Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen, hjelp en som aldri har hatt AMD gpu før.

 

Har prøvd fire spill med 5700, og i et av de (csgo) er det ofte sorte streker over skjermen. Ville kalt det for tearing, men det skjer også når det ikke skjer noe på skjermen.

 

Har prøvd å aktivere freesync på skjermen, låse fps til 120, aktivere v sync, og deaktivere spillprofilen i gpu-programmet til Radeon. Men alt var nytteløst.

 

Regner nesten med at det er en funksjon jeg må skru av, for dette forekommer hittil bare i dette ene spillet

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Noen, hjelp en som aldri har hatt AMD gpu før.

 

Har prøvd fire spill med 5700, og i et av de (csgo) er det ofte sorte streker over skjermen. Ville kalt det for tearing, men det skjer også når det ikke skjer noe på skjermen.

 

Har prøvd å aktivere freesync på skjermen, låse fps til 120, aktivere v sync, og deaktivere spillprofilen i gpu-programmet til Radeon. Men alt var nytteløst.

 

Regner nesten med at det er en funksjon jeg må skru av, for dette forekommer hittil bare i dette ene spillet

De er horisontale antar jeg?

Finner en del resultater når jeg googler det: https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/a0jznt/horizontal_lines_on_screen_pls_help/

 

Prøv å bytte skjermkabel, eller forandre oppløsning.

Lenke til kommentar

legg heller i litt mer til en rx 5700. 590-kortene bruker horribelt med strøm og yter dårlig til den prisen.

 

Hadde egentlig ikke råd til ny skjerm, men det stoppet ikke meg:P men mitt stakkars 1050 Ti sliter nå. Tror jeg venter en mnd eller 2 for å se hva som skjer på GPU fronten, om det ikke har kommet noe ny info om neste gen kort så blir det et kjøp av et eller annet. 

 

Takker for svar :) 

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke råd til ny skjerm, men det stoppet ikke meg:P men mitt stakkars 1050 Ti sliter nå. Tror jeg venter en mnd eller 2 for å se hva som skjer på GPU fronten, om det ikke har kommet noe ny info om neste gen kort så blir det et kjøp av et eller annet. 

 

Takker for svar :)

 

En vesentlig billigere oppgradering er 1660ti, får det fra rundt 2500, yter over det dobbelte av 1050ti :) 5700 har ligger nede på rundt 3500 noen runder nå, det yter vell rundt 20% over 1660ti igjen.

Lenke til kommentar

Etter noen uker med 5700xt blower, tenkte jeg at jeg måtte prøve et alternativ. Jeg syns ikke bloweren bråkte spesielt mye, under surfing og lett bruk er den jo lydløs, og under gaming hører jeg at en vifte går men uten at jeg syns den var påtrengende.

Kjøpte derfor dette til test:
https://www.komplett.no/product/1135920/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-radeon-rx5700xt-rog-strix-oc
 

Fikk meg en liten overraskelse, for med silent-bios er dette kortet lydløst både på idle og under gaming. Altså helt lydløst.
Det ble jo likevel et ganske stort sprang opp i pris, så prismessig syns jeg ikke det er verdt det.

Lenke til kommentar

Etter noen uker med 5700xt blower, tenkte jeg at jeg måtte prøve et alternativ. Jeg syns ikke bloweren bråkte spesielt mye, under surfing og lett bruk er den jo lydløs, og under gaming hører jeg at en vifte går men uten at jeg syns den var påtrengende.

 

Kjøpte derfor dette til test:

https://www.komplett.no/product/1135920/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-radeon-rx5700xt-rog-strix-oc

 

Fikk meg en liten overraskelse, for med silent-bios er dette kortet lydløst både på idle og under gaming. Altså helt lydløst.

Det ble jo likevel et ganske stort sprang opp i pris, så prismessig syns jeg ikke det er verdt det.

ASUS skatten dette. Sjekk ut Sapphire og PowerColor! Spesielt Red Devil kortet som yter likt som ASUS, men til en mye lavere pris!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...