Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Da ruller Nougat ut i Frankrike og Malaysia. Jeg har vanskeligheter med å se et mønster her, lol. Det virker ganske tilfeldig hvem som får oppdateringen, så vi kan vel få den når som helst egentlig, sammen med Mongolia og Peru eller noe. 

Hvis man følger Samsung sin naming scheme* for programvareversjoner ser vi at det har blitt gjort endringer siden den første Android 7 versjonen ble tilgjengelig i England:

 

UK: G935FXXU1DPLT - 29. utgivelse i desember

Frankrike (Orange): G935FXXU1DQAN - 23. utgivelse i januar

UAE: G935FXXU1DQAS - 28. utgivelse i januar

 

 

* https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1356325

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idag fikk jeg min edge tilbake fra reperasjon etter problemer med dårlig kvalitet på bilder og spesielt filmer.

De hadde skiftet kamareamodulen, når jeg fikk den tilbake så jeg først at det var flere hakk i skjermen som ikke var der når jeg sendte den inn, det var også slitasjeskader på skjermen av typen man kan få når man legger mobilen med skjermen ned og legger vekt og beveger på telefonen.

Tok kontakt med forhandler og jeg skulle sende bilder av skadene, gjorde dette. Testet mobilen etter jobb, kvaliteten på bildene og film var fortsatt like dårlig.

 

Skal ta kontakt med forhandler igjen i morgen.

Hvordan tror dere de vil løse dette?

Og hva er det de driver med på verksteder? Er det så dårlig med tid at de ikke sjekker om reperasjonen faktisk hjalp på problemet?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Idag fikk jeg min edge tilbake fra reperasjon etter problemer med dårlig kvalitet på bilder og spesielt filmer.

De hadde skiftet kamareamodulen, når jeg fikk den tilbake så jeg først at det var flere hakk i skjermen som ikke var der når jeg sendte den inn, det var også slitasjeskader på skjermen av typen man kan få når man legger mobilen med skjermen ned og legger vekt og beveger på telefonen.

Tok kontakt med forhandler og jeg skulle sende bilder av skadene, gjorde dette. Testet mobilen etter jobb, kvaliteten på bildene og film var fortsatt like dårlig.

 

Skal ta kontakt med forhandler igjen i morgen.

Hvordan tror dere de vil løse dette?

Og hva er det de driver med på verksteder? Er det så dårlig med tid at de ikke sjekker om reperasjonen faktisk hjalp på problemet?

De kommer nok til å nekte på alt, værste jeg har sett er faren til en kompis, mobilen var først kjør flat med truck eller noe, så var skjermen knekt oppover i en 90 graders vinkel, merkeligste jeg har sett ever, er sånt som får en til å lure på hva dem holder på med, og hvordan dette ble sendt tilbake til kunde  :hmm:  :hmm:  :confused:

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg min edge tilbake fra reperasjon etter problemer med dårlig kvalitet på bilder og spesielt filmer.

De hadde skiftet kamareamodulen, når jeg fikk den tilbake så jeg først at det var flere hakk i skjermen som ikke var der når jeg sendte den inn, det var også slitasjeskader på skjermen av typen man kan få når man legger mobilen med skjermen ned og legger vekt og beveger på telefonen.

Tok kontakt med forhandler og jeg skulle sende bilder av skadene, gjorde dette. Testet mobilen etter jobb, kvaliteten på bildene og film var fortsatt like dårlig.

 

Skal ta kontakt med forhandler igjen i morgen.

Hvordan tror dere de vil løse dette?

Og hva er det de driver med på verksteder? Er det så dårlig med tid at de ikke sjekker om reperasjonen faktisk hjalp på problemet?

 

Hah, som jeg sa før du sendte den inn, så må du virkelig stå og puste dem i nakken om du skal være sikker på at de gjør det de skal. Hvilket verksted er det? Delta?

Lenke til kommentar

Husker ikke hvilket verksted. Hva skal til for å få en ny telefon?

Såvidt jeg har fått med meg så må vel en telefon ha vært innom et verksted 3 ganger før man kan heve kjøpet. Nå holder jeg meg ikke akkurat oppdatert på denne fronten, så her må nesten noen andre avkrefte eller bekrefte dette. 

Lenke til kommentar

 

Husker ikke hvilket verksted. Hva skal til for å få en ny telefon?

Såvidt jeg har fått med meg så må vel en telefon ha vært innom et verksted 3 ganger før man kan heve kjøpet. Nå holder jeg meg ikke akkurat oppdatert på denne fronten, så her må nesten noen andre avkrefte eller bekrefte dette.
Et verksted skal kunne forsøke å utbedre feilen to ganger ja, tredje gangen kan du heve kjøpet. Må gjelde samme feilen. Endret av steikemeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det verkstedet som reparte min Sony en gang i tiden ligger rett utenfor byen.

Så det jeg gjorde var å avtale med butikken at jeg leverer og henter selv, så hentet jeg å leverte mobilen tre ganger på en dag.

Og stod på døra der ute når de ikke klarte å ordne dekningsproblemene jeg hadde, på ettermiddagen dro jeg til butikken å tok ut en ny telefon.

Dette går jo ann hvis du er ivrig på å få dette ordnet, og ikke bor så langt ifra service avdelingen som reparerer den.

Jeg har også diverse erfaringer med blant annet Deltaservice, og noe av det som irritrere meg mest er at de ikke ''klarer'' å skru sammen mobilen ordentlig igjen etter de har åpnet den.....

Sistnevnte har jeg opplevd flere ganger med forskjellige modeller jeg har levert inn!

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

 

 

Hørte på radioen i dag at lærere nekter elever å  bruke smartklokker i klasserommet fordi foreldre kan koble seg opp mot de som har mikrofon og avlytte undervisningen.

 

Noen her som har noe innsikt i hvordan det kan foregå? Er kjent med mobilfrie soner i møterom osv.

Hva mener du nå? Finnes da fullt av apper med lignende funksjonalitet...

 

Er derfor jeg spør, fordi jeg ikke har testet ut dette selv.

 

Hvilke apper finnes som gjør at jeg kan avlytte eks. min Gear S3?

 

Må jo bli noe lignende dette; https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rimidalv.dictaphone

 

Poenget mitt var nå at det ikke er vanskelig å legge inn den typen app/firmware

 

Om jeg har skjønt det rett er også noen av disse klokkene laget for å gjøre dette.

Lenke til kommentar

 

 

Husker ikke hvilket verksted. Hva skal til for å få en ny telefon?

Såvidt jeg har fått med meg så må vel en telefon ha vært innom et verksted 3 ganger før man kan heve kjøpet. Nå holder jeg meg ikke akkurat oppdatert på denne fronten, så her må nesten noen andre avkrefte eller bekrefte dette.
Et verksted skal kunne forsøke å utbedre feilen to ganger ja, tredje gangen kan du heve kjøpet. Må gjelde samme feilen.
Var på elkjøp idag og en som jobbet der sa at neste steg muligens var å skifte bildebrikken, denne trodde han man måtte skifte hovedkortet for å få skiftet. Dette var veldig dyrt å få gjort. I tilegg skal mobilen være vanntett etter reperasjoner og hvis de må skifte skjerm og bildebrikke må de teste om mobilen er tett osv. Pengene flyr da så det kan hende det blir en ny mobil eller hevelse av kjøpet?

 

I tilfelle de ikke kan fikse tlf hva skjer da? Hva har jeg krav på?

Mobilen er kjøpt via jobben hos atea.no, kombinert privat og jobb tlf.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Hallo,

Har en S7 Edge og merker i dag at når jeg trykker eller sveiper fingeren over skjermen så henger det igjen "avtrykk/ghost" i ca 0,5sek før det forsvinner?
Mine foreldre har en rimeligere Samsung mobil og der er det ikke sånn.
Lurer på om det kan være en app som forstyrrer ?
Noen tips?

Lenke til kommentar

Hallo,

Har en S7 Edge og merker i dag at når jeg trykker eller sveiper fingeren over skjermen så henger det igjen "avtrykk/ghost" i ca 0,5sek før det forsvinner?

Mine foreldre har en rimeligere Samsung mobil og der er det ikke sånn.

Lurer på om det kan være en app som forstyrrer ?

Noen tips?

 

I de fleste tilfeller hvor såkalt "ghosting" skjer, så er det et hardware-problem. Om det er en app som roter det til er umulig å si da vi ikke vet hva du har installert, endret etc. Ta å formater hele skiten. Om det fortsatt er der så er det uansett en hardware-feil, og da må den inn på service. 

Lenke til kommentar

Hei, kan noen her hjelpe meg angående kjøp av S7 Edge?
Jeg skal kjøpe telefonen, men ser at CDON har mobilen betraktelig billigere enn resten. Men kun i enkelte farger (se http://cdon.no/elektronikk/samsung-galaxy-s7-edge-32gb-gull-p36689695 VS. http://cdon.no/elektronikk/samsung-galaxy-s7-edge-32gb-svart-p36689696)

Er det EGENTLIG helt identisk telefon, eller går jeg på en smell, om jeg kjøper den billige?

 

Takk for hjelp!

PS. ja jeg er klar over at den er på tilbud, men ordinærprisen er fremdeles mye lavere på gold versjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...