Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Registrerer at RIS nå har blitt tilgjengelig for mitt glade RX 580 via Radeon software. Hva kan man egentlig forvente av dette? (Altså på mitt kort) :)

 

edit:
5700 XT Nitro+ er prissatt på Proshop til 5399,-, for ventet på lager 2/10... Verdt prisen / ventetiden? Kan ikke si at jeg har snublet over noen tester enda?

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASRock Launches the Radeon RX 5700 XT Taichi X Graphics Card

https://www.techpowerup.com/259157/asrock-launches-the-radeon-rx-5700-xt-taichi-x-graphics-card

 

oUzQ9Z2JXQyx8VI0.jpg

YQkd8dXN1fyUXxV3.jpg

l86MADgJZURoOaOM.jpg

:)

 

Edit:

6 Display Outputs

Expands and maximizes users' vision through the 6 display outputs.

Kilde: https://www.asrock.com/Graphics-Card/AMD/Radeon%20RX%205700%20XT%20Taichi%20X%208G%20OC+/

 

10+1 Phase Power

10+1 phase power design with high quality components delivers a more sufficient power to the GPU for the optimized performance.
 

Dual BIOS

Make users to easily switch the BIOS settings between the OC and Silent modes.

 

Prisjakt, dersom det kommer her på berget:

https://www.prisjakt.no/search?search=Radeon%20RX%205700%20XT%20Taichi%20X

Endret av G
Lenke til kommentar

Så lenge prisene til nvidia er der de er så er virker det for meg som at AMD har priset seg helt greit.

 

https://classic.prisjakt.no/product.php?j=5156510,5171801

 

At ALT er for dyrt kan vi heller enes om.

Joda, du har nok rett i at kortene til Nvidia er langt dyrere, de har også en del fordeler som Amd sine kort ikke har som flere spill som har støtte for dem osv, men Amd kortene har som regel gitt mer for pengene. I dette tilfellet føler jeg at for min del må prisen være litt lavere for at de skal friste nok til en investering, men igjen er dette subjektivt.

 

Er det greit for Ola N å betale 4000 for et slikt kort og han føler at ytelsen og lydnivået er greit nok så kjør på, men jeg ser at prisene på XT kortene vil ligge på omtrent 4800 og oppover her i Norge.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Joda, du har nok rett i at kortene til Nvidia er langt dyrere, de har også en del fordeler som Amd sine kort ikke har som flere spill som har støtte for dem osv, men Amd kortene har som regel gitt mer for pengene. I dette tilfellet føler jeg at for min del må prisen være litt lavere for at de skal friste nok til en investering, men igjen er dette subjektivt.

 

Er det greit for Ola N å betale 4000 for et slikt kort og han føler at ytelsen og lydnivået er greit nok så kjør på, men jeg ser at prisene på XT kortene vil ligge på omtrent 4800 og oppover her i Norge.

 

Overhørte på en youtube-video av folk som følger grundigere med. En asiatisk mann med radioprat-studiodeltakere. Han mente at RTX absolutt har noe for seg i spill. De diskuterte fram og tilbake om det egentlig var verdt det, spesiellt siden så få spill støtter det enda.

 

Men de landet vel sånn på tja, kanskje det er noe for den som kjøper grafikkort for første gang, eller som har ventet fryktelig mange år siden siste kjøp.

 

Men jeg fikk vel en følelse av at det kanskje ikke var noe for den som fornyet seg hvert 2 år. Men, mer for den som bare driter en stor strøm av penger som tar seg råd til hva som helst som de har lyst på.

 

Men, de mente også at dette kan AMD ta igjen på ren software maktkamp om de vil, fordi det er ingenting ved RTX som ikke også kan gjøres i software sa de vel. Men, da er det jo et spørsmål om en behøver litt ekstra drakrefter i PC-en?

 

Det var en sjukt lang video, og jeg har vel stengt vinduet så jeg har ikke lenken for hånden lengre.

 

https://www.youtube.com/user/PCWorldVideos/videos

Det var ihvertfall denne gjengen

 

Kanskje det var i denne jeg hørte litt diskusjon om det jeg beskriver ovenfor:

 

Kanskje litt mer spesifikkt denne delen av video:

https://youtu.be/tUx0XPfNeuc?t=2649

Endret av G
Lenke til kommentar

https://www.proshop.no/Grafikkort/Sapphire-Radeon-RX-5700-XT-Nitro-8GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/2799624?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

5399,-

 

Flott kort ut fra det jeg leser og ser av tester, men litt for nærme 2070 SUPER i pris tror jeg.

Må innrømme at det er for dyrt for meg når det gjelder gpu ( Selv om jeg brente av 6k på cpu denne gangen) , men elsker det at vifteløsningen kan byttes enkelt og det er også litt kult for guttene mine ( og , kremt, meg selv ) å kunne få litt kule lys på viftene om man ønsker det.

 

Lenke til kommentar

Registrerer at RIS nå har blitt tilgjengelig for mitt glade RX 580 via Radeon software. Hva kan man egentlig forvente av dette? (Altså på mitt kort) :)

 

edit:

5700 XT Nitro+ er prissatt på Proshop til 5399,-, for ventet på lager 2/10... Verdt prisen / ventetiden? Kan ikke si at jeg har snublet over noen tester enda?

Etter det jeg har lest så skal det være bedre en Red Devil kortet. Så er nok verdt det ja, men prisene her til lands er ganske høye ihht utlandet. Normalt skulle man vel bare x11 på dollaren, å da skulle jo egentlig alle korta vert under 5000kr med unntak av ASUS korta pga asus "skatten".

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest så skal det være bedre en Red Devil kortet. Så er nok verdt det ja, men prisene her til lands er ganske høye ihht utlandet. Normalt skulle man vel bare x11 på dollaren, å da skulle jo egentlig alle korta vert under 5000kr med unntak av ASUS korta pga asus "skatten".

Nå er dollaren historisk høy vs nok, så da blir det slik. De korta er nok like dårlige. Pluss minus 2% er likt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest så skal det være bedre en Red Devil kortet. Så er nok verdt det ja, men prisene her til lands er ganske høye ihht utlandet. Normalt skulle man vel bare x11 på dollaren, å da skulle jo egentlig alle korta vert under 5000kr med unntak av ASUS korta pga asus "skatten".

 

Review'er sa at Red Devil har vært vanskelig å få tak i. Nå forskyves jo leveransedatoer forover så det passer leverandørene best. Men her er det ihvertfall kanskje en mulighet for det. Vondt å si sikkert:

 

https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/50884/powercolor-radeon-rx-5700-xt-red-devil-grafikkort-8-gb

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er dollaren historisk høy vs nok, så da blir det slik. De korta er nok like dårlige. Pluss minus 2% er likt.

Har du tenkt å kjøpe deg et?

 

 

Ser at de ligger 500kr for dyrt. Fått korta til under 5000kr så hadde det verdt veldig bra kort for pengene ihht reviewsa jeg leser.

Feks Nitro+ selges i utlandet til 449$ å det er en god pris med tanke på kjølinga og ytelsen til den prisklassen. En mnd og to så passerer den vel akkurat 2070S korta og. Nå er ligger kortet rett under, hvor den går i fra på noen spill og faller gjennom i andre.

Lenke til kommentar

Har du tenkt å kjøpe deg et?

 

 

Ser at de ligger 500kr for dyrt. Fått korta til under 5000kr så hadde det verdt veldig bra kort for pengene ihht reviewsa jeg leser.

Feks Nitro+ selges i utlandet til 449$ å det er en god pris med tanke på kjølinga og ytelsen til den prisklassen. En mnd og to så passerer den vel akkurat 2070S korta og. Nå er ligger kortet rett under, hvor den går i fra på noen spill og faller gjennom i andre.

Ja til x570 maskinen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja fy faen. Det er lenge siden jeg har vært på markedet for å kjøpe hardware. Så nå opplever jeg juli/august og nå september og kanskje også oktober og man ser modeller både i Nvidia-leiren og AMD-leiren med tredjepartskjølere virkelig henge etter på leveringsdyktighet. Er det slik det skal føles ved hver større lansering?

 

Jeg har liksom ikke peilet meg ut et kort jeg nå virkelig vil ha.

 

Men det Asrock-kortet var litt stilig. 6 skjermutganger. Men, man vet jo neppe om det kommer til Norge en gang med det første. Norge er en ørken på merkenavn i hardware. Det er jo så mye artig i andre deler av verden. Kjedelige Norge.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ser ut til at Komplett sin distributør omsider har kommet til sansene hva gjelder fargevalg. Jeg kan neppe tenke meg at den modellen med lyse ringer rundt viftepropellene tilsvarende dette MSI-kortet var så fantastisk populært:

 

https://www.komplett.no/product/1136400/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-radeon-rx-5700-xt-mech-oc

 

1136400.jpg

 

Og jeg mener å huske å ha sett i en review hos Gamer Nexus at et MSI-kort de tok for seg, kanskje ikke denne modellen, var dårlig bygget med tanke på høydevalg av termalpads.

 

Så mulig at MSI er noe billigprodusert ræl på sett og vis? Men det er jo ikke alltid slikt reflekteres i pris. Men, kanskje det er derfor dette kortet er blant de rimeligste?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...