Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Spørs vel hvem som begynte bråket? Er det logisk at en eller annen politibetjent helt uten videre benytter batongen? Det skjer jo iblant, men sannsynlighetsovervekten er motsatt vei - nemlig at en politibetjent som bruker vold har en rimelig god grunn til det.

 

 

 

Nei,det å utøve vold på desperate mennesker fra en krigssone har ett ganske åpenbart utfall. De burde håndtere det på andre måter, disse menneskene er vant til å kjempe fysisk for livet sitt hver dag. Om de ønsker å ikke ha voldige tilstander bør de reagere på andre måter.

 

Helt enig! Hva med å gi dem mat og drikke så dem slipper å sulte etter en lang reise?

 

 

Hmm....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men dette gjør vi og andre land allerede, altså mater penger over til nabolandene. Men så finnes det noen som må forflyttes. Som du kan lese om i denne tråden da det er nevnt enormt mange ganger. Så derfor må vi ta i mot en del, disse 8000feks,

Nei, det gjør vi ikke. Det er et ekstremt behov for penger i nærområdene. Dette er penger de ikke får, fordi vårt fokus er på å hjelpe de som klarer å komme seg over grensen illegalt. En god beskrivelse av situasjonen er at vi har 10 epler. Vi gir 7 epler til en person, og så lar vi 100 stykker dele de resterende 3 eplene. 

 

Og 8000 over 3 år, er ingenting sammenlignet med antallet som kommer til Norge illegalt. Det som gjør det vanskelig å ta imot de 8000 Syriere er at antall asylsøkere har økt drastisk. Det jeg spør, bør vi hjelpe en minoritet som klarer å komme seg ulovelig inn i europe, eller bør vi hjelpe majoriteten i nærområdene?

Lenke til kommentar

 

 

 

Haha, så da antar jeg at du også burde kastreres evt sendes ut av landet pga du med dine mannlige kroppsdeler kan voldta? 

 

 

Lavmål å snakke om kastrering. Det er jo du som i tråd med amnesty mener at de svakeste må beskyttes. Altså kvinner og barn.

 

Jeg er forøvrig norsk statsborger og kan ikke sendes ut av landet. Ei heller har jeg vokst opp med et slikt kvinnesyn at jeg synes lettkledde kvinner ber om å bli voldtatt.

Det burde jo ringe en bjelle når en av grunnene til at det hovedsaklig er menn som flykter er at kvinner er redd for å bli seksuelt misbrukt på reisen.

Lenke til kommentar

Det ble nevnt "opprør" på generell basis, ikke Hellas spesifikt.

La oss ta Ungarn, da. Tusenvis av desperate mennesker. De blir behandlet, om omtalt som, undermennesker. De blir lurt. De kan garantert ikke stole på ungarske myndigheter. Politiet er ganske åpenbart koblet til ungarske myndigheter.

 

Er det køkultur som er løsninger her? Mener du sammenligningen med norske minibankkøer er produktiv?

Lenke til kommentar

 

Det ble nevnt "opprør" på generell basis, ikke Hellas spesifikt.

La oss ta Ungarn, da. Tusenvis av desperate mennesker. De blir behandlet, om omtalt som, undermennesker. De blir lurt. De kan garantert ikke stole på ungarske myndigheter. Politiet er ganske åpenbart koblet til ungarske myndigheter.

 

Er det køkultur som er løsninger her? Mener du sammenligningen med norske minibankkøer er produktiv?

 

Bra noen følger med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nei, det gjør vi ikke. Det er et ekstremt behov for penger i nærområdene. Dette er penger de ikke får, fordi vårt fokus er på å hjelpe de som klarer å komme seg over grensen illegalt. En god beskrivelse av situasjonen er at vi har 10 epler. Vi gir 7 epler til en person, og så lar vi 100 stykker dele de resterende 3 eplene. 

 

Og 8000 over 3 år, er ingenting sammenlignet med antallet som kommer til Norge illegalt. Det som gjør det vanskelig å ta imot de 8000 Syriere er at antall asylsøkere har økt drastisk. Det jeg spør, bør vi hjelpe en minoritet som klarer å komme seg ulovelig inn i europe, eller bør vi hjelpe majoriteten i nærområdene?

 

 

Altså om jeg har forstått rett skal vi gi 12 mrd til nærområdene, og gullstatene mater på med penger, men tar ikke i mot flyktninger. Så da må vi gjøre det + gi penger mens de fortsatt ikke tar i mot. 

 

La meg forklare det slik, skal vi bare sende penger og ikke ta i mot flyktninger(tenker da på hele europa) slik at alle må oppholde seg i nærområdene er det potensielt 400 000 mennesker som dør da de ikke får rett hjelp der, kan europa ta i mot mest mulig av disse menneksene OG bidra i nærområdene redder vi flest folk slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Haha, så da antar jeg at du også burde kastreres evt sendes ut av landet pga du med dine mannlige kroppsdeler kan voldta? 

 

 

Lavmål å snakke om kastrering. Det er jo du som i tråd med amnesty mener at de svakeste må beskyttes. Altså kvinner og barn.

 

Jeg er forøvrig norsk statsborger og kan ikke sendes ut av landet. Ei heller har jeg vokst opp med et slikt kvinnesyn at jeg synes lettkledde kvinner ber om å bli voldtatt.

Det burde jo ringe en bjelle når en av grunnene til at det hovedsaklig er menn som flykter er at kvinner er redd for å bli seksuelt misbrukt på reisen.

 

 

Og dette kan du som normalt vise til kilder på ikke sant? 

 

Du bare prater og prater men viser aldri til noe, du har en god fantasi da! det skal du ha :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

de har slett ikke behov for å forflytte seg , de har behov for beskyttelsen fra alle hold

 

 

 

 

Du har jo skrevet det selv, svart på hvit! Det er ikke min feil at du ikke forstår hverken Engelsk, Norsk eller hva du selv skriver(tatt fra google translate antar jeg).

 

Jeg gidder ikke diskutere med deg, det er meningsløst. Jeg tyder det slik at de må flytte på seg og derfor mener jeg dette er rett. Du mener ikke dette, og det er helt greit. Men jeg anbefaler diverse språkkurs. 

 

Sikker ?

Det ser jo mere ut som du trenger (nye) briller .

 

For du har tolket behovet for hjelp som det samme som at de må flytte til et annet sted,

selv om det kunne være en fordel så er det ikke alltid det er den riktig måten å gjøre det på

folk som bor her i landet får ikke alltid den hjelpen  de trenger , og nå skal de konkurrere med enda flere personer 

 

ikke mer hjelp totalt sett , bare flere som trenger hjelp

Lenke til kommentar

 

Det ble nevnt "opprør" på generell basis, ikke Hellas spesifikt.

La oss ta Ungarn, da. Tusenvis av desperate mennesker. De blir behandlet, om omtalt som, undermennesker. De blir lurt. De kan garantert ikke stole på ungarske myndigheter. Politiet er ganske åpenbart koblet til ungarske myndigheter.

 

Er det køkultur som er løsninger her? Mener du sammenligningen med norske minibankkøer er produktiv?

 

 

Lurt av Ungarn? Trodde de var ganske klare i sin holdning i utgangspunktet.

 

Jeg mener at det går an å oppføre seg greit, selv om man er sliten og lei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Haha, så da antar jeg at du også burde kastreres evt sendes ut av landet pga du med dine mannlige kroppsdeler kan voldta? 

 

 

Lavmål å snakke om kastrering. Det er jo du som i tråd med amnesty mener at de svakeste må beskyttes. Altså kvinner og barn.

 

Jeg er forøvrig norsk statsborger og kan ikke sendes ut av landet. Ei heller har jeg vokst opp med et slikt kvinnesyn at jeg synes lettkledde kvinner ber om å bli voldtatt.

Det burde jo ringe en bjelle når en av grunnene til at det hovedsaklig er menn som flykter er at kvinner er redd for å bli seksuelt misbrukt på reisen.

 

 

Og dette kan du som normalt vise til kilder på ikke sant? 

 

Du bare prater og prater men viser aldri til noe, du har en god fantasi da! det skal du ha :)

 

Da må vell jeg gjøre det da.

 

http://www.theguardian.com/world/2013/jul/25/rape-violence-syria-women-refugee-camp

Lenke til kommentar

 

Spørs vel hvem som begynte bråket? Er det logisk at en eller annen politibetjent helt uten videre benytter batongen? Det skjer jo iblant, men sannsynlighetsovervekten er motsatt vei - nemlig at en politibetjent som bruker vold har en rimelig god grunn til det.

 

 

 

Nei,det å utøve vold på desperate mennesker fra en krigssone har ett ganske åpenbart utfall. De burde håndtere det på andre måter, disse menneskene er vant til å kjempe fysisk for livet sitt hver dag. Om de ønsker å ikke ha voldige tilstander bør de reagere på andre måter.

 

 

De får vel holde seg i skinnet og la være å starte bråket i utgangspunktet. At man kommer fra en krigssone betyr ikke at man må ty til vold så snart man er misfornøyd med noe. Er det slike holdninger vi er ment å "integrere bort"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurt av Ungarn? Trodde de var ganske klare i sin holdning i utgangspunktet.

 

Jeg mener at det går an å oppføre seg greit, selv om man er sliten og lei.

La oss si at du er i Oslo, og vil til Bergen. Du får beskjed om at det går tog dit. Så viser det seg at toget kjører til Drammen, og at du der blir sperret inne i en fangeleir.

 

Eventuelt se for deg at du er i Oslo, og vil til Bergen. Du får beskjed om at det går tog dit, men du har hørt om historien over.

 

Hvor viktig ville køkultur vært for deg i disse tilfellene? I tillegg, ville det påvirket holdningen din ovenfor politiet/NSB/norske myndigheter?

Lenke til kommentar

Sikker ?

 

Det ser jo mere ut som du trenger (nye) briller .

 

For du har tolket behovet for hjelp som det samme som at de må flytte til et annet sted,

selv om det kunne være en fordel så er det ikke alltid det er den riktig måten å gjøre det på

folk som bor her i landet får ikke alltid den hjelpen  de trenger , og nå skal de konkurrere med enda flere personer 

 

ikke mer hjelp totalt sett , bare flere som trenger hjelp

 

 

Forstår du ordet "resettlement" Elgen? 

Lenke til kommentar

 

Sikker ?

 

Det ser jo mere ut som du trenger (nye) briller .

 

For du har tolket behovet for hjelp som det samme som at de må flytte til et annet sted,

selv om det kunne være en fordel så er det ikke alltid det er den riktig måten å gjøre det på

folk som bor her i landet får ikke alltid den hjelpen  de trenger , og nå skal de konkurrere med enda flere personer 

 

ikke mer hjelp totalt sett , bare flere som trenger hjelp

 

 

Forstår du ordet "resettlement" Elgen? 

 

nei, fordi jeg har aldri hør det før, og måtte sjekke det opp

 

reetableringer kan skje hvor som helst bare man tilrettelegger for det

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså om jeg har forstått rett skal vi gi 12 mrd til nærområdene, og gullstatene mater på med penger, men tar ikke i mot flyktninger. Så da må vi gjøre det + gi penger mens de fortsatt ikke tar i mot.

Og hva får deg til å tro at 12 milliarder er nok, og andre land gir enda mindre enn oss. Nei, land som Tyrkia, Lebanon og Jordan trenger desperat med penger til å ta vare på alle de flyktningene som kommer. Desverre så koster asylsøkerene så mye, at det blir umulig å prioritere humanitær bistand.

 

La meg forklare det slik, skal vi bare sende penger og ikke ta i mot flyktninger(tenker da på hele europa) slik at alle må oppholde seg i nærområdene er det potensielt 400 000 mennesker som dør da de ikke får rett hjelp der, kan europa ta i mot mest mulig av disse menneksene OG bidra i nærområdene redder vi flest folk slik jeg ser det.

De 400K kommer til å dø under dagens politikk også. De som risikerer å dø i nabolandene har ikke sjangs til å betale en flyktningsmuggler det som trengs for å kunne komme til Europa.

 

Derimot, ved å sette opp ordentlige flyktningleire så kan vi redde flere hundretusen, som idag dør fordi vi fokuserer mesteparten av vår hjelp på asylsøkere. Og jeg sa ikke at vi vil ta imot 0 flyktninger, vi kan absolutt ta imot kvoteflyktninger. Det vil heller ikke bli umulig å få asyl, men du må bevise at du ikke er trygg i flyktningleirene.

 

Dagens politikk er ikke mulig å forsvare, den er ineffektiv, inhuman og den ødelegger Europa.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

nei, fordi jeg har aldri hør det før

 

 

Men da anbefaler jeg deg å lære deg dette når du skal diskutere det. FN sier disse 380 000 menneskene har behov for "Resettlement". som kan oversettes til feks relocation. Som betyr at de må fraktes til andre plasser for hjelp. 

 

Så nå forstår du kanskje hva jeg har sagt i 10 lange og 10 breie som du har bastant nektet på uten å faktisk forstå hva du leser? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...