Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Bam!

Og der knuste plutselig Ryzen Intel sine Cpu'er i Rise of the Tomb Raider :

 

http://hexus.net/tech/news/cpu/107305-rotr-zbrush-performance-updates-cheer-amd-ryzen-users/

Fikk ikkje se bildene på mobil. Hvilken cpu bruker intel her da? :) knuse i tillegg, det høres nice ut. Det må være med 20+% det da?

 

 

9 fps... :p

 

 

Eh.. Kanskje vaske øynene litt? Det er 9 fps mellom medium og high preset'en etter patch. Forskjellen fra gammel patch til ny patch på "High" "Medium" er fra 123fps til 160 fps!!! :eek:  Gjennomsnittlig økt fps mellom patch'ene på de forskjellige preset'ene var: "On average this performance uplift is a meaty 28 per cent"...

 

Edit: Snublet litt i talltriksingen selv. :p

 

Jeg vet ikke hva vi skal med gjennomsnittet med mindre man selv tuner grafikken til å ligge et sted mellom "medium" og "High". Men det kunne man jo uansett utledet av ytelses økningen "Medium" og High".. Som altså forøvrig er 29,8% på "Medium", og 25,7% på "High"..

 

Så hvilken cpu fra intel sammenliknes det fra? Får jo 190fps med stock cpu i 1440p her :p

 

 

Det er snakk om i7 - 7700K og 4690 mener jeg.

 

Er jeg inne å ser på feil plass, fordi jeg ser ikkje noen test som viser at det er 7700k og 4690k som blir knust av Ryzen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Bam!

Og der knuste plutselig Ryzen Intel sine Cpu'er i Rise of the Tomb Raider :

 

http://hexus.net/tech/news/cpu/107305-rotr-zbrush-performance-updates-cheer-amd-ryzen-users/

Fikk ikkje se bildene på mobil. Hvilken cpu bruker intel her da? :) knuse i tillegg, det høres nice ut. Det må være med 20+% det da?

 

 

9 fps... :p

 

 

Eh.. Kanskje vaske øynene litt? Det er 9 fps mellom medium og high preset'en etter patch. Forskjellen fra gammel patch til ny patch på "High" "Medium" er fra 123fps til 160 fps!!! :eek:  Gjennomsnittlig økt fps mellom patch'ene på de forskjellige preset'ene var: "On average this performance uplift is a meaty 28 per cent"...

 

Edit: Snublet litt i talltriksingen selv. :p

 

Jeg vet ikke hva vi skal med gjennomsnittet med mindre man selv tuner grafikken til å ligge et sted mellom "medium" og "High". Men det kunne man jo uansett utledet av ytelses økningen "Medium" og High".. Som altså forøvrig er 29,8% på "Medium", og 25,7% på "High"..

 

Så hvilken cpu fra intel sammenliknes det fra? Får jo 190fps med stock cpu i 1440p her :p

 

 

Det er snakk om i7 - 7700K og 4690 mener jeg.

 

Er jeg inne å ser på feil plass, fordi jeg ser ikkje noen test som viser at det er 7700k og 4690k som blir knust av Ryzen :p

 

 

Om man sammenligner teks test og Hexus patch test så ser du at 7700k stock får 136.3 fps mens "Ryzen" øker tydeligvis fra 123.4 -> 151.4 fps med patchen ("High"?)

 

Blir litt skjevt å sammenlikne på tvers av setups og nettsider, men økningen for Ryzen kan man ikke benekte. Tallene er jo der.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Tek sitt testoppsett så har du det her : https://www.tek.no/artikler/test-amd-ryzen-7-1800x/377125/6

Der ser man også at over hele fjøla så er det et 1080 Skjermkort det sammenlignes med.

 

Vanskelig å si om Amd sitt oppsett er nøyaktig det samme, men utifra fps er det nok trolig et oppsett med kjappere minne enn det Tek brukte ( tek brukte 2400mhz ) og svært sannsynlig et Nvidia 1080 skjermkort utifra før og etter fps.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Bam!

Og der knuste plutselig Ryzen Intel sine Cpu'er i Rise of the Tomb Raider :

 

http://hexus.net/tech/news/cpu/107305-rotr-zbrush-performance-updates-cheer-amd-ryzen-users/

Fikk ikkje se bildene på mobil. Hvilken cpu bruker intel her da? :) knuse i tillegg, det høres nice ut. Det må være med 20+% det da?

9 fps... :p

Eh.. Kanskje vaske øynene litt? Det er 9 fps mellom medium og high preset'en etter patch. Forskjellen fra gammel patch til ny patch på "High" "Medium" er fra 123fps til 160 fps!!! :eek: Gjennomsnittlig økt fps mellom patch'ene på de forskjellige preset'ene var: "On average this performance uplift is a meaty 28 per cent"...

 

Edit: Snublet litt i talltriksingen selv. :p

 

Jeg vet ikke hva vi skal med gjennomsnittet med mindre man selv tuner grafikken til å ligge et sted mellom "medium" og "High". Men det kunne man jo uansett utledet av ytelses økningen "Medium" og High".. Som altså forøvrig er 29,8% på "Medium", og 25,7% på "High"..

Så hvilken cpu fra intel sammenliknes det fra? Får jo 190fps med stock cpu i 1440p her :p

Det er snakk om i7 - 7700K og 4690 mener jeg.

Er jeg inne å ser på feil plass, fordi jeg ser ikkje noen test som viser at det er 7700k og 4690k som blir knust av Ryzen :p

Om man sammenligner teks test og Hexus patch test så ser du at 7700k stock får 136.3 fps mens "Ryzen" øker tydeligvis fra 123.4 -> 151.4 fps med patchen ("High"?)

 

Blir litt skjevt å sammenlikne på tvers av setups og nettsider, men økningen for Ryzen kan man ikke benekte. Tallene er jo der.

Så det var aldri noen test med ryzen og intel på den siden nei. Løgn og bedrag altså. Får teste selv på ryzenmaskinen.

Lenke til kommentar

Her er selve infoen fra AMD : https://community.amd.com/community/gaming/blog/2017/06/23/even-more-performance-updates-for-ryzen-customers?sf92794477=1

 

Edit : Mulig noen her misforstod hva jeg skrev over, måten jeg ordla meg på kunne gi inntrykk av at Hexus hadde tatt en test av patchen, mens det egentlig var en artikkel over ytelsen på patchen som var levert av Amd.

 

Men ja, ytelsen har økt betydelig ifølge dem, får se om jeg kjøper selv Tomb Raider under salget denne uken.

Endret av 097100106111101
Lenke til kommentar

Her er selve infoen fra AMD : https://community.amd.com/community/gaming/blog/2017/06/23/even-more-performance-updates-for-ryzen-customers?sf92794477=1

 

Edit : Mulig noen her misforstod hva jeg skrev over, måten jeg ordla meg på kunne gi inntrykk av at Hexus hadde tatt en test av patchen, mens det egentlig var en artikkel over ytelsen på patchen som var levert av Amd.

 

Men ja, ytelsen har økt betydelig ifølge dem, får se om jeg kjøper selv Tomb Raider under salget denne uken.

Du skrev jo at ryzen knuser intel i tombraider nå? Eller?

Lenke til kommentar

Hva er så vanskelig å forstå Nizzen?
Se på test oppsettet til Amd : 

Testing conducted as of 6/6/2017. System configuration: AMD Ryzen™ 7 1800X Processor, 2x8GB DDR4-3200 (14-14-14-36), GeForce GTX 1080 (382.33 driver), Asus Crosshair VI (BIOS 9943), Windows® 10 x64 build 1607, 1920x1080 resolution.
With an impressive performance gain of ~28% across the medium and high presets, we chatted with Rise of the Tomb Raider developer Crystal Dynamics for insight into what was changed. Here’s what they had to say:
 
“Rise of the Tomb Raider splits rendering tasks to run on different threads,” Crystal Dynamics said. “By tuning the size of those tasks – breaking some up, allowing multicore CPUs to contribute in more cases, and combining some others, to reduce overheads in the scheduler – the game can more efficiently exploit extra threads on the host CPU.”

 

 

Så er det bare å ta en titt på tester av Intel sine og Tomb Raider, eksempelvis tek sin, under omtrent samme oppsett : 

https://www.tek.no/artikler/test-amd-ryzen-7-1800x/377125/3

 

Sammenligner man disse testene er jo resultatet soleklart. 

Du kan selvsagt selv velge et par tester om du ønsker ...

Lenke til kommentar

 

Nizzen har litt vanskelig å klare å dra en meta ;)

Nei.

 

Tipper han heller går god for utslitt familiefar syndromet der alt for mye tid som burde brukes til søvn har blitt brukt på mekking på pc og benchmarking til langt ut over natta. Steam salget hjelper ham sikkert ikke heller :p

 

-Been there done that! (Eller gjør vel det nå sukk).

Endret av 097100106111101
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nizzen har litt vanskelig å klare å dra en meta ;)

Nei.

Tipper han heller går god for utslitt familiefar syndromet der alt for mye tid som burde brukes til søvn har blitt brukt på mekking på pc og benchmarking til langt ut over natta. Steam salget hjelper ham sikkert ikke heller :p

 

-Been there done that! (Eller gjør vel det nå sukk).

Jeg forstår, siden jeg har 2 små selv :D

 

Peace and love :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her går AMD boysa bananas over en patch til et flere år gammelt spill ingen spiller, imens har Intel gutta sittet på 8-kjernere i nærmere 3 år.

Ahh livet er herlig dere :D

Når har intel hatt det i mainstream segmentet?
Ingen har vel snakket særlig varmt om intel sin prisstige. At de vet å ta seg vanvittig betalt er ikke noe nytt.

 

Uten at noen tusenlapper i hele og store setter noen demper på hvor mye gøy man har hatt det med 5960x. Gjør selv en extrem cpu til (første gang?) å virke som godt kjøp den gang.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...