Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Brukere fra et annet forum påstår at det var noen om det i Sunday Express på søndagen. Jeg så jo også i norsk Internett noe om det. I uansett hvor mange av de er her, hvordan kan de egentlig lokaliseres? Er det mulig?

Er det grunn til å tro at det er noe annet enn propaganda?

Tror at det er ikke lenge til at vi finner ut, hva er det egentlig. Bare vent, som sagt i artikkelen geita refererer til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees

Dem blir ikke å ta noen av disse terroristene som smugler seg inn i europa.

 

Takk, geita. Den opprinnelige kilden er ifølge Sunday Express Buzzfeed, og der skriver reporteren følgende:

 

"At the restaurant, the operative claimed that ISIS had sent some 4,000 fighters to Europe. Given international efforts to clamp down on the group, the number seemed improbably high, and he may have cited it as an attempt to boost the group’s stature and spread fear. His other comments suggested a more modest effort in which ISIS struggled to keep ahead of Turkish and Western authorities."

 

Jeg finner vel ikke det helt usannsynlig. IS lever jo av å spre frykt, og her sitter en anonym mann og gjør akkurat det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tror at det er ikke lenge til at vi finner ut, hva er det egentlig. Bare vent, som sagt i artikkelen geita refererer til.

I artikkelen geita refererer til er det en fra IS som sier dette. Jeg kan vise deg massevis av ting folk fra IS har sagt som er ren løgn. Det er krig, propaganda er viktig.

 

IS taper mer og mer land for hver dag som går. Jeg tror de har andre ting å bruke 4 000 soldater på.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

 

http://www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees

 

 

Dem blir ikke å ta noen av disse terroristene som smugler seg inn i europa.

 

 

Det er jo ganske bastant å si at det er 4000 terrorister i Europa fordi en person har sagt dette til noen. Men jeg er ikke naiv, jeg forstår jo at det er godt mulig at det er terrorister som sniker seg over. Men, jeg har troen på at vi kan finne ut hvem dem er og ha en viss kontroll. Mulig det er naivt, men hva annet skal en tenke? 

 

Det er veldig naivt å tro man har kontroll i en slik situasjon.

 

I Frankrike går det mot rekordår på antall terrorist angrep i landet og det er nok ikke en tilfeldighet.

Lenke til kommentar

 

Tror at det er ikke lenge til at vi finner ut, hva er det egentlig. Bare vent, som sagt i artikkelen geita refererer til.

I artikkelen geita refererer til er det en fra IS som sier dette. Jeg kan vise deg massevis av ting folk fra IS har sagt som er ren løgn. Det er krig, propaganda er viktig.

 

IS taper mer og mer land for hver dag som går. Jeg tror de har andre ting å bruke 4 000 soldater på.

 

Det ville vært helt komplett meningsløst for IS å dedikere noe særlig mannskap til å føre krig i Europa. Det er garantert noen "lone wolfs" og kanskje til og med noen begrensede celler som kan tenke seg å føre terroraksjoner, men disse er mennesker med statsborgerskap i Europa som har reist ned for å krige og vender hjem igjen, ikke terrorister som gjemmer seg blant flyktningene.

 

Daesh i motsetning til Al-Qaida i sin storhetstid fungerer som en organisasjon på nasjonalt nivå og ikke en transnasjonal aktør som beskyttes av statene i midtøsten, der de kan føre en krig på global skal for å pushe vestlige interesser tilbake. Daesh kontrollerer landområder og trenger alt mannskapet de kan få til å holde tilbake og pushe fram på flere fronter (Assad og andre separatistgrupper i Syria, Kurdere spesielt både i Syria og Irak, Irakere og Iranstøttede Shiagrupperinger i Irak).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så lenge vi ikke tar inn muslimer, så unngår vi bråk - mener kritikerne i denne tråden.

Men er ikke det stort sett akkurat muslimer som kommer og som Europa/Norge tar?

 

Det er kun de som lager "bråk" og ikke ønsker å tilpasse seg Norge og Europa. Denne diskusjonen er tatt før, se tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

De forsøker absolutt å sende folk til Europa. I sommer avdekket PST at så mange som ca. 10 av 1000 flyktninger som FN hadde plukket ut for å komme til Norge, egentlig var IS-krigere. http://www.dagbladet.no/2015/05/29/nyheter/pst/terrorister/flyktninger/39405319/

 

Selv om PST er dyktige er det umulig å kontrollere dette 100% ...

Så ifølge Norske myndigheter er ca 1% egentlig terroristene som flyktningene flykter ifra.

Jaja, vi må jo være snill med alle. Dessuten er det bare et fåtall terrorister som er slemme?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

 

Det paradoksale med "barnebildet" er jo at de aller, aller fleste slett ikke dør under ferden. Joda, av og til skjer det at de omkommer, men hvor mange prosent snakker vi om? 1-2% Skal ikke bagatellisere det ift individene, men det mest riktige bildet av flukten er av en tettpakket båt som kommer trygt i havn, eventuelt flyktninger om bord på et annet fartøy.

 

Forøvrig trenger det ikke være noen "enten eller" hverken ift hvor de skal hjelpes eller om de er økonomiske eller "reelle" flyktninger. Jeg tror vi alle kan være enige om at en flyktning ikke trenger være i høykostlandet Norge, med svært rause støtteordninger, for å leve mer enn greit. I så måte kunne jo vårt bidrag vært å cashe ut for oppholdet til 8000 stykker i et land med lavere levekostnader. Sålenge flyktningene får behovene sine dekket burde hvertfall tilhengerne være fornøyd. Jeg er da sånn halvveis happy med at skattebetalerne slipper langt billigere unna enn om de skulle bodd her, og de som ikke vil ha muslimer hit er nok også godt fornøyd. Flyktningene? Jeg antar at de er fornøyd dersom de har syrisk levestandard, men uten krigen som raser.

 

Nå får jeg vel "rasiststempelet" av "empatimafiaen"; siden jeg skriver noe som indikerer at jeg ikke vil ha dem hit. "Grums" og andre svadabegreper er det visst greit å benytte mot de "empatiløse" og "fremmedfiendtlige", sagt av O Store Medmenneskelige debattanter som vil redde så mange som mulig, betalt av Verdens Mest Generøse Folkeslag, Nordmenn - de som er så rike at de lurer på hvorfor syrerne ikke kan spise kake hvis de er sultne.

 

(bottom line: det går an å ha en viss respekt mot de som er skeptiske til "prosjekt 8000" og debattere uten å umenneskeliggjøre alle som kan ha innvendinger mot både ideologi og kultur - det kan slenges mye dritt andre veien, også, men når det blir mer drittslenging enn debatt er vel diskusjonen død. Vi nærmer oss.).

Leste du innlegget mitt, eller så du bare den siste setningen? Jeg snakket overhodet ikke om 'innvandringsskeptikere'. Jeg snakket ikke om de som vil hjelpe de 'der de er'. Jeg snakket ikke om Carl I. Hagen (nødvendigvis), ikke om deg, ikke om Camlon. Jeg snakket ikke engang om de som ikke vil hjelpe i det hele tatt. Jeg snakket om de som ser på flyktningene som undermennesker. De som sprer hat og løgner. Har du gjort det? Jeg snakker om vaskeekte rasister, av den verste sort.

 

Hvorfor er du så rask med å sette deg selv i samme gruppe som disse?

 

"Vaskeekte rasister av verste sort" ser jeg få av her, ei heller er Carl I. Hagen en slik.

 

Jeg leste det siste du skrev, men det var en generell betraktning - det er flere som prøver å umenneskeliggjøre de som ikke vil bidra eller ta imot flyktningene. Det er et helt legitimt standpunkt å ikke ville ta inn folk fra kulturer vidt forskjellig fra får egen, med en god del betraktninger som ikke er i nærheten av å ha noe med rasisme å gjøre. Å påpeke at fattige innvandrere i andre land skaper problemer er en helt kurant påstand (selv om det smøres tykt på innimellom, men det smøres tykt på fra den andre siden om hva vi har råd til, også), og selv om man måtte "skylde på" sosioøkonomiske forhold så er det ikke til å komme vekk fra at voksne mennesker som må lære seg et nytt språk og ofte ikke har utdanning som kan brukes her vil ha en lengre vei å gå for å havne i "middelklassen".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare følte for å sitere følgende siden den har noe med tråden å gjøre:

Veldig enig i dette under:

 

Stortingspolitikerne har besluttet at norske skattebetalere skal betale for å ta inn 8000 syriske flyktninger til Norge. Dette skjer til tross for at vi vet at vi kan hjelpe 26 flyktninger i nærområder for samme beløp som en flyktning som kommer til Norge [1], og det gis for lite til bistand til hjelp i nærområdene.

 

Det er vanskelig å anslå hvor mye de 8000 flyktningene som kommer til Norge vil koste skattebetalerne. Det høyeste anslaget er på 150 milliarder kroner [2]. Med 2,785 millioner yrkesaktive i Norge, tilsvarer dette nesten 55 000 kroner per yrkesaktive nordmann. Dette er penger som enten vil komme fra økte skatter, eller ved at kommunene må ta penger fra andre budsjettposter, slik som sykehjem, barnehager og skole [3].

 

Liberalistene vil begrense velferdsinnvandring, og la bistand bli en privatsak i stedet for en politisk sak. Det mangler ikke på eksempler på at mennesker gir til veldedighet frivillig, og politikerne på Stortinget bør ikke bruke tvang for å få nordmenn til å gi penger til veldedighet.

 

Les mer om hva vi mener og link til påstandene over via linkene under:

 

1. http://www.dagsavisen.no/innenriks/best-%C3%A5-hjelpe-flyktninger-der-de-er-1.289014

 

2. http://www.nettavisen.no/na24/--syria-flyktningene-kan-koste-norge-150-milliarder/3422817466.html

 

3. https://www.facebook.com/liberalistene/posts/1017120074967126

 

4. http://liberalistene.org/politikk/kjernesaker/innvandring/

 

Liberalisme er så spennende, ett sjansespill som burde få alle vanskeligstilte til å bite neglene av seg...

 

Hele poenget med at det tas ifra skatteseddelen er jo nettopp på grunn av at det er så mange kyniske egoister (er tross alt menneskets natur) at det ikke vil bli nok ut av det om det bare var økonomisk helt frivillig å hjelpe folk i nød.

 

Hva tenker liberalistene å gjøre om pengene vi får inn i dugnadsånd ikke strekker til. Da dør folk i gatene og sånn får det bare bli? La alt bare rulle å gå sin gang uten noe sikkerhetsnett utover den frivillige innsatsen?

 

Høres ut som at vi brått padler oss 100 år bakover i en tid før vi skjønte verdien av en velferdstat og sosiale ordninger. Neste gang er det dere som sårt trenger pengene for å overleve, hvor hadde du da tenkt å henvende deg? Håpe på en snill nabo, eller kanskje gud?

Lenke til kommentar

 

 

 

http://www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees

 

 

Dem blir ikke å ta noen av disse terroristene som smugler seg inn i europa.

 

 

Det er jo ganske bastant å si at det er 4000 terrorister i Europa fordi en person har sagt dette til noen. Men jeg er ikke naiv, jeg forstår jo at det er godt mulig at det er terrorister som sniker seg over. Men, jeg har troen på at vi kan finne ut hvem dem er og ha en viss kontroll. Mulig det er naivt, men hva annet skal en tenke? 

 

Det er veldig naivt å tro man har kontroll i en slik situasjon.

 

I Frankrike går det mot rekordår på antall terrorist angrep i landet og det er nok ikke en tilfeldighet.

 

 

Det vill tiden vise :) 

Lenke til kommentar

"Vaskeekte rasister av verste sort" ser jeg få av her, ei heller er Carl I. Hagen en slik.

 

Jeg leste det siste du skrev, men det var en generell betraktning - det er flere som prøver å umenneskeliggjøre de som ikke vil bidra eller ta imot flyktningene. Det er et helt legitimt standpunkt å ikke ville ta inn folk fra kulturer vidt forskjellig fra får egen, med en god del betraktninger som ikke er i nærheten av å ha noe med rasisme å gjøre. Å påpeke at fattige innvandrere i andre land skaper problemer er en helt kurant påstand (selv om det smøres tykt på innimellom, men det smøres tykt på fra den andre siden om hva vi har råd til, også), og selv om man måtte "skylde på" sosioøkonomiske forhold så er det ikke til å komme vekk fra at voksne mennesker som må lære seg et nytt språk og ofte ikke har utdanning som kan brukes her vil ha en lengre vei å gå for å havne i "middelklassen".

Nei, men så har jeg ikke sagt at jeg ser mange. Det er hovedsakelig én, nemlig geita. I den generelle betraktningen din trakk du inn bruk av ordet 'grums', og så vidt jeg vet er det bare jeg som har brukt det ordet. Og jeg har bare brukt det mot en person på dette forumet. Derfor regnet jeg med at du siktet til mitt innlegg.

 

Jeg tror ditt syn på debatten er litt farget av tidspunktet du ble med. Ta f.eks. togvideoen fra Ungarn. Du kommenterte en del om den, og det er godt mulig det var helt legitim kritikk. Men, videoen var en del av oppgulpet fra geita. Han sprer om seg med videoer og artikler fra høyreekstreme nettsider. Han presenterer misvisende fakta, og han regelrett lyver. Jeg har personlig tatt han i å lyve om andel voldtekter gjort av muslimer, om no-go-områder i Frankrike og om faren til den tre år gamle gutten som druknet. Når dette skjer er det rett over på neste sak, uten å erkjenne at han sprer misinformasjon.

 

Når du entrer debatten i den konteksten så påvirker det ordvekslingen. Vi som leser innleggene dine leser de gjerne med mindre godvilje enn ellers, og du oppfatter kanskje svarene våre mer fiendtlig enn de er ment på grunn av tonen ellers i tråden.

 

Jeg tror heller ikke det er noen som benekter ting som at innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken, selv etter man har kontrollert for andre faktorer som alder, kjønn og sosioøkonomisk status. Men, det er fortsatt snakk om en liten minoritet, og da drukner det litt når retorikken fra visse andre (jeg sikter ikke til deg) er at arabere ikke er siviliserte, at de stjeler og voldtar og at de vil ta over landet.

Lenke til kommentar

 

Selv om PST er dyktige er det umulig å kontrollere dette 100% ...

Hva får deg til å tro at overvåkningspolitiet er dyktige, i motsettning til å være inkompetente?

 

Deres egne utsagn kanskje?

 

 

Resultatene de kan vise til spiller vel inn? De har jo avverget flere angrep indirekte ved pågripelser, noe vi kan lese om nær sagt ukentlig. Tror ikke PST eller media finner på dette, sånn fungerer ikke voksenverden.

Lenke til kommentar

 

Selv om PST er dyktige er det umulig å kontrollere dette 100% ...

Hva får deg til å tro at overvåkningspolitiet er dyktige, i motsettning til å være inkompetente?

Deres egne utsagn kanskje?

Vel, de avverget jo det planlagte terrorangrepet i fjor hvor de skulle gå inn i en barnehage og skjære huet av alle barna.

 

Det var også konkrete planer om å ta seg inn hos helt vanlige familier og skjære huet av hele gjengen og legge ut film på nettet, også dette ble vel avverget.

 

Men alle skjønner jo at før eller siden vil det skje, det er bare et spørsmål om tid.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selv om PST er dyktige er det umulig å kontrollere dette 100% ...

Hva får deg til å tro at overvåkningspolitiet er dyktige, i motsettning til å være inkompetente?

 

Deres egne utsagn kanskje?

 

 

Resultatene de kan vise til spiller vel inn? De har jo avverget flere angrep indirekte ved pågripelser, noe vi kan lese om nær sagt ukentlig. Tror ikke PST eller media finner på dette, sånn fungerer ikke voksenverden.

Hvilke resultater?

 

22.juli, eller deres egne påstander om å ha avverget masse angrep?

 

 

 

Selv om PST er dyktige er det umulig å kontrollere dette 100% ...

Hva får deg til å tro at overvåkningspolitiet er dyktige, i motsettning til å være inkompetente?

Deres egne utsagn kanskje?

Vel, de avverget jo det planlagte terrorangrepet i fjor hvor de skulle gå inn i en barnehage og skjære huet av alle barna.

 

Det var også konkrete planer om å ta seg inn hos helt vanlige familier og skjære huet av hele gjengen og legge ut film på nettet, også dette ble vel avverget.

 

Men alle skjønner jo at før eller siden vil det skje, det er bare et spørsmål om tid.

Javel, ifølge hvem hadde disse folka slike planer?? PST kanskje?

 

Vi har vel nå fått en rettstat hvor alle og enhver kan bures inne om bare PST påstår at vedkommende har "tenkt" å drepe noen.

 

På en biltur uttalte en av de tiltalte: «Jeg har lyst til å drepe alle fra liten til stor, mann, gå inn en eller annen barnehage, mann.»

 

PST hadde ikke andre opplysninger som tilsa at det ble planlagt en konkret aksjon.

 

– Denne uttalelsen gjorde likevel at man fant det maktpåliggende å få avsluttet den hemmelige etterforskningen raskt. Vi så på det som et slags state of mind, et tankesett, hvilke tanker man gikk med, sier Glent [aktor]

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/psts-romavlytting-jeg-har-lyst-til-aa-drepe-alle-fra-liten-til-stor-mann-gaa-inn-en-eller-annen-barnehage-mann/a/23401588/

 

 

thoughtcrime.jpeg

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

 

Hvilke resultater?

 

22.juli, eller deres egne påstander om å ha avverget masse angrep?

 

Javel, ifølge hvem hadde disse folka slike planer?? PST kanskje?

 

Vi har vel nå fått en rettstat hvor alle og enhver kan bures inne om bare PST påstår at vedkommende har "tenkt" å drepe noen.

 

thoughtcrime.jpeg

 

 

Var det bare "thought crime" når de tok den gamle Bandidos lederen kledd i sort og med pistol med lyddemper i garasjen til en annen krimmis her forleden også? Jeg mener han hadde jo ikke drept noen så hvorfor gripe inn?

 

Med en slik forståelsen av verden så vil vi ihvertfall garantert bevitne flere drap og faenskap.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Var det bare "thought crime" når de tok den gamle Bandidos lederen kledd i sort og med pistol med lyddemper i garasjen til en annen krimmis her forleden også? Jeg mener han hadde jo ikke drept noen så hvorfor gripe inn?

 

Med en slik forståelsen av verden så vil vi ihvertfall garantert bevitne flere drap og faenskap.

Harnes er på nåværende tidspunkt kun siktet for ulovlig våpenbesittelse og heleri av en stjålet moped.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Politiet-mener-Bandidos-lederen-var-pa-oppdrag-som-leiemorder-8129248.html
Lenke til kommentar

Camlon, hvor skal disse flyktninger jobbe ( nå snakker jeg om alle., ikke bare syrere) ? Er det nok jobb I Norge for de som er allerede har? Eller generelt i Europa? Hvem som er klar til å gi bort sin arbeidsplass for flyktninger?

 

Nå er jeg ikke en liberalist, jeg bare beskrev at i et liberalistisk samfunn så er det enkelt for dem å finne seg en jobb. Grunnen til at det blir enkelt for dem å få jobb er fordi de får betalt ca 50 kroner timen, det er ingen arbeidsgiveravgift og det er ingen arbeidsreguleringer. Da blir det lønnsomt å ansette dem, selv om de ikke kan prate norsk eller engelsk. De vil trolig få jobber som vaskehjelp, kokk og hagearbeid. 

 

Idag så er det langt dyrere å ansette en asylsøker, og arbeidsreguleringene øker risikoen hvis de ikke gjør som de skal. Asylsøkere klarer ikke å få jobb, fordi de skaper mindre i verdi enn hva arbeidsgiveren må betale til dem i lønn. I et liberalistisk samfunn, så vil lønnen tilpasse seg deres verdi på arbeidsmarkedet. 

 

Grunnen til at jeg er imot slik liberalisme er fordi det vil gjøre dem en permanent underklasse. De trenger tid til å lære seg språket, og få en utdannelse i noe Norge trenger. Men jeg vil stille flere krav, gidder du ikke å jobbe og lære deg språket, så vil du få nesten ingenting i velferd. 

Lenke til kommentar

Var det bare "thought crime" når de tok den gamle Bandidos lederen kledd i sort og med pistol med lyddemper i garasjen til en annen krimmis her forleden også? Jeg mener han hadde jo ikke drept noen så hvorfor gripe inn?

 

Det er vel en viss forskjell på noe man sier på tomannshånd og å bli tatt på fremmed manns eiendom med ladd våpen...

 

Jeg har vel dagdrømt om å ta livet av noen jeg også, ABB for eksempel. Bør jeg arresteres for det, og brukes som eksempel på at etniske nordmenn planlegger drap?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...