Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

 

Og dette kan du som normalt vise til kilder på ikke sant? 

 

Du bare prater og prater men viser aldri til noe, du har en god fantasi da! det skal du ha :)

 

 

Du og det evinnelige kildegnålet ditt.

Jeg trodde dette var vanlig kunnskap jeg, spesielt blant dere som er så opptatt av å unnskylde disse flyktningene for alt de gjør.

 

http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/refdaily?pass=52fc6fbd5&id=559cb3745

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Altså om jeg har forstått rett skal vi gi 12 mrd til nærområdene, og gullstatene mater på med penger, men tar ikke i mot flyktninger. Så da må vi gjøre det + gi penger mens de fortsatt ikke tar i mot.

Og hva får deg til å tro at 12 milliarder er nok, og andre land gir enda mindre enn oss. Nei, land som Tyrkia, og Jordan trenger desperat med penger til å ta vare på alle de flyktningene som kommer. Desverre så koster asylsøkerene så mye, at det er nesten ingen penger igjen til humanitær bistand.

 

La meg forklare det slik, skal vi bare sende penger og ikke ta i mot flyktninger(tenker da på hele europa) slik at alle må oppholde seg i nærområdene er det potensielt 400 000 mennesker som dør da de ikke får rett hjelp der, kan europa ta i mot mest mulig av disse menneksene OG bidra i nærområdene redder vi flest folk slik jeg ser det.

Feil, de 400K kommer til å dø under dagens politikk også. De som risikerer å dø har ikke sjangs til å betale en flyktningsmuggler det som trengs for å kunne komme til europe.

 

Derimot, ved å sette opp ordentlige flyktningleire så kan vi redde flere 100K, som idag dør fordi vi fokuserer mesteparten av vår hjelp på asylsøkere. Og jeg sa ikke at vi vil ta imot 0 flyktninger, vi kan ta den imot igjennom kvotesystemer, noe som betyr at vi kan hjelpe de som er langt mer sårbare. I tilegg så kan de søke asyl i Norge, men da må de bevise at de ikke er trygg i flyktningleirene.

 

Dagens politikk er ikke mulig å forsvare, den er ineffektiv, inhuman og den ødelegger europa.

 

 

Det er du som ikke forstår, disse 400 000 som FN ønsker å relokalisere er en del av våre 8000 mennesker. Vi skal hjelpe dem å flykte siden de ikke har mulighet selv. Altså om europa går sammen om FN's mål redder vi 400 000 mennesker, I tillegg bidrar vi med penger til de som er igjen på samme måte som resten av europa og verden. Gjør vi ikke dette er det over å ut for disse 400 000. 

Lenke til kommentar

Bare følte for å sitere følgende siden den har noe med tråden å gjøre:

Veldig enig i dette under:

 

Stortingspolitikerne har besluttet at norske skattebetalere skal betale for å ta inn 8000 syriske flyktninger til Norge. Dette skjer til tross for at vi vet at vi kan hjelpe 26 flyktninger i nærområder for samme beløp som en flyktning som kommer til Norge [1], og det gis for lite til bistand til hjelp i nærområdene.

 

Det er vanskelig å anslå hvor mye de 8000 flyktningene som kommer til Norge vil koste skattebetalerne. Det høyeste anslaget er på 150 milliarder kroner [2]. Med 2,785 millioner yrkesaktive i Norge, tilsvarer dette nesten 55 000 kroner per yrkesaktive nordmann. Dette er penger som enten vil komme fra økte skatter, eller ved at kommunene må ta penger fra andre budsjettposter, slik som sykehjem, barnehager og skole [3].

 

Liberalistene vil begrense velferdsinnvandring, og la bistand bli en privatsak i stedet for en politisk sak. Det mangler ikke på eksempler på at mennesker gir til veldedighet frivillig, og politikerne på Stortinget bør ikke bruke tvang for å få nordmenn til å gi penger til veldedighet.

 

Les mer om hva vi mener og link til påstandene over via linkene under:

 

1. http://www.dagsavisen.no/innenriks/best-%C3%A5-hjelpe-flyktninger-der-de-er-1.289014

 

2. http://www.nettavisen.no/na24/--syria-flyktningene-kan-koste-norge-150-milliarder/3422817466.html

 

3. https://www.facebook.com/liberalistene/posts/1017120074967126

 

4. http://liberalistene.org/politikk/kjernesaker/innvandring/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er du som ikke forstår, disse 400 000 som FN ønsker å relokalisere er en del av våre 8000 mennesker. Vi skal hjelpe dem å flykte siden de ikke har mulighet selv. Altså om europa går sammen om FN's mål redder vi 400 000 mennesker, I tillegg bidrar vi med penger til de som er igjen på samme måte som resten av europa og verden. Gjør vi ikke dette er det over å ut for disse 400 000.

Og som jeg sa, jeg debaterer ikke imot kvoteflyktninger. 

 

Problemet er ikke kvoteflyktningene, f.eks. Sverige tok imot 1900 kvoteflyktninger, men de tok imot 90000 asylsøkere. Tyskland tok imot 500 kvoteflyktninger, men det er predikert at de vil få 800K asylsøkere i år. Selv i Norge så er antall asylsøkere langt høyere enn antall kvoteflyktninger. 

 

De fleste som får asyl i europa, får det ved å betale menneskesmugglere store summer. Dette fører til et system hvor en liten minoritet tar enorm risiko for å kunne få hjelp, mens majoriteten får lide i Syria og nærområdene. For meg, så er det et inhumant system som må reformeres. Jeg ser ingen grunn til at de som kommer seg over grensen illegalt skal få mer hjelp enn de som sitter fast i flyktningleirene. Løsningen er å kreve at de skal bevise, at de ikke er trygg i flyktningleirene, eller så sender vi dem tilbake. 

 

Vi vil da spare mye penger, som vi kan bruke på humanitær bistand, som vil redde flere hundre tusen liv. De 400K som du prater om, kan forsatt bli tatt inn som kvoteflyktninger. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

 

Syrere er faktisk relativt velutdannet og i tillegg lite religiøst fundamentale. De vil nok forhåpentlig være lettere å få i arbeid enn mange andre innvandrergrupper. Men det gjenstår jo å se.

 

Ja, vi gjør den en tjeneste ved å ta dem inot, det er det flyktningehjelp dreier seg om. Men det betyr ikke at de ikke kommer til å bidra. Om vi går i pluss eller minus er jo forsåvidt ikke bare opp til dem, det er jo vi som velger hvor mye penger vi bruker på flyktningene og hvordan vi bruker dem.

 

Geir :)

 

 

Sannsynligheten for at de sysselsettes i disse tidene er mye mindre enn hva den ellers ville vært. Så presset som arbeidsmarkedet er nå vil det neppe være arbeid til til dem her, spesielt nå som nedgangskrisen har fått ledigheten til å skyte i været slik at selv jobbene som stiller de laveste kravene til søkerne ender opp med stor pågang.

 

Kanskje en liten prosentandel kan bidra, men at mesteparten vil trenge støtte fra staten i lang tid fremover er en trygg antakelse. Hvor mye vi går i minus er avhengig av hvor mange vi velger å ta inn. Flere flyktninger, større utgifter, både på kort og lang sikt. 

 

8000 potensielt ubrukelige mennesker kan vi takle, men resten av strømmen må stoppes.

Lenke til kommentar

 

Lurt av Ungarn? Trodde de var ganske klare i sin holdning i utgangspunktet.

 

Jeg mener at det går an å oppføre seg greit, selv om man er sliten og lei.

La oss si at du er i Oslo, og vil til Bergen. Du får beskjed om at det går tog dit. Så viser det seg at toget kjører til Drammen, og at du der blir sperret inne i en fangeleir.

 

Eventuelt se for deg at du er i Oslo, og vil til Bergen. Du får beskjed om at det går tog dit, men du har hørt om historien over.

 

Hvor viktig ville køkultur vært for deg i disse tilfellene? I tillegg, ville det påvirket holdningen din ovenfor politiet/NSB/norske myndigheter?

 

 

Hvis jeg hadde kjøpt billett ville jeg nok følt meg lurt, ja. Ville jeg tydd til vold? Neppe. Har da vært bort innstillinger før, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

 

 

Altså om jeg har forstått rett skal vi gi 12 mrd til nærområdene, og gullstatene mater på med penger, men tar ikke i mot flyktninger. Så da må vi gjøre det + gi penger mens de fortsatt ikke tar i mot.

Og hva får deg til å tro at 12 milliarder er nok, og andre land gir enda mindre enn oss. Nei, land som Tyrkia, og Jordan trenger desperat med penger til å ta vare på alle de flyktningene som kommer. Desverre så koster asylsøkerene så mye, at det er nesten ingen penger igjen til humanitær bistand.

 

La meg forklare det slik, skal vi bare sende penger og ikke ta i mot flyktninger(tenker da på hele europa) slik at alle må oppholde seg i nærområdene er det potensielt 400 000 mennesker som dør da de ikke får rett hjelp der, kan europa ta i mot mest mulig av disse menneksene OG bidra i nærområdene redder vi flest folk slik jeg ser det.

Feil, de 400K kommer til å dø under dagens politikk også. De som risikerer å dø har ikke sjangs til å betale en flyktningsmuggler det som trengs for å kunne komme til europe.

 

Derimot, ved å sette opp ordentlige flyktningleire så kan vi redde flere 100K, som idag dør fordi vi fokuserer mesteparten av vår hjelp på asylsøkere. Og jeg sa ikke at vi vil ta imot 0 flyktninger, vi kan ta den imot igjennom kvotesystemer, noe som betyr at vi kan hjelpe de som er langt mer sårbare. I tilegg så kan de søke asyl i Norge, men da må de bevise at de ikke er trygg i flyktningleirene.

 

Dagens politikk er ikke mulig å forsvare, den er ineffektiv, inhuman og den ødelegger europa.

 

 

Det er du som ikke forstår, disse 400 000 som FN ønsker å relokalisere er en del av våre 8000 mennesker. Vi skal hjelpe dem å flykte siden de ikke har mulighet selv. Altså om europa går sammen om FN's mål redder vi 400 000 mennesker, I tillegg bidrar vi med penger til de som er igjen på samme måte som resten av europa og verden. Gjør vi ikke dette er det over å ut for disse 400 000. 

 

 

Mulig jeg snakker andres sak nå, men har du en kilde på at disse vil dø?

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde kjøpt billett ville jeg nok følt meg lurt, ja. Ville jeg tydd til vold? Neppe. Har da vært bort innstillinger før, for å si det sånn.

Tuller du nå? Jeg snakker ikke om en innstilling. Jeg snakker om at toget kjører et annet sted enn dit du skulle, til et sted du ikke vil være. Du får heller ikke lov til å dra, du er fanget.

 

Jeg nekter å tro deg når du sier at du ville "følt deg lurt", men ellers oppført deg rolig og dannet om du ble lurt inn i en fangeleir.

Lenke til kommentar

Lurt av Ungarn? Trodde de var ganske klare i sin holdning i utgangspunktet.

 

Jeg mener at det går an å oppføre seg greit, selv om man er sliten og lei.

Daglig trues NAV-ansatte av nordmenn som er i en frustrert livssituasjon og mener de har krav på noe de ikke har krav på. Flere har tydd til vold også. Dette i særdeles behagelige Norge og fra solid norsk kultur og genbasseng.

 

Her sitter du i trygge Norge og sier "kan de ikke bare oppføre seg" til frustrerte flyktninger som har rømt fra krig og risikerer livet sitt for å komme til et land som kan tilby de en bedre hverdag. Og underveis møter de piggtråd og mennesker som truer de med vold hvis de prøver å komme seg videre. Da får vi irrasjonelle scener hvor noen finner på å kaste bort vann og mat. Så brukes dette av rasister i Norge for alt det er verdt. De samme folka som kaller Eskil Pedersen en feiging for å rømme fra en tungt bevæpnet attentatmann. Det er en viss type mennesker som klarer å lire av seg slikt.

 

Snakker om evne til å sette seg inn i andres livssituasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Lurt av Ungarn? Trodde de var ganske klare i sin holdning i utgangspunktet.

 

Jeg mener at det går an å oppføre seg greit, selv om man er sliten og lei.

Daglig trues NAV-ansatte av nordmenn som er i en frustrert livssituasjon og mener de har krav på noe de ikke har krav på. Flere har tydd til vold også. Dette i særdeles behagelige Norge og fra solid norsk kultur og genbasseng.

 

Her sitter du i trygge Norge og sier "kan de ikke bare oppføre seg" til frustrerte flyktninger som har rømt fra krig og risikerer livet sitt for å komme til et land som kan tilby de en bedre hverdag. Og underveis møter de piggtråd og mennesker som truer de med vold hvis de prøver å komme seg videre. Da får vi irrasjonelle scener hvor noen finner på å kaste bort vann og mat. Så brukes dette av rasister i Norge for alt det er verdt. De samme folka som kaller Eskil Pedersen en feiging for å rømme fra en tungt bevæpnet attentatmann. Det er en viss type mennesker som klarer å lire av seg slikt.

 

Snakker om evne til å sette seg inn i andres livssituasjon.

 

 

Det er vel de færreste som forsvarer disse tullingene som utøver vold mot NAV-ansatte? Ungarn er et land, ikke et kontinent. Det er mulig å reise rundt det geografiske området...

 

Det går fint an å være frustrert, men det MÅ ikke nødvendigvis gå ut over andre.

 

Snakk om evne til å bortforklare uønsket atferd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis jeg hadde kjøpt billett ville jeg nok følt meg lurt, ja. Ville jeg tydd til vold? Neppe. Har da vært bort innstillinger før, for å si det sånn.

Tuller du nå? Jeg snakker ikke om en innstilling. Jeg snakker om at toget kjører et annet sted enn dit du skulle, til et sted du ikke vil være. Du får heller ikke lov til å dra, du er fanget.

 

Jeg nekter å tro deg når du sier at du ville "følt deg lurt", men ellers oppført deg rolig og dannet om du ble lurt inn i en fangeleir.

 

Det er stor forskjell på å ikke "oppføre seg rolig" og å gjøre noe som får en politimann til å dra til meg med en batong. Forøvrig har vel ingen svart meg på om disse faktisk hadde billetter i utgangspunktet? Det må nesten være noe som ligger i bunn for at man kan forlange noe som helst av en togreise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel de færreste som forsvarer disse tullingene som utøver vold mot NAV-ansatte? Ungarn er et land, ikke et kontinent. Det er mulig å reise rundt det geografiske området...

 

Det går fint an å være frustrert, men det MÅ ikke nødvendigvis gå ut over andre.

 

Snakk om evne til å bortforklare uønsket atferd.

Det handler om at denne adferden ikke er noe særskilt som tilhører mennesker fra denne kulturen og religionen. Slik mennesker i denne tråden prøver å påstå. Det handler om å sette det i perspektiv.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på å ikke "oppføre seg rolig" og å gjøre noe som får en politimann til å dra til meg med en batong. Forøvrig har vel ingen svart meg på om disse faktisk hadde billetter i utgangspunktet? Det må nesten være noe som ligger i bunn for at man kan forlange noe som helst av en togreise.

Hvis det ikke er krav om billetter, hvorfor må det ligge i bunn? Er det plutselig lov å sperre folk inne mot sin vilje hvis man gjør det gratis? Først sammenligner du det å bli stuet inn i en fangeleir med en toginnstilling, og nå må man ha betalt, selv om det ikke stilles krav til betaling, for å kunne forvente å ikke bli løyet til og sperret inne?

 

Det er du som kommer trekkende med sammenligninger som norske minibankkøer. Som Rampage sier vitner det om en fullstendig manglende evne til å sette seg inn i andres situasjon.

Lenke til kommentar

Hadde de f.eks. togbilletter til disse togene i Ungarn? Det går ikke an å dra inn i et land og regelrett forlange at folk skal stille opp. 

 

Ja. De som ble stoppet utenfor leiren i Bicske, og de som nå er på vei til fots fra Budapest til Østerrike, hadde betalt 125 Euro for togbillettene. (Hvilket synes å være overpris, men det er vel noen som skor seg på dem igjen.) De som gikk på toget gjorde det i god tro, og de andre kjøpte billettene før de ungarske myndigheten stoppet all togtrafikk til utlandet og satt med billetter de ikke fikk bruke.

 

Hadde de kunnet reise på normalt vis hadde flybilletten fra Istanbul til Budapest koster ca 200 Euro. (Eller om de hadde muligheten til å vente et par uker kunne de fått en lavprisbillett helt til Amsterdam for 100 Euro.) Istedet har de betalt menneskesmuglere så mye som 3000 Euro for å komme over grensen til Ungarn, og der står de fast.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...