Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

FYI, MSI's 5700 XT Gaming X har kommet til testing :D

 

Både Guru3D og Techpowerup har testet :)

 

 

Men det jeg egentlig ville få litt input på, og dette gjelder både nVidia og AMD-kort, er sjekk FPS'en i 4k på Greedfall! Spørsmålet mitt er; har vi allerede kommet dit spillmessig at ikke engang 2080ti makter 60 fps? For da begynner det å bli litt "ekkelt" å investere 5k+, for ikke å snakke om 13k+, i skjemkort...

Endret av Sarasin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det jeg egentlig ville få litt input på, og dette gjelder både nVidia og AMD-kort, er sjekk FPS'en i 4k på Greedfall! Spørsmålet mitt er; har vi allerede kommet dit spillmessig at ikke engang 2080ti makter 60 fps? For da begynner det å bli litt "ekkelt" å investere 5k+, for ikke å snakke om 13k+, i skjemkort...

Det er jo ikke noe nytt? Det klarer ikke 60fps i 4K i Deus Ex: Mankind Dividend heller på maksimale innstillinger.

 

Når det er sagt, så er det fullt mulig å kjøre alle spill i 4K60 med et 2080 Ti, det er bare å redusere grafikkinnstillinger.

Lenke til kommentar

Uansett foretrekker jeg å bruke 5k på et Sapphire/MSI-kort nå, for deretter å oppgradere til et eventuelt 5800/5900/5950/+XT når den tid kommer. Går vel greit å selge det man kjøper i dag for 3k om noen måneder ville jeg tro. Kommer forhåpentligvis under de 13k som et ti-kort koster :)

Regn med å vente minst 3 måneder på et "RX 5900 XT"

Om AMD hadde planlagt å lansere en storebror til RX 5700 XT senere i år hadde de annonsert det på E3 sammen med 3950X

Lenke til kommentar

FYI, MSI's 5700 XT Gaming X har kommet til testing :D

 

Både Guru3D og Techpowerup har testet :)

 

 

Men det jeg egentlig ville få litt input på, og dette gjelder både nVidia og AMD-kort, er sjekk FPS'en i 4k på Greedfall! Spørsmålet mitt er; har vi allerede kommet dit spillmessig at ikke engang 2080ti makter 60 fps? For da begynner det å bli litt "ekkelt" å investere 5k+, for ikke å snakke om 13k+, i skjemkort...

 

https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-2070-super-gaming-x/19.html

 

https://www.techpowerup.com/review/evga-geforce-rtx-2080-ti-xc-ultra/16.html

 

;)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Men med ny monitor med freesync så er vel AMD valget man burde gå for? 

 

Som Zlatzman skriver, så støtter nVidia adaptive sync (les: Freesync) per i dag. Riktignok kun via DP, dessverre - til min store forargelse - men de støtter det i alle fall. Personlig er jeg veldig for AMD, fordi de prissetter seg "behagelig" og har "gratis" Freesync. Jeg liker de rett og slett bedre :p Veldig peronlig mening, men sånn er det nå engang.

 

Dersom nVidia hadde hatt Adaptive Sync over både DP og HDMI, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å gå den grønne veien, men likevel setter prisene deres en stopper for hva jeg har "lyst" til å investere i et skjermkort.

 

Valget er i og for seg ditt, så lenge du bruker DP, støtter begge selskaper "Freesync" :)

 

edit:

Kyrre S. er forøvrig inne på noe når han skriver at det er rykter om at det ikke fungerer helt strøkent. Det har vært en del problemer nVidias løsning - litt avhengig av skjermen din. Likevel fungerer det "greit" nok, men igjen jeg ville jo gått for AMD... :p

Endret av Sarasin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det bør ikke være veldig vanskelig å få ned strømtrekket om man veldig gjerne vil. Kanskje det til og med blir enda stillere?

 

Jeg kunne enkelt undervolte mitt kort på stock-hastighet fra 1200mv til 1100mv som senka strømforbruket med 27W i gjennomsnitt. Får man et golden sample og kan kjøre Stock på 1050mv som jeg leser enkelte har fått blir det fort 40W mindre strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...