Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Har du sjekket hvordan dette skalerer i Quad-channel enda? Mtp på båndbredden, så er det jo ikke sikkert det har like mye for seg som i Dual, slik man ser i SLI på Z1/270 og ytelsesforbedringen man ser over hele fjøla på Ryzen

Kvaddsjannel testing i kveld :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktet er at MSI har fått tak i AGESA 1007 versjonen fra AMD og skal slippe bios-update med den istedenfor AGESA 1006 siden 1006 visstnok var FULL av bugs og diverse annet. De har kun droppet AGESA 1006 test-bios for B350-hovedkort hittil siden de føler den er såpass ustabil.

 

STRYK DEN. MSI lanserte nettopp en generell beta med 1006 etter mas fra mange på reddit og MSIs forum.

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Hva skjer med prisingen på Asus ROG Strix x370-f egentlig? Koster $190 i statene men 2400 kr her. TIl sammenligning ligger gigabyte sitt K5 på $170 og 1800 kr mens K7 ligger på $210 og 2400 kr. Håper det går seg til litt da det er et kort jeg gjerne skulle hatt, men ikke til samme pris som Gigabyte sitt K7 ...

Lenke til kommentar

Samt at Intel bruker shitty tactics fordi de har et dårligere produkt. Er ofte sånn det går når et selskap melker kundene sine samt har nesten ingen innovasjon siden de ikke trenger. Sier meg godt fornøyd at de får en smekk på pungen.

 

https://www.techpowerup.com/235092/intel-says-amd-epyc-processors-glued-together-in-official-slide-deck


Haha..det er de verste slides eg har sett noen gang, nesten utrolig at de er ekte? :p

 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

https://videocardz.com/newz/amd-ryzen-threadripper-1950x-to-cost-999-usd

 

Altså, 16core/32Thread @3.4Ghz til 999 dollar(Rundt 9k NOK??) Om ytelsen er lineær per kjerne pga Infinity Fabric vil dette bli et fantastisk produkt for alle workstations.

Jeg tipper at CPU-en blir solgt for ca. 10 000 NOK.

Threadripper 1920X kaller til meg, men jeg har aldri brukt så mye på en CPU  :wow:

Lenke til kommentar

Ser ut som om AMD vinner på CPU-fronten i år folkens. Greit nok, wait for benchmarks, men om disse benchmarksa stemmer noenlunde med virkeligheten så har Intel en del å forberede seg til til nesteår.

 

800 dollar for 12 kjerner og bare 200 mer for 16 kjerne versonen, 1950X. Siden klokkehastighetene og OC mulighetene sannsynligvis er like, så lønner det seg faktisk å gå for 1950X mener jeg.

 

Intel leder jo fortsatt på singel tråd ytelse da med Core X, så for spill vil Intel lede an enda for de som vil betale prisen den ytelsen koster da.

Lenke til kommentar

 

Ser ut som om AMD vinner på CPU-fronten i år folkens. Greit nok, wait for benchmarks, men om disse benchmarksa stemmer noenlunde med virkeligheten så har Intel en del å forberede seg til til nesteår.

800 dollar for 12 kjerner og bare 200 mer for 16 kjerne versonen, 1950X. Siden klokkehastighetene og OC mulighetene sannsynligvis er like, så lønner det seg faktisk å gå for 1950X mener jeg.

 

Intel leder jo fortsatt på singel tråd ytelse da med Core X, så for spill vil Intel lede an enda for de som vil betale prisen den ytelsen koster da.

12 og 16 -kjernere er vel ikke ment for gaming? Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

Ser ut som om AMD vinner på CPU-fronten i år folkens. Greit nok, wait for benchmarks, men om disse benchmarksa stemmer noenlunde med virkeligheten så har Intel en del å forberede seg til til nesteår.

 

800 dollar for 12 kjerner og bare 200 mer for 16 kjerne versonen, 1950X. Siden klokkehastighetene og OC mulighetene sannsynligvis er like, så lønner det seg faktisk å gå for 1950X mener jeg.

 

Intel leder jo fortsatt på singel tråd ytelse da med Core X, så for spill vil Intel lede an enda for de som vil betale prisen den ytelsen koster da.

 

 

De som vil gjøre produktive ting OG game, så vil intel være det beste valget. Jobber man bare med Cinebench, som har ~100% skalering med antall kjerner, så er epyc det klare valget.

 

Det er lov å "erte" litt, selv om det er sommerferie  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...