Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg er ivertfall klar over at denne perioden med fred vi lever i nå skjedde ikke bare av seg selv og ser viktigheten med å ta vare på den så lenge som mulig.

 

 

 

Bra noen ser det da. Mens andre er mer opptatt av å rive ned hele systemet.

 

 

Helt enig, glad det bare er de få som har disse holdningene. 

 

Ikke så få som du tror, og flere skal det bli med denne utviklingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så mafian "redder" disse rikeste av de fattige, helt fra kongo eller enda lenger sør. Selvbedrag kalles det du bedriver.

 

 

 

Nå mistet du meg, kongo?  Vi prater om Syria og at de ikke kan reise med fly til Europa fordi det er regulert av EU og flyselskapene er redde for å tape penger.

 

Så om du vill skylde på noen så er det flyselskapene som er de skyldige her, ikke de som iallefall prøver å få dem over dammen. Selv om det burde vært bedre sjikk på båter og utstyr... 

Lenke til kommentar

 

Vel, og hvem gjør at det blir slik at de må gjøre det på denne måten? De kunne tatt Norwegian fly, bl.a. men det er reguleringer som Norwegian må forholde seg til som gjør dette svært vanskelig. 

 

Det er helt korrekt at asylsystemet skaper disse problemene, men det unnskylder ikke de kriminelle drittsekkene som utnytter situasjonen og tar sparepengene fra folk for så å sende dem i døden. Nå er jeg prinsipiell motstander av dødsstraff, men om noen skulle fortjene det hadde ikke disse samvittighetsløse bastardene vært langt unna...

 

Geir :)

 

 

Helt enig i at det er forferdelig at mennesker tjener penger og utnytter folk der borte nå, men i tillegg hadde mange ikke kommet seg over i "trygghet" uten. Så det blir jo ett hat/elsk forhold på en måte, de trengs men burde ha blitt gjort på en annen måte osv. 

Lenke til kommentar

nå prater du som det er umulig å operette et sykehus der.

man har klart det andre steder så hvorfor skal de være så umulig å få til der nede ?

 

En av grunnene er at FNs høykommissær hittil bare har fått fra medlemslandene 1/3 av pengene de trenger til å drive leirene uten sykehus. I fjor fikk de ca halvparten av det de trengte. Så hva skal de finansiere sykehuset med? Ta det av matbudsjettet?

 

Sykehusdiskusjonen har vi ellers hatt før. Den dreier seg ikke bare om penger, men om faglige ressurser med mere. Men uten pengene så kommer man ikke ut av startgropa.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så mafiaen "redder" disse rikeste av de fattige, helt fra kongo eller enda lenger sør. Selvbedrag kalles det du bedriver.

Nei. Jeg har ikke sagt det er rett det de gjør, men alt det staten gjør får ringvirkninger.

Det er slik når det gjelder alt. De som selger syntetisk "hasj" eller heroin blandet med sukker etc.

De er forferdelige mennesker. Men staten har faktisk lagt opp til dette gjennom å forby narkotika. Kriminaliteten har økt betraktelig og man har fått mer bruk av narkotika av å innføre lovene mot dem. Bare som et eksempel på hva slags ting staten gjør som kan føre til utilsiktede konsekvenser og økt makt til mafia etc. Et annet eksempel er da de forbød alkohol i USA. Mafiaen ble skapt og den fikk ekstrem makt.

 

 

 

 

Vel, og hvem gjør at det blir slik at de må gjøre det på denne måten? De kunne tatt Norwegian fly, bl.a. men det er reguleringer som Norwegian må forholde seg til som gjør dette svært vanskelig.

Det er helt korrekt at asylsystemet skaper disse problemene, men det unnskylder ikke de kriminelle drittsekkene som utnytter situasjonen og tar sparepengene fra folk for så å sende dem i døden.

 

I have never said that. :)

 

 

Nå er jeg prinsipiell motstander av dødsstraff, men om noen skulle fortjene det hadde ikke disse samvittighetsløse bastardene vært langt unna...

 

Geir :)

Dødsstraff er en selvmotsigelse, da døden ikke er noen straff for andre enn de dødsdømtes familie og venner. Endret av тurbonєℓℓo
Lenke til kommentar

Helt enig i at det er forferdelig at mennesker tjener penger og utnytter folk der borte nå, men i tillegg hadde mange ikke kommet seg over i "trygghet" uten. Så det blir jo ett hat/elsk forhold på en måte, de trengs men burde ha blitt gjort på en annen måte osv. 

 

Nei, beklager, men jeg klarer ikke finne et gram av "elsk" for personer som tar titusenvis av kroner for å sende et menneske med buss gjennom Nord-Afrika, for så å stappe 100 av dem i en gummibåt beregnet på 20. Eller som stapper 70 mennesker inn i en lufttett lastebil og parkerer den et sted på veien med låste dører.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nå er jeg prinsipiell motstander av dødsstraff, men om noen skulle fortjene det hadde ikke disse samvittighetsløse bastardene vært langt unna...

 

Geir :)

Dødsstraff er en selvmotsigelse, da døden ikke er noen straff for andre enn de dødsdømtes familie og venner.

 

 

Helt enig. På den annen side er det antagelig den sikreste måten å sørge for at de ikke begår nye forbrytelser.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vel, og hvem gjør at det blir slik at de må gjøre det på denne måten? De kunne tatt Norwegian fly, bl.a. men det er reguleringer som Norwegian må forholde seg til som gjør dette svært vanskelig. 

 

Det er helt korrekt at asylsystemet skaper disse problemene, men det unnskylder ikke de kriminelle drittsekkene som utnytter situasjonen og tar sparepengene fra folk for så å sende dem i døden. Nå er jeg prinsipiell motstander av dødsstraff, men om noen skulle fortjene det hadde ikke disse samvittighetsløse bastardene vært langt unna...

 

Geir :)

 

 

hat/elsk forhold på en måte

Fin retorikk å bruke i en slik sammenheng. Hat/elsk og menneskeskjebner, huff.

Lenke til kommentar

 

Så mafiaen "redder" disse rikeste av de fattige, helt fra kongo eller enda lenger sør. Selvbedrag kalles det du bedriver.

Nei. Jeg har ikke sagt det er rett det de gjør, men alt det staten gjør får ringvirkninger.

Det er slik når det gjelder alt. De som selger syntetisk "hasj" eller heroin blandet med sukker etc.

De er forferdelige mennesker. Men staten har faktisk lagt opp til dette gjennom å forby narkotika. Kriminaliteten har økt betraktelig og man har fått mer bruk av narkotika av å innføre lovene mot dem. Bare som et eksempel på hva slags ting staten gjør som kan føre til utilsiktede konsekvenser og økt makt til mafia etc. Et annet eksempel er da de forbød alkohol i USA. Mafiaen ble skapt og den fikk ekstrem makt.

 

 

 

 

Vel, og hvem gjør at det blir slik at de må gjøre det på denne måten? De kunne tatt Norwegian fly, bl.a. men det er reguleringer som Norwegian må forholde seg til som gjør dette svært vanskelig.

Det er helt korrekt at asylsystemet skaper disse problemene, men det unnskylder ikke de kriminelle drittsekkene som utnytter situasjonen og tar sparepengene fra folk for så å sende dem i døden.

 

I have never said that. :)

 

 

Nå er jeg prinsipiell motstander av dødsstraff, men om noen skulle fortjene det hadde ikke disse samvittighetsløse bastardene vært langt unna...

 

Geir :)

Dødsstraff er en selvmotsigelse, da døden ikke er noen straff for andre enn de dødsdømtes familie og venner.

 

Javel ja, spør f.eks. moren til ABB om det stemmer.

Lenke til kommentar

 

Helt enig i at det er forferdelig at mennesker tjener penger og utnytter folk der borte nå, men i tillegg hadde mange ikke kommet seg over i "trygghet" uten. Så det blir jo ett hat/elsk forhold på en måte, de trengs men burde ha blitt gjort på en annen måte osv. 

 

Nei, beklager, men jeg klarer ikke finne et gram av "elsk" for personer som tar titusenvis av kroner for å sende et menneske med buss gjennom Nord-Afrika, for så å stappe 100 av dem i en gummibåt beregnet på 20. Eller som stapper 70 mennesker inn i en lufttett lastebil og parkerer den et sted på veien med låste dører.

 

Geir :)

 

 

Neihelst skulle de jo ha gjort det på skikkelige måter, men så lenge EU striholder på kravene sine så ser jeg ingen annen utvei og slik ser det ut som flyktningene tenker også.

 

Missforstå meg ikke, jeg synes det er helt sykt slik de holder på og skulle ønske det var andelleders. Men det er det eneste alternativet de har. 

Lenke til kommentar

 

Fin retorikk å bruke i en slik sammenheng. Hat/elsk og menneskeskjebner, huff.

 

 

Det jeg mener er at jeg er glad det er ett alternativ for dem, skulle ønske det var mye bedre men slik er det ikke. Men uten noen alternativer er de jo likelangt. 

 

Selvfølgelig elsker jeg ikke disse kjeltringene og skulle ønske de hadde skikkelig fartøy og priser å ta seg over på.

Lenke til kommentar

 

Nå ønsker jeg meg en grundig og seriøs begrunnelse på hvorfor det er sa mange som ikke kan få hjelp  i disse leirene som  er satt opp

det dere har hostet frem tidligere er jo bare påstander om at de ikke kan få hjelp der

 

Som nevnt flere ganger, mennesker som er så syke at de ikke kan få tilstrekkelig hjelp i en flyktningleir og mennesker som er forfulgt og må derfor rømme lengre enn bare nærområdene. Har oppfordret deg til å lese FN sin rapport flere ganger for detaljene, men det gidder du ikke såklart. Så da får du ta til takke med kortversjonen. 

 

edit: her er litt kortere lesestoff for deg om saken https://www.amnesty.org/en/latest/news/2015/02/untold-stories-syria-s-most-vulnerable-refugees/

 

Det stå jo ingen ting om hvorfor de ikke kan få hjelp der , kun at de lider

selv om Geir ga meg en forklaring

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

Nå ønsker jeg meg en grundig og seriøs begrunnelse på hvorfor det er sa mange som ikke kan få hjelp  i disse leirene som  er satt opp

det dere har hostet frem tidligere er jo bare påstander om at de ikke kan få hjelp der

 

Som nevnt flere ganger, mennesker som er så syke at de ikke kan få tilstrekkelig hjelp i en flyktningleir og mennesker som er forfulgt og må derfor rømme lengre enn bare nærområdene. Har oppfordret deg til å lese FN sin rapport flere ganger for detaljene, men det gidder du ikke såklart. Så da får du ta til takke med kortversjonen. 

 

edit: her er litt kortere lesestoff for deg om saken https://www.amnesty.org/en/latest/news/2015/02/untold-stories-syria-s-most-vulnerable-refugees/

 

Det stå jo ingen ting om hvorfor de ikke kan få hjelp der , kun at de lider

 

 

Seriøst må jeg mate deg med info som ett lite barn? om du skal være så bastant bør du pokker meg lese det du får i fanget også:

 

 

 

Around 380,000 refugees have been identified as vulnerable and in need of resettlement by the UN Refugee Agency (UNHCR). They include torture and rape survivors, sick or unaccompanied children and others who are considered vulnerable. Only a tiny fraction of refugees have been resettled so far.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...