Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

multicom.no selger polske versjoner, såkalt gråimport. Den har en annen programvare versjon.

 

Galaxis

Kan de flashes til normal norsk software?
Ja, jeg har kjøpt fra multicom, og har flashet NEE fra sammobile.

Og da funker tale over wifi og Volte(?) som det skal?

 

Sitter og vurderer å kjøpe en s7 edge, og er jo noen kroner å spare på disse import-utgavene.

Lenke til kommentar

 

 

multicom.no selger polske versjoner, såkalt gråimport. Den har en annen programvare versjon.

 

Galaxis

Kan de flashes til normal norsk software?

 

Ja, jeg har kjøpt fra multicom, og har flashet NEE fra sammobile.

 

Har du en "howto" for å få norsk utgave?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Inne på sammobile.com
*Registrer deg
*Under firmware- søk G935f-velg modell
*Søk opp firmware
Det er to versjoner å velge mellom:
Telenor variant og Nordisk variant.
Det er gratis å laste ned, men du må ha tålmodighet, 2 timer
I mellomtiden, last ned Odin. Anbefaler å sjekke YouTube, jeg er dårlig å forklare.

Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

 

 

 

multicom.no selger polske versjoner, såkalt gråimport. Den har en annen programvare versjon.

 

Galaxis

Kan de flashes til normal norsk software?
Ja, jeg har kjøpt fra multicom, og har flashet NEE fra sammobile.

Og da funker tale over wifi og Volte(?) som det skal?

 

Sitter og vurderer å kjøpe en s7 edge, og er jo noen kroner å spare på disse import-utgavene.

 

 Ja det fungerer fint. For WiFi tale må du foreløpig flashe Engelsk versjon (OXA)

 

 

 

 

multicom.no selger polske versjoner, såkalt gråimport. Den har en annen programvare versjon.

 

Galaxis

Kan de flashes til normal norsk software?

 

Ja, jeg har kjøpt fra multicom, og har flashet NEE fra sammobile.

 

Har du en "howto" for å få norsk utgave?

 

 

Se innlegg 3018 til MariusJS på side 151. Jeg har nordisk versjon NEE og flashet OXA versjonen av nougat som det står henvist til i posten. Jeg benyttet HOME_CSC_OXA for å slippe fabrikk reset. Etter flashing fungerte alt tilsynelatende greit men etter en stund oppdaget jeg at jeg hadde «skurr» på høyttaleren ved samtaler, veldig tydelig ved ringelyd, skarp lyd med «overtoner». Jeg var overbevist om at det var høyttaleren som var gåen men en fabrikk reset fikset problemet.

Har ellers ikke oppdaget noen spesielle bugs

Lenke til kommentar

Inne på sammobile.com

*Registrer deg

*Under firmware- søk G935f-velg modell

*Søk opp firmware

Det er to versjoner å velge mellom:

Telenor variant og Nordisk variant.

Det er gratis å laste ned, men du må ha tålmodighet, 2 timer

I mellomtiden, last ned Odin. Anbefaler å sjekke YouTube, jeg er dårlig å forklare.

Fant ikke noe Nordic for standard S7:

 

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G930F/

 

Bruker man bare Telenor sin da, selv om man har andre operatører?

 

Og var det slik at garantien ryker?

 

(Og kan man skru av kameralyden med Nordic eller Telenor?)

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Hvilken beskyttelse bruker folk her inne med S7 edge? Noen tips?

Jeg sitter å vurderer hva jeg skal kjøpe, har hatt clear view og den har skrapt opp skjermen på høyre side, edge delen av skjermen.
Jeg får muligens en helt ny telefon nå fordi den gamle er på verksted med en kamerafeil som viser seg å være av det vriene slaget å fikse, men uansett skal jeg få meg en annen beskyttelse for telefonen.

Jeg har sett litt på ulike løsninger, hadde vært flott å slippe full cover, er litt lei av å måtte åpne for å se klokka etc, selv om det er den beste beskyttelsen til telefonen, særlig siden tempered glass ikke funker på edge.
Den må ikke bygge for mye ut så jeg tilslutt har en murstein i lomma.
TPU skjermbeskytter tenker jeg at jeg må få meg hvis jeg går for en back cover case.

Noen som har erfaring med noen av disse?
Spigen neo hybrid crystal.
Det er litt kjedelig å pakke inn den flotte mobilen, så da kan dette være en god løsning, har lest endel om denne og sett reviews og syntes den ser flott ut, og gir litt beskyttelse. Tenker en TPU skjermbeskytter i tillegg da.

Her er noen flip covers:

Nouske Samsung Galaxy S7 Edge Wallet Case

Samsung Galaxy S7 Leather Case

Galaxy S7 Case, QIALINO Stylish Genuine Leather Wallet Flip Cover

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Hvilken beskyttelse bruker folk her inne med S7 edge? Noen tips?

Jeg sitter å vurderer hva jeg skal kjøpe, har hatt clear view og den har skrapt opp skjermen på høyre side, edge delen av skjermen.

Jeg får muligens en helt ny telefon nå fordi den gamle er på verksted med en kamerafeil som viser seg å være av det vriene slaget å fikse, men uansett skal jeg få meg en annen beskyttelse for telefonen.

 

Jeg har sett litt på ulike løsninger, hadde vært flott å slippe full cover, er litt lei av å måtte åpne for å se klokka etc, selv om det er den beste beskyttelsen til telefonen, særlig siden tempered glass ikke funker på edge.

Den må ikke bygge for mye ut så jeg tilslutt har en murstein i lomma.

TPU skjermbeskytter tenker jeg at jeg må få meg hvis jeg går for en back cover case.

 

Noen som har erfaring med noen av disse?

Spigen neo hybrid crystal.

Det er litt kjedelig å pakke inn den flotte mobilen, så da kan dette være en god løsning, har lest endel om denne og sett reviews og syntes den ser flott ut, og gir litt beskyttelse. Tenker en TPU skjermbeskytter i tillegg da.

 

Her er noen flip covers:

Nouske Samsung Galaxy S7 Edge Wallet Case

Samsung Galaxy S7 Leather Case

Galaxy S7 Case, QIALINO Stylish Genuine Leather Wallet Flip Cover

For prisen av en av de der kan du bestille deg ti forskjellige varianter fra eBay og prøve flere for å se hva som passer deg best. Kvaliteten på Amazon sine er sikkert bedre, men jeg har hatt eBay-cover i alle år, og de har fungert helt utmerket.

 

Selv liker jeg "flop covers" eller wallet-covers, altså med flere holdere for bankkort og lignende.

 

Her har du f.eks. en til 22 kroner:

 

http://www.ebay.com/itm/361819033103

 

Den har plass til ett kort. Lokket har ingen magnet eller lignende til å holde det lukket av seg selv, men det trenger ikke være et problem. Det gir nok heller ikke den beste beskyttelsen ved fall, da men.

 

Denne til 23-24 gir nok bedre beskyttelse ved fall, og lokket holdes lukket av seg selv:

 

http://www.ebay.com/itm/272141336965

 

Denne til 24-25 kroner har en ekstra kortlomme:

 

http://www.ebay.com/itm/201766481425

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli bra utålmodig nå, og er alt annet enn imponert av Samsung her. Det var logisk å rulle oppdateringen ut i etapper den første uken, men dette blir for dumt.

Din logikk forutsetter at det er den samme programvaren som rulles ut i alle land, det er den altså ikke.

 

Man kan se her: 4 av 5 land som har mottatt Android 7 oppdateringen har fått forskjellige programvareversjoner.

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg begynner å bli bra utålmodig nå, og er alt annet enn imponert av Samsung her. Det var logisk å rulle oppdateringen ut i etapper den første uken, men dette blir for dumt.

Din logikk forutsetter at det er den samme programvaren som rulles ut i alle land, det er den altså ikke.

 

Man kan se her: 4 av 5 land som har mottatt Android 7 oppdateringen har fått forskjellige programvareversjoner.

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

 

 

Og i følge din logikk er Samsung et lite firma som drives fra en garasje, så de klarer ikke å levere en oppdatering til kundene sine i løpet av realtivt kort tid. Nei. Samsung er ikke unik her når det kommer til å ha regionspesifikke versjoner. Alle Android-produsenter gjør det. Min forrige telefon var fra Sony. Vet du hva som skjedde da de lanserte Lollipop? Jepp, alle fikk den omtrent samtidig, og Sony har også en haug med ulike regioner. Norden, sentral europa, øst europa, vest europa, midtøsten, nord amerika, etc. 

 

Samsung er ekstremt trege. Basta. Nå får vi vel alle vente på en eller annen merkelig unnskyldning eller forklaring fra deg om hvorfor vi enda ikke har fått den. Kanskje Kim, den ene administratoren deres er syk?

Lenke til kommentar

Når det kommer til deksler ol. så har jeg i det siste handlet mest på aliexpress; 

https://goo.gl/QWTz7H

 

De dekslene man der finner til 10-20kr er gjerne de samme som på ebay koster 40-50kr, mens de til rundt 50-100kr er gjerne de som koster ett par 100-lapper i norge.

 

Har selv også hatt noen av samsung sine original-deksler, som er helt ok, men også de begynner å bli slitt etter noen mnd med bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og i følge din logikk er Samsung et lite firma som drives fra en garasje

Haha, snakk om å være sår når egen logikk svikter :green: Du burde strengt tatt ha fått med deg at AP og CP er filer som er felles for alle regioner.

 

 

Er det noe som ikke er logisk, så er det Samsungs utrulling av Nougat, eller har du kanskje noe klovnete å si her også? 

 

- Apple klarer å oppdatere produktlinjen sin på samme tid. 

- HTC klarer å oppdatere produktene sine (i.e de modellene som skal oppdateres) innen kort tid

- Sony klarer å oppdatere produktene sine innen kort tid

- OPO klarer å oppdatere produktene sine innen kort tid

- LG... unnlater som oftest å oppdatere produktene sine

 

"Ja men Apple har kun maksimalt et par modeller å oppdatere"

 

Ja, og Samsung har kun S7 og S7 Edge som skal oppdateres i denne omgang.

 

"Ja men [legg til idioti her]"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...