Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det kom en oppdatering i går der Wifi tale ble aktivert i menyen, men jeg kan enda ikke see å ringe med det ei heller finnes VoLTE, flere som har fått dette med Telia? noe som veit når dette kommer med telia?

 

 

 

 

Da ser jeg at Samsung endelig har dyttet ut en oppdatering til S7 og S7 Edge som også inneholder støtte for 4G Tale og Wifi-tale hos Telia, det var på tide   :)

Hvor fant du meny elementet til 4G Tale?

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kom en oppdatering i går der Wifi tale ble aktivert i menyen, men jeg kan enda ikke see å ringe med det ei heller finnes VoLTE, flere som har fått dette med Telia? noe som veit når dette kommer med telia?

 

 

 

 

Da ser jeg at Samsung endelig har dyttet ut en oppdatering til S7 og S7 Edge som også inneholder støtte for 4G Tale og Wifi-tale hos Telia, det var på tide   :)

Hvor fant du meny elementet til 4G Tale?

 

Jeg mener det lå slik, med forbehold om at dette er fritt etter hukommelsen:

Innstillinger -> Mobilnett -> Volte-anrop

 

Jeg ville hørt med Telia at tjenesten er aktivert som det skal på abonnementet ditt om du ikke finner valget i menyen.

Lenke til kommentar

Har chess men, er telia nett finner bare WiFi tale

 

VoLTE og VoWifi kom automatisk på min svigerfar sin S7 men han har abonnementet sitt hos Telia.

 

Hvilken produktkode har du på mobilen din? Mulig VoLTE kun kommer med NEE-versjonen. For å sjekke dette så går du telefonappen og trykker inn *#1234# og i CSC-feltet skal det stå G930FNEE1DQF3 (S7) eller G935FNEE1DQF3 (S7 Edge) om du har siste versjon laget for nordiske modeller.

 

Edit: Da min mor fikk S7 medTelenor i fjor høst så var ikke VoLTE aktivert eller synlig i menyen før Telenor la tjenesten til på abonnementet hennes manuelt om jeg husker rett, det kom etter en omstart og aktivering fra Telenor sin side. Så kanskje høre med Chess at tjenesten faktisk er lagt til på abonnementet ditt eller om de har noen andre råd til hvordan du kan få dette til.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt S7 Edgen min i ganske nøyaktig 8 måneder, gikk den i dag batshit crazy..

 

Fungerte helt fint i bilen på vei hjem fra jobb, hvor jeg hørte på musikk, bytta sanger osv.

Fungerte som vanlig i det jeg gikk inn døra også.

 

Dog, fra jeg tok av meg skoene til jeg var på kjøkkenet, hadde den plutselig funnet ut at skjermen skulle begynne å blinke, mens jeg samtidig kunne se det vanlige skjermbildet bak denne blinkinga.. Prøvde å restarte telefonen, og da har jeg skjermbilde med blinking og svakt bakgrunnslys, helt til jeg kommer dit hvor jeg må taste inn pinkode, også går den i svart igjen. Skal sies at den blinker hvit nederst på skjermen hvis jeg trykker på på-knappen. Lyden fungerer ellers som vanlig, skjermen reagerer (Hører når jeg trykker, ettersom jeg har tastelyd når jeg egentlig skal skrive pinkoden).

 

Noen som har noen tips til dette? Mottas med stor takk og en flaske vin i posten hvis det funker!

 

Neste skritt blir evt. å sende inn telefonen til Telia, som sa de måtte se på dette hos seg..

Lenke til kommentar

Andre som er litt frustrert over hvor tungvidt (gammeldags) det er å sitte å betale papirregninger? Fylle inn KID og alt dette tullet som er 1999 aktig.

Finnes det eks. en mobilapp som scanner giroen med kameraet og gir deg betalingsinfoen klar for eks. CUT/PASTE?

 

Jeg har alt jeg kan på vipps, efaktura og avtalegiro (kort og paypal må også hit) men det blir likevel en del papirregninger nå i 2017. Noe jeg synes er unødvendig når vi snart har selvkjørende biler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Andre som er litt frustrert over hvor tungvidt det er å sitte å betale papirregninger? Fylle inn KID og alt dette tullet som er 1999 aktig.

Finnes det eks. en mobilapp som scanner giroen med kameraet og gir deg betalingsinfoen klar for eks. CUT/PASTE?

 

Jeg har alt jeg kan på vipps, efaktura og avtalegiro (kort og paypal må også hit) men det blir likevel en del papirregninger nå i 2017. Noe jeg synes er unødvendig når vi snart har selvkjørende biler.

Er vel banklevrandøren din som er treg da.. 

 

Nordea har dette i appen, scanner KID og Kontonr med kamera :)

Lenke til kommentar

Har trøbbel med Bluetooth på min.

Saken er at jeg store deler av dagen går med Peltor WS alert radiohørselvern med Bluetooth. Denne fungerer ypperlig. Problemet er at jeg også har et par traktorer som også har bluetooth handsfree, og når jeg er oppkoblet og snakker i Peltor og starter traktoren overføres samtalen til traktoren. Dette er særdeles upraktisk om jeg står utenfor traktoren og noen andre kjører den. Er det ikke noen muligheter for at den låses til den første enheten som blir koblet opp?

Lenke til kommentar

Noen her som har problemer med Snapchat, nærmere bestemt om når får videosnapper fra personer med Huawai P9?

Har noen snapchatgrupper med personer som har P9, alle andre i gruppen får åpnet videosnappene fra de med den telefonen, men ikke jeg.

Enten får jeg bare første frame av videoen, ellers er det bare helt sort.

 

Veldig merkelig problem. Tror jeg er den eneste i de gruppene som har Samsung S7 Edge.

Lenke til kommentar

Noen her som har problemer med Snapchat, nærmere bestemt om når får videosnapper fra personer med Huawai P9?

Har noen snapchatgrupper med personer som har P9, alle andre i gruppen får åpnet videosnappene fra de med den telefonen, men ikke jeg.

Enten får jeg bare første frame av videoen, ellers er det bare helt sort.

 

Veldig merkelig problem. Tror jeg er den eneste i de gruppene som har Samsung S7 Edge.

Jeg har akkurat samme problemet!

 

Har aldri tenkt over at det har noe med at vedkommende har P9, men når du sier det så stemmer det.

 

Jeg har prøvd med en annen telefon, hvor alt fungerte som normalt. Ellers har jeg prøvd mye rart på S7 Edgen min, uten at noe har hjulpet..

Lenke til kommentar

Noen her som har problemer med Snapchat, nærmere bestemt om når får videosnapper fra personer med Huawai P9?

Har noen snapchatgrupper med personer som har P9, alle andre i gruppen får åpnet videosnappene fra de med den telefonen, men ikke jeg.

Enten får jeg bare første frame av videoen, ellers er det bare helt sort.

 

Veldig merkelig problem. Tror jeg er den eneste i de gruppene som har Samsung S7 Edge.

 

Jeg vet ikke om hun har p9, men jeg vet hun har Huawei. Ofte når jeg får snap fra denne personen "henger" videoen seg, mens lyden går i loop, eller jeg får ikke opp noe bilde men bare lyd på videosnap.

Lenke til kommentar

 

Noen her som har problemer med Snapchat, nærmere bestemt om når får videosnapper fra personer med Huawai P9?

Har noen snapchatgrupper med personer som har P9, alle andre i gruppen får åpnet videosnappene fra de med den telefonen, men ikke jeg.

Enten får jeg bare første frame av videoen, ellers er det bare helt sort.

 

Veldig merkelig problem. Tror jeg er den eneste i de gruppene som har Samsung S7 Edge.

Jeg vet ikke om hun har p9, men jeg vet hun har Huawei. Ofte når jeg får snap fra denne personen "henger" videoen seg, mens lyden går i loop, eller jeg får ikke opp noe bilde men bare lyd på videosnap.

Jeg opplever akkurat det samme. Har forsøkt å snakke med SnapChat inc. uten at de har kunnet hjelpe meg. Har også forsøkt å reinnstallere, slette og legge til vedkommende på nytt og slettet de midlertidige dataene til Snap.

 

Hvis du finner en løsning av noe slag, let me know!

Lenke til kommentar

Noen her som har problemer med Snapchat, nærmere bestemt om når får videosnapper fra personer med Huawai P9?

Har noen snapchatgrupper med personer som har P9, alle andre i gruppen får åpnet videosnappene fra de med den telefonen, men ikke jeg.

Enten får jeg bare første frame av videoen, ellers er det bare helt sort.

 

Veldig merkelig problem. Tror jeg er den eneste i de gruppene som har Samsung S7 Edge.

Har samme problemet, bare at det gjelder P9+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...