Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Noen som skjønner greia her: https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

 

Masse nettverk låste mobiler får oppdateringa her, men ikke ulåst norsk NEE? Er det noe den norske avdelinga i Samsung som holder dette tilbake? 

De mener det er pga den kommer med VoLTE og WifiTale, MEN dette har jo alt S6 og S6 Edge idag, så den tror jeg ikke så mye på. 

 

De er bare trege. 

 

 

VoLTE er på plass for lengst. Det er nok VoWiFi som treger dette... Beste ryktet jeg har hørt er slutten av februar.

 

VoLTE funker ikke på min S7 fra Telenor (NEE) eller på Telia (TEN)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen som skjønner greia her: https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

 

Masse nettverk låste mobiler får oppdateringa her, men ikke ulåst norsk NEE? Er det noe den norske avdelinga i Samsung som holder dette tilbake? 

De mener det er pga den kommer med VoLTE og WifiTale, MEN dette har jo alt S6 og S6 Edge idag, så den tror jeg ikke så mye på. 

 

De er bare trege. 

 

 

VoLTE er på plass for lengst. Det er nok VoWiFi som treger dette... Beste ryktet jeg har hørt er slutten av februar.

 

 

VoWifi hos Telenor er jo allerede implementert og fungerende i den britiske versjonen av Nougat dersom man installerer denne på en S7/S7 Edge med NEE som produktkode, så jeg har ikke tro på at det VoWifi som forsinker utrullingen av Telenor- og nordisk variant av programvaren til S7/S7 Edge.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som skjønner greia her: https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

 

Masse nettverk låste mobiler får oppdateringa her, men ikke ulåst norsk NEE? Er det noe den norske avdelinga i Samsung som holder dette tilbake? 

De mener det er pga den kommer med VoLTE og WifiTale, MEN dette har jo alt S6 og S6 Edge idag, så den tror jeg ikke så mye på. 

 

De er bare trege. 

 

 

VoLTE er på plass for lengst. Det er nok VoWiFi som treger dette... Beste ryktet jeg har hørt er slutten av februar.

 

 

VoWifi hos Telenor er jo allerede implementert og fungerende i den britiske versjonen av Nougat dersom man installerer denne på en S7/S7 Edge med NEE som produktkode, så jeg har ikke tro på at det VoWifi som forsinker utrullingen av Telenor- og nordisk variant av programvaren til S7/S7 Edge.

 

Det er jeg klar over at det funker på BTU, nå tenkte jeg på stock NEE/TEN jeg. 

Lenke til kommentar

De mener det er pga den kommer med VoLTE og WifiTale, MEN dette har jo alt S6 og S6 Edge idag, så den tror jeg ikke så mye på.

Ikke for å leke bedreviter, men S6 har både et annet operativsystem og chipset, og det kan ha noe med saken å gjøre. Hadde volte & vowifi vært plug and play i dag, så hadde trolig alle nyere telefoner fra samtlige produsenter støttet disse teknologiene, på linje med LTE, men så langt er det vel kun utvalgte modeller fra Sony, Samsung og Apple som gjør det.

 

Relevant artikkel angående tjenestenes modenhet: https://www.digi.no/artikler/telenor-lanserer-wifi-tale-som-virker-i-utlandet-men-norske-kunder-ma-smore-seg-med-talmodighet/376908

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som skjønner greia her: https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/

 

Masse nettverk låste mobiler får oppdateringa her, men ikke ulåst norsk NEE? Er det noe den norske avdelinga i Samsung som holder dette tilbake? 

De mener det er pga den kommer med VoLTE og WifiTale, MEN dette har jo alt S6 og S6 Edge idag, så den tror jeg ikke så mye på. 

 

De er bare trege. 

 

 

VoLTE er på plass for lengst. Det er nok VoWiFi som treger dette... Beste ryktet jeg har hørt er slutten av februar.

 

VoLTE funker ikke på min S7 fra Telenor (NEE) eller på Telia (TEN)

 

 

Det er rart, har jo funket en god stund det nå

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som vet hva skjermoverlegg er forno? Når jeg feks skal gi Facebook tillatelse til kamera får jeg beskjed om at skjermoverlegg er oppdaget. Får ikke til å deaktivere/aktivere

Du må gå inn på mobilnett innstillinger å slå av ip6, tror jeg det var.
Hva har du røkt?
Ikke det driftet du røyker i hvert fall.

Man må gå inn i innstillinger, mobilnett, tilgangspunktnavn og endre innstillingene apn protokoll og velge ipv4 og ikke ipv4/6.

Dette blir nok ordnet når neste oppdatering kommer.

Det burde ikke være lenge igjen nå.

IPv6/v4 har da INGENTING med overlay og gjøre.
Det trodde ikke jeg heller. Men jeg fikk problemer med skjermoverlegg da jeg fikk s7'en. Og etter masse google søk, så var dette den eneste løsningen som hjalp.

Det har i teorien ikke noe med ipv6 å gjøre, men antakelig en programmeringsfeil av et slag.

Lenke til kommentar

Fikk mobilen min stjålet på tur i forrige uke. Er veldig usikker på om jeg bare skal kjøpe meg en ny s7 eller om man skal vente på s8. Fornuften tilsier det første og den indre nerden sier det andre. S8 dekker jo ikke behovene noe bedre, men ut fra det som er lekket så ser den bare lekker ut :)

Hadde den flate versjonen, men lurer litt på å kjøre på med icekampanjen på spaceworld med edge. Argh... Skal ikke være lett å ta avgjørelser...

Lenke til kommentar

Fikk mobilen min stjålet på tur i forrige uke. Er veldig usikker på om jeg bare skal kjøpe meg en ny s7 eller om man skal vente på s8. Fornuften tilsier det første og den indre nerden sier det andre. S8 dekker jo ikke behovene noe bedre, men ut fra det som er lekket så ser den bare lekker ut :)

 

Hadde den flate versjonen, men lurer litt på å kjøre på med icekampanjen på spaceworld med edge. Argh... Skal ikke være lett å ta avgjørelser...

S8 kommer nok på et sted mellom 8-10,000kr da :p S7 får du ganske billig nå

Lenke til kommentar

IPhone holder seg vanvittig høyt i pris. En av de store fordelene med dem. Koster jo nesten ikke noe å skifte telefon hvert år om du kjøper dem subsidiert..

 

Topp modellene til diverse android stuper jo i pris iløpet av et år.

Lenke til kommentar

IPhone holder seg vanvittig høyt i pris. En av de store fordelene med dem. Koster jo nesten ikke noe å skifte telefon hvert år om du kjøper dem subsidiert..

 

Topp modellene til diverse android stuper jo i pris iløpet av et år.

 

Ja jeg måtte kjempe for å få en OK sum for min nærmest helt strøkne S7 Edge, 5 mnd. gammel. Med ett kvalitets kort av typen Sandisk Extreme Pro på 64 GB, Samsung skinndeksel + en rekke andre deksler og Samsung trådløse hurtiglader.

 

Fant ut at jeg måtte kvitte meg med den før det gikk helt til helvete med bruktprisene.

Lenke til kommentar

 

 

Skulle gjerne hatt Nougat da :)

Nå begynner det å bli tåpelig lang ventetid faktisk.. S8 frister veldig, men dersom samsung skal være så treige med å oppdatere telefonen sine, er jeg faktisk litt betenkt.

 

Helg enig, nesten hele verden foruten NEE (Nordic, Svergie, Finland, Norge, Damark og Island) har fått, Svergie har en operatør fått men, men ikke stort mer enn det her på fjellet. Jeg forstår ikke hva som tar så mye tid for Samsung og få den ut, i  kort trekk er det samme telefon i hele europe, har operatørene skal ha inn sitt søppel burde gå rett i spamfoldern til samsung   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...