Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å kjøpe meg et nytt skjermkort. Ny monitor og oppløsning på 1440 fungerer dårling med GTX 1050 Ti. Men jeg har det heller ikke travelt, leste en plass at AMD kommer med nye kort siste kvartal 2019. Anbefales det da at jeg venter 1-2 mnd? 

 

Sett litt på dette kortet:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5108472

 

Er et midrange kort jeg er på jakt etter. 

Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe meg et nytt skjermkort. Ny monitor og oppløsning på 1440 fungerer dårling med GTX 1050 Ti. Men jeg har det heller ikke travelt, leste en plass at AMD kommer med nye kort siste kvartal 2019. Anbefales det da at jeg venter 1-2 mnd?

 

Sett litt på dette kortet:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5108472

 

Er et midrange kort jeg er på jakt etter.

legg heller i litt mer til en rx 5700. 590-kortene bruker horribelt med strøm og yter dårlig til den prisen.
Lenke til kommentar

Men jeg har det heller ikke travelt, leste en plass at AMD kommer med nye kort siste kvartal 2019.

 

Er dette bekreftet, eller er det da type GamingX (MSI) og Nitro+ (Sapphire)-kortene vi tenker på? Vil jo være sinnsykt om de allerede før 2020 kommer med 5800/5900/RX-modeller, men det er overhodet ikke meg i mot ;):D

Lenke til kommentar

Er vel mer det at MSI og Sapphire slipper bedre kjølere til kortet!

Gaming X kjøleren er allerede vist frem! Men tar tid før den kommer!

Å jeg personlig mener: Går ut i fra at Sapphire slipper Nitro+ kjøleren. Dette kommer nå snart!

 

 

 

Finner ingen rykter ang 5800/5900 på nett noen plass. Mest sannsynelig VISS det kommer så er det neste år en gang!

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Noen her har vel Pulse fra før? Hvordan skal man tenke i forhold til å kjøpe Pulse i dag, eller vente på et eventuelt Nitro? Erfaringer med de to modellene?

 

Nitro er som regel marginalt raskere, litt mer potensiale for OC, men 5700 pulse er et meget bra kort så greier ikke se at Nitro skal gjøre ting noe særlig bedre enn de allerede er. Har hatt flere Sapphire-kort og forskjellen mellom Nitro og Pulse er ikke akkurat enorm, ofte litt stiligere utseende på Nitro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...