Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Da fikk jeg S7 edge tilbake etter 2 gangs innsending pga. dårlig kamera.

Første gangen skiftet de kameramodul, andre gangen fant de ikke feil med kamera og skiftet kun skjermen siden de hadde skrapt den opp under første verkstedbesøk.

Fikk telefonen tilbake idag og kamera er fortsatt dårlig, og da er det spesielt ved videoopptak.Jeg legger ved 2 lenker, den ene er en film tatt med LG G4, en mobil som er 2 år gammel, den andre er tatt med Samsung S7 Edge, altså det eksemplaret som har vært inne 2 ganger for feil på kamera. Filmene er tatt ved at jeg har holdt mobilene ved siden av hverandre og filmet samtidig. Som dere kan se er bildet på Samsungen endel dårligere, se på treverket, strukturene i bordet og på gulvet, se også på fingrene, det er uskarpt og vanskelig å se detaljer, ved andre opptak jeg gjorde så man bare 2 hender, og overhode ingen detaljer. Bildet har dårlig fargegjengivelse, fargene blir duse, se f.eks på genseren til damen. Begge filmene er tatt med full oppløsning, på Samsungen er det UHD 3840x2160, LG ved jeg ikke hva oppløsningen lå på, men det var best mulig.

Når man går inn på lenkene kan man i høyre hjørne laste ned filmene for å få full oppløsning.Samsung S7 edge filmLG G4Er det bare jeg eller er Samsungen ikke helt slik...

https://m.youtube.com/watch?v=JVUUvC4m204

 

https://m.youtube.com/watch?v=sB-HycEs4ks

På de filmene lenkene du viste til syntes jeg at S7 var bedre enn LG G4.

Og mye bedre enn mitt eksemplar av S7 Edge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Da fikk jeg S7 edge tilbake etter 2 gangs innsending pga. dårlig kamera.

Første gangen skiftet de kameramodul, andre gangen fant de ikke feil med kamera og skiftet kun skjermen siden de hadde skrapt den opp under første verkstedbesøk.

Fikk telefonen tilbake idag og kamera er fortsatt dårlig, og da er det spesielt ved videoopptak.Jeg legger ved 2 lenker, den ene er en film tatt med LG G4, en mobil som er 2 år gammel, den andre er tatt med Samsung S7 Edge, altså det eksemplaret som har vært inne 2 ganger for feil på kamera. Filmene er tatt ved at jeg har holdt mobilene ved siden av hverandre og filmet samtidig. Som dere kan se er bildet på Samsungen endel dårligere, se på treverket, strukturene i bordet og på gulvet, se også på fingrene, det er uskarpt og vanskelig å se detaljer, ved andre opptak jeg gjorde så man bare 2 hender, og overhode ingen detaljer. Bildet har dårlig fargegjengivelse, fargene blir duse, se f.eks på genseren til damen. Begge filmene er tatt med full oppløsning, på Samsungen er det UHD 3840x2160, LG ved jeg ikke hva oppløsningen lå på, men det var best mulig.

Når man går inn på lenkene kan man i høyre hjørne laste ned filmene for å få full oppløsning.Samsung S7 edge filmLG G4Er det bare jeg eller er Samsungen ikke helt slik...

 

På de filmene lenkene du viste til syntes jeg at S7 var bedre enn LG G4.

Og mye bedre enn mitt eksemplar av S7 Edge.

 

 

Den første videoen er filmet med kvalitet i full hd på begge i 30 fps for at det skal være helt likt. Hvis du syns Samsung filmer bedre i den testen er det nok fordi at det ikke er like mye støy når man filmer i FHD mot 4K. 

Lenke til kommentar

 

Du kan jo forsøke å laste ned appen jeg lastet ned. Lader du mobilen til 100 % og trykker på health får du opp hvor mange prosent batteri det er igjen av original kapasitet. Min hadde sist nå 84 % igjen mens min S6 har 94 %, og den er vesentlig eldre.

Har gjort det, men den ser ikke ut til å klare beregne kapasitet. Det står at "design capasity" er 3600 mAh, men appen klarer ikke regne ut kapasitet til tross for at jeg har ladet opp til 100%.

 

Appen bråkte litt da jeg passerte 80% og mente at jeg burde stoppet der.

 

Jeg måtte lade den et par ganger på min S6 til 100 % for at den skulle registrerer hvor mye rest kapasitet det var igjen. Du kan slå av den alarmen på 80 %. Du bare skyver "hjulet". 

 

Lenke til kommentar

 

Kva slags framgangsmåte brukte du FB.5159451734?

brukte home_csc til nougat + de andre filene når jeg var på marshmallow NEE

 

 

 

Vart telefonen som ved "fabrikkinstilling" eller som ved normal oppdatering? Tenker da på tapt data osv.

 

 

Nokon som har prøvd og oppgradert til Nouget med home_csc i CSC feltet på ein S7 telenor (TEN utgave)

Har lasta ned siste 2017-02-06 United Kingdom 7 G930FXXU1DQB3 G930FOXA1DQB1 og vurderer og trykke start.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lenke til kommentar

 

 

Kva slags framgangsmåte brukte du FB.5159451734?

brukte home_csc til nougat + de andre filene når jeg var på marshmallow NEE

 

 

 

Vart telefonen som ved "fabrikkinstilling" eller som ved normal oppdatering? Tenker da på tapt data osv.

 

 

Nokon som har prøvd og oppgradert til Nouget med home_csc i CSC feltet på ein S7 telenor (TEN utgave)

Har lasta ned siste 2017-02-06 United Kingdom 7 G930FXXU1DQB3 G930FOXA1DQB1 og vurderer og trykke start.

 

 

 

Trykket du start?

Lenke til kommentar

Jepp, telefonen starta oppatt med Android 7.0 som ved en normal oppdatering. Men kan ikkje finne 4G tale eller Wi-Fi tale..

 

Hoppet i det nå nettopp jeg også. Finner heller ikke 4G tale og wifi tale noen steder. Merkelig..  Ellers så virker det som telefonen jobber noe veldig med noe i bakgrunnen og er varm og treg. Men det er bare ca 20 min. siden jeg oppdaterte så det kan være normalt.

 

 

Det første positive jeg la merke til er at fingeravtrykklesern er lynkjapp. Har såvidt trykket på knappen for å låse oppskjermen så popper startskjermen opp. Den var ikke så rask før!

Endret av Kimmol
Lenke til kommentar

Ja kunne tenkt meg og prøve den UK 7.0 frå 16/1 Men no er det vedlikehold på serveren til sammobile, får vel ikkje tak i den da før etter den 13/2

Lurer på om det hadde vore forskjell dersom ein hadde brukt CSC_OXA i CSC feltet, anna enn at telefonen vart som fabrikkinstilling.

 

Det er kanskje ikke usannsynlig at det har med CSC'en og gjøre. 

Lenke til kommentar

Har du valget for 4G tale i Innstillinger? i så fall hvor da?

Gå inn på Tilkoblinger --> Mobilnett og velg om du vil ha 4G tale 

 

Jeg lastet ikke inn Home CSC da jeg ville nullstille telefonen . 

Har ikke gjort dette før og fikk litt angsten da den gikk i heng halveis i oppdateringen .

Men det var bare å etablere download modus på nytt og starte på nytt med Odin  :)  så gikk det veldig greit .

 

post-177605-0-17417900-1486731808_thumb.png

Endret av oelarse
Lenke til kommentar

 

Har du valget for 4G tale i Innstillinger? i så fall hvor da?

Gå inn på Tilkoblinger --> Mobilnett og velg om du vil ha 4G tale 

 

 

Det er det valget som mangler.

 

Brukte du home_csc ?

 

 

Prøvde forresten å kjøre factory reset nå for å se om det kunne hjelpe. Det hjalp ikke.

Endret av Kimmol
Lenke til kommentar

 

 

Har du valget for 4G tale i Innstillinger? i så fall hvor da?

Gå inn på Tilkoblinger --> Mobilnett og velg om du vil ha 4G tale 

 

 

Det er det valget som mangler.

 

Brukte du home_csc ?

 

 

Prøvde forresten å kjøre factory reset nå for å se om det kunne hjelpe. Det hjalp ikke.

 

Nei , brukte ikke home_csc

Lenke til kommentar

 

 

 

Har du valget for 4G tale i Innstillinger? i så fall hvor da?

Gå inn på Tilkoblinger --> Mobilnett og velg om du vil ha 4G tale 

 

 

Det er det valget som mangler.

 

Brukte du home_csc ?

 

 

Prøvde forresten å kjøre factory reset nå for å se om det kunne hjelpe. Det hjalp ikke.

 

Nei , brukte ikke home_csc

 

 

Ok. Da er det det som er problemet. Takk for info :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...