Gå til innhold

Angrepene i Paris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Here we go again. Fordeler skyld allerede uten å vite hva som faktisk har skjedd. Ikke så genialt.

Vitner har meldt om at angriperene snakket om Syria. Andre vitner hevder at ordene "Allah Akhbar" blei ropt før skytingen ved en bar. Så er ikke et så vanskelig å spekulere i at dette er islamister. Og det har kommet veldig mange flyktinger fra de områdene så er ikke umulig at de har benytta seg av flyktningsituasjonen til å ta seg inn i Frankrike.

 

Det er snakk om prinsippet og fornuft. Skyldfordelingen og den politiske myntkastingen kan godt vente til man er sikker og har kartlagt situasjonen og hendelsesforløpet. Det fører bare ikke til noe godt å begynne drittslengingen allerede. Hvordan kan man allerede nå slå fast at terroristene har utnyttet seg av flyktningsituasjonen? De kan like godt ha bodd i Frankrike i hele livet sitt.

Endret av Quote
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er et ventet angrep og bør ikke overraske noen. Jeg tipper at det vil vise seg at angrepene er utført av franskfødte muslimer. Det handler om en kombinasjon av internasjonal politikk og interne sosiale skiller internt i Frankrike.

Denne hendelsen kunne like så godt ha skjedd i Berlin, eller i London. Det er ikke internasjonal politikk som føre til denne hendelsen, men en ekstrem ideologi sammen med en flyktningkrise som har gjort det umulig å kontrollere hvem som kommer inn og ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Glad for å se at presidenten har handlingskraft.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3250753/France-carried-air-strikes-against-ISIS-Syria-President-Francois-Hollande-says-country-s-national-security-stake.html

 

"President Francois Hollane, pictured on Thursday, said France would continue to hit ISIS strongholds in Syria as long as his country's 'national security' is at stake."

 

Han har jo ikke greid å beskytte Frankrike, kanskje snarere tvertimot.

Lenke til kommentar

 

 
Denne hendelsen kunne like så godt ha skjedd i Berlin, eller i London. Det er ikke internasjonal politikk som føre til denne hendelsen, men en ekstrem ideologi sammen med en flyktningkrise som har gjort det umulig å kontrollere hvem som kommer inn og ut.

 

Umulig å kontrollere? Stengte grenser, lukka mottak. Mottak i utlandet (naboland). Done!

 

Hvem som sponset denne "ekstreme ideologi" da? Hvem sponset de med våpen og trening, for at de skulle kjempe mot regjeringen og "for demokrati"?!

Lenke til kommentar

Islamister er muslimer. Muslimrasisme er et ikke-eksisterende begrep, på samme måte som kristenrasisme ikke er det.

 

Forskjellen er?

Det er en bra måte å skille integrerte og sekulære muslimer mot typer som Arfan Bhatti og Ubaydullah Hussain. Muslimrasisme er vel ikke et begrep, men jeg regner med dere er smarte nok til å forstå hva jeg egentlig mener. At muslimer som gir faen blir stigmatisert pga. slikt er unødvendig og gjør bare ting verre.

Lenke til kommentar

Selv ikke når IS selv forhåndsvarsler at de skal benytte flyktningekrisen til å angripe Vest-Europa og sikkerhetstjenestene sier at dette er en realitet så klarer naivistene å ta det innover seg. Istedet drar de frem rasismekortet. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner, folkens.

 

Ærlig talt, er det nødvendig å gjenta det samme om igjen like etter at jeg påpekte at det ikke er usannsynlig at gjerningsmennene har bodd lenge i Frankrike (kanskje til og med hele livet)?

 

Jeg deler noe av din skepsis mot massiv innvandring av islamister, men la oss i det minste vente på mer informasjon før vi kobler dette direkte til migrantstrømmen.

Lenke til kommentar

 

Islamister er muslimer. Muslimrasisme er et ikke-eksisterende begrep, på samme måte som kristenrasisme ikke er det.

 

Forskjellen er?

Det er en bra måte å skille integrerte og sekulære muslimer mot typer som Arfan Bhatti og Ubaydullah Hussain. Muslimrasisme er vel ikke et begrep, men jeg regner med dere er smarte nok til å forstå hva jeg egentlig mener. At muslimer som gir faen blir stigmatisert pga. slikt er unødvendig og gjør bare ting verre.

 

 

Kanskje de heller burde tatt avstand fra denne grusomme ideologien da isteden for å tvilholde på den og innta offerrollen?

 

Er det ikke umoralsk å fortsatt ønske å være muslim når man ser hvor mye jævelskap som blir gjort i islams navn hver eneste dag?

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...