Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som tidligere nevnt i tråden, så er det csc-koden man kommer fra som er avgjørende for hvilken csc-kode man får når en flasher med en pakke som inneholder flere csc-koder, slik som OXA.

 

Premisset i dette tilfellet: Inneholder OXA pakken NEE (Nordisk variant) i denne utgivelsen? Hvis ja:

NEE -> OXA = NEE

TEN -> OXA = ? Kanskje BTU eller en annen csc-kode (du kan se hvilken csc-kode som er satt i Recovery)

HOME CSC = enheten flashes som en FOTA oppdatering, brukerdata blir ikke rørt

CSC = enheten flashes som clean install / "fabrikktilbakestilling"

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Ja no har eg prøvd eit par engelske versjonar av 7.0 og fekk aldri wifi tale på s7 (G930) telefonen vart ikkje spesielt frisk etter siste forsøk så enda med og gjera ein CSC på CSC for og få han oppatt og gå. Also fabrikkinstilling. Gir opp forsøk på og få wifi tale på ein telenor (TEN) S7.

Lenke til kommentar

 

Du kan jo forsøke å laste ned appen jeg lastet ned. Lader du mobilen til 100 % og trykker på health får du opp hvor mange prosent batteri det er igjen av original kapasitet. Min hadde sist nå 84 % igjen mens min S6 har 94 %, og den er vesentlig eldre.

Har gjort det, men den ser ikke ut til å klare beregne kapasitet. Det står at "design capasity" er 3600 mAh, men appen klarer ikke regne ut kapasitet til tross for at jeg har ladet opp til 100%.

Da klarte appen det, 2541 mAh maks kapasitet igjen, altså 71%.

 

Prøvde lade mobilen via USB-utgangen på et fly idag. Den ladet, men selv avslått så brukte den mere strøm enn den klarte lade opp slik at prosenten bare gikk nedover hver gang jeg sjekket mobilen.

Lenke til kommentar

Hvis du har tid, båndbredde og virkelig lyst til å få det til kan du prøve følgende:

1. Flash med nyeste NEE

2. Flash med den OXA utgivelsen du hadde

Man bør uansett flashe tilbake til opprinnelig CSC når den kommer ut på Android 7

 

Tusen takk for hjelpa!! det vart saker.

Flasha først ein nordisk (NEE) for så og ta ein UK (BTU) og kan no bekrefta at WiFi og 4G tale fungerar på

ein tidlegare Telenor (TEN) S7  (SM-G930F) 

 

Når ein skal flasha tilbake til oppringelig CSC (når Android 7 kjem) Kan ein laste inn HOME i CSC feltet da trur du?

Lenke til kommentar

Mindre filer som bilder og andre ting benytter jeg Dropbox til, andre skytjenester kan jo også benyttes for å overføre/lagre filer.

 

 

Overføring av større eller mange filer, som f.eks. en haug med musikkfiler så benytter jeg heller kabel, og da benytter jeg denne her for å kunne gjøre det.

 

http://www.techspot.com/downloads/5916-android-file-transfer-for-mac.html

 

 

Finnes helt sikkert flere og bedre metoder og programmer til dette, men her stopper dessverre min kompetanse og erfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk i dag over til S7 fra LG G5. Har flyttet over SD-kortet som stod i G5en, men sliter med å få tilgang til filene jeg har med over. Det kommer opp at SD-kortet er 70% fullt, men når jeg går inn i mappene viser de ingen filer. Eneste jeg får tilgang til er back-up filene jeg har lagret, men når jeg prøver å laste opp disse får jeg melding om manglende programvare/filformat støttes ikke. 

 

Anyone? :)

Lenke til kommentar

Gikk i dag over til S7 fra LG G5. Har flyttet over SD-kortet som stod i G5en, men sliter med å få tilgang til filene jeg har med over. Det kommer opp at SD-kortet er 70% fullt, men når jeg går inn i mappene viser de ingen filer. Eneste jeg får tilgang til er back-up filene jeg har lagret, men når jeg prøver å laste opp disse får jeg melding om manglende programvare/filformat støttes ikke. 

 

Anyone? :)

Hvordan er kameraet i forhold til G5? Da mener jeg filming også. Flott om du kunne sammenlignet og gitt tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Har kjørt Nougat et par uker nå, går tilbake til MM.

Mye pga batteriet, som ihvertfall med mitt bruk er mye bedre på MM.

Var ikke så spennende som jeg trodde, men flere av buildene hadde ihvertfall rask responstid og var veldig snappy.

Er nok slik det alltid er, det tar ganske mange updates før det er ordentlig oppe å går.

Lenke til kommentar

Må si jeg grugleder meg til å prøve S7 og Android igjen. Er ikke direkte bare positive tilbakemeldinger her. Jeg vet at mangel på oppdateringer kommer til å irritere meg, men blir det helt jævlig så er det bare ett halvt år til det kommer ny iPhone. Når man fikk helt ny S7 til 3000,- så måtte jeg bare teste :).

 

Bestilte meg Spigen Neo Hybrid som deksel. Har vært fornøyd med Spigen tidligere og håper jeg blir det nå også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...