Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Epyc live release  blog: * 32-core single socket at 2100$ :dribble:   http://www.anandtech.com/show/11562/amd-epyc-launch-event-live-blog-starts-4pm-et-
 

Med dobbel socket: * Running an AVX2 workload we were expecting much higher power consumption but at under 500w for 128 threads! https://www.servethehome.com/amd-epyc-7601-dual-socket-early-power-consumption-observations/

Er ikke annet enn å gratulere :p

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på dobbel eller singel socket?

Ser det er to pris klasser om man kan kalle det det ut ifra bilder på den anandtech linken, men bare en singel socket CPU ifra hver CPU klasse.

Det ligger vel i navnet eller? Singel eller dobbel =p Med to stk Epyc 32/64 på ett hovedkort. Så bruker det under 500w under drift. 16c/32 koster 650$. Ser de fikk 1# på Memory Bandwidth inne på den Sandra benchmark greiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er forskjellen på dobbel eller singel socket?

Ser det er to pris klasser om man kan kalle det det ut ifra bilder på den anandtech linken, men bare en singel socket CPU ifra hver CPU klasse.

Det ligger vel i navnet eller? Singel eller dobbel =p Med to stk Epyc 32/64 på ett hovedkort. Så bruker det under 500w under drift. 16c/32 koster 650$. Ser de fikk 1# på Memory Bandwidth inne på den Sandra benchmark greiene.

 

 

Ja jeg skjønner det med 1 og 2stk CPU på HK, men hva gjør at single socket CPUen "bare" koster 2100 dollar mens den dobbel versjonen begynner på 3400 dollar?

Mulig jeg tolker dette feil.

 

http://images.anandtech.com/doci/11562/1497994409198448065856.jpg

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

 

 

Hva er forskjellen på dobbel eller singel socket?

Ser det er to pris klasser om man kan kalle det det ut ifra bilder på den anandtech linken, men bare en singel socket CPU ifra hver CPU klasse.

Det ligger vel i navnet eller? Singel eller dobbel =p Med to stk Epyc 32/64 på ett hovedkort. Så bruker det under 500w under drift. 16c/32 koster 650$. Ser de fikk 1# på Memory Bandwidth inne på den Sandra benchmark greiene.

Ja jeg skjønner det med 1 og 2stk CPU på HK, men hva gjør at single socket CPUen "bare" koster 2100 dollar mens den dobbel versjonen begynner på 3400 dollar?

Mulig jeg tolker dette feil.

 

http://images.anandtech.com/doci/11562/1497994409198448065856.jpg

Fordi de kan
Lenke til kommentar

Hvordan ligger det an med diverse hovedkort og deres problemer med Ryzen, må man fortsatt oppdatere bios etc?

 

Jeg skal oppdatere riggen, er noen hovedkort foretrukket foran andre?

Asus crosshair er best på oc og Asrock Taichi/fatality pro like bak. Asrock gir mere features for pengene. Fortsatt så lønner det seg å oppdatere bios. Med asrock så fikses dette live i bios.

 

Ryzen er ikkje problemfritt enda nei, men kjører man på lave minnehastigheter/stock så blir det ikkje noe problem. Higer man etter 3600mhz på minnet, så er det litt å gå på enda.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvordan ligger det an med diverse hovedkort og deres problemer med Ryzen, må man fortsatt oppdatere bios etc?

 

Jeg skal oppdatere riggen, er noen hovedkort foretrukket foran andre?

Jeg har sittet med samme spørsmål alt for lenge nå og klarer fortsatt ikke bestemme meg for hva jeg vil ha. Nå har jo endelig Asus ROG Strix X370-f kommet ut i omløp også, så da blir jo spørsmålet hvordan den stiller seg sammenlignet med Gigabyte sin K7 f.eks. 

 

Fare for at jeg kommer til å bruke enda mer tid på å fundere over dette selv om jeg tror hvilket som helst av disse vil dekke behovet mitt.

Endret av EJacobsn
Lenke til kommentar

 

Hvordan ligger det an med diverse hovedkort og deres problemer med Ryzen, må man fortsatt oppdatere bios etc?

 

Jeg skal oppdatere riggen, er noen hovedkort foretrukket foran andre?

Jeg har sittet med samme spørsmål alt for lenge nå og klarer fortsatt ikke bestemme meg for hva jeg vil ha. Nå har jo endelig Asus ROG Strix X370-f kommet ut i omløp også, så da blir jo spørsmålet hvordan den stiller seg sammenlignet med Gigabyte sin K7 f.eks. 

 

Fare for at jeg kommer til å bruke enda mer tid på å fundere over dette selv om jeg tror hvilket som helst av disse vil dekke behovet mitt.

 

Man kjøper vel det hovedkortet som passer til sitt behov, med hensyn på hvilke "features" man trenger?

 

Så hva trenger du?

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan ligger det an med diverse hovedkort og deres problemer med Ryzen, må man fortsatt oppdatere bios etc?

 

Jeg skal oppdatere riggen, er noen hovedkort foretrukket foran andre?

Jeg har sittet med samme spørsmål alt for lenge nå og klarer fortsatt ikke bestemme meg for hva jeg vil ha. Nå har jo endelig Asus ROG Strix X370-f kommet ut i omløp også, så da blir jo spørsmålet hvordan den stiller seg sammenlignet med Gigabyte sin K7 f.eks. 

 

Fare for at jeg kommer til å bruke enda mer tid på å fundere over dette selv om jeg tror hvilket som helst av disse vil dekke behovet mitt.

 

Man kjøper vel det hovedkortet som passer til sitt behov, med hensyn på hvilke "features" man trenger?

 

Så hva trenger du?

 

Akkurat nå er behovet mitt ganske lite da jeg sitter på en simpel rigg med i5-2500 non-k og et billig hovedkort. Kunne sikkert klart meg med et billigere B350 kort men vil for en gangs skyld dra på med et litt hissigere kort som gir meg litt mer muligheter fremover. Problemet er jo da at jeg prøver å dekke et behov som enda ikke er helt tilstede. Skal jo overklokke blant annet, men det har jeg ikke hatt mulighet til før så det er vanskelig å si hvor hissig jeg kommer til å være der. Men derfor vurderes kort som ROG Strix X370-f og Aorus K7 da det virker som de har alt jeg vil måtte trenge og forskjellen på disse egentlig blir småting som PS2-kontakt, RGB og ASUS vs Gigabyte generelt.

 

Asrock Killer SLI ser jo egentlig også ut til å ha alt jeg trenger, pluss wifi til og med, men mangler USB 3.1 f.eks. og kommer i en fargekombinasjon som ikke akkuratt er intetsigende. (jeg liker nøytrale svarte kort hvor lys heller kan stå for fargene)

 

Konklusjonen blir sikkert Aorus K7 her siden jeg rett og slett ikke ser fordelen med å velge ROG Strix hva angår features.

Endret av EJacobsn
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan ligger det an med diverse hovedkort og deres problemer med Ryzen, må man fortsatt oppdatere bios etc?

 

Jeg skal oppdatere riggen, er noen hovedkort foretrukket foran andre?

Jeg har sittet med samme spørsmål alt for lenge nå og klarer fortsatt ikke bestemme meg for hva jeg vil ha. Nå har jo endelig Asus ROG Strix X370-f kommet ut i omløp også, så da blir jo spørsmålet hvordan den stiller seg sammenlignet med Gigabyte sin K7 f.eks. 

 

Fare for at jeg kommer til å bruke enda mer tid på å fundere over dette selv om jeg tror hvilket som helst av disse vil dekke behovet mitt.

 

Man kjøper vel det hovedkortet som passer til sitt behov, med hensyn på hvilke "features" man trenger?

 

Så hva trenger du?

 

Akkurat nå er behovet mitt ganske lite da jeg sitter på en simpel rigg med i5-2500 non-k og et billig hovedkort. Kunne sikkert klart meg med et billigere B350 kort men vil for en gangs skyld dra på med et litt hissigere kort som gir meg litt mer muligheter fremover. Problemet er jo da at jeg prøver å dekke et behov som enda ikke er helt tilstede. Skal jo overklokke blant annet, men det har jeg ikke hatt mulighet til før så det er vanskelig å si hvor hissig jeg kommer til å være der. Men derfor vurderes kort som ROG Strix X370-f og Aorus K7 da det virker som de har alt jeg vil måtte trenge og forskjellen på disse egentlig blir småting som PS2-kontakt, RGB og ASUS vs Gigabyte generelt.

 

Asrock Killer SLI ser jo egentlig også ut til å ha alt jeg trenger, pluss wifi til og med, men mangler USB 3.1 f.eks. og kommer i en fargekombinasjon som ikke akkuratt er intetsigende. (jeg liker nøytrale svarte kort hvor lys heller kan stå for fargene)

 

Konklusjonen blir sikkert Aorus K7 her siden jeg rett og slett ikke ser fordelen med å velge ROG Strix over hva angår features.

 

 

Ikke kast vekk penger på et hovedkort du ikke trenger, kjøp heller mer ram, større harddisk, raskere cpu/gpu eller noen gode hodetelefoner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...