Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med at S7 Edge lader sakte? Bruker original lader, men en gang i blant kan den finne på å lade 30% på 10 timer. Har tatt en factory-reset, men det hjalp ikke. Merkelig nok så hjelper det ofte å skru av selve mobilen. Noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har hatt problemer med at S7 Edge lader sakte? Bruker original lader, men en gang i blant kan den finne på å lade 30% på 10 timer. Har tatt en factory-reset, men det hjalp ikke. Merkelig nok så hjelper det ofte å skru av selve mobilen. Noen som har hatt samme problem?

Min havner av og til i et modus hvor lading er så treg at standby bruker mere strøm enn ladingen tilfører. Har et par ganger opplevd at mobilen om morgenen er helt livløs og må plasserers tilbake på lader igjen før jeg får liv i den.

 

Bruker trådløs lader fra Samsung, men det holder altså ikke å se at ladingen er på, jeg må også sjekke om prosenten faktisk går oppover.

 

Opplevde også samme problem da jeg prøvde lade mobilen via USB ombord hos SAS. Holdt på i lang tid for faktisk å få prosenten til å gå oppover under ladning.

Lenke til kommentar

 

Gikk i dag over til S7 fra LG G5. Har flyttet over SD-kortet som stod i G5en, men sliter med å få tilgang til filene jeg har med over. Det kommer opp at SD-kortet er 70% fullt, men når jeg går inn i mappene viser de ingen filer. Eneste jeg får tilgang til er back-up filene jeg har lagret, men når jeg prøver å laste opp disse får jeg melding om manglende programvare/filformat støttes ikke. 

 

Anyone? :)

Hvordan er kameraet i forhold til G5? Da mener jeg filming også. Flott om du kunne sammenlignet og gitt tilbakemelding.

 

 

Ved første øyekast minimal forskjell i god belysning, største forskjellen jeg har sett til nå er at S7 har gjennomgående mer fremtredende skarphetsdybde på stillbilder. Mørkere belysning og film må jeg komme tilbake til. 

 

Spørsmålet mitt står fortsatt for øvrig.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet hva skjermoverlegg er forno? Når jeg feks skal gi Facebook tillatelse til kamera får jeg beskjed om at skjermoverlegg er oppdaget. Får ikke til å deaktivere/aktivere

Du må gå inn på mobilnett innstillinger å slå av ip6, tror jeg det var.

Hva har du røkt?
Ikke det driftet du røyker i hvert fall.

Man må gå inn i innstillinger, mobilnett, tilgangspunktnavn og endre innstillingene apn protokoll og velge ipv4 og ikke ipv4/6.

Dette blir nok ordnet når neste oppdatering kommer.

Det burde ikke være lenge igjen nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet hva skjermoverlegg er forno? Når jeg feks skal gi Facebook tillatelse til kamera får jeg beskjed om at skjermoverlegg er oppdaget. Får ikke til å deaktivere/aktivere

Du må gå inn på mobilnett innstillinger å slå av ip6, tror jeg det var.
Hva har du røkt?
Ikke det driftet du røyker i hvert fall.

Man må gå inn i innstillinger, mobilnett, tilgangspunktnavn og endre innstillingene apn protokoll og velge ipv4 og ikke ipv4/6.

Dette blir nok ordnet når neste oppdatering kommer.

Det burde ikke være lenge igjen nå.

 

IPv6/v4 har da INGENTING med overlay og gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som skjønner greia her: https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

 

Masse nettverk låste mobiler får oppdateringa her, men ikke ulåst norsk NEE? Er det noe den norske avdelinga i Samsung som holder dette tilbake? 

De mener det er pga den kommer med VoLTE og WifiTale, MEN dette har jo alt S6 og S6 Edge idag, så den tror jeg ikke så mye på. 

 

De er bare trege. 

Lenke til kommentar

 

 

Noen som skjønner greia her: https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

 

Masse nettverk låste mobiler får oppdateringa her, men ikke ulåst norsk NEE? Er det noe den norske avdelinga i Samsung som holder dette tilbake? 

De mener det er pga den kommer med VoLTE og WifiTale, MEN dette har jo alt S6 og S6 Edge idag, så den tror jeg ikke så mye på. 

 

De er bare trege. 

 

 

VoLTE er på plass for lengst. Det er nok VoWiFi som treger dette... Beste ryktet jeg har hørt er slutten av februar.

Endret av inside_446359
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...