hva så om rysen er litt bedre enn Intel på samme GHz, da veit vi at rysen gir mere for pengene, men den samme Intel cpu'n som da lå bak AMD på samme GHz kan da skryte av og watte opp med 0,7/8ghz til og dra ifra på ytelse. Ikke helt sikker på hvor jweg vil med alt dette da alkoholen har tatt overhånd, men ville bare skrive noe :p

 

Satan må ha en advokat i ny of ne han også ;)

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner mange som er mer interessert i hvordan cpu'en yter på clock hastighet med feks kjapt minne og sammenlignet med en Intel Cpu i omtrent samme prisklasse med samme type minne.

 

Uansett så gleder jeg meg til å se neste utgave av Ryzen og Threadripper som slippes trolig 2018 og 2019.

 

Dette er jo fordi AMD sin ikke klokker så godt, og skalerer heller mye bedre på 2-kanalsminnet sitt. Selvsagt ønsker folk mer performance, men gitt at Ryzen hadde overklokket til en hypotetisk 4.5GHz-hastighet, så skal jeg vedde ganske mye på at dette ville dominert søkene på google kontra minne-klokking, da dette tross alt er litt mer komplisert enn bare å sette; 100x45 og 1.3V eller tilogmed bare bruke ASUS sitt auto-tune skit :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...