Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Standard S7 har faktisk holdt seg litt bedre enn S7 Edge. Ja, den har vært innom førsteplassen i popularitet på Prisjakt i mai, og har ligget på andre og nå tredje plass, etter en iPhone-modell og S8. Samsung gjorde virkelig mye riktig med S7. En knallbra telefon (med unntak av dårlig selfie-kamera og til tider grøtete videokvalitet).

Lenke til kommentar

Da ser jeg at Samsung endelig har dyttet ut en oppdatering til S7 og S7 Edge som også inneholder støtte for 4G Tale og Wifi-tale hos Telia, det var på tide  :)

 

Vet du noe mer som er nytt i den oppdateringen? Jeg ser ikke umiddelbart noe nytt og lurer derfor ...

Lenke til kommentar

Heisann. Har nettopp kjøpt S7 etter å ha brukt Note II i flere år. Er blitt litt usikker på valget, og jeg kan få byttet S7'n til en S7 Edge, men er i tvil nettopp pga kantene. Fått inntrykk av att kantene får det til att skjermen på en måte blir mindre enn 5.5". Ser ut som att forskjellen på størrelsen på skjermen er større mellom S7 og Note II enn mellom S7 og S7 Edge. Stemmer dette?

Endret av Elvin Atombender
Lenke til kommentar

Hei. Jeg er i ferd med/vurderer å selge min S7 Edge.

 

Hva tenker folket er en akseptabel/fornuftig pris å kreve for denne?

(Ingen riper eller skrammer, kun en liten fargeslitasje på hjemknappen)

Jeg solgte min S7 Flat når jeg gikk over til S8. Hadde vel hatt den nøyaktig et år. Den var helt strøken, ingen slitasjer eller riper.

 

Solgte for 3500 kr. Føler det var ok når jeg så de kjørte kampanje til rett over 4000 kr for ny S7 Flat.

Lenke til kommentar

 

Da ser jeg at Samsung endelig har dyttet ut en oppdatering til S7 og S7 Edge som også inneholder støtte for 4G Tale og Wifi-tale hos Telia, det var på tide  :)

 

Vet du noe mer som er nytt i den oppdateringen? Jeg ser ikke umiddelbart noe nytt og lurer derfor ...

 

 

Det er nok kun en oppdatering med litt bugfixes og sikkerhetsoppdateringer, utover litt gode nyheter for Telia-kunder så er det nok ikke noe merkbart.

 

Jeg har ikke S7 selv nå men oppdaterte min svigerfar sin og da kom det opp 4G Tale og valg for Wifi-Tale, noe som var nytt for Telia-kunder med den mobilen.

Lenke til kommentar

Hva er beste metoden for å resette S7 Flat uten å miste for mye data men samtidig sørge for at evt. skadevare etc. er fjernet? Tenker da ting som SMS, telefonbok, telefonlogger, appdata etc.

Etter Android 7 oppgraderingen, selv med mye gjennomgang av alt, bruker den mistenkelig mye strøm til tider som gjør at jeg ønsker en fullstendig reset.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva er beste metoden for å resette S7 Flat uten å miste for mye data men samtidig sørge for at evt. skadevare etc. er fjernet? Tenker da ting som SMS, telefonbok, telefonlogger, appdata etc.

Etter Android 7 oppgraderingen, selv med mye gjennomgang av alt, bruker den mistenkelig mye strøm til tider som gjør at jeg ønsker en fullstendig reset.

 

Før oppgradering til Android 7 kunne telefonen holde fra 2-3 dager (ved vanlig bruk) til nesten 4 dager (når jeg så og si aldri trykket på den). Etter oppgradering samt etter gjennomgang av alt (noe misser man kanskje?) så holder den såvidt en  hel dag fra morgen til kveld, gjerne under 5% eller avslått neste morgen hvis jeg ladet den forrige morgen/formiddag. Dette er også med minimal bruk.

 

Skremmende endring.

 

Status etter forrige lading for 18t 28m siden (nå 5%).

- Android OS 26%

- Google Services 20%

- Android System 20%

- Device Idle 10%

 

Ergo er det ingen apper som er synderen. Det virker som Nougat har satt Android OS og Google tjenester til å suge ekstremt med strøm via div. funksjonalitet som har blitt påslått. Nettet er også fult av "nougat draining my battery - help". Litt rart at ingen andre her opplever eller har opplevd det?

 

 

EDIT:

Funn på hva Nougat har "stelt til"

 

- Et tonn av andre ting jeg har fikset tidligere.

- Slått på "Ok Google".

- Records Audio trough BT

- Handsfree while driving (alt dette er stemmestyring under voice)

 

Tipper at dette er hovedsynderen. Får se utover dagen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Noen som har prøvd sms+? Jeg lastet ned og prøvde messages, men ser ikke noen store forskjeller. Virker det ikke, eller er det ikke så mye ekstra?

http://www.dinside.no/mobil/sms-og-mms-har-fatt-sin-etterfolger-sms/67930175

Motparten må også ha slått på tjenesten for at du skal se forskjeller. Da gjøres meldingsappen om til en chatklient.

 

 

Hva mener du med å slå på? Hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...