Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg vet at mangel på oppdateringer kommer til å irritere meg

Det mangler ikke på oppdateringer for S7, den får faktisk månedlige oppdateringer. Du sikter kanskje til OS-oppgraderinger som har hatt for vane å komme flere måneder etter at Google sier seg klar med et ny versjon, dette vil i så fall irritere deg kun på senhøsten og kanskje litt utover vinteren, men det er vanskelig å forutsi fremtiden. Tommelfingerregelen har vært at øvre mellomsegment og toppmodeller mottar like mange OS oppgraderinger som Nexus. Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det mangler ikke på oppdateringer for S7, den får faktisk månedlige oppdateringer. 

 

 

 

Tja, den siste oppdateringen jeg har på min S7 er datert 01.12.2016 så den er jo ikke akkurat månedlig....., men det har kanskje noe med den ventede Nougat oppdateringen at det ikke har kommet noen annen oppdatering siden 01.12.?

Lenke til kommentar

Da jeg hadde s6 så falt batteriprosenten fra 30 til 2 på tretti sekunder. Min S7 flat har enda ikke vist slike takter, men jeg merker dårligere kapasitet etter få måneder. Foreløpig er det løst med å ha lader tilgjengelig hjemme, på jobb, i jakkelommen og hos svigers (der jeg er en del på besøk). Det er 2017; på tide med en revolusjon på batterifronten  :dremel:

Lenke til kommentar

Da jeg hadde s6 så falt batteriprosenten fra 30 til 2 på tretti sekunder. Min S7 flat har enda ikke vist slike takter, men jeg merker dårligere kapasitet etter få måneder. Foreløpig er det løst med å ha lader tilgjengelig hjemme, på jobb, i jakkelommen og hos svigers (der jeg er en del på besøk). Det er 2017; på tide med en revolusjon på batterifronten  :dremel:

Har noe slikt på min S7 edge allerede, Man ser tydelig knekken på grafen fra rundt 30%, derifra er det ganske så fritt fall og man kan se hvordan prosentene telles ned.

 

Som sagt er jeg nødt til alltid å ha eksternt batteri med meg, bare det å komme meg fra eller til jobb kan holde til å gå tom om jeg bruker mobilen når jeg sitter på bussen. Det eksterne batteriet holder bare til 2 ladinger så om jeg er på reise og er borte fra strømnette større deler av dagen så må jeg ha flere eksterne batterier med meg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også et voldsomt strømforbruk på S7. Kunne blåse hele batteriet på standby over natta. Fant til slutt ut at den dreiv og datt ut av wifi'en hjemme hele tiden, med konstant re-oppkoblinger noe som trigget location services om og om igjen. 

 

Tipper høy batteriforbruk som regel er pga location tjenester, eller apper som bruker gps uten kontroll. Hvis det ikke er defekt batteri da vel og merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det batteriforbruket som ble vist i grafen her oppe er IKKE normalt og ville vært mer enn god nok grunn for å reklamere på telefonen. 

Har prøvd flere ganger, men da pga at mobilen ofte er så treg med mye lag (så  mye at skjermsparer kan komme på mens jeg holder på å taste eller spille på mobilen) og at den er ustabil og krasjer/henger. I begynnelsen var det flere programmer som den ikke klarte kjøre mer enn 20-30 sekunder uten å låse seg. Den er mere stabil nå men apper låser seg fortsatt og må restartes, men full restart av mobilen jeg trenger nå kun ta 2-3 ganger om dagen som er en veldig stor forbedring.

 

De har ikke klart finne noen feil og sier den fungerer som den skal. Hver gang har jeg mistet alt av data og oppsett på mobilen så jeg har ikke lyst til å gå gjenom det enda en gang.

Lenke til kommentar

Vel, er det dagligdags, det du viste til? Mobilen din (som vist) har gått fra rundt 75% strøm til 0% i løpet av kanskje 2 timer? 17.30-19.30 ish? Det er helt hinsides og bør være umulig nesten uansett hva man gjør med telefonen. Kan ikke tenke meg hva som kan forårsake at den skal bruke 40% strøm i TIMEN. Har du hatt mobilen inne til reparasjon (ikke inne-service, men hvor den har blitt sendt til Samsungs verksted i Norge) to eller flere ganger, så bør du nærme deg kravet for å heve kjøpet på produktet. Jeg synes også at jeg har dårlig batterikapasitet på min, men her er det snakk om at den er på 100% klokka 08.00 og kanskje 15% når jeg kommer hjem fra jobb klokka 16. Det du viser til er helt ekstremt. 

Hvis det skjer "ofte", altså, mer enn en gang i måneden, så ville jeg ha gått tilbake til butikken jeg kjøpte den i og kjefta. Hvor har du kjøpt den? 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

 

Det har jeg gjort flere ganger.

På tide å sende den inn tenker jeg.

Det har jeg prøvd på flere ganger, men de påstod at den fungerte slik den skulle.

 

Prøv å film det, så sender du det inn, sleng på noe fast forward og noe som viser tiden. Dokumenter hva som kjøres av programmer før du starter.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...